de naam Maes

cyber-T

Ik wil graag meer info over de voorouders van mijn vader.
De moeder van mijn vader (geboren in 1910 - overleden begin jaren 70)
komt uit Belgie, heeft zich in Nederland gevestigd, in Limburg in de
plaats Horst met haar familie gedurende de eerste wereldoorlog. Haar
familienaam is Maes. Deze naam was aan het begin van de 20e eeuw nog
nauw verwant aan de familie Maes, de Belgische bierbrouwers.De laatste
keer dat er contact is geweest met die familie was volgens mijn vader
in 1949. Eind jaren 20, begin jaren 30 kreeg mijn grootmoeder een
relatie met een man waarvan ze zwanger werd. Het kind dat uit die
relatie werd geboren was mijn vader. Hij werd in 1931 geboren in April
en heeft de meisjesnaam van zijn moeder aangenomen. Zijn vader,
waarvan 1 foto in onze familie bekend is/was (hij leek als 2 druppeks
water) is voor mijn vaders geboorte overleden. Mijn vader heeft er
nooit veel over willen of kunnen vertellen, maar we weten toch dat de
achternaam van zijn biologische vader Derks oid moet zijn geweest.
Deze Derks kwam uit een eenvoudige boerenfamilie (dat is wat bij ons
bekend is). Mijn vader is in 2002 overleden.
- wie kan mij met deze informatie verder helpen
-
Theo Maes