Pla d'educació digital de Catalunya. Última estocada a la Linkat?

Josep Maria

to eltermo...@googlegroups.com
Hola,

avui m'ha arribat la informació del pla de digitalització del departament, i en mirar l'equipament pel professorat m'he emportat la sorpresa que no hi ha opció, ni de Linkat, ni de dual, sinó que és windows amb màquina virtual de Linkat.

"A cada docent se li lliura un ordinador portàtil. Les característiques d'aquests ordinadors són les següents: Lenovo model Thinkbook 14 IIL, amb pantalla de 14’’, RAM de 8 GB i disc dur de 256 GB. El sistema operatiu és Windows 10 amb màquina virtual de Linkat."

Després d'això quin professor farà servir la Linkat?

Cada cop ho veig més difícil, ara ja costa i molt professorat prefereix portar el seu ordinador, que fer servir els del centre amb Linkat, ara ja els hi han acabat de donar la raó.

Per cert, no es contempla manteniment extra amb tota aquesta allau de maquinari, així que els coordinadors estem arreglats.

Salutacions,

Josep M

ELOI BARRACHINA SALLERAS

to eltermo...@googlegroups.com
Hola Josep,
Penso exactament el mateix. Linkat virtualitzat en un Windows perds moltes avantatges de Linux. Al revés crec que tindria més sentit.
Suposo que hi ha hagut molta pressa en tot i no deu "ser fàcil" distribuir Windows virtualitzats.
Salut
Eloi

El dt., 20 d’oct. 2020, 14:31, Josep Maria <josep...@gmail.com> va escriure:
Has rebut aquest missatge perquè estàs subscrit al
grup "eltermometretic" de Grups de Google.
Per publicar missatges a aquest grup, envia'ls per correu electrònic
a: eltermo...@googlegroups.com

Per a donar-te de baixa d'aquest grup, envia un correu electrònic a
eltermometret...@googlegroups.com

Si vols més opcions, visita aquest grup a
http://groups.google.es/group/eltermometretic?hl=ca?hl=ca
---
Heu rebut aquest missatge perquè esteu subscrit al grup "eltermometretic" de Google Groups.
Per cancel·lar la subscripció a aquest grup i deixar de rebre els seus missatges, envieu un correu electrònic a eltermometret...@googlegroups.com.
Per veure aquest debat al web, visiteu https://groups.google.com/d/msgid/eltermometretic/CA%2ByBoHJL%3Dm3_G%3DZiPzJ6P%2BMEaNNSBZ-KuKxDWy1wxbK1_n1WDg%40mail.gmail.com.

Toni Serrano

to eltermo...@googlegroups.com
Ha estat un projecte fet a corre cuita i en patirem les conseqüències...

Tota manera sempre podem posar la linkat nosaltres, crec que , com a mínim, el 50% del professorat del meu centre la voldrà i per nosaltres serà de gran ajuda per baixar el nombre d’incidències.

Una cosa que ajudarà són els problemes de Windows 10 amb la wifi docent, sovint estan connectats però sense Internet i la solució definitiva encara no està disponible.

El tema del suport és clau, jo sempre dic que no puc donar un suport complert amb Windows i qui el fa servir, i té un problema que no se resoldre, s”ha d’acabar espavilant.

El mateix passa quan porten un Mac...

Salut,

Toni

El dt, 20 oct 2020 a les 14:51 ELOI BARRACHINA SALLERAS <ebar...@xtec.cat> va escriure:
--

Atentamente,

Antonio Serrano

ENGITEC - Ingeniero Industrial

Col. 19.459

Telf. 635537003

Sisco Garcia

to eltermometretic
Hola,

Fa una estona un excompany del curs passat m'ha dit que li han «donat» un portàtil a l'insti i vol que li instal·lem l'ubuntu... no està tot perdut!!!! val a dir que ja és usuari d'ubuntu de manera habitual. O sia que sí, que és un cop més a la Linkat per part de qui en teoria l'hauria d'estar impulsant.

Quin despropòsit i quina vergonya!

Missatge de Toni Serrano <antoni....@gmail.com> del dia dt., 20 d’oct. 2020 a les 17:16:

--
Sisco Garcia
http://siscogarcia.wordpress.com

P: Abans d'imprimir aquest correu pensa bé si cal fer-ho.

