Plataforma intune

Josep Maria

to eltermo...@googlegroups.com
Hola,

Algú ja ha tingut el plaer de treballar amb la dotació d'ordinadors del departament i la plataforma intune?

Jo no, però tinc un dubte sobre la gestió de tot aquest maquinari. M'explicaré.

Se suposa que els alumnes quan marxin del centre han de tornar aquest ordinador i el curs vinent s'ha de donar a un altre alumne, el mateix amb el professorat.

La qüestió, és com ens assegurem que no hi ha cap dada de l'antic usuari en l'ordinador? Aquesta plataforma permet restaurar l'ordinador a l'estat inicial, sense dades, però amb les actualitzacions fetes?

Moltes gràcies,
Josep M Sarda

ALBERT RIQUELME RODRIGUEZ

to eltermo...@googlegroups.com
Hola,

Segons m'ha dit el responsable TIC del meu servei territorial, hi haurà un aplicatiu per gestionar aquestes reassignacions. En qualsevol cas, ens han de donar una formació a tots els coordinadors TAC per explicar-ho.

Cordialment.

Albert Riquelme Rodriguez
Coordinador digital
Institut Lluís Companys
Departament d'Educació

c/ Joan Maragall, s/n | 08490-Tordera | Telf.: 937 65 08 22 | Fax: 937 65 08 82

Aquest missatge s'adreça exclusivament a la persona destinatària i pot contenir informació privilegiada o confidencial. Si no sou la persona destinatària indicada, us recordem que la utilització, divulgació i/o còpia sense autorització està prohibida en virtut de la legislació vigent. Si heu rebut aquest missatge per error, us demanem que ens ho feu saber immediatament per aquesta via i que el destruïu.

Missatge de Josep Maria <josep...@gmail.com> del dia dv., 13 de nov. 2020 a les 10:44:
Has rebut aquest missatge perquè estàs subscrit al
grup "eltermometretic" de Grups de Google.
Per publicar missatges a aquest grup, envia'ls per correu electrònic
a: eltermo...@googlegroups.com

Per a donar-te de baixa d'aquest grup, envia un correu electrònic a
eltermometret...@googlegroups.com

Si vols més opcions, visita aquest grup a
http://groups.google.es/group/eltermometretic?hl=ca?hl=ca
---
Heu rebut aquest missatge perquè esteu subscrit al grup "eltermometretic" de Google Groups.
Per cancel·lar la subscripció a aquest grup i deixar de rebre els seus missatges, envieu un correu electrònic a eltermometret...@googlegroups.com.
Per veure aquest debat al web, visiteu https://groups.google.com/d/msgid/eltermometretic/CA%2ByBoHJVPJVVXk5GYW-QL3RkzCgB8X7acZ-u%2B-O82wBsUZnnkA%40mail.gmail.com.

Josep Maria

to eltermo...@googlegroups.com
Hola,

bé tots estem esperant la formació i/o el manual, ja veurem que és primer. Esperant que no ens donin una plataforma retallada, sí que es restauren a estat de fàbrica, des de la plataforma.

Ho dedueixo de:

Ara només cal saber quanta estona i dedicació requerirà cada equip per fer aquesta tasca, i és que no són pocs equips.

Salutacions,

Josep M
INS Ramon Turró i Darder

Missatge de ALBERT RIQUELME RODRIGUEZ <ariq...@xtec.cat> del dia dv., 13 de nov. 2020 a les 13:59:

SANTIAGO VILCHES LATORRE

to eltermo...@googlegroups.com
Hola
Avui han repartit ordinadors pels profes al meu centre i m'han informat que per instal·lar programari al windows de qualsevol ordinador cal posar la meva contrasenya personal de ATRI o bé avisar a SAU.
Pel que fa a la "plataforma Intune" em sap greu, no sé què és, suposo que deu ser alguna cosa de Microsoft ja que sóc un ésser del planeta Linux que no acostuma a fer viatges espacials fora del meu planeta.

Ave Caesar, morituri te salutant

Santi Vilches
PD Enhorabona a l'equip Linkat per la virtualització que heu posat amb VirtualBox. És l'única finestra per on entra una mica d'oxigen.

Missatge de Josep Maria <josep...@gmail.com> del dia dv., 13 de nov. 2020 a les 19:00:

Dr. Joan de Gràcia

to eltermo...@googlegroups.com
Bones Santi,

Moltíssimes gràcies. S'ha fet una feina important per configurar de forma automàtica la instància de la màquina virtual per a tot el professorat que iniciï la seva sessio.

D'altra banda, la màquina virtual (vàrem publicar la imatge i els manuals al portal Linkat (linkat.xtec.cat) i al portal d'estratègia digital de centre (projectes.xtec.cat/edc) disposa d'un sistema antivirus (ClamAV) que monitoritza en temps real el directori /home dels usuaris. Podeu fer la prova executant, des de consola:

Es tracta d'un "virus" que es fa servir de referència. Més que un virus és un fitxer de text que conté la paraula ficar (no farà pas malbé cap màquina).

Espero que gaudiu de l'experiència Linkat.

