Bojler anód kérdés

203 views
Skip to first unread message

Acs Gabor

unread,
Dec 26, 2024, 5:52:01 PM12/26/24
to elektr...@googlegroups.com

Sziasztok!

Ezt látom a leírásban, ez létező dolog?: "A tartály test rozsdásodás és korrózió elleni belső védelmét a zománcozás mellett egy elektronikus anód garantálja (fizikai Mg anód rúd és annak cseréje nem szükséges)."

Csak azért kérdezem, mert azt mondta egy szerelő, hogy évente illik a bojlereket karbantartani és Mg anódot cserélni.

https://www.arukereso.hu/bojler-c3622/thermex/digital-wi-fi-100-v-p928127037/#termek-leiras

-- 


Gábor

Jozef Gabulya

unread,
Dec 26, 2024, 6:09:36 PM12/26/24
to elektr...@googlegroups.com
Szia

>ez létező dolog?
Igen

>hogy évente illik a bojlereket karbantartani

X evente a vizkokepzodestól függően

Jozsi
> --
> Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „elektro-lista” csoportjára.
> Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-list...@googlegroups.com címre.
> A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/59ea3c35-db18-40ef-ad20-80f1b186c931%40e8e.eu.

Acs Gabor

unread,
Dec 26, 2024, 6:14:01 PM12/26/24
to elektr...@googlegroups.com
Szia!

Ismered ezt a gyártót? Vajon érdemes ilyen bojlert venni? A leírás
szerint kelet-európai, török, olasz stb. a cég, szóval magamtól azért
gyanakodnék.. de ha nem kell soha anódot cserélni, az azért eléggé vonzó
ajánlat.

Gábor

Jozef Gabulya

unread,
Dec 26, 2024, 6:32:35 PM12/26/24
to elektr...@googlegroups.com
> Ismered ezt a gyártót?
O a gyarto
Manufacturer:
Guangdong New Weber Electric Appliances Co., Ltd.
1st Floor, Building B, No.15, Jianye Middle Road, Shunde High-tech
Industrial Zone
(Ronggui), Huakou, Ronggui, Shunde, Foshan city, Guangdong Province, China.


a soha az azt jelenti hogy a garancia idő lejártáig vagyis 5 evig :)

és ez igaz mert 5 evet ki fog bírni foleg ha vezetekes vizet használsz hozza

de mivel szettben lehet hozzá vásárolni az anódot biztos hogy
cserelheto es ha cserelheto akkor cserélni is fog kelleni

https://www.ecoheat.hu/thermex_digital_wifi_30-100_villanybojler_alkatresz_szett_tisztitashoz

ha nem akarsz anódot cserélni vasarolj ilyet es kosd ki a fűtőszálat

https://www.arukereso.hu/bojler-c3622/ariston/lydos-hybrid-100-3629053-p398818757/

Jozsi
> Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok szolgáltatásbeli elektro-lista csoportra.
> Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-list...@googlegroups.com címre.
> A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/2b34214b-4940-487e-a12f-68c086aaa52a%40e8e.eu.

Szondi László

unread,
Dec 26, 2024, 6:41:49 PM12/26/24
to elektr...@googlegroups.com

2024. 12. 27. 0:13 keltezéssel, Acs Gabor írta:
> Szia!
>
> Ismered ezt a gyártót? Vajon érdemes ilyen bojlert venni? A leírás
> szerint kelet-európai, török, olasz stb. a cég, szóval magamtól azért
> gyanakodnék.. de ha nem kell soha anódot cserélni, az azért eléggé
> vonzó ajánlat.

Meglehet, nem az anód hiánya, vagy jelenléte határozza meg az
élettartamot.  Az emlékeim szerint, a zománcozottaknál is szépen
elfogyott az anód, meg évente összegyűlt jó félvödörnyi vízkő, elrohadt
a fűtőtest burkolata és kirohadt az alsó záródekni, amin a szerelvények
is vannak. Viszont nálunk ment egy zománcozott 10 évet, majd 30 éve
váltottunk gázra és odaadtuk valakinek és talán máig működik, de 10 éve
még biztosan jó volt.

 Épp most, az ünnepek előtt egy hónappal kellett bojlert cseréltetni,
mert annak rendje módja szerint, kilyukadt. Ez volt a második, ami
nagyjából   10 évig kibírta, +- 1 év. Igaz ez nem villanyos, hanem gázos
és akkor azonnal van az árban egy legalább 3-as szorzó.

Annak idején valami 60 ezer volt, most a négyszerese, mert elég gyorsan
kellett. Fillérre ugyanaz a típus. Muszáj volt ugyanolyat venni, mert
így nem kellett a vízcsöveket babrálni, bár nyomáscsökkentő, meg
kiegyenlítő tartály kellett új.

