verandering nationaliteit.

jblondenbergh

Hallo,
Een voorvader van mij woonde in Frankrijk, departement Nord, vlakbij de
provincie West-Vlaanderen. Er werd mij vroeger verteld dat hij rond 1885
voor 4000 Bfr de legerdienst van een Belg zou overgenomen hebben (zich
verkocht hebben zoals dat toen gezegd werd, meen ik). Hij heeft daarna tot
aan zijn pensioen dienst gedaan bij de Belgische rijkswacht. Weet iemand of
dat zo maar ging om als Fransman Belgisch soldaat te worden en daarna
Belgische rijkswachter? Speelde het dicht bij de Belgische grens wonen
hierbij een rol? Moest men aan bepaalde voorwaarden voldoen?
Mijn beste dank.