Ustabilitet

Martin S01786

to Ellert
Hej

Jeg har oplevet en noget ustabilitet mht. om den vil køre eller ej. Nogle gange sker der absolut ingen ting. Og andre gang køre den, og så lige pludselig kan den ikke.
Her under er et termisk billede af motoren efter ~10 min. kørsel - er det normalt at den skal blive så varm. Det er lidt svært at se på billedet, men der står 109 C i den (næsten) hvide område?
/Martin - S01786

Alan Lyman

to ell...@googlegroups.com
Hmm

hvis det er 10min ligeud kørsel uden accelerationer,burde den nok ikk være SÅ varm.men der trækkes ca. 175amp igennem(hvis curtis er justeret rigtig)når du accelerer,og det gir varme ved kullene.

det er desværre lidt svært at vurdere hva der gør den ikk kan køre engang imellem.Om det er motoren eller curtis,eller potmetret ved pedalen.det kræver lidt mere undersøgelse når det sker.

alan
--
Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på gruppen "Ellert" i Google Grupper.
Hvis du vil ophæve abonnementet på denne gruppe og ikke længere modtage mails fra den, skal du sende en mail til ellert+un...@googlegroups.com.

Virusfri. www.avg.com

Flemming Poulsen

to ell...@googlegroups.com
Hej,
Er der en microswitch indblandet i kredsløbet ? Det har jeg haft meget bøvl med.
mvh Flemming

to Ellert

Hello also have the problem with the series 1 S00324 am the first time this type of technique drove at outdoor temperature of 26 degrees,

I'm still very happy with the vehicle very nice old technology you have to get it thank you Alan Lyman and Martin all friends of Mini El / Ellert vehicles.

I have more information from you.

Greetings Manfred from Wittlich Germany

Hallo habe auch das Problem mit der Serie 1 S00324 bin das erste mahl diese Art Technik gefahren bei Außentemperatur von 26 grad,
Bin mit dem Fahrzeug trotzdem sehr zu frieden sehr schöne alte Technik man muss sie erhalten danke dir Alan Lyman und Martin alle Freunde von Mini El / Ellert Fahrzeuge.

Ich weitere  Infos von euch.

Gruß Manfred aus Wittlich Deutschland

Martin S01786

to Ellert
Det skal lige siges at jeg bor et sted hvor der er ret mange bakker, så det meste af de 10 min. kørsel er op og ned.

Jeg er ved at se om jeg kan få de skruer der forbinder +/- med kullene skiftet da de er meget rustet. Men det giver lidt problem at få den nederste af pga. det er svært at komme til.

Forøvrigt lyste advarslen med for meget modstand hele tiden, også når jeg bare kørte lige ud.

Alan Lyman

to ell...@googlegroups.com
varmmotor lampen må ikke lyse når den er kold.f.eks om morgenen.

med de tempereatur du skriver på motorkullene,så vil den lyse.der går noget tid inden den slukker,når motor blir koldere.mener det er 125gr den sku tænde ved.

enten er det dine bakker,eller defekt motor,eller formeget strøm ugennem motoren.jeg ville måle motorstrøm med et tangamperemeter,altså en ledning mellem curtis og motor,ikk over 175amp

bemærk at motorbolte er tomme,den den er amerikansk.en 11mm nøgle passer.
--
[...]
Hvis du vil se denne diskussion på nettet, skal du besøge https://groups.google.com/d/msgid/ellert/9188957b-b8b3-4639-9c54-8d49908ababb%40googlegroups.com.

Virusfri. www.avg.com

Visti Juncher

to ell...@googlegroups.com
Der er et spændingsfald mellem kul og kommutator pga. forskellige materialer
så det er ikke unormalt at der udvikles varme der. Faktisk tilstræbes en
temperatur på omkring 80 grader i kommutatoren.
109 er noget højt.
Hvordan har kul og kommutator det.
Sammenlign evt med
https://www.gulfelectroquip.com/wp-geq/wp-content/uploads/GEQ-Commutator-Wea