Nem volt nagy boldogság a mutatvány, ráadásul szakit sem lehetett olyan
egyszerűen leakasztani.

Üdv.:

Laci

Acs Gabor

unread,
Dec 26, 2024, 7:07:02 PM12/26/24
to elektr...@googlegroups.com
Na jó, akkor ezek szerint ez is Mg anódos, csak szokás szerint hazudik a
marketing..

Ahogy nézegettem a bojlereket, láttam olyat, aminek 50mm volt a
hőszigetelés vastagsága és rozsdamentes acél fűtőbetéttel szerelték.
Csak már nem tudom, melyik volt az, nem tudod véletlenül?

Most esett le a tantusz.. egy társasházi lakásról van szó és
rendszeresen hallani egy kellemetlen, mély hangú búgást. Megy pár
percig, aztán csönd. Aztán megint, aztán újra csönd. eddig azt
gondoltam, talán klímával fűtenek és majd megnézem kintről infra
kamerával, kinek jár a klímája. De ezek szerint akkor simán lehet, hogy
egy ilyen menő vízmelegítő csinálja..

Gábor

Acs Gabor

unread,
Dec 26, 2024, 7:09:15 PM12/26/24
to elektr...@googlegroups.com
Meg ha gázbojler, akkor lehet, hogy a másik típushoz gázterv és
engedélyeztetés is kellett volna..

Gábor

Acs Gabor

unread,
Dec 26, 2024, 7:33:18 PM12/26/24
to elektr...@googlegroups.com
Megvan, erre a bojlerre írták hogy 50mm szigetelés és rozsdamentes fűtőszál:
https://www.arukereso.hu/bojler-c3622/finlux/f-wh50d20sl-p1114779844/#termek-leiras

Lejjebb pedig az olvasható, hogy "Szigetelés vastagsága [mm]: 20~ 30"

marketing..

Gábor

Jozef Gabulya

unread,
Dec 26, 2024, 7:33:54 PM12/26/24
to elektr...@googlegroups.com
Igen van neki egy melyebb bugasa amikor megy a kompresszor es a ventilator

cca. 2 a COP-ja, ott ahol drága a villany megéri plusz ahova most
feltettem ott még az is megvan határozva hogy mennyi lehet a max
azonnali fogyasztás a villanyórán

a 45-48 fokos vizet problema nelkul adja igy is hogy ki van kötve a futoszal
es állítólag titan bevonat van rajta

eddig 25 ev alatt volt 3 villanybojlerem de a lecserelt 2-őt sem a
kilyukadas miatt kellett cserélni
hanem alkatreszhiany miatt

nekem vizkotleniteni 3-4 evente kell

Jozsi
> A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/d53f072a-9f79-491d-b4c7-d726ad8c845c%40e8e.eu.

Jozef Gabulya

unread,
Dec 26, 2024, 7:45:11 PM12/26/24
to elektr...@googlegroups.com
lengyel behozatal,
mashol is irjak az 50mm PUR hab szigetelest

> rozsdamentes fűtőszál

nekem soha nem a rozsda ette meg a futoszalat hanem a vizko :)
mindig kinyílt mint a rózsa a tulmelegedestol


Jozsi
> A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/c5f47251-4816-4574-8140-55901e53f7ce%40e8e.eu.

Acs Gabor

unread,
Dec 26, 2024, 7:49:10 PM12/26/24
to elektr...@googlegroups.com
Hát igen.. Az alkatrészellátás miatt ezek az ismeretlen nevű bojlerek
eléggé rizikósak.

Az 50mm hőszig az egyetlen paraméter eddig, ami hozhat bármi előnyt a
többihez képest.. A hőszivattyús az nagyon drága, annyit nem ér meg a
dolog..

Gábor

Jozef Gabulya

unread,
Dec 26, 2024, 8:11:24 PM12/26/24
to elektr...@googlegroups.com
sajat velemeny
meg kell venni a legolcsóbbatt, ha lehet hazait, hiszen mind ugyanazon
az alapelven mukodik
itt van pl ez
https://kazanonline.hu/termek/hajdu-villanybojler-aq-80-eco-slim/?aku=c0411a49d01fa4d8e82cb41ffe1f4e97

aktív anód
titan bevonat
van alakatresz
stb.

>A hőszivattyús az nagyon drága

0.90 EUR/kWh eseten nem is olyan draga


Jozsi
> A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/c97a31d2-fa12-42f0-9f0f-bd4e0b845f45%40e8e.eu.

Acs Gabor

unread,
Dec 26, 2024, 8:29:54 PM12/26/24
to elektr...@googlegroups.com
Nekem is ez volt az első, amire ránéztem, jó ár, magyar termék stb.

Aztán jött a Thermex, kisebb átmérő, így kevesebb helyet foglal, azt
állították, nem kell bele Mg anód, meg még távvezérelhető is és 5 év
garancia, B fogyasztási besorolás stb.

