Re: תאריך חיוב אשראי ועצמאים

מנהל האתר

to family_budg...@googlegroups.com
רותי,
לשאלתך הראשונה:
אני מאמין כי קובץ התקציב צריך לשקף את מצב חשבון הבנק בסיום אותו חודש ולכן את צריכה להתייחס להוצאות שרידו מחשבון הבנק בחודש המדובר ז"א שלמרות שכרטיס האשראי מציג תנועות מ-15 לחודש קודם ועד 15 לחודש את אמורה להתייחס לסכום שירד לך מחשבון הבנק באותו חודש (ב-16 לחודש) , הרי אם קנית בתשלומים את לא תסמני את ההוצאה באותו חודש שבה קנית אלא הסכום החודשי שירד לך. וכך לגבי כל ההוצאות כי המטרה היא ליצור מצב של תזרים מזומנים חיובי בחשבון.

ההמלצה שלי לאחר שמגבשים את הסכום שרוצים שירד מכרטיס האשראי עוקבים אחרי ההוצאות (באתר הבנק או באתר כ"א ) אחד לשבוע ורואים שאנחנו אכן עומדים בתחזית.

לשאלתך השניה:
א. חובה הפרדה בין החשבון העסקי לחשבון המשפחתי - דרך פשוטה לשלוט בהעברת התשלומים - מחליטים על "משכורת" חודשית שמועברת מהחשבון העסקי לפרטי.
ב. לגבי ההכנסות שמשולמות בתנאי תשלום שונים - פשוט בונים גרף עם תזרים מזומנים עתידיים וכך את יכולה "לראות" את הכסף שאמור להיכנס - מבחינה חשבונאית ישנה חלוקה של ההכנסות לפי צורות שונות שבה הן אמורות להתקבל וצריך תמיד לקחת בחשבון גם הפרשה לחובות מסופקים (לא כל ההכנסות שאמורות להתקבל יכנסו בזמן או בכלל) - לגבי החשבון העסקי הייתי ממליץ להיוועץ באיש מקצוע שיעזור לכם לנהל את תזרים המזומנים העסקי.

בהצלחה..

בתאריך יום רביעי, 18 ביולי 2012 14:05:59 UTC+3, מאת Ruty:
שלום,

יש לי שתי שאלות:

הראשונה - אם חיוב האשראי יורד בכל 15 לחודש  אזי הקובץ מחברת האשראי יציג תנועות מ-15 ל-15. האם המשמעות של זה היא שאני אמורה להכניס את הוצאות המזומן והצ'קים בהתאמה למה שקורה עם האשראי? (כלומר מ-15 ל-15)
השנייה - אני שכירה ובן זוגי עצמאי. כבר הבנתי שלמען הסדר הטוב, עדיף לנהל חשבון עסקי וחשבון משפחתי אך איך מתייחסים להכנסות שמשולמות בתנאי תשלום שונים? המחשבה שלי הייתה לעשות הערכה ע"פ ממוצע חודשי נטו ולבצע העברה מהחשבון העסקי ולחשבון הפרטי במועד קבוע. האם יש לך הצעה/ המלצה?

תודה על הקובץ הנפלא הזה.
מקווה שיעזור לנו לעשות קצת סדר