vezeték kültéren

14 views
Skip to first unread message

gyapo

unread,
Feb 11, 2026, 4:37:06 AM (13 days ago) Feb 11
to elektr...@googlegroups.com
Ha kültéren kell egy vezeték (230 V kb. 100 W fogyasztáshoz), mi a
legolcsóbb megoldás? Szimpla beltéri vezeték valamilyen csőben vagy
kültéri vezeték magában? Ha cső akkor milyen és hogy húzom bele a
vezetéket? Kihúzok drótot, tehát a vezetéken nem lesz húzási terhelés.

Üdv.: gyapo

Xorn

unread,
Feb 11, 2026, 4:41:33 AM (13 days ago) Feb 11
to elektr...@googlegroups.com
Nekem vagy egy évtizedet kibírt a sima MTK egy acélsodronyra felszigszalagozva a garázs felé. Sütötte a Nap, verte az eső, kibírta. Azután lett rendes cső leásva a földbe, de addig elment probléma nélkül.

Best regards,
Andy

--
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok szolgáltatásbeli elektro-lista csoportra.
Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-list...@googlegroups.com címre.
A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/499291901.20260211103701%40gmail.com.

Fekete Róbert

unread,
Feb 11, 2026, 4:49:08 AM (13 days ago) Feb 11
to elektr...@googlegroups.com
öntözés technikában használt csövek meglepően jól bírják, sárga berman
csövet ne vegyél 5 év és szétmálik

a távot nem tudom mekkora...
áthúzni ha nagyon hosszú, spárga végére kicsi ruhadarab, porszívóval
megszívod a másik végét....

R

2026. 02. 11. 10:40 keltezéssel, Xorn írta:
> Nekem vagy egy évtizedet kibírt a sima MTK egy acélsodronyra
> felszigszalagozva a garázs felé. Sütötte a Nap, verte az eső, kibírta.
> Azután lett rendes cső leásva a földbe, de addig elment probléma nélkül.
>
> Best regards,
> Andy
>
> gyapo <gya...@gmail.com <mailto:gya...@gmail.com>> ezt írta (időpont:
> 2026. febr. 11., Sze, 10:37):
>
> Ha kültéren kell egy vezeték (230 V kb. 100 W fogyasztáshoz), mi a
> legolcsóbb megoldás? Szimpla beltéri vezeték valamilyen csőben vagy
> kültéri vezeték magában? Ha cső akkor milyen és hogy húzom bele a
> vezetéket? Kihúzok drótot, tehát a vezetéken nem lesz húzási terhelés.
>
> Üdv.: gyapo
>
> --
> Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok
> szolgáltatásbeli elektro-lista csoportra.
> Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való
> leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-
> lista+un...@googlegroups.com <mailto:elektro-
> lista%2Bunsu...@googlegroups.com> címre.
> A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide: https://
> groups.google.com/d/msgid/elektro-
> lista/499291901.20260211103701%40gmail.com <https://
> groups.google.com/d/msgid/elektro-
> lista/499291901.20260211103701%40gmail.com>.
>
> --
> Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok
> „elektro-lista” csoportjára.
> Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való
> leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-
> lista+un...@googlegroups.com <mailto:elektro-
> lista+un...@googlegroups.com> címre.
> A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide: https://
> groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/CAB%3DTkp-
> HNEKZ1Uo9JFu69aqEiiiPZ88KSy8_GS-nQ91vbw5SwQ%40mail.gmail.com <https://
> groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/CAB%3DTkp-
> HNEKZ1Uo9JFu69aqEiiiPZ88KSy8_GS-nQ91vbw5SwQ%40mail.gmail.com?
> utm_medium=email&utm_source=footer>.

lajos mik

unread,
Feb 11, 2026, 4:54:45 AM (13 days ago) Feb 11
to elektr...@googlegroups.com
Régebben lazán ment az MT ma már bukó. Ami elfogadott  H07RN-F
miklajos

Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „elektro-lista” csoportjára.

Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-list...@googlegroups.com címre.

gyapo

unread,
Feb 11, 2026, 5:22:30 AM (13 days ago) Feb 11
to elektr...@googlegroups.com
February 11, 2026 10:40 Xorn, you wrote:
X> Nekem vagy egy évtizedet kibírt a sima MTK egy acélsodronyra
X> felszigszalagozva a garázs felé. Sütötte a Nap, verte az eső, kibírta.
X> Azután lett rendes cső leásva a földbe, de addig elment probléma nélkül.