Így megy a vacillálás..

Gábor

Kormos Imre

unread,
Dec 26, 2024, 9:54:23 PM12/26/24
to elektr...@googlegroups.com

Azta..


elight

unread,
Dec 27, 2024, 4:33:49 AM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com
A nagyobbik fiamnál, most néztem, ez van
<https://www.ariston.com/en-eg/products/storage-water-heaters/medium-capacities/pro-1-eco/>
A kicsi. Nem tudom, hogy hol vette de biztos idehaza. Előtte sokat nézegetett. M9st már több mint hat éve működik nála napi használatban és a felszerelések kívül még semmit nem csinált vele. Amiket ìrtok lehet, hogy csak szerencséje lenne?
Üdv István

Fekete Róbert

unread,
Dec 27, 2024, 4:39:44 AM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com
sokat kibírnak, anyósnál sztem 1x év után néztem meg, akkor vagy 2 vödör
vízkő jött ki, betét csere tömítések cseréje, anód csere, pontosabban
csonk ki, új be :)
azóta megint már eltelt minimum 10 év, köszöni jól van, csinálja a dolgát

R.



2024. 12. 27. 10:33 keltezéssel, elight írta:
> A nagyobbik fiamnál, most néztem, ez van
> <https://www.ariston.com/en-eg/products/storage-water-heaters/medium-
> capacities/pro-1-eco/ <https://www.ariston.com/en-eg/products/storage-
> water-heaters/medium-capacities/pro-1-eco/>>
> A kicsi. Nem tudom, hogy hol vette de biztos idehaza. Előtte sokat
> nézegetett. M9st már több mint hat éve működik nála napi használatban és
> a felszerelések kívül még semmit nem csinált vele. Amiket ìrtok lehet,
> hogy csak szerencséje lenne?
> Üdv István
>
>
> Ekkor: 2024. december 27. 2:29:42 CET, Acs Gabor <levl...@e8e.eu> írta:
>
> Nekem is ez volt az első, amire ránéztem, jó ár, magyar termék stb.
>
> Aztán jött a Thermex, kisebb átmérő, így kevesebb helyet foglal, azt
> állították, nem kell bele Mg anód, meg még távvezérelhető is és 5 év
> garancia, B fogyasztási besorolás stb.
>
> Így megy a vacillálás..
>
> Gábor
>
> 2024.12.27. 2:11 keltezéssel, Jozef Gabulya írta:
>
> sajat velemeny
> meg kell venni a legolcsóbbatt, ha lehet hazait, hiszen mind
> ugyanazon
> az alapelven mukodik
> itt van pl ez
> https://kazanonline.hu/termek/hajdu-villanybojler-aq-80-eco-
> slim/?aku=c0411a49d01fa4d8e82cb41ffe1f4e97 <https://
> kazanonline.hu/termek/hajdu-villanybojler-aq-80-eco-slim/?
> aku=c0411a49d01fa4d8e82cb41ffe1f4e97>
> thermex_digital_wifi_30-100_villanybojler_alkatresz_szett_tisztitashoz <https://www.ecoheat.hu/thermex_digital_wifi_30-100_villanybojler_alkatresz_szett_tisztitashoz>
>
> ha nem akarsz anódot cserélni vasarolj ilyet es
> kosd ki a fűtőszálat
>
> https://www.arukereso.hu/bojler-c3622/ariston/
> lydos-hybrid-100-3629053-p398818757/ <https://
> www.arukereso.hu/bojler-c3622/ariston/lydos-
> hybrid-100-3629053-p398818757/>
> p928127037/#termek-leiras <https://
> www.arukereso.hu/bojler-c3622/
> thermex/digital-wi-fi-100-v-
> p928127037/#termek-leiras>
>
> --
>
>
> Gábor
>
> --
> Azért kapta ezt az üzenetet, mert
> feliratkozott a Google Csoportok
> „elektro-lista” csoportjára.
> Az erről a csoportról és az ahhoz
> kapcsolódó e-mailekről való
> leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt
> a(z) elektro-
> lista+un...@googlegroups.com
> címre.
> A beszélgetés megtekintéséhez
> látogasson el ide: https://
> groups.google.com/d/msgid/elektro-
> lista/59ea3c35-db18-40ef-
> ad20-80f1b186c931%40e8e.eu <https://
> groups.google.com/d/msgid/elektro-
> lista/59ea3c35-db18-40ef-
> ad20-80f1b186c931%40e8e.eu>.
>
> --
> Azért kapta ezt az üzenetet, mert
> feliratkozott a Google Csoportok
> szolgáltatásbeli elektro-lista csoportra.
> Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó
> e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy
> e-amailt a(z) elektro-
> lista+un...@googlegroups.com címre.
> A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el
> ide: https://groups.google.com/d/msgid/
> elektro-lista/2b34214b-4940-487e-
> a12f-68c086aaa52a%40e8e.eu <https://
> groups.google.com/d/msgid/elektro-
> lista/2b34214b-4940-487e-
> a12f-68c086aaa52a%40e8e.eu>.
>
> --
> Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a
> Google Csoportok szolgáltatásbeli elektro-lista
> csoportra.
> Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-
> mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt
> a(z) elektro-list...@googlegroups.com címre.
> A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide:
> https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/
> d53f072a-9f79-491d-b4c7-d726ad8c845c%40e8e.eu
> <https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/
> d53f072a-9f79-491d-b4c7-d726ad8c845c%40e8e.eu>.
>
> --
> Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google
> Csoportok szolgáltatásbeli elektro-lista csoportra.
> Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről
> való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-
> lista+un...@googlegroups.com címre.
> A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide: https://
> groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/c97a31d2-
> fa12-42f0-9f0f-bd4e0b845f45%40e8e.eu <https://
> groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/c97a31d2-
> fa12-42f0-9f0f-bd4e0b845f45%40e8e.eu>.
>
>
> --
> Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok
> „elektro-lista” csoportjára.
> Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való
> leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-
> lista+un...@googlegroups.com <mailto:elektro-
> lista+un...@googlegroups.com> címre.
> A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide: https://
> groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/6C30EB33-
> A6A7-42E8-824F-89B9CA1C6D29%40ele.hu <https://groups.google.com/d/msgid/
> elektro-lista/6C30EB33-A6A7-42E8-824F-89B9CA1C6D29%40ele.hu?
> utm_medium=email&utm_source=footer>.

