Temmuz 2010 Sayısı Yazıları

1 view

Goksin Akdeniz

to enixma yazar
Haziran sayımızı yayınladık. Emeği geçen herkese teşekkürler. Yeni bir sayı
bizi beklediği için şimiden hazırlıklara başlamak gerekli. Kendi adıma Temmuz
sayısı için planladığım yazılar:

* sudo
* visudo
* BSD

Sudo ve visudo bir yazıda yazmamayı uygun buldum. sudo yazısı, işleyişi ve
yapılandırmasını ele alıyor. visudo ise visudo ile sudoers dosyasının
yapılandırılmasını ele aldığı için birbirinden ayırdım. BSD yazısında NetBSD
ve OpenBSD kernel konusunu ele alacağım. Haziran 14 sonra bebek beklediğimiz
için doktora tez izleme de olduğundan yazılarımı erken tamamlayıp
yolluyacağım. Sudo geçe sayıya yetişmedi ama sanırım bugün biter ve yollarım.
visudo gecikemden Pazartesi veya Salı tamamlanmış olabilir.

Sizlerin planları nedir? Temmuz sayısı için neler yapabiliriz?

Gökşin Akdeniz

signature.asc

Goksin Akdeniz

to enixma...@googlegroups.com
On Sunday 06 June 2010 12:55:39 Goksin Akdeniz wrote:
> * sudo
> * visudo

Söz konusu iki yazıyı birleştirmek daha uygun olacak. Dolayısıyla
yazabileceğim yazı sayısı iki oluyor.

Gökşin Akdeniz

signature.asc

Gökşin Akdeniz

to enixma...@googlegroups.com
On Monday 07 June 2010 23:01:55 Goksin Akdeniz wrote:
> * sudo
> * visudo

Daha iyi anlaşılabilmesi için uid ve gid - "user id" ve "group id" ele alan
bir yazı hazırlıyorum. Önce gid ve uid yazısını ardından diğerlerini
yollayacağım.

Gökşin Akdeniz

signature.asc

Goksin Akdeniz

to enixma...@googlegroups.com
> Söz konusu iki yazıyı birleştirmek daha uygun olacak. Dolayısıyla
> yazabileceğim yazı sayısı iki oluyor.

Yazdıklarım :

* uid, gid ve chmod
* sudo
* syslog
* BSD

Bu ay dört adet yazı yazarak dergiyi toparladım diyelim. Ancak her ay son ana
dek 2-3-4-... yazı yazabilecek durumum yok. Özelliklede bu yaz döneminde işim
zor olacak. O nedenle gelecek aylar için sizlerin katkıları ve planaları
kritik öneme sahip.

Bu e-posta listesini bu tür durumların önüne geçmek ve dergi çalışmalarını
organize etmek için kullanıyoruz. Bir sonraki sayı için durumunuz belirtmeniz
herkesin üzerindeki yükü hafifletecektir.

Lütfen birbirimizi haberdar edelim...

Gökşin Akdeniz

signature.asc