Akkor az a fajta amiben 3 szigetelt ér fut és van egy külső fehér szigetelés
rápréselve az akár működhet is.
Földbe nem tudom ásni mert teljes hosszában végig beton van.

Üdv.: gyapo

gyapo

unread,
Feb 11, 2026, 5:25:39 AM (13 days ago) Feb 11
to elektr...@googlegroups.com
February 11, 2026 10:49 Fekete, you wrote:
FR> a távot nem tudom mekkora...

Kb. 10 m ami fedetlen helyen van.

FR> áthúzni ha nagyon hosszú, spárga végére kicsi ruhadarab,
FR> porszívóval megszívod a másik végét....

Ez jó ötlet.

Üdv.: gyapo

gyapo

unread,
Feb 11, 2026, 5:38:05 AM (13 days ago) Feb 11
to elektr...@googlegroups.com
February 11, 2026 10:54 lajos, you wrote:
lm> Régebben lazán ment az MT ma már bukó. Ami elfogadott H07RN-F

Csomó helyen van, persze Kecskeméten kb. kétszer annyiba kerül. Majd
keresgélek. Köszi.

Üdv.: gyapo

Karoly Kovacs

unread,
Feb 11, 2026, 10:23:35 AM (12 days ago) Feb 11
to elektr...@googlegroups.com
Ha le tudod tenni a földbe (akár csak 10 centire is), akkor a legvékonyabb földkábel. Én is így
vezettem ki a kerti házba a ménkűt. Hogy a finnyásabbak is meg legyenek elégedve, :) a kerítés
mentén vittem, ott azért nem jellemző, hogy valaki áskálódik. (Ja, és bontható a betápnál.)

Károly

Karoly Kovacs

unread,
Feb 11, 2026, 10:24:41 AM (12 days ago) Feb 11
to elektr...@googlegroups.com
Bocs, későbbi hozzászólásodban láttam, hogy ez nem opció.

Károly

gyapo

unread,
Feb 11, 2026, 12:21:53 PM (12 days ago) Feb 11
to elektr...@googlegroups.com
February 11, 2026 16:24 Karoly, you wrote:
KK> Bocs, későbbi hozzászólásodban láttam, hogy ez nem opció.

Igen, elvihetném a kert szélén egy darabig a föld alatt, de aztán jön
a beton, föltörni nem akarom, ha meg ott fölmegyek valami oszlopra és
átívelem a beton fölött, akkor már inkább egyből a levegőben.
A ház sarkától kb. 10 m, nem vészes lengedezés, súly szempontból.

Üdv.: gyapo

lajos mik

unread,
Feb 11, 2026, 12:25:33 PM (12 days ago) Feb 11
to elektr...@googlegroups.com
Mennyit kellene beton alatt vinni?
miklajos
--
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok szolgáltatásbeli elektro-lista csoportra.
Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-list...@googlegroups.com címre.
A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/1449356990.20260211182146%40gmail.com.

Fekete Róbert

unread,
Feb 11, 2026, 1:52:34 PM (12 days ago) Feb 11
to elektr...@googlegroups.com
Esetleg csak belevágni egy részt ahova bele lehet rakni egy vascsövet
amin már mehet a madzag..


2026. 02. 11. 18:25 keltezéssel, lajos mik írta:
> Mennyit kellene beton alatt vinni?
> miklajos
> gyapo <gya...@gmail.com <mailto:gya...@gmail.com>> (időpont: 2026. febr.
> 11., Sze, 18:21) ezt írta:
>
> February 11, 2026 16:24 Karoly, you wrote:
> KK> Bocs, későbbi hozzászólásodban láttam, hogy ez nem opció.
>
> Igen, elvihetném a kert szélén egy darabig a föld alatt, de aztán jön
> a beton, föltörni nem akarom, ha meg ott fölmegyek valami oszlopra és
> átívelem a beton fölött, akkor már inkább egyből a levegőben.
> A ház sarkától kb. 10 m, nem vészes lengedezés, súly szempontból.
>
> Üdv.: gyapo
>
> --
> Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok
> szolgáltatásbeli elektro-lista csoportra.
> Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való
> leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-
> lista+un...@googlegroups.com <mailto:elektro-
> lista%2Bunsu...@googlegroups.com> címre.
> A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide: https://
> groups.google.com/d/msgid/elektro-
> lista/1449356990.20260211182146%40gmail.com <https://
> groups.google.com/d/msgid/elektro-
> lista/1449356990.20260211182146%40gmail.com>.
>
> --
> Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok
> „elektro-lista” csoportjára.
> Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való
> leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-
> lista+un...@googlegroups.com <mailto:elektro-
> lista+un...@googlegroups.com> címre.
> A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide: https://
> groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/CAHuUNKPmTkasG1hFYMMbyAu-
> QtGptJSPAXAx8qWpxmUTPtcb2g%40mail.gmail.com <https://groups.google.com/
> d/msgid/elektro-lista/CAHuUNKPmTkasG1hFYMMbyAu-
> QtGptJSPAXAx8qWpxmUTPtcb2g%40mail.gmail.com?
> utm_medium=email&utm_source=footer>.