Acs Gabor

unread,
Dec 27, 2024, 5:51:04 AM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com

Mit jelent, hogy kicsi? Az 50-es? Csak mert pont akartam kérdezni, hogy a tapasztalatotok szerint mire elég egy 50-es bojler?
Ha felcsavarja az ember jó melegre, akkor egy 170-es kád+benne az ember?
Vagy két ember le tud belőle normálisan zuhanyozni?

Gábor

Fekete Róbert

unread,
Dec 27, 2024, 6:00:00 AM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com
azért jó melegre ne tedd, max 65 °C
már az is tud okozni égési sérülést, annál melegebb meg garantáltan
50L azért sok mindenre elég, úgy se futószalagon mennek az emberek
zuhany alá...
>> eco-slim/?aku=c0411a49d01fa4d8e82cb41ffe1f4e97 aktív anód
>> p928127037/#termek-leiras -- Gábor
>> -- Azért kapta ezt az üzenetet,
>> mert feliratkozott a Google
>> Csoportok „elektro-lista”
>> csoportjára. Az erről a csoportról
>> és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről
>> való leiratkozáshoz küldjön egy e-
>> amailt a(z) elektro-
>> lista+un...@googlegroups.com
>> címre. A beszélgetés
>> megtekintéséhez látogasson el ide:
>> https://groups.google.com/d/msgid/
>> elektro-lista/59ea3c35-db18-40ef-
>> ad20-80f1b186c931%40e8e.eu.
>>
>> -- Azért kapta ezt az üzenetet, mert
>> feliratkozott a Google Csoportok
>> szolgáltatásbeli elektro-lista csoportra.
>> Az erről a csoportról és az ahhoz
>> kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz
>> küldjön egy e-amailt a(z) elektro-
>> lista+un...@googlegroups.com címre.
>> A beszélgetés megtekintéséhez látogasson
>> el ide: https://groups.google.com/d/msgid/
>> elektro-lista/2b34214b-4940-487e-
>> a12f-68c086aaa52a%40e8e.eu.
>>
>> -- Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott
>> a Google Csoportok szolgáltatásbeli elektro-lista
>> csoportra. Az erről a csoportról és az ahhoz
>> kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön
>> egy e-amailt a(z) elektro-
>> lista+un...@googlegroups.com címre. A
>> beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide:
>> https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/
>> d53f072a-9f79-491d-b4c7-d726ad8c845c%40e8e.eu.
>>
>> -- Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a
>> Google Csoportok szolgáltatásbeli elektro-lista csoportra.
>> Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről
>> való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-
>> lista+un...@googlegroups.com címre. A beszélgetés
>> megtekintéséhez látogasson el ide: https://
>> groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/c97a31d2-
>> fa12-42f0-9f0f-bd4e0b845f45%40e8e.eu.
>>
>> --
>> Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok
>> „elektro-lista” csoportjára.
>> Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való
>> leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-
>> lista+un...@googlegroups.com címre.
>> A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide: https://
>> groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/6C30EB33-
>> A6A7-42E8-824F-89B9CA1C6D29%40ele.hu <https://groups.google.com/d/
>> msgid/elektro-lista/6C30EB33-A6A7-42E8-824F-89B9CA1C6D29%40ele.hu?
>> utm_medium=email&utm_source=footer>.
>
> --
> Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok
> „elektro-lista” csoportjára.
> Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való
> leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-
> lista+un...@googlegroups.com <mailto:elektro-
> lista+un...@googlegroups.com> címre.
> A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide: https://
> groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/d2d3f2a0-7630-47ae-
> b8e3-0f0a5aa2793c%40e8e.eu <https://groups.google.com/d/msgid/elektro-
> lista/d2d3f2a0-7630-47ae-b8e3-0f0a5aa2793c%40e8e.eu?
> utm_medium=email&utm_source=footer>.

Xorn

unread,
Dec 27, 2024, 6:02:27 AM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com
50 l-es bojler, de benne a 2400 vagy 3000W-is betét a gyári 1000 helyett. :-)

Best regards,
Andy

elight

unread,
Dec 27, 2024, 6:04:53 AM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com
56 fokra van általában állítva. Ha itt vagyunk nála általában le szoktunk naponta zuhanyozni ketten. Még nem éreztem problémát vagy hiányt az ötvenessel.  A mosógép is rá van kötve. Persze egy családnak már lehet kevés, de itt nagyobb nem is férne el. Bevernénk a fejünk ha felállunk a WC.röl.  Egyébkén bár alapvetően programozó manuálisan is nagyon ügyes gyerek. Nem is tudom kitől örökölte? Maga csnálta a fürdőszoba felújítást, még csempészni is kiválóanmegtanult in Yt. :)
Üdv István

Acs Gabor

unread,
Dec 27, 2024, 6:12:25 AM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com

Oks, köszi!

Ebben a fürdőszobában is kritikus a hely, azért kacsingatok a minél inkább slim bojlerek felé.. És 50-esben van 40 centi átmérő alatti is.

A másik, hogy nem tudom, mit bír a fal, ezért inkább nem terhelném túl nagy súllyal. Hirtelen nem jut eszembe a szó, az az akna, amiben a csövek mennek fel-le a társasházban, az van a fal túloldalán, szóval fogalmam sincs, mennyire vastag a fal. Valszeg vékony tégla-válaszfal. Elvileg milyen átmérőjű dübellel illene felrakni egy ilyen 50-es bojlert?

Gábor

Ökrös Miklós

unread,
Dec 27, 2024, 6:13:30 AM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com, Ökrös Miklós
Magasabb hőmérsékleten gyorsabban vízkövesedik és romlik a fűtőbetét.
Veszélyes, égési sérülést okozni tudó hőmérsékletre biztosan nem tekerném fel.
Bár nem olcsó és az élettartamával kapcsolatban is vannak kérdések, de megfontolandó egy termosztatikus kádtöltő/zuhanycsaptelep beszerzése. Azon egy tekerővel lehet hőfokot, egy másikkal vízmennyiséget állítani. A hőfokszabályzásán 38 foknál szokott lenni ütköző, amin csak pl. külön gomb megnyomásával lehet túltekerni.
 
A "normális zuhanyzás" vízigénye nagyon személyfüggő, különösen akkor, ha ketten vannak. 8-)
 
Üdv:
Miklós

Acs Gabor

unread,
Dec 27, 2024, 6:15:49 AM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com

Való igaz :))

Gábor
--
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „elektro-lista” csoportjára.
Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-list...@googlegroups.com címre.

Ökrös Miklós

unread,
Dec 27, 2024, 6:18:50 AM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com, Ökrös Miklós
Strang, bár ez maga a vezeték, de az aknát, ahol ezek futnak is így szokták hívni.
 
Hozzáférsz a hátsó, belső oldalhoz?
Ha igen, akkor használj átmenő csavarokat, menetes szárral, a fal túlsó oldalán pedig nagy teherelosztó felülettel (pl. vas L profilból hegesztett keret).
Láttam már ilyen helyen OSB lapot, csempézve, szóval lehet, hogy 0 a teherbírása, de egy YTONG falat sem terhelnék agyon.
 
Üdv:
Miklós
 
----- Original Message -----
From: Acs Gabor
Sent: Friday, December 27, 2024 12:12 PM
Subject: Re: [elektro-lista] Bojler anód kérdés

ztibi

unread,
Dec 27, 2024, 6:21:22 AM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com

> Hirtelen nem jut eszembe a szó, az az akna, amiben a csövek mennek
> fel-le a társasházban, az van

Szia.
Nem a "strang" a szó amit kerestél?
>>> <https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/6C30EB33-A6A7-42E8-824F-89B9CA1C6D29%40ele.hu?utm_medium=email&utm_source=footer>.
>>
>> --
>> Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok
>> „elektro-lista” csoportjára.
>> Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való
>> leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z)
>> elektro-list...@googlegroups.com címre.
>> A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide:
>> https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/E6A48B60-093D-4224-9094-14FD9F1C12E8%40ele.hu
>> <https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/E6A48B60-093D-4224-9094-14FD9F1C12E8%40ele.hu?utm_medium=email&utm_source=footer>.
>
> --
> Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok
> szolgáltatásbeli elektro-lista csoportra.
> Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való
> leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z)
> elektro-list...@googlegroups.com címre.
> A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide:
> https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/f2f53e0d-95de-47bc-9558-5ba1dc3234ef%40e8e.eu.


--
Ztibi

Xorn

unread,
Dec 27, 2024, 6:27:04 AM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com
Anno a lakókocsiban 10 literes (!!!) tartály volt, amit vegyesben lehetet 1kW villannyal és 2,5 kW gázzal fűteni. A gázt sosem próbáltam, a müncheni kempingben volt villany csatlakozás. Egy embernek - igaz, eléggé kis zuhanyfejjel - simán elég volt egy zuhanyra, és kb. 15-20 perc után már mehetett a következő. Tábori körülmények között, kempingben több, mint OK.

Ehhez képest egy ötvenes otthon, valamivel nagyobb zuhanyfejjel - két emberre simán jó.

Egy 150-es kádat meg tudunk tölteni a Balcsin az 50-es bojlerből annyira, hogy nem is célszerű több vizet tenni a kádba, mert vagy én vagyok benne, vagy a víz, de  ketten egyszerre nem férünk el benne. :-)))

Best regards,
Andy

Vírusmentes.www.avg.com

Xorn

unread,
Dec 27, 2024, 6:29:20 AM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com
Ezt elég egyszerű megoldani. Kell a falhoz egy egyszerű szerkezet, ami a padlón támaszkodik (fa, fém, ízlés szerint). Ehhez csavarozva a bojlert nem a súlyt kell a csavarnak és a falnak elviselnie, hanem csak azt a faltól elfelé húzó nyomatékot, amit a lábra akasztott bojler jelent, az pedig lényegesen kisebb erő, ill. sokkal jobban elosztható.

Best regards,
Andy

Vírusmentes.www.avg.com

Kormos Imre

unread,
Dec 27, 2024, 6:54:47 AM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com

Hozzáférsz a fal másik feléhez? mert akkor ármenő csavar, a másik oldalon minél nagyobb tányér alátéttel, vagy tetőléccel, túlnyúlással a két csavar között.

KI

Acs Gabor

unread,
Dec 27, 2024, 6:56:54 AM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com

Ez a tipikus kb. 60-as években épített 4 emeletes szürke ház, mindenütt van ilyen, Zuglóban jó sok. Eredetileg a gázbojler volt ezen a falon és a régiben azért volt még bőven anyag.. Szóval egy 50-es bojlert csak elbír, akkoriban még nem volt feltalálva az Ytong és egyéb hasonló okosságok.

Azaz, strang, köszi! Érthetetlen, miért nem jut az ember eszébe egy ilyen szó.. Arra gondoltam, elkezdem fúrni a megfelelő átmérővel és majd meglátom, miből van a fal és milyen vastag. Ha tégla és nem megy át rajta a fúró még a tipli mélységben, akkor lehet, hogy elég lesz(?).
Ha meg gyengének látszik és átmenő kell, nem tudok hozzá vasakat hegeszteni-alkotni, de bazi nagy alátét biztos van a csavarboltban.

Gábor
--
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „elektro-lista” csoportjára.
Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-list...@googlegroups.com címre.

Acs Gabor

unread,
Dec 27, 2024, 6:58:43 AM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com

A 150-es kád és a Te habtested már eleve.. hogy is mondjam.. Szóval ha egyáltalán, akkor is oda elég lenne megmikrózni egy befőttesüvegben a vizet :)

Gábor

Acs Gabor

unread,
Dec 27, 2024, 7:01:12 AM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com

Most elgondolkodtatott, hogy lehet, akár a mosdó alá is beférhet egy 50-es? Nem lenne rossz..
Van fektetve szerelhető is..

Gábor

Acs Gabor

unread,
Dec 27, 2024, 7:03:23 AM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com

A tetőléc tök jó ötlet! Az 50x50-est hívják annak? Mert én is eddig vaslemezben gondolkoztam, de a fa sokkal egyszerűbb.

Azt hogy kell érteni, hogy túlnyúlás a két csavar között? Ha már léc, én egy darab hosszabb lécet tennék fel.

Gábor

Ökrös Miklós

unread,
Dec 27, 2024, 7:07:31 AM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com, Ökrös Miklós
Olyan helyre, amit érhet nedvesség és nem látod napi szinten, oda ne tegyél fát!
Egy pici, észrevehetetlen szivárgás a fal mögött, ami kirohasztja az anyagot és évek múlva, minden előjel nélkül fog a nyakadba szakadni.
 
Üdv:
Miklós
 
----- Original Message -----
From: Acs Gabor
Sent: Friday, December 27, 2024 1:03 PM
Subject: Re: [elektro-lista] Bojler anód kérdés

Acs Gabor

unread,
Dec 27, 2024, 7:18:03 AM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com

Teljesen jogos..

És akkor ha dübel lenne, mi az ajánlott méret?

Gábor

lajos mik

unread,
Dec 27, 2024, 8:35:46 AM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com
Szia!
Ha lehet ne dűbelezd. Saját magamnak már 3-at is felrakram, teljes falátfúrás menetes szár (12-es) az ellen oldalon heveverrel a falba besűlyesztve. De ha minden képp dűbel és a fal is bírja akkor a műgyantás ragasztottat tenném.
miklajos.

Acs Gabor

unread,
Dec 27, 2024, 9:12:21 AM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com

Szia! Köszi!

Nem tudom, milyen fúróim vannak, majd megnézem.. 8-as vagy 10-es nagyon gyenge lenne?

Gábor

Ökrös Miklós

unread,
Dec 27, 2024, 9:29:02 AM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com, Ökrös Miklós
Tudok adni viszonylag extrém fúrószárakat is ilyen tartományban.
SDS-Plus, akár akkus géppel együtt, ha kéred.
 
Üdv:
Miklós
 
 

Pataki István

unread,
Dec 27, 2024, 9:31:07 AM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com
Évekkel ezelőtt nézelődtem ezen a téren, és találtam 50 litereset, amiben két tartály volt, ezért nagyon laposra tudták csinálni. Igaz ez konyhai bojler, nem emlékszem a hőszigetelésére. Konyhaiból viszont sokfajta volt, fekvő és álló, alsó és fölső kifolyású, ilyesmi választék. Csak a jobbfélét aranyrúdért adták.
(A kéttartályost intelligens fűtés és áramlásvezérléssel már nagyon föl lehet(ne) tuningolni. És akkor van benne elektronika is :)
pi
 
----- Eredeti üzenet -----
Feladó: Acs Gabor <levl...@e8e.eu>
Elküldve: 2024. 12. 27. 12:12:16
Tárgy: Re: [elektro-lista] Bojler anód kérdés

lajos mik

unread,
Dec 27, 2024, 9:58:23 AM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com
Szia!
Hajdú bojlereket szereltem már fel 120 l-est ezek önsúlya 54 kg. Nem is annyira a csavar átmérő számít mit inkább a hossz, 8-as is biztos elbírja viszont 150-200 hossz esetén az olyan bizar. + sokat számít a falazat anyaga, ha porlik vagy a 90%- esélyel megfurt fuga esetén a tipli stb. kézzel kihúzható. Valamint kollégám màr járt úgy, hogy a tipli anyaga a környezetvédelem dicsőségére újrahasnosított müanyagból készült ami egy időmúlva elporladt és amit tartott(fénycső armatúrák) kezdtek leszédülni. Mindez egy varrodában ahol a gépek darabja milliós volt. Megoldás az lett, hogy elment egy rögzítés tec boltba és ott vett minősített tiplit és mindet kicserélte. Jut eszembe 1 hónapja vettem ezt a folyékony dűbelt valami 3500 Ft-ért, szerintem nem egy ökörár.
miklajos

Szondi László

unread,
Dec 27, 2024, 2:05:08 PM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com

2024. 12. 27. 1:33 keltezéssel, Acs Gabor írta:
> Megvan, erre a bojlerre írták hogy 50mm szigetelés és rozsdamentes
> fűtőszál:
> https://www.arukereso.hu/bojler-c3622/finlux/f-wh50d20sl-p1114779844/#termek-leiras
>
>
> Lejjebb pedig az olvasható, hogy "Szigetelés vastagsága [mm]: 20~ 30"

Itt is az egyszerű fizika működik: tartály felülete, vízhőfok,  a
szigetelőréteg hővezető-képessége és vastagsága. Ezek megadják az
esetleges veszteséget. Minden más megközelítés, vagy bármelyik paraméter
megváltoztatása, kizárólag marketing duma.

Csodák nincsenek.

Üdv.:

Laci



Sándor Mucsi

unread,
Dec 27, 2024, 2:09:54 PM12/27/24
to elektro-lista
SziasztoK!

Elnézést, nem akarok nagyon belekontárkodni a beszélgetésbe, de kollégámnál ilyet raktunk be:

100 literes, 5 fő esetén néha nyomkodni kell a turbó gombot, mikor már nincs elég melegvíz.

Nálam kondenz kazán + 120 l-es tároló van.
42°C-ra van belőve a hő, azt kell tudni, hogy legionella miatt hetente egyszer nem árt 60°C fölé lőni a rendszert, hogy elkerüljük a fertőzésveszélyt.
Vagyis, ha be tudod a villanybojlerben ezt állítani, hogy heti egyszer lőjje 60°C fölé a tartályt, akkor 42°C-ra is állíthatod az alapot.

50 l-es bojlerből elvileg ketten le tudtok zuhanyozni.


Tanúsítók pedig bajban vagyunk, mert valamelyik buzgó mócsing kitalálta, hogy a referenciaérték felére kellene a megfelelő minősítést kiadni, abba pedig még a legtutkerályosabb hőszivattyús bojler se fér be, ez se nagyon:

Üdv
MSanyi

Sándor Mucsi

unread,
Dec 27, 2024, 2:24:14 PM12/27/24
to elektro-lista
Itt ki lehet számolni, hogyha a tartályra akar valaki további szigetelést rakni, akkor milyen megtakarítás adódik:

szigetelés nélkül is mutatja az energiafogyasztást.

Üdv,
MSanyi

Acs Gabor

unread,
Dec 27, 2024, 3:14:34 PM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com

Elgondolkodtam rajta én is.. Azt mondta egy szerelő, hogy két fűtőszál, két magnézium stb.. szóval dupla karbantartás.

Gábor
--
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „elektro-lista” csoportjára.
Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-list...@googlegroups.com címre.
A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/1Uhi9bbHIA.TSf7TReSwr5%40lenovo-pc.

Acs Gabor

unread,
Dec 27, 2024, 3:17:26 PM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com

Köszi Miklós, nagyon jól hangzik!

Gábor

Acs Gabor

unread,
Dec 27, 2024, 3:18:37 PM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com

Köszi Sanyi a tippeket, és mindenki másnak is, akik hozzászóltak!

Gábor

Xorn

unread,
Dec 27, 2024, 3:54:08 PM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com
... kétszeres élettartam, ha mindenből kettő van, mert egyre csak fele terhelés jut?

Best regards,
Andy

Acs Gabor

unread,
Dec 27, 2024, 4:11:04 PM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com

Az lehet, de ha a gyár a garihoz előírja az éves karbantartást, akkor érted.. De azt se tudom, mennyi a gar. ezekre.

Gábor

Pipi

unread,
Dec 27, 2024, 5:49:03 PM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com
Ha okos, elektronikus, olvass utána, mi van ha éjszakai áramon van, ami ki/be kapcsolgat...
valamelyikre panaszkodnak hogy megbolondul, állandó villany kell neki

2024.12.27. 2:29 keltezéssel, Acs Gabor írta:
> Nekem is ez volt az első, amire ránéztem, jó ár, magyar termék stb.
>
> Aztán jött a Thermex, kisebb átmérő, így kevesebb helyet foglal, azt állították, nem kell bele Mg anód, meg még távvezérelhető is és 5 év garancia, B fogyasztási besorolás stb.
>
> Így megy a vacillálás..
>
> Gábor

--
Pipi
http://www.puzsar.hu

umnyo

unread,
Dec 27, 2024, 5:49:42 PM12/27/24
to elektr...@googlegroups.com
Az 50x50-es az a stafni "szaknyelven" :-)

Tetőléc az alapból 25x50 mm körül van, legalábbis a hagyományos normál. Ma már, pontosabban jó ideje olyan is van hogy "Bramac léc", mert az betoncserépre lett kitalálva alapból ami nehezebb, annak mérete 30x50mm körüli. De persze kapható még 28x48, meg mindenféle, meg épp hogy vitte a fűrészgép....

Attila
-------- Eredeti levél --------

Feladó: Acs Gabor <levl...@e8e.eu>
Dátum: 2024 december 27 13:03:31
Tárgy: Re: [elektro-lista] Bojler anód kérdés

hobi...@gmail.com

unread,
Dec 30, 2024, 5:47:34 PM12/30/24
to elektr...@googlegroups.com
A fűtőbetét mindegyikben rozsdamentes, mert vörösrézből van a cső,
és kanthalból benne a fűtőszál. Egyik sem rozsdásodik. :-)

István

2024.12.27. 1:33 keltezéssel, Acs Gabor írta:
> Megvan, erre a bojlerre írták hogy 50mm szigetelés és rozsdamentes
> fűtőszál:
> https://www.arukereso.hu/bojler-c3622/finlux/f-wh50d20sl-p1114779844/#termek-leiras
>
>
> Lejjebb pedig az olvasható, hogy "Szigetelés vastagsága [mm]: 20~ 30"
>
> marketing..
>
> Gábor

Acs Gabor

unread,
Jan 15, 2025, 12:22:44 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com

Most szembejött velem az Electrolux, mint bojlergyártