Lokakuu voisi olla ihan sopivan lokainen kaikenlaiseen ilkeilyyn... ;-) Mitenkäs, otettaisiinko mukaan vielä sopivasti Loka-Laitisen tuotantoa? Hänhän ei tunnetusti ole pitänyt kynttiläänsä suinkaan vakan alla mitä pieneen piruiluun ja vinoiluun tulee... ;-) Kun hän nykyään lähinnä vain kolumnoi, niin hänen kirjojensa kauttahan saisi samalla raikkaan (hmm...?) tuulahduksen nykyään ah, niin trendikkäältä kasarivuosikymmeneltä! :-) Teoksia:
Onko toukokuulle ehdotuksia? Kevään 17
hetkeä tai muuta vuodenaikaan sopivaa? Joku aika sittenhän ehdotin amerikkalaista satiiria Vonnegutin ja Rothin hengessä, mutta tietysti voitaisiin marraskuulle ottaa USA:n pressavaalien kunniaksi joku laajempikin jenkkipaketti. Isosta maastahan löytyy kaikenlaista...
Tuossa
alustavasti
lienemme
sopineet,
että
ilkeitä
kirjoja
ruoditaan
syksyllä,
sillä
ajatuksen
esittäjällä
on
maailma
kylässä
toukokuussa.
Toukokuulle
pitäisi
siis
aihe
miettiä,
sehän
ei
ole
ylivoimaista,
eihän?
>
Esim
>
>
Tanizaki:
>
>
Kukin
makunsa
mukaan
,
Tammi
1983
Helsinki
(keltainen
kirjasto)
>
ISBN
951-30-5813-1
>
>
Avain,
Tammi
2983
Helsinki
(keltainen
kirjasto)
>
ISBN
951-30-5812-3
>
>
Jansson:
>
>
Kunniallinen
petkuttaja
,
WSOY
1983
Juva
>
ISBN
951-0-11881-8
>
>
Reilua
peliä,
WSOY
1990
Juva
>
ISBN
951-0-15987-5
>
>
Terveisin
Tove,
japanologi
>
Toven
kanssa,
hyvän
humu-luennon
kenties
innoittamina,
arvelimme
että
Roald
Dahl
voisi
sopia
ilkeilyjoukkoon.
Ainoa
lukemani
R.
Dahl
on
Dahl,
Roald
Rakkaani,
kyyhkyläiseni
:
jännityskertomuksia
/
Roald
Dahl
;
suomentanut
Pentti
Saarikoski
Helsinki
:
Loisto,
Otava,
2001
Painos
6.
p.
-
7.
p.
2005
Huomautus
Kertomukset
on
suomennettu
alkuperäiskokoelmista
Someone
like
you
ja
Kiss
kiss
Kirjassa
on
jokunen
aika
ilkeä
juttu.
>
--
>
Tove
Selin
tv
jp
aka
Joose
--
Kurkkaa
URL
http://joose.suntuubi.com
.
Klikkaile
...
Never miss a thing.
Make Yahoo your homepage.