Fejø Møllelaug overdrager møllecyklerne til Ro Naturcamp

Anne-Grethe Laursen

to Fejø mailingliste, Fejø mailingliste

Kære Alle

Fejø Møllelaug har igennem mange år varetaget cykeludlejningen på Fejø til glæde for øens turister. Arbejdet har været varetaget af frivillige, og det er gået godt indtil nu.

Ro Naturcamp har henvendt sig, og forespurgt om der var mulighed for at overtage møllecyklerne. Ro Naturcamp ser cykeludlejning som en naturlig del af det at drive en campingplads.

Parterne er blevet enig om en overdragelse, og fra den 15. maj vil cykeludlejningen foregå fra campingpladsen på Fejø.

Birthe Rasmussen og Jan Holger Kristensen fra Fejø Møllelaug udtaler sammen, at det har været godt for turisterne og for turismeaktørerne, at Møllelauget har stået for cykeludlejningen. Indtjeningen har bidraget til, at møllen står i fin vedligeholdt stand.

Fejø Møllelaug siger tak til de frivillige kræfter, som har gjort udlejningen mulig. Nu er tiden kommet til at give stafetten videre. Og vi ser Ro Naturcamp som en professionel udbyder af cykeludlejningen.

Marie Raunkjær fra Ro Naturcamp udtaler som følger: Vi glæder os meget til at overtage cykeludlejningen på Fejø, og at give vores turister på øen en god oplevelse.

Vi synes, at det giver god mening at have det hos os, da vi ligger tæt på færgen, og mange af vores gæster efterspørger cykeludlejning, så de kan lade bilen stå i Kragenæs.

Fejø, den 14. maj 2021

Fejø Møllelaug                                                      Ro Naturcamp

Birthe Rasmussen/Jan Holger Kristensen      Marie Raunkjær

fj...@privat.dk

to Anne-Grethe Laursen, Fejoe googlegroup, Fejoe 2 Googlegroup
Vil det med andre ord sige, at Fejø Møllelaug ikke mere har brug for, den ret store indtjening som har været med udlejning af cykler på øen. Det må da være dejligt for Møllelauget. Der så en anden lille ting som undre mig lidt, kan en bestyrelse sådan bare lige kaste sådan en indtjening væk, uden at spørge Møllelaugets medlemmer. Jeg spørger bare ?????
Men, men det gælder om at holde ansigt, når det måske går lidt ned af bakke med at finde frivillige.
Dette tror jeg ikke var sket i stifteren af Møllelaugets tid.

Flemming Jørgensen

to fj...@privat.dk, Anne-Grethe Laursen, Fejoe googlegroup, Fejoe 2 Googlegroup
Jeg har også bemærket det. Da det I sin tid blev sponsoret af Fejøs erhvervs folk blev det vedtaget at de skulle stå ved. Lystbåde havnen.   (Jeg har skrevet til Birthe og fået svar). Men alligevel        Helen klingenberg

Sendt fra min iPhone
Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på gruppen "Fejø" i Google Grupper.
Hvis du vil ophæve abonnementet på denne gruppe og ikke længere modtage mails fra den, skal du sende en mail til fejoe+un...@googlegroups.com.
Hvis du vil se denne diskussion på nettet, skal du besøge https://groups.google.com/d/msgid/fejoe/852093460.431190.1621064236238.JavaMail.zimbra%40privat.dk.

Claus Mærsk

to Anne-Grethe Laursen, fe...@googlegroups.com, fej...@googlegroups.com
Kære Anne-Grethe Laursen.
Jeg tillader mig at omformulere lidt på din eventyrtekst; så passer den lidt bedre til realiteterne:

"Kære Alle

Fejø Møllelaugs store ildsjæl, Preben Askov Jensen har igennem mange år varetaget cykeludlejningen på Fejø til glæde for øens turister og til gavn for Fejø Mølle. Arbejdet har været varetaget udelukkende af Preben, og det er gået godt indtil Møllebestyrelsen tillod at jeg, Anne-Grethe Laursen som hovedmand, generede og chikanerede Preben i en sådan grad at han tabte modet og mistede lysten til at fortsætte sit enorme arbejde på Fejø Mølle.