lajos mik

unread,
Feb 11, 2026, 2:02:07 PM (12 days ago) Feb 11
to elektr...@googlegroups.com
Régebben egy olyan hosszú vascső ami átért a beton alatt egyszerűen hálózati vízzel mosatva átdugtuk. 4,5 m utat “fúrtunk” át így.
miklajos

Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-list...@googlegroups.com címre.
A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/22ea1fea-e72b-44db-bfd9-305d008fc133%40harden.hu.

Pataki István

unread,
Feb 11, 2026, 9:14:30 PM (12 days ago) Feb 11
to elektr...@googlegroups.com
MTK-t tennék UV álló műa. gégecsőbe, és azt rögzíteném az acél tartókötélhez.
Vezetékbehúzóval behúzol a gégecsőbe egy méterrel hosszabb spárgát, egyik végét kilincsre vagy karóra kötöd, másik végéhez hozzákötöd a 10+cm hosszon belső szigetelésig, 5+cm hosszon rézig leblankolt és a belső szigetelésre is visszahajtott, a réznél kissé összecsavart kábelereket, feszesen letekered szigszalaggal a spárga felől indulva, majd ráhúzod a kotont a kábelre:
fogod a gégecső végét, és nem erőltetve addig húzod a kábelre, amíg hagyja magát, majd a végétől visszafogsz és ott kezded húzni, aztán egy-két méter után már csak részletenként lehet csinálni, először a végét húzod, aztán visszafogsz és rátömöríted, s.í.t. Ha 1-2mm-rel bővebb a cső a kábelnél, akkor már működik. Lehet sikosítót, olajat vagy valamilyen szilikont (vagy JAR mosogatót?) használni, de szárazon arra kell figyelni, hogy a súrlódástól melegszik, és ráragad, tehát csak lassan a testtel.
Egyemberes feladat is lehet, de 10 méteren több türelmes segítő jól jöhet. Én 12m 5x4-es kábelt szárazon húztam be így alig vastagabb lyukú UV és lépésálló gégecsőbe.
 
pi
 
----- Eredeti üzenet -----
Feladó: Xorn <toth....@gmail.com>
Elküldve: 2026. 02. 11. 10:40:52
Tárgy: Re: [elektro-lista] vezeték kültéren

Fekete Róbert

unread,
Feb 12, 2026, 12:58:49 AM (12 days ago) Feb 12
to elektr...@googlegroups.com
a tv szolgáltatós ismerős mondta, hogy út alatt sima 120-as pvc csővel
szoktak átfúrni az út alatt, ásnak egy méteres gödtöt és alkezdi 2
napbarnította forgatni, és kb fél óra ott vannak a másik oldalon :)


2026. 02. 11. 20:01 keltezéssel, lajos mik írta:
> Régebben egy olyan hosszú vascső ami átért a beton alatt egyszerűen
> hálózati vízzel mosatva átdugtuk. 4,5 m utat “fúrtunk” át így.
> miklajos
>
> Fekete Róbert <fr...@harden.hu <mailto:fr...@harden.hu>> (időpont: 2026.
> febr. 11., Sze, 19:52) ezt írta:
>
> Esetleg csak belevágni egy részt ahova bele lehet rakni egy vascsövet
> amin már mehet a madzag..
>
>
> 2026. 02. 11. 18:25 keltezéssel, lajos mik írta:
> > Mennyit kellene beton alatt vinni?
> > miklajos
> > gyapo <gya...@gmail.com <mailto:gya...@gmail.com>
> <mailto:gya...@gmail.com <mailto:gya...@gmail.com>>> (időpont: 2026.
> febr.
> > 11., Sze, 18:21) ezt írta:
> >
> >     February 11, 2026 16:24 Karoly, you wrote:
> >     KK> Bocs, későbbi hozzászólásodban láttam, hogy ez nem opció.
> >
> >     Igen, elvihetném a kert szélén egy darabig a föld alatt, de
> aztán jön
> >     a beton, föltörni nem akarom, ha meg ott fölmegyek valami
> oszlopra és
> >     átívelem a beton fölött, akkor már inkább egyből a levegőben.
> >     A ház sarkától kb. 10 m, nem vészes lengedezés, súly szempontból.
> >
> >     Üdv.: gyapo
> >
> >     --
> >     Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google
> Csoportok
> >     szolgáltatásbeli elektro-lista csoportra.
> >     Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való
> >     leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-
> > lista+un...@googlegroups.com
> <mailto:lista%2Bunsu...@googlegroups.com> <mailto:elektro-
> <mailto:elektro->
> > lista%2Bunsu...@googlegroups.com
> <mailto:lista%252Buns...@googlegroups.com>> címre.
> >     A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide: https://
> > groups.google.com/d/msgid/elektro- <http://groups.google.com/d/
> msgid/elektro->
> >     lista/1449356990.20260211182146%40gmail.com
> <http://40gmail.com> <https://
> > groups.google.com/d/msgid/elektro- <http://groups.google.com/d/
> msgid/elektro->
> >     lista/1449356990.20260211182146%40gmail.com
> <http://40gmail.com>>.
> >
> > --
> > Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok
> > „elektro-lista” csoportjára.
> > Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való
> > leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-
> > lista+un...@googlegroups.com
> <mailto:lista%2Bunsu...@googlegroups.com> <mailto:elektro-
> <mailto:elektro->
> > lista+un...@googlegroups.com
> <mailto:lista%2Bunsu...@googlegroups.com>> címre.
> > A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide: https://
> > groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/CAHuUNKPmTkasG1hFYMMbyAu-
> <http://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/
> CAHuUNKPmTkasG1hFYMMbyAu->
> > QtGptJSPAXAx8qWpxmUTPtcb2g%40mail.gmail.com
> <http://40mail.gmail.com> <https://groups.google.com/ <https://
> groups.google.com/>
> > d/msgid/elektro-lista/CAHuUNKPmTkasG1hFYMMbyAu-
> > QtGptJSPAXAx8qWpxmUTPtcb2g%40mail.gmail.com
> <http://40mail.gmail.com>?
> > utm_medium=email&utm_source=footer>.
>
> --
> Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok
> szolgáltatásbeli elektro-lista csoportra.
> Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való
> leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-
> lista+un...@googlegroups.com <mailto:elektro-
> lista%2Bunsu...@googlegroups.com> címre.
> A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide: https://
> groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/22ea1fea-e72b-44db-
> bfd9-305d008fc133%40harden.hu <https://groups.google.com/d/msgid/
> elektro-lista/22ea1fea-e72b-44db-bfd9-305d008fc133%40harden.hu>.
>
> --
> Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok
> „elektro-lista” csoportjára.
> Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való
> leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-
> lista+un...@googlegroups.com <mailto:elektro-
> lista+un...@googlegroups.com> címre.
> A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide: https://
> groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/CAHuUNKNiA2B-
> ZRvw0ARCoyqk7siwvv9W8iMWgSC3Lo_ypeT_Og%40mail.gmail.com <https://
> groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/CAHuUNKNiA2B-
> ZRvw0ARCoyqk7siwvv9W8iMWgSC3Lo_ypeT_Og%40mail.gmail.com?
> utm_medium=email&utm_source=footer>.

Kormos Imre

unread,
Feb 12, 2026, 2:13:15 AM (12 days ago) Feb 12
to elektr...@googlegroups.com

Kormos Imre

unread,
Feb 12, 2026, 2:19:04 AM (12 days ago) Feb 12
to elektr...@googlegroups.com

És mekkora gödröt kellett ásnotok az induló oldalon?

(én ma kpe csövet használnék, azt valamennyire meg lehet hajlítani a bemenő oldalon, talán kisebb gödörrel meg lehetne oldani.)

Ki

ui: pár éve az eon-nak is át kellett dugni nálunk az utcán egy kábelt a beton alatt. Ehhez kijött egy ember valami hosszú csővel, vibrátorral a végén - tátott szájjal néztem, ahogy szinte húzta magát végig az út alatt az az izé..

lajos mik

unread,
Feb 12, 2026, 2:36:06 AM (12 days ago) Feb 12
to elektr...@googlegroups.com
A vibrátoros izét vakondnak nevezik. A vas cső amit használunk az
olyan hosszú volt mint ami az út alatt kellet az utánna bent maradt
köpenycsőnek.
miklajos


Kormos Imre <imre....@gmail.com> ezt írta (időpont: 2026. febr.
12., Cs, 8:19):
> A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/99ddd5f0-b1fe-4b7f-9b86-ce2fd2450615%40gmail.com.

gyapo

unread,
Feb 12, 2026, 4:40:10 AM (12 days ago) Feb 12
to elektr...@googlegroups.com
February 11, 2026 18:25 lajos, you wrote:
lm> Mennyit kellene beton alatt vinni?

A ház sarkától végig vagyis 10 m, a kert szélétől járda ami 1.5 m.
Nem tudom hogy tudnék 1.5 m beton alatt átfúrni, meg valahogy föl is
kellene jönni a vezetékkel, és ott már csak beton van, a melléképület
teljes alja beton.

Üdv.: gyapo

Pipi

unread,
Feb 12, 2026, 5:08:23 AM (12 days ago) Feb 12
to elektr...@googlegroups.com
Nekem is van levegőben kb 30 éve fehér MTk kábelem, de ma már nem tenném kültérre (de már le se bontom):
Az MTK kábel legfontosabb felhasználási területei és jellemzői:
  • Háztartási alkalmazások: Konyhai gépek, vasalók, porszívók, lámpák flexibilis tápvezetéke.
  • Fix bekötések: Falban, vakolat alatt, illetve kábelcsatornában elhelyezett dugalj és világítási hálózatok.
  • Környezeti feltételek: Elsősorban száraz helyiségekben használható, de mérsékelten nedves helyeken (pl. konyha) is alkalmazható, azonban tartósan vízbe nem meríthető.
  • Kültéri alkalmazás: Csak védőcsőben, korlátozottan időjárásálló, földbe nem helyezhető.
  • Ipari felhasználás: Kisebb gépek, mozgó berendezések bekötése, ahol vibráció léphet fel.
Fontos szabály: Földbe helyezni (közvetlenül a földbe ásni) tilos!
---------------
inkább ilyet:

A YSLY (vagy YSLY-JZ/OZ) kábel egy rendkívül sokoldalúan felhasználható, flexibilis, PVC szigetelésű és köpenyű ipari vezérlő- és jelzőkábel. Gyakran nevezik "YY" kábelnek is. Sodrott rézvezetőinek köszönhetően jól hajlítható, és olajálló külső köpenye miatt kiválóan alkalmazható ipari környezetben.
Főbb felhasználási területek:
  • Ipari gépek és berendezések: Megmunkáló gépek, gyártósorok, szállítószalagok vezérlő- és összekötő kábeleként.
  • Vezérlés- és méréstechnika: Műszerek, automatizálási rendszerek, számítógépes egységek összekötésére.
  • Erőátvitel (kis igénybevétellel): Kisebb elektromos fogyasztók tápellátására.
  • Erősáramú berendezések: Kapcsolószekrények, elosztóberendezések belső vezetékezésére.
  • Száraz és nedves helyiségek: Beltéri használatra, de nem állandó víz alá merítésre.
Jellemzők és korlátozások:
  • Olajállóság: A legtöbb YSLY kábel ellenáll a technikai olajoknak és a legtöbb vegyszernek.
  • Flexibilitás: Szabad mozgásra alkalmas, de nem javasolt folyamatosan mozgó (pl. drag-chain) alkalmazásokhoz (arra a YSLY-JZ-HF jobb).
  • Kültéri használat: Csak védőcsőben, UV-sugárzástól védve alkalmazható.
  • Földbe fektetés: Közvetlenül a földbe nem helyezhető.
  • Jelölés: Az erek számozottak (a JZ típusban zöld/sárga földeléssel).
Az YSLY-t megkülönböztetik a "sima" MT (H05VV-F) kábeltől, mivel az YSLY sokkal jobban bírja az olajos/ipari környezetet, míg az MT inkább háztartási célra való.
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „elektro-lista” csoportjára.

Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-list...@googlegroups.com címre.
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages