Re: {es-kirjallisuuspiiri:32} ilkeitä kirjoja

0 views
Skip to first unread message

TavoM

unread,
Feb 10, 2008, 5:27:04 AM2/10/08
to es-kirjall...@googlegroups.com
Hei,

Kuulostaa ihan piristävältä tällaisten kilttien aiheiden kuten juopottelu ja Casanova jatkeeksi... Otetaanko toukokuuksi? Sitten olisi koko kesä aikaa toipua, jos on niin rankkaa, että herkimmille tulee vammoja sieluun...

Muutenkin Toven aktiviteetti on kiitettävää. Miettikää muutkin valmiiksi teemoja kesälle ja syksylle. Kesälle voisi taas ajatella jotain  retkeä tai piknikkiä. Perinteisen Suokin ohella voisi tietysti ajatella muitakin lähisaaria kuten Korkeasaarta, Seurasaarta tai Pihlajasaarta tai miten olisi kirjallisuusteemaan hyvin sopiva tunnelmallinen Villa Kivi Töölönlahden rannalla? ES-kuvioissahan pyörii myös dekkarikirjailija-konsultti-kouluttaja yms. Leila Simonen, joka on ainakin viinikerholle järjestänyt tilaisuuksia Villa Kivessä. En muista onko hän pyörinyt myös kirjapiirin puolella, mutta voisi ehkä kiinnostua ja samalla esitellä omaakin tuotantoaan. Jos häntä ei kiinnosta, niin minulla on toinenkin kontakti piireihin, joiden kautta voisi kutsu järjestyä.

- http://www.voimapaja.fi/
- http://www.voimapaja.fi/kirjagalleria.htm

Syksyn päiväthän siis ovat: 21.9. (teemana Waltari), 19.10., 16.11. ja 14.12.2008 Vuoden 2009 päivät ovat 25.1., 22.2. (sattumoisin syntymäpäiväni; lahjoja ja kakkuja ei tarvitse tuoda eikä varsinkaan hoilata mitään tylsiä onnittelulauluja, mutta voin tarjota kierroksen olutta, jos olette olleet siihen asti kilttejä ja käyneet uskollisesti kirjapiirin sessioissa ja keskustelleet ahkerasti! ), 22.3., 19.4., 17.5., 20.9.,18.10., 15.11. ja 13.12.2009. Ja kaikki siis sunnuntaisin klo 15 alkaen St. Urho's Pubissa. Merkatkaapa valmiiksi kalentereihinne. Vuoden 2010 ajat ilmoitetaan myöhemmin.

Oliko Skepsiksen luento kiinnostava? Ikävä kyllä en sinne itse sitten ollenkaan ehtinyt, kun eräs kokous toisaalla samassa talossa venyi ja vanui kuin jenkkipurkka aikoinaan. Ei sentään paukkunut! Lahden historiapäivät monella tavoin kiinnostavia. Suomen sota, 1918, Waltari ja erityisesti ensi kerran teemaamme silmälläpitäen Alko täyttivät pyöreitä ja olivat monipuolisesti esillä. Vielä kirjallisuuteen liittyen tämän päivän Hesarissa useampikin kiinnostava artikkeli. Vilkaiskaapa!

Kultivoitunutta viikonlopun jatkoa!
Jussi

--

Ehdotan jonkun tulevan kirjasllispiirin kirjoiksi
ns ilkeitä kirjoa, esimerkkinä Junichiro
Tanizakin ja Tove Janssonin romaanit. Ilkeys
tarkoittaa nimenomaan psykologista ilkeyttä,
perheessä etenkin. Sopii siis meille sinkuille.

Esim

Tanizaki:

Kukin makunsa mukaan , Tammi 1983 Helsinki (keltainen kirjasto)
ISBN 951-30-5813-1

Avain, Tammi 2983 Helsinki (keltainen kirjasto)
ISBN 951-30-5812-3


Jansson:

Kunniallinen petkuttaja ,  WSOY 1983  Juva
ISBN 951-0-11881-8


Reilua peliä, WSOY 1990 Juva
ISBN 951-0-15987-5


Terveisin Tove, japanologi

--
Tove Selin
FM/MA
email: to...@xn.fi
skype: tselin
Puh/Tel: +358(0)50-53 44 116
Homepage: http://www.xn.fi/Tove


Never miss a thing. Make Yahoo your homepage.
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages