Classes telemàtiques curs vinent i ....

Josep Maria

to eltermo...@googlegroups.com
Hola,

S'està parlant que de cara al curs vinent els cursos de batxillerat, i algun altra, facin classes semipresencials, tipus setmanes alternatives.

Com a professors, això implica, que o bé retransmetem les classes online, perquè tots ho puguem seguir alhora, i no hagim de duplicar material i explicacions.

A partir d'aquí, si hem de transmetre les classes el dubte és com fer-ho de manera que quedi mínimament bé per tot l'alumnat.

Queda clar que el departament haurà d'ampliar l'ample de banda i s'ha de fer, però aquí poca cosa hi podem fer em sembla si ells no ho fan, l'altra és l'equipament necessari per fer-ho

Aquí hi veig com a mínim 2 opcions:

1a.- Tenim el material preparat, es podria grabar la pantalla i l'explicació corresponent.
         Bàsicament caldria un micro, i si es vol més sofisticació OBS Studio i una càmera.
         Si fem anotacions a la pissarra, com ho solucionem? Si tenim pissarres interactives igual gravant la pantalla n'hi hauria prou, i si no?

2a.- Si no tenim material, i anem escrivint la pissarra, es grava la pissarra i l'explicació?
         Un micro i una càmera? un mòbil?..

Ho comento, per si us ha arribat i algú hi dóna voltes i entre tots podem trobar la millor solució.

Per altra costat, hi ha forces tecnòlegs, per aquí, així que igual podem compartir materials ja generats, per intentar tenir menys feina, hi ha una iniciativa a nivell d'espanya, al respecte a la web http://tecnoprofes.ning.com, però va molt encarada a territori MEC, i per tant el material es generarà segurament en castellà.

A partir d'ella, he vist que el material d'exelearning, es pot publicar en un drive, i també en un moodle, per tant potser seria una bona ideia per treballar-hi.

Algú s'anima? Podem generar algun grup.

Bon final de curs, ànims i bones vacances!

Josep M Sardà.

iesmyp_tecno iesmyp_tecno

to eltermo...@googlegroups.com
https://blogs.publico.es/dominiopublico/33360/el-encuadernador-y-el-exorcista-sobre-el-futuro-de-la-digitalizacion-en-la-educacion-y-en-todo-lo-demas/

Pot ser que això us ajudi, si més no a reflexionar.

Joan

Missatge de Josep Maria <josep...@gmail.com> del dia dt., 16 de juny 2020 a les 12:27:
Has rebut aquest missatge perquè estàs subscrit al
grup "eltermometretic" de Grups de Google.
Per publicar missatges a aquest grup, envia'ls per correu electrònic
a: eltermo...@googlegroups.com

Per a donar-te de baixa d'aquest grup, envia un correu electrònic a
eltermometret...@googlegroups.com

Si vols més opcions, visita aquest grup a
http://groups.google.es/group/eltermometretic?hl=ca?hl=ca
---
Heu rebut aquest missatge perquè esteu subscrit al grup "eltermometretic" de Google Groups.
Per cancel·lar la subscripció a aquest grup i deixar de rebre els seus missatges, envieu un correu electrònic a eltermometret...@googlegroups.com.
Per veure aquest debat al web, visiteu https://groups.google.com/d/msgid/eltermometretic/CA%2ByBoHLj-su70xU_zSaG1TOEGQgS-v0RNrnV7Bp1Caa6wLi9gg%40mail.gmail.com.

anna luque

to eltermometretic
Hola, bon dia,

Pel que fa a grabar la pantalla, no sé si heu fet servir bigbluebutton al moodle aquests dies de classes en línia. A mi m'ha anat de fàbula. Té pissarra digital a la zona central i s'hi poden compartir vídeos de youtube de manera que tothom els sent al seu ordinador, entre altres avantatges. Trobo que és una eina molt senzilla, fins i tot per grabar classes. Després es poden penjar directament al moodle, amb un altre connector. No sé si està activat a àgora perquè nosaltres ens dona servei de moodle la plataforma que fem servir per gestionar l'assistència i la comunicació amb les famílies.

Sobre materials, l'IOC va posar en obert tots els cursos de batxillerat i alguns més.

Ara fa uns anys que m'he passat a la física i química, però si surt un grup per preparar material de qualsevol de les matèries, m'hi apunto.

L'article, molt interessant, Joan.

Espero que estigueu tothom bé.

Bon final de curs i molta salut!
--
Anna Luque

[Working with GNU/Linux]

Ermengol Bota

to eltermo...@googlegroups.com

A l'institut hem desplegat un servidor BigBlueButton vinculat al moodle i realment la solució és molt bona.
És com ha comentat l'Anna, una eina de videoconferència pensada per a la docència, i té totes (o moltes) de les coses que necessitaries
El centre del BigBlueButton no és la cara del presentador (que pot ser-ho), ni veure les cares de tothom, que també ho permetria, sinó que el centre és la presentació. Un pdf que el professor ha pujat i que tothom veu, a sobre del qual s'hi mou el ratolí, o pinta o o s'hi escriu o ...Si tens un portatil amb pantalla tàctil és molt còmode. També permet fer petites sales de reunions entre els alumnes, enquestes ràpides ....

Però vaja, el que volia comentar és que realment està molt bé, però el cost d'allotjament no és gens despreciable.... per poder tenir connectades un centenar de persones alhora (en una o diverses sales) i moltes sense càmera necessites una màquina de més de 100€ al mes.. (llogant-la a hostings francesos o americans, fent-ho a hosting espanyols surt molt més car).

Nosaltres l'hem montat en una màquina de 20€ al mes i permet tenir entre 20 i 30 persones sense càmera alhora, i no gaires més.

Això sí, queda tot molt ben integrat amb el moodle (les classes es poden gravar, i etiquetar, per veure posteriorment)

I crec que un problema greu no és el material concret en sí, sinó la plataforma de comunicació entre l'alumne/família i l'escola. Moltes han tirat de correu i drive i això ha volgut dir un munt d'hores gestionant informació, copiant, fent llistes de qui ha enviat què, i una mica de caos en trobar-ho tot...Però tampoc es podia prentendre que les famílies i professors en una setmana passessin tots a fer servir moodle....

Bé ens seguim llegint! Vaig a corregir pràctiques ;-)

* Ermengol *

Missatge de anna luque <anna...@gmail.com> del dia dj., 18 de juny 2020 a les 8:54:

--
* Ermengol *
* Els ordinadors no resolen problemes, *

iesmyp_tecno iesmyp_tecno

to eltermo...@googlegroups.com
També hi ha alternatives de programari lliure, pe. per a les sales, collaborate, zoom.; l'altra és Jitsi que et permet muntar el teu propi servidor i només cal obrir un port d'entrada per a cada usuari.
A la upf fan servir blackboard collaborate, entenc tenen en servidors propis, com totes les unis tenen serveis informàtics potents, i servidors propis, cosa que pot passar o no en els instis.

Passar ba revetlla
Joan

Missatge de Ermengol Bota <erme...@gmail.com> del dia dj., 18 de juny 2020 a les 17:50:

anna luque

to eltermometretic
Hola, Joan, felicitats endarrerides pel sant!

El meu al·legat sobre el bbb mirava de defensar de passada el moodle, en el qual s'integra, perquè veig que en molts centres s'està abandonant en favor del google classroom.

Si definitivament, ni que sigui per mitjà d'una pandèmia, el professorat farà servir eines informàtiques d'aprenentatge, és diferent triar una o triar l'altra.

Al grup hi ha moltes persones que poden explicar molt bé les diferències i les conseqûències de la tria.

--
Anna Luque

[Working with GNU/Linux, using Moodle and... writing gmails]

òscar

to eltermometretic
Ermengol,

Moltes gràcies pel teu post, he llegit un munt de bones referències a les alternatives lliures però em costava trobar alguna referència sobre els costos de mantenir-les, crec que és un aspecte molt important a l'hora de valorar-les.

Agrairia però si teniu més referències en aquest sentit. Temo que l'any vinent ens puguem tornar a trobar fent classes online i que acabarem tots a google un altre cop. Compte que jo no en sóc pas un detractor d'entrada, els nostres alumnes fan besties tant grans amb les seves dades personals que les eines de google em semblen el més lleu del problema i amb un "cost" / benefici de bon assumir.

Salutacions i gràcies de nou

Òscar
Joan

Per cancel·lar la subscripció a aquest grup i deixar de rebre els seus missatges, envieu un correu electrònic a eltermo...@googlegroups.com.

Josep Maria

to eltermo...@googlegroups.com
Hola,

reactivo aquest fil, perquè ja hi som pel tros, i em sembla que el més calent a l'aigüera, jajajaj

Bé la realitat s'ha imposat, com ja suposavem molts, i de desdoblaments i més professorat poca cosa ha acabat essent real, així que ens trobem amb grups de uns 30 alumnes a classe.

He escoltat que hi ha algun centre que ha decidit, fer formació semipresencial, és a dir mig grup a classe i mig a casa seguint la mateixa classe online alternativament, no se si es algun dels vostres centres, però segueixo amb el mateix dubte.

Com ho porten a terme amb efectivitat?

Un micròfon bluetooth pel professor? Una càmera per gravar la pissarra? escriure nomes en una pissarrra interactiva i gravar la pantalla?

Ho dic, perquè ara que ho tenim a sobre, i tots anem fent apostes de quan ens començaran a tancar classes seria bo, veure les estratègies que fa seguir diferents centres.

Al meu, s'ha decidit que hi ha d'haver les feines, i material penjat a classroom o moodle, pels 15 dies següents al dia que estem.

Però d'aquí a que els alumnes puguin seguir les explicacions si està mitja classe a casa i l'altra al centre i segueixin hi ha un abisme.

Tots sabem, que ens hem de prendre la temperatura, rentar les mans 5 cops com a mínim, netejar les aules, portar mascareta, mantenir les distàncies, .... Però com farem perque tothom pugui segur, poca cosa en sabem, tinc la impressió.

Si teniu un momentet expliqueu que feu a diferents centres, així entre tots ens anem enriquin.

Bon inici de curs a tothom, i molta salut!

Josep M

Missatge de òscar <osca...@gmail.com> del dia dv., 26 de juny 2020 a les 10:33:

[...]
Per veure aquest debat al web, visiteu https://groups.google.com/d/msgid/eltermometretic/41932149-217b-4dcd-ad60-c561907a6485o%40googlegroups.com.

JORDI LAGARES ROSET

to eltermo...@googlegroups.com
Benvolguts.
El missatge d'en Josep Maria em sembla molt procedent.
Per la qual cosa m'apunto en la idea que si algú, fa o sap d'experiències que puguin servir a l'altra gent, ens agrairem que ens ho compartim.
Moltes mercès.
I bon inici, i si pot ser no només l'inici, bon curs i això, molta salut.
Jordi
PS: La meva petita aportació, sóc de mates, faré quart d'ESO (entre d'altres) juntament amb una altra professora. La idea és intentar tenir-ho de manera que tal li fa si estem a classe, si estem mig i mig o si estem totalment a casa. Però el material tot és online. Intentem fer tria i no fer massa coses i no massa cosa de cada cosa😉 i la idea és que les tasques, exercicis i la seva correcció, estiguin disponibles per tothom independent del mètode que es faci servir per corregir i/o avaluar. Com  a mínim que s'asseguri que cada alumne es pugui autocorregir. Sobre el tema exàmens ja en parlarem, però el que si tenim clar és que si algú té ganes d'aprendre, farem tot el possible perquè ho pugui fer🤔.

Missatge de Josep Maria <josep...@gmail.com> del dia dg., 6 de set. 2020 a les 13:46:

Sisco Garcia

to eltermometretic
Hola,

Jo el que al·lucino, encara després del primer confinament, és que es continua pretenent intentar fer les classes amb normalitat com si la situació fos normal... això sí, dedicant els primers dies a formar alumnat i famílies en eines telemàtiques per si ens confinen... flipo!

De les ràtios i l'augment de plantilla cap notícia, i el que és pitjor cap reclamació :(

Imagino que en 15 dies començarem a tenir grups confinats, etc. però haurem d'actuar com si res... en fi, un despropòsit descomunal; i tot per no haver estat capaços d'elaborar un pla de conciliació mínimament assumible.

Sento ser tan dramàtic, però és com ho veig.

Missatge de JORDI LAGARES ROSET <jlag...@xtec.cat> del dia dg., 6 de set. 2020 a les 16:07:

--
Sisco Garcia
http://siscogarcia.wordpress.com

P: Abans d'imprimir aquest correu pensa bé si cal fer-ho.