Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

DNS.BE laat op 11 december de teugels los...Jiiihaaaa :-)

1 view
Skip to first unread message

Steven Leeman

unread,
Nov 21, 2000, 3:00:00 AM11/21/00
to
Hello everybody.

DNS Belgium laat op 11 december de teugels vieren
Registratieprocedure wordt sneller en eenvoudiger
De kogel is door de kerk. Vanaf 11 december treden de nieuwe regels van DNS
Belgium van in werking en wordt het stukken gemakkelijker om een naam te
registreren in het BE-domein. Een aanvrager moet niet langer aantonen dat er
een
verband is tussen zijn persoon en het gewenst domein. Bovendien mogen ook
privé-personen vanaf nu een eigen url bezitten - vroeger was dit voorbehouden
aan rechtspersonen. Basisprincipe van de nieuwe registratiemethode is 'first
come, first served': wie er het eerst bij is om een bepaald domein te
registreren, wordt de eigenaar van de naam. De procedure om een naam te
verwerven verandert evenzeer ingrijpend en wordt gedecentraliseerd. Waar
vroeger
moest aangeklopt worden bij DNS Belgium zelf, kan een domein vanaf december
uitsluitend via 'agenten' worden geregistreerd. Momenteel zijn 105 bedrijven
erkend als registratieagentschappen.

Onder het nieuw systeem zal het registreren van een domein een prijskaartje van
2.500 BEF per jaar dragen. Domeinnamen zijn in principe niet verkoopbaar, om zo
speculatie op url's te voorkomen. Later op het jaar opent DNS Belgium in
navolging van de World Intellectual Property Organization (WIPO) een
arbitrageorgaan om te bemiddelen in domeinconflicten.

jXb, 20 November 2000
Bron: ZDNet

Steven


0 new messages