Re: {es-kirjallisuuspiiri:35} Re: ilkeitä kirjoja

1 view
Skip to first unread message

TavoM

unread,
Feb 12, 2008, 3:56:30 PM2/12/08
to es-kirjall...@googlegroups.com
Hei,

Lokakuu voisi olla ihan sopivan lokainen kaikenlaiseen ilkeilyyn... ;-) Mitenkäs, otettaisiinko mukaan vielä sopivasti Loka-Laitisen tuotantoa? Hänhän ei tunnetusti ole pitänyt kynttiläänsä suinkaan vakan alla mitä pieneen piruiluun ja vinoiluun tulee... ;-) Kun hän nykyään lähinnä vain kolumnoi, niin hänen kirjojensa kauttahan saisi samalla raikkaan (hmm...?) tuulahduksen nykyään ah, niin trendikkäältä kasarivuosikymmeneltä! :-) Teoksia:
  • Narrigalleria, 1985
  • Rahat tai renki, 1984
  • Kremlin kellokkaat, 1983
  • Musta monopoli, 1982
  • Tamminiemen pesänjakajat Kekkonen lähtee - kuka tulee?, 1981
Onko toukokuulle ehdotuksia? Kevään 17 hetkeä tai muuta vuodenaikaan sopivaa? Joku aika sittenhän ehdotin amerikkalaista satiiria Vonnegutin ja Rothin hengessä, mutta tietysti voitaisiin marraskuulle ottaa USA:n pressavaalien kunniaksi joku laajempikin jenkkipaketti. Isosta maastahan löytyy kaikenlaista...

Jussi

--

Tuossa alustavasti lienemme sopineet, että ilkeitä kirjoja ruoditaan
syksyllä, sillä ajatuksen esittäjällä on maailma kylässä toukokuussa.

Toukokuulle pitäisi siis aihe miettiä, sehän ei ole ylivoimaista, eihän?

> Esim
>
> Tanizaki:
>
> Kukin makunsa mukaan , Tammi 1983 Helsinki (keltainen kirjasto)
> ISBN 951-30-5813-1
>
> Avain, Tammi 2983 Helsinki (keltainen kirjasto)
> ISBN 951-30-5812-3
>
> Jansson:
>
> Kunniallinen petkuttaja ,  WSOY 1983  Juva
> ISBN 951-0-11881-8
>
> Reilua peliä, WSOY 1990 Juva
> ISBN 951-0-15987-5
>
> Terveisin Tove, japanologi
>

Toven kanssa, hyvän humu-luennon kenties innoittamina, arvelimme että
Roald Dahl voisi sopia ilkeilyjoukkoon. Ainoa lukemani R. Dahl on

Dahl, Roald
Rakkaani, kyyhkyläiseni : jännityskertomuksia / Roald Dahl ; suomentanut
Pentti Saarikoski
Helsinki : Loisto, Otava, 2001
Painos     6. p. - 7. p. 2005
Huomautus     Kertomukset on suomennettu alkuperäiskokoelmista Someone like
you ja Kiss kiss

Kirjassa on jokunen aika ilkeä juttu.

> --
> Tove Selin

tv jp aka Joose

--
Kurkkaa URL http://joose.suntuubi.com . Klikkaile ...


Never miss a thing. Make Yahoo your homepage.
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages