Yeni yazar(lar) nasıl bulabiliriz?

1 view

Gökşin Akdeniz

to enixma...@googlegroups.com

> Başlangıç yazısında da belirttiğim gibi, yeni yazarlar için biraz
> hareket gerekmekte. Mandrivatürkiye forumunda LinuxMint kullanıcılarının
> bir başlığı aracılığı ile insanların eniXma'yı özel bir ekibin
> çıkarttığını düşündüğünü gördük. Herkesin yazı yazabileceğini anlatmamız
> gerekiyor.

Yeni yazar(lar) veya aday(lar)ı bulabilmek için neler yapabiliriz? Bu konuda
önerileriniz neler?

benim önerim ilk olarak üye olduğumuz forumlarda eniXma'da yazı yazmak
isteyenler için bir duyuru yapalım. Bakalım ilgilenen çıkacak mı?

Duyuru sonrasında yazacak olan yazarlara yol göstermek için bir kılavuz
hazırlamak gerekebilir. Bu kılavuz yazılacak olan yazının nasıl yazılması
gerektiği konusunda şekil olarak değil ama yazım öncesi yapılması gereken
hazırlık aşamalarını, yazının nasıl planlanacağı vs başlıkları ele alabilir.

İlk etapta aklıma gelenler bunlar. Sizlerin önerileri düşünceleri nelerdir?

signature.asc

Tanju Tascilar

to enixma...@googlegroups.com
28-02-2010 12:22, Gökşin Akdeniz yazmış:
> [...]
>
> benim önerim ilk olarak üye olduğumuz forumlarda eniXma'da yazı yazmak
> isteyenler için bir duyuru yapalım. Bakalım ilgilenen çıkacak mı?

eniXma 42 aydır yayınlanmakta ve bugüne kadar yirmiye yakın kişinin
yazısı yayınlanmış olsa da şu son bir yıldan fazla zamandır yaklaşık 6
kişinin yazıların yükünü üstlendiği görülebilir. Yeni yazarların
kazanılması uzun zamandır gereken bir konu. Ancak bunun sağlanması için
diğer dergi çıkaranların da yaptıkları gibi 'ilan' vermek bana göre pek
uygun ve hoş bir yaklaşım olmayacaktır. Zaten diğerlerinde de sonuç ortada.

Bunun yerine yazı yazabilecek kişileri izleyip tespit ederek doğrudan
bağlantıya geçmek ve onları ikna etmeye çalışmak daha doğru olur.

Bu sayının başlangıç yazısında değindiğim ve eniXma'da herkesin yazı
yazabileceğinin unutulduğu ya da bilinmediği konusu Mandrivatürkiye
forumunda LinuxMint üyeleri ile ilgili bir başlıkta gündeme geldi.
Elbette aradan geçen 42 ay oldukça uzun bir zaman. Bu zaman içinde
birçok Linux kullanıcısı oldu ve eniXma ile tanıştıklarında onun ilk
zamanlarda gündeme gelen 'ne olduğu' konusunu bilmiyorlar. Bu ve bunun
gibi başlıklarda konunun bahanesi ile eniXma yazarlığı gündeme
getirilirse daha şık olur diye düşünüyorum.

> [...]
>
> İlk etapta aklıma gelenler bunlar. Sizlerin önerileri düşünceleri nelerdir?

Sitenin ana sayfasında girişleri yer alan yazarlar için yazısı oldukça
eskidi. Her ne kadar işin özü değişmemiş olsa da daha uygun bir şekilde
yeniden kaleme alınması uygun olacak. Bunun yanında Gökşin'in bahsettiği
ve yazının hazırlanma yöntemi ile ilgili ipuçlarının yer aldığı bir
bölümün de ekenmesi yararlı olacaktır. Sanıyorum bu iş bana kalıyor. ;)

Gökşin Akdeniz

to enixma...@googlegroups.com
> [...]
> ve yazının hazırlanma yöntemi ile ilgili ipuçlarının yer aldığı bir
> bölümün de ekenmesi yararlı olacaktır. Sanıyorum bu iş bana kalıyor. ;)

O yazıyı değiştirmeye gerek yok. İmla denetimi işin bir bölümü zaten. Yazarla
için kılavuz hazırlayacak isek yayınlamadan önce bir taslağını oluşturalım
sonra yayınlarız.

signature.asc

GürkanGür

to enixma_yazar
Her yazarın Linux/BSD sistemlerden anlayan bir arkadaş çevresi
olduğuna eminim. İki tanesini nerdeyse bir yıldır ikna etmeye
çalışıyorum (birisi zaten şu anda başka bir dergide yazıyor). Ancak
birkaç kişiye daha genişletebilirim bu teklifleri.
İlan verme konusunda da, madem özel bir yazar grubunun oluşturduğu
zannediliyor enixmayı, bu imajı bozmayıp bire bir yazar adayına
ulaşmak daha mantıklı geldi bana. (Hatırlarsanız zamanında forum
yazısı bile olmayacak yazı teklifleri geliyordu.)