SANTIAGO VILCHES LATORRE

to eltermo...@googlegroups.com
Hola
Proposo fer una bona maqueta clonecilla d'aquesta màquina  amb la Linkat 18.04 optimitzada per la màquina i amb algunes millores com per exemple treure el Geogebra 4 i posar el 5 i el 6 (increible que encara surti la linkat amb lel geogebra4) posar el perfil robòtica i el openboard (per exemple) caldira penjar la maqueta en un bon lloc (per exemple la oblidada d-83  http://download-linkat.xtec.cat/d83/  i RECOMANAR A TOT ARREU remaquietar la màquina. I sobretot, deixar clar al serveis corresponents del departament que el manteniment i garantía  de les màquines volem que es faci Linkat.
Demanaria, si pot ser,  a Joan de Gràcia i companyia que, si us plau, facin aquesta maqueta, ja que la seva qualitat personal i professional és garantia de bon funcionament.

Al meu centre ara mateix estem funcioant amb més de 400 ordinadors amb linkat, els windows no arriben ni al 5%, La majoria d'incidències que tenim  estan en els ordinadors windows!!!!. Jo tinc un "contracte" signat amb la directora del meu centre segons el qual com a coordinador d'informàtica MAI tocaré un ordinador que porti windows i h compleixo escrupolosament, si no és així la meva dimisió està sobre la taula. El meu lema és "qui vulgui windows que es posi de coordinador d'informàtica"... Sota aquest lema, Qui vol windows?.... NINGÚ!!!

De cap manera podem deixar-nos intimidar en aquest aspecte, el que ens juguem no és sols la qualitat del servei, ens juguem la nostra salud i posem en risc l'aprenentatge dels nostres alumnes.

Em sap greu posar-me tant ràdical però l'època del 1x1 amb màquines duals i el servidor windows 2000 amb deepfreeze i panda server va acabar amb la meva salut, fins  el dia en que em vaig plantar i em vaig negar a tocar un ordinador windows, des d'aleshores  es van acabar tots els problemes!!!!!

Una abraçada a tots
Santi Vilches
Coordinador d'informàtica de l'Ins Vilamajor.

Missatge de Sisco Garcia <fgar...@xtec.cat> del dia dt., 20 d’oct. 2020 a les 17:41:

Toni Serrano

to eltermo...@googlegroups.com
Molt bona proposta!!

+ 1

El dc, 21 oct 2020 a les 14:51 SANTIAGO VILCHES LATORRE <svil...@xtec.cat> va escriure:

Sisco Garcia

to eltermometretic
+1

Missatge de Toni Serrano <antoni....@gmail.com> del dia dc., 21 d’oct. 2020 a les 16:23:

ALBERT RIQUELME RODRIGUEZ

to eltermo...@googlegroups.com
Hola,

Pel què he llegit, aquests portàtils porten l'intune, el que significa que no són portàtils normals, sinó que tenen un hardware específic per funcionar amb Windows (com els chromebooks però amb la solució de Microsoft). Això vol dir que és possible que no es puguin formatar, i en cas que es pugui, es perdria irremediablement la possibilitat de gestionar-los remotament i aplicar polítiques (com ara restriccions), o bé altres funcions com la de localitzar-lo, bloquejarlo remotament si no es retorna, etc.

Salutacions.

Albert Riquelme Rodriguez
Coordinador digital
Institut Lluís Companys
Departament d'Educació

c/ Joan Maragall, s/n | 08490-Tordera | Telf.: 937 65 08 22 | Fax: 937 65 08 82

Aquest missatge s'adreça exclusivament a la persona destinatària i pot contenir informació privilegiada o confidencial. Si no sou la persona destinatària indicada, us recordem que la utilització, divulgació i/o còpia sense autorització està prohibida en virtut de la legislació vigent. Si heu rebut aquest missatge per error, us demanem que ens ho feu saber immediatament per aquesta via i que el destruïu.

Missatge de Sisco Garcia <fgar...@xtec.cat> del dia dc., 21 d’oct. 2020 a les 19:52:

Sisco Garcia

to eltermometretic
Doncs sí que anem bé!

:((((

Missatge de ALBERT RIQUELME RODRIGUEZ <ariq...@xtec.cat> del dia dc., 21 d’oct. 2020 a les 20:26:

PAU ALEGRE FONTANET

to eltermo...@googlegroups.com
Perdoneu la pregunta... Es pot posar la linkat (tecnicament) en aquests pc pels docents i treure tota la resta?
I ens poden castigar per fer.ho?
Si som un centre linkat...no hi pinten res els Windows...
Merci i salut

El dj., 22 d’oct. 2020, 8:57, Sisco Garcia <fgar...@xtec.cat> va escriure:

ALBERT RIQUELME RODRIGUEZ

to eltermo...@googlegroups.com
Tècnicament es pot, perquè són portàtils normals. A mi m'han donat la contrasenya de la BIOS que permet iniciar amb un pendrive. Un altra tema és que es perdrà el suport per part del SAU, i també se n'adonaran que els portàtils han "desaparegut". Malgrat això, els Pc's són propietat del centre, per tant no haurien de poder dir res, més enllà de trucar i preguntar què passa.

