הרימון ועוד משהו

נתנאל זליקוביץ

to emetm...@googlegroups.com
פתקא טבא לכולם

כמה שאלות קטנות:
א. בימים אלו בהם הרימון מככב על שולחננו, ששת המינים הם באמת אבני היסוד של החקלאות והתזונה של העת העתיקה. הקמח השמן היין והדבש. דבלות התאנים והתמרים המיובשים שיכולים לשרוד שנים.
איפה נכנס לרשימה רימון, מין פרי מוזר כזה, לא משביע לא בר שימור (נכון רימון באופן יחסי זוכה לאריכות ימים של כמה חודשים בתנאים אופטימאלים, אבל זה לא מתקרב לפירות והמינים האחרים.  וניתן להפיק ממנו עסיס בלבד (אפילו על שיכר רימונים אני לא שמעתי, ואם יש משהו כזה הוא בטח לא משהו פופולארי) אכן מדברים על תכונות רפואיות כמו אנטיאיג'ינג? וכ ואבל ז הלא נשמע לי משהו.
אם כבר הייתי מכניס את השקד שומשום או גידולים מקומיים  אחרים. אם יש למישהו רעיון אודה

ב. לומד כעת ספר יהושע, מחפש דרך "להשתלט" על הגיאוגרפיה של א"י, מפות ספרות או כלי עזר אחרים. אודה לרעיונות

בנימין ברוך קרלנשטיין

to נתנאל זליקוביץ, אמת מארץ
אני מכיר את הפסוק 'אשקך מיין הרקח מעסיס רימוני'. משמע חשוב מאוד.

‫בתאריך יום ה׳, 16 בספט׳ 2021 ב-23:47 מאת נתנאל זליקוביץ <‪net...@gmail.com‬‏>:‬
--
‏קיבלת את ההודעה הזו מפני שאתה רשום לקבוצה 'ארכיאולוגיה יהודית' של קבוצות Google.
כדי לבטל את הרישום לקבוצה הזו ולהפסיק לקבל ממנה אימייל, שלח אימייל אל emetmeeretz...@googlegroups.com.

נתנאל זליקוביץ

to emetm...@googlegroups.com
לגבי חומרי תזונה, הדגשתי את זה בשאלה, שידןע לי שיש לרימון תכונות רפואיות! בדגש על רפואי ולא על תזונה. וזה שיח שאני לא מכיר בקדמוננו. השיח הוא תמיד על דברים שמזינים ונותנים כח ולא על כל מיני נוגדי חימצון וכו.
ניתן לראות כדוגמה כמה פעמים בשס מדברים על דבלות וכו, שלא לדבר על אבות המזון האחרים שציינתי קמח שמןמיין דבש. לעומת רימונים. לפני כמה ימים בביצה למדנו על רימוני בדן - רימונים חשובים שנמכרים במניין ולא באומד, לצד עוד שישה דברים אחרים. מעבר לזה האיזכורים מועטים ממש.

לגבי הפסוק בשיר השירים. שיר השירים כמגילת האהבה מדברת על המון דברים שהם לא קיומיים אלה אסטטים ואם יורשה לי "רומנטיים" לצד תיאורי הפריחה הטבע ובשמים שונים. עסיס רימונים הוא לגמרי המקבילה של סלסלת פירות יער או משהו כזה. לצד הנרד התפוח ועוד הרבה.  עדיין לא בעל חשיבות קיומית. אפשר להגיד שאלו פשןט המינים שגדלו בארץ ישראל באופן מיוחד. כלומר השקד הארצישראלי לא הצטיין על פני שקדים אחרים לעומת שבעת אלו
 אפרופו שאברהם שולח תשורה לפרעה, הוא לא שולח לו אף אחד מהמינים הללו.

לוי יצחק חריטן

to נתנאל זליקוביץ, emetmeeretz אמת מארץ
אולי יעזרו מאמריו של ד"ר משה רענן (בכלל, מומלץ מאוד להכיר את פירסומיו בפורטל הדף היומי): רימון מצוי, ייחודם של שבעת המינים.

Mailtrack Sender notified by
Mailtrack
17.09.21, 15:58:05

‫בתאריך יום ו׳, 17 בספט׳ 2021 ב-2:58 מאת נתנאל זליקוביץ <‪net...@gmail.com‬‏>:‬
--
‏קיבלת את ההודעה הזו מפני שאתה רשום לקבוצה 'ארכיאולוגיה יהודית' של קבוצות Google.
כדי לבטל את הרישום לקבוצה הזו ולהפסיק לקבל ממנה אימייל, שלח אימייל אל emetmeeretz...@googlegroups.com.

נתנאל זליקוביץ

to לוי יצחק חריטן, emetmeeretz אמת מארץ
תודה, זו ההתייחסות שיש שם לנושא " ז. עמר כותב שבניגוד למקובל הרי שהרימון היה מרכיב חשוב של האדם בארץ ישראל כאחד מהפירות היבשים (נוסף לצימוקים והגרוגרות). גרגירי הרימון שנקראו בספרות חז"ל בשם "פרד" הופרדו מהפרי ויובשו בטכניקה מיוחדת (2). למעשה גם ללא תהליך זה ניתן לשמור רימונים שלמים לאורך זמן של עד כשנה מבלי שטעמם יפגם" לצד מיקומם כגידולים נפוצים גם לפני חשיבות מיוחדת תוך שלילה של פירות וגידולים אחרים מהעת העתיקה כמו החרובים הבטנים השקדים הקישואים האבטיחים השומים והבצלים. מסיבות שונות.

‫בתאריך יום ו׳, 17 בספט׳ 2021 ב-16:01 מאת לוי יצחק חריטן <‪ly50...@gmail.com‬‏>:‬