24 maart 2022 - Beffe (Rendeux)

Torken Van Cutsem

We stapten 7.45 km in Beffe, al begonnen we de tocht gemakshalve in Rendeux-Haut. Vier treinen en vier bussen hadden voor de rest moeten zorgen, maar onze dag verliep enigszins anders. Gelukkig was er de taxi.

Rink

Op 25-3-2022 om 18:39 schreef Torken Van Cutsem:
> We stapten 7.45 km in Beffe, al begonnen we de tocht gemakshalve in Rendeux-Haut. Vier treinen en vier bussen hadden voor de rest moeten zorgen, maar onze dag verliep enigszins anders. Gelukkig was er de taxi.

Het wandelverslag gevonden door de link in jouw volgende bericht.....
http://blog.seniorennet.be/overweg13/archief.php?ID=2469919
En dan naar beneden scrollen tot 24 maart.
Het voordeel van een blog waar alles onder elkaar staat.

Blijft leuk om jouw verslagen te lezen.
En ik deel jouw zucht als het gaat over het regelmatig falen van het OV....
Dan toch maar een speciaal biertje !

Ik heb trouwens nog nooit van "een ijl nest" gehoord, maar ja ik ken nou
eenmaal niet alle Nederlandse woorden en uitdrukkingen......

Rink

Torken Van Cutsem

Dag Rink
Ik denk dat het ijle nest inderdaad zeer regionaal verspreid is. Het is ook één van die uitdrukkingen die op hun retour zijn; telkens als een tachtiger sterft, neemt hij een stukje van de taalschat mee, vertelde ik mijn leerlingen wel eens.
Vic