El problema és que administrar 60 ordinadors, i després 600... nosaltres pels alumnes ens hem decantat pels chromebooks perquè són molt fàcils d'administrar de forma masiva.

Per un linux genèric hi ha solucions per administrar-los de forma masiva, la majoria de pagament (i no deu ser barat perquè no mostren els preus), alguns open source. Estic fent un recull d'aplicacions, de moment he detectat:

Ansible
Rudder
CFEngine
Puppet
Chef
Salt

La idea de tots és la mateixa: S'instal·la un servidor on hi accedeix l'administrador i un agent a tots els portàtils. A través d'una interface web i per consola l'administrador fa tasques com actualitzar, instal·lar software, etc.

Missatge de PAU ALEGRE FONTANET <pale...@xtec.cat> del dia dc., 25 de nov. 2020 a les 12:10:

Josep Maria

to eltermo...@googlegroups.com
Hola,

Al portal de demanda pels alumnes sí que deixava demanar només Linkat, si no recordo malament, pel professorat han imposat una altra cosa.

Ja veurem com es fa la gestió de tots aquests ordinadors d'alumnes, amb només Linkat, perquè suposo que els volen tenir controlats igual, que els del professorat.

A vera que porten i després igual es pot aplicar al professorat, si és que ho vol.

Com es diu la part que ens salva és que de moment al Windows no es pot instal·lar res de res, segons diuen....

Salutacions,
Josep M

Missatge de PAU ALEGRE FONTANET <pale...@xtec.cat> del dia dc., 25 de nov. 2020 a les 12:10:
Perdoneu la pregunta... Es pot posar la linkat (tecnicament) en aquests pc pels docents i treure tota la resta?

boss

to eltermometretic

La Generalitat de Catalunya está haciendo un daño irreperable a los niños catalanes. Parece que su estrategia de aprendizaje de TIC sólo pasa por el reparto sistemático de PCs con Windows y que los chavales se acostumbren al manejo de software privativo. Una vez acostumbrados ya se sabe, mejor malo conocido que bueno por conocer, será muy difícil que los chavales ni tan siquiera prueben a acercarse lo más mínimo a Linux y al software libre en general. Hay un linux, Linkat, no actualizado, que si algún centro quiere puede usar, pero en todo caso es voluntario, no se usa y no hay soporte, por lo que el profesorado opta por Windows, Una pena.
Mientras tanto otras comunidades como la Comunidad Valenciana, apuestan por instalar únicamente su propia distro de Linux, Lliures, y si algún docente quiere instalar windows debe solicitarlo por escrito y justificar debidamente el motivo.
https://portal.edu.gva.es/lliurex/es/

El dia dimecres, 25 de novembre de 2020 a les 14:46:39 UTC+1, josep...@gmail.com va escriure:

Dr. Joan de Gràcia

to eltermo...@googlegroups.com
Be,

No es cert que no hi hagi suport a la Linkat.

;)

Joan

El dv., 6 d’ag. 2021, 23:11, boss <jose...@gmail.com> va escriure:

AURORA BAIGORRI GONZALEZ

to eltermo...@googlegroups.com
Jo us parlo de fa tres cursos i d'un Servei Educatiu però en aquells moments vaig poder demanar tots els ordinadors duals (el windows era obligatori), tant portàtils com de sobretaula.  Són els que venen a instalar els que no s'aclaren amb la linkat i has d'acabar sent tu qui posa perfils, usuaris i demés.
Pel que dieu, ara ja ni donen aquesta opció. No se si és qüestió econòmica, ignorància o ninguneo 🤦🏼‍♀️. Sigui com sigui, molt trist que no s'aposti pel programari lliure a l'educació pública...

Josep Maria

to eltermo...@googlegroups.com
Hola

El pedc, permet demanar els ordinadors només amb linkat, es la direcció del centre que ho tria.

En el meu cas els ordinadors dels alumnes són tant sols linkat.

Es cert que el del professorat es amb Windows i màquina virtual linkat.

Per tant es feina de les direccions apostar o no pel programari lliure.

Salut,

Josep M

El ds., 7 d’ag. 2021, 12:51, AURORA BAIGORRI GONZALEZ <abai...@xtec.cat> va escriure: