Hjulcylinder

MIC83

to Ellert
Hej,

Er hjulcylindrene på ellerten unikke for den, eller er det noget der er taget fra et andet mere kendt køretøj ?

Kan se de kan købes hos cityel.dk, men 500kr stk. er jo også en slags penge :-) Normalt koster en hjulcylinder jo ca. 100kr stk.

MVH
Michael

Flemming Poulsen

to ell...@googlegroups.com
Hej Michael,
Jeg ved det ikke - men prøv at finde en "koblings og bremse service" - de findes og kan sikkert renovere, med mindre cylinderen er ødelagt, er det "bare" pakninger. De kan evt. hone ridser væk. Et knallert/scooter værksted kan måske genkende den ?

Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener der er forskel på bremsecylinder for og bag.
Husk at opsamle brugt bremsevædske, den skal bare gennem et kaffefilter og husk at bruge den rigtige bremsevædske. "dot 5 siliconebaseret" alm. bremsevædske uanset DOT nummer (incl. DOT 5) ødelægger ellerten ! den flækker og revner og du kan ikke gøre noget.

Alan Lyman kan nok svare mere præcist.
Mvh
Flemming, Højer

to Ellert
Hej Flemming

Det er en af de bagerste der ikke holder tæt. Har haft den adskilt og umiddelbart ser både cylinder og pakninger fine ud - men tæt er den ikke :-) Tror ikke det kan betale sig at få nogen til at renovere - timeløn er for høj...

Dot 5 er købt :-) Har ikke opsamlet det jeg luftede ud, da jeg ikke er sikker på det er dot 5 der tidligere er brugt.

--
Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på gruppen "Ellert" i Google Grupper.
Hvis du vil ophæve abonnementet på denne gruppe og ikke længere modtage mails fra den, skal du sende en mail til ell...@googlegroups.com.

Flemming Poulsen

to ell...@googlegroups.com
Hvis hjulcylinderen ellers ser pæn ud (ingen ridser) så er det bare lidt friskt gummi - tag de gamle i lommen og find friske. Evt. søg på ebay - jeg har ikke lige en så jeg kan måle. Jeg tror ikke de er lavet specielt til ellerten, men har fundet noget der passede. Lad os høre resultatet.
Kan du se skade(r) på pakningen ?

to Ellert
Den ser fin ud uden ridser, men tror det bliver svært lige at finde det gummi der passer. Tror det vil være nemmere at finde en komplet enhed der passede, det ligner meget andre man kan finde, med hvor slange tilsluttes og hvordan den skrues fast.

Hovedcylinderen lykkedes det at få løsnet (den sad helt fast!), poleret indersiden, og samlet igen med fedt - den ser ud til at være tæt og fungere :-)

Flemming Poulsen

to ell...@googlegroups.com
Tja, men mon ikke der er en bremsecylinder med samme diameter ? Det er nemmest og billigst.
Godt at hovedcylindren er ok, der er flere typer. Til min(e) fåes rep. sæt, det er ikke så besværligt.
Hvad er dit stelnummer ? - Hjælper med at hjælpe.

to ell...@googlegroups.com
Jeg har pakningsæt til hovedcylindren,hvis det er

med venlig hilsen/Best regards
Alan Lyman
AL Elektronik & Ellertservice

to ell...@googlegroups.com
Til hovedcylinder rep.  har jeg købt hos Alan Lyman, der har jeg også stort set alt andet.
Passer de pakninger til hjulcylinderen så smid lige et link (det må du nu godt gøre alligevel).
Når du får brug for råd igen, så husk lige stelnummer.
Hvor bor du i landet ?
Mvh
Flemming, Højer

to ell...@googlegroups.com
Jeg troede du havde købt pakninger. Hvis du kan, så find en "bremse og koblings service", de kan nok finde pakningsdele og lign. - eller bare komme med gode råd.