Agraït,

Joan de Gracia

El dl., 23 de nov. 2020, 18:10, SANTIAGO VILCHES LATORRE <svil...@xtec.cat> va escriure:

Sisco Garcia

to eltermometretic
Hola Joan,

Ara que dius això de la imatge virtual m'agradaria saber quan publicareu la iso de la Linkat 20.04; ara mateix no recordo si em vas dir que la publicaríeu o què.

Salut,

Missatge de Dr. Joan de Gràcia <jdeg...@gmail.com> del dia dl., 23 de nov. 2020 a les 18:44:

--
Sisco Garcia
http://siscogarcia.wordpress.com

P: Abans d'imprimir aquest correu pensa bé si cal fer-ho.

Josep Maria

to eltermo...@googlegroups.com
Hola,

Pel que comentes entenc, que qualsevol professor que vulgui instal·lar alguna cosa, ha de venir a tu, bé al coordinador digital, ara som, no?, perquè li faci la instal·lació?

Al SAU hi tenen accés els professors, a partir d'ara?

Ho dic perquè pot ser un festival, aixó, jajaja segons que portin instal·lat.

Que en saps?

Alguna recomanació a l'hora de fer l'entrega?

De l'intune, jajaj, ja s'hi haurà de posar algú al juny quan tornin tots els ordinadors, els professors que canvien de centre, i els alumnes que marxen i hàgim de decidir que fem amb les dades d'aquestes persones dins dels ordinadors, jajajaj Però de moment diuen que no està en produció.

Josep M Sardà

Missatge de SANTIAGO VILCHES LATORRE <svil...@xtec.cat> del dia dl., 23 de nov. 2020 a les 18:10:

SANTIAGO VILCHES LATORRE

to eltermo...@googlegroups.com
Hola
En principi les actuacions les han de fer del SAU però sobtosament amb la meva contrasenya d'atri també es poden fer instal·lacions. Si fos una altra contrasenya podria donar-la a persones de confiança per ajudar a fer aquestes tasques com la famosíssima 00coord, però no crec que sigui prudent anar repartint la meva contrasenya ATRI.
Estic buscant per internet a veure si puc comprar la capa d'invisibilitat de Harry Potter d'oferta pel black friday per tal de poder anar al lavabo de l'institut sense que una horda de professors em persegueixin amb el seu portàtil a la ma.

Afectuosament
Santi

Missatge de Josep Maria <josep...@gmail.com> del dia dt., 24 de nov. 2020 a les 14:24:

Dr. Joan de Gràcia

to eltermo...@googlegroups.com
Bones Santi,

El conjur es ...VirtualBox....

:P

El dt., 24 de nov. 2020, 15:38, SANTIAGO VILCHES LATORRE <svil...@xtec.cat> va escriure:

Joan -GMail- Sedeño

to ElTermometreTIC
Hola

Si el desplegament i manteniment d'aquests equips i de la consola Intune ha de caure a les vostres esquenes i ha de provocar situacions semblants a les que descriu el Santi,l jo crec que només hi ha una opció possible: negueu-vos.

Joan Sedeño

Josep Maria

to eltermo...@googlegroups.com
Bon dia,

Parlant de la linkat Virtualitzada, que porta un administrador genèric per fer les instal·lacions? O sense?

Es que no he provat la maketa.

Josep M

El dt., 24 de nov. 2020, 17:15, Joan -GMail- Sedeño <joan....@gmail.com> va escriure:
[...]

SANTIAGO VILCHES LATORRE

to eltermo...@googlegroups.com
Bon dia Josep M
L'ordinador porta la linkat 20.04 virtualitzada en la que pots fer tot el que vulguis amb usuari linkat contrasenya linkat, tot transparent i fàcil. Jo he tret  el Geogebra 4 (a veure quan surten linkats amb el geogebra actualitzat) i he posat el Geogebra 5 i 6, he afegit també l'opensankore (pissarra digital) que utilitzem amb wacoms per fer classes virtuals, també he afegit: cura, blender, zoom,  lliurecad3d, pencil2d, voxcad2, sweethome3d,  Rosegarden, Calibre pianotec, puredata, google erath, gpx viewer, etc... programari específic que utilitzem al nostre centre. . No he pogut posar el perfil robòtica ni el secundària perquè entenc que encara no estan disponibles als repositoris (aquest aspecte em preocupa per què també els necessitem)
Ara estic fent una imatge .ova i l'estic penjat.
Em falta descarregar-la i afegir-la al virtualbox que porta la màquina windows a veure si tot va ok, en aquest cas farè un videotutorial pels profes del meu centre explicant com descarregar-la i posar-la en funcionament. D'aquesta manera tindràn la versió modificada adaptada a les necessitats del centre. Si tot va bé el professorat hauria de ser autònom per disposar d'aquesta versió de linkat amb la que poden ignorar el windows prement control dret + f. i en la que poden, si volen, instalar-se més coses amb total llibertat. (si algú vol no tinc problema de passar-vos el link d'aquesta imatge)

Espero sobreviure amb aquesta solució i que no m'aturmentin demanant-me instal·lacions al güindous
Com molt bé diu en Joan estic aplicant el conjur "Virtualbox" (gràcies Joan)

He de confesar que no utilitzava el virtualbox (no em feia falta) i per tant no el conec.  Estic intentat posar-me les piles a tota velocitat. Tinc una mica de por de què em peti el ordinador perquè no podre restaurar-lo, de fet abans de fer res vaig provar la virtualización en un ordenador nou ACER  amb Linkat 18.04 que porta un petit disc dur de 64Gb i va fer catacrack. vaig haver de remaquetar-lo.