Ikke alene drev Preben Møllens Cykeludlejning, han holdt også  Møllens omgang og vinduer nymalede. Preben sikrede at området omkring Fejø Mølle var veltrimmet, skuflet og klippet og var en fantastisk kustode; vellidt, uadvendt og enthustiastisk. Masser af gæster fik den store fremvisning med drift af vinger og  krøjning af Møllens top, ganske gratis.

-

(For god ordens skyld skal det nævnes at Anne-Grethe Laursen aldrig har ydet én praktisk tjeneste til møllen - men altid har kastet glans over sig selv ved andres arbejde. Det læses tydeligt ud af de mails som Anne-Grethe generøst strør over mailinglisten. (Claus))

-

Ro Naturcamp har henvendt sig, og forespurgt om der var mulighed for at overtage møllecyklerne. Ro Naturcamp ser cykeludlejning som en naturlig del af det at drive en campingplads.

-

Siden jeg, Anne-Grethe Laursen fik drevet Preben væk og ingen andre har kunnet overtales til at påtage sig det kæmpearbejde med cyklerne som sidste år under Prebens virke, indtjente kr. 46.000,- til Møllens drift, er de handlingslammede gamle bestyrelsesmedlemmer og den nyligt highjackede og intetanende formand, blevet nødsaget til, fra den 15. maj, at lade cykeludlejningen foregå fra campingpladsen på Fejø.

Birthe Rasmussen og Jan Holger Kristensen fra Fejø Møllelaug udtaler sammen, at det har været godt for turisterne og for turismeaktørerne, at Møllelaugets ildsjæl Preben Post har drevet cykeludlejningen. Indtjeningen har bidraget til, at møllen har kunnet stå i fin vedligeholdt stand indtil Preben holdt op, hvorefter Møllen nu tydeligvis er i kraftig forfald.

-

Fejø Møllelaug siger en forlængst for sen tak til Preben Post som gjorde udlejningen mulig. Nu er tiden kommet til at give op og forære stafetten videre til Ro Naturcamp som en professionel udbyder af cykeludlejningen.

Fejø Mølle siger tak til Brødrene Jørgensens fond der har doneret møllens cykler - nu til gavn og glæde for RO-Camping.

[...]

Fik jeg det hele med? Fik jeg nævnt Prebens gode kammerater som altid stillede op for møllen når de blev kaldt på - Kim Olsen, Torkild og et par stykker mere. Det være hermed gjort.

Claus. Dommervej.

[...]

Christina Brydegaard

to Claus Mærsk, Anne-Grethe Laursen, Mail-liste Fejø, fej...@googlegroups.com
Kære Alle

Der er åbenbart flere, der har alt for meget tid til at sidde og finde på bag skærmen.

Jeg bliver så vred og ked af det, når jeg ser Anne-Grethes navn og virke svinet offentligt til på denne måde - Ja det er så langt ude, at man nok bare ikke skal kommentere… MEN hvor bliver jeg altså bare nødt til at tage STÆRKT afstand fra mailen herunder!!

Jeg ved hvor mange frivillige gode kræfter, der bliver lagt i Fejøforeningen, Ø-kontaktudvalget, på Møllen -Og i alt muligt andet, der bidrager til at tingene fungerer for os alle sammen her på Fejø, og tak til alle for det :-)

Vh Christina Brydegaard
Storemosevej 28

Bjarne Jakobsen

to Fejø
Godt skrevet Claus jeg har længe tænkt over hvorfor nye tilflyttere vil altid lave om på tingene på Øen,
de flytter til øen fordi de kan lide øen hvorfor så lave om på tingene så vil de ikke øen noget efter min mening
er der noget galt med bestyrelsen siden det kniber med frivillige på Møllen.
Samtidigt er det uforståeligt at man forærer cykeludlejningen til camping pladsen uden at tjekke med øens
erhvervs folk da det er dem der har sponseret cyklerne og som var en god ting for Møllen.
Venligst  Bjarne Jakobsen  Hjortemosevej 1.

eco...@hotmail.com

to Fejø
Der er et godt udtryk på engelsk som hedder  "it's politics"?

tr...@4944.dk

to fe...@googlegroups.com

Jeg håber så inderligt at der IKKE sidder en voksen bag dette skriv.

Trine