Si alguna cosa de les que explico no és correcta agrairia aclariment i suport per part dels que en sabeu
Gràcies a tots per ser-hi
seguim
Santi

Missatge de Josep Maria <josep...@gmail.com> del dia dc., 25 de nov. 2020 a les 7:27:

Josep Maria

to eltermo...@googlegroups.com
Bon dia,

perdoneu, ja està, ja ho he trobat a la documentació.

Gràcies,

Josep M

Missatge de Josep Maria <josep...@gmail.com> del dia dc., 25 de nov. 2020 a les 7:27:

Josep Maria

to eltermo...@googlegroups.com
Bona tarda,

Moltes gràcies Santiago,

Suposo que això anirà bé, dis que vulguis muntar algun programari que necessiti accedir a les USB, estic pensant en Arduino i demés, que no se com ho portarà la virtualització.

Jo he intenta descarregar la maqueta del portal de linkat i muntar-la en un LK18 i no ha funcionat, no es veu, .... no se exactament el motiu.

Pel que fa a la LK20, suposo que estan preparant els perfils, és molt nou tot plegat.

Salutacions,

Missatge de SANTIAGO VILCHES LATORRE <svil...@xtec.cat> del dia dc., 25 de nov. 2020 a les 8:30:

Dr. Joan de Gràcia

to eltermo...@googlegroups.com
Hola,

Per accedir als USBs no hi ha cap problema. El que està restringit és el poder arrencar des d'USB.

Si necessiteu els perfils, ara per ara només estan disponibles per a la 18.04. Donat que teniu el VirtualBox, podeu instal·lar la 18.04 sense problemes.

Pel que fa l'Arduino, si configureu els USBs en la màquina virtual, tindreu accés a les plaques Arduino.

:-)

Joan

Missatge de Josep Maria <josep...@gmail.com> del dia dc., 25 de nov. 2020 a les 14:40:

Josep Maria

to eltermo...@googlegroups.com
Bona tarda Joan,

Moltes gràcies, per les aclaracions, i per la feina feta.

Salutacions,

Josep M

Missatge de Dr. Joan de Gràcia <jdeg...@gmail.com> del dia dc., 25 de nov. 2020 a les 15:01:

SANTIAGO VILCHES LATORRE

to eltermo...@googlegroups.com
Hola
He descarregat la meva modificació en una de les màquines windows i l'he importat des del virtualbox i va fantàsticament

De moment crec que amb això puc respirar, valoraré la possibilitat d'instal·lar en el virtualbox la Lk18.04 si els meus companys em demanen el perfil robòtica. Per cert Joan, pot ser ja tens la .ova de a Lk18.04  feta?

Gràcies
Seguim
Santi

Missatge de Josep Maria <josep...@gmail.com> del dia dc., 25 de nov. 2020 a les 16:45:

Dr. Joan de Gràcia

to eltermo...@googlegroups.com
Hehehe,

Touché. No cal que feu la feina de generar la OVA de la 18.04.

Us la compartiré. Només cal que feu el procés d'importació.  A més, faré proves de rendiment amb el Lenovo per agafar la mateixa configuració de la màquina virtual que teniu a la 20.04.

Divendres per la tarda us la compartiré així com la seva suma de verificació (hash) per saber qué es aquesta.

Us passaré una OVA actualitzada de forma que després cadascú es pugui instal.lar els perfils que necessiti.

Merci

:)

El dc., 25 de nov. 2020, 20:15, SANTIAGO VILCHES LATORRE <svil...@xtec.cat> va escriure:

Sisco Garcia

to eltermometretic
Hola,

Jo continuo amb la meua dèria... Joan publicareu una iso de la Linkat 20.04?

Gràcies d'avançada,

Missatge de Dr. Joan de Gràcia <jdeg...@gmail.com> del dia dc., 25 de nov. 2020 a les 20:27:

SANTIAGO VILCHES LATORRE

to eltermo...@googlegroups.com
MOLTES GRÀCIES JOAN!!!!!

De ben segur que li donarem utilitat!!

santi

Missatge de Sisco Garcia <fgar...@xtec.cat> del dia dc., 25 de nov. 2020 a les 23:10:

Aitor Roma Vazquez

to eltermo...@googlegroups.com
Hola,

Al final es tira CAP a Windows?

Pufff , crec que la millor solució,

Sería la Linkat amb Migasfree per gestonar actualizacions per contextes.

I als centres tenir https://fogproject.org/

Per maquetar i restaurar máquines.

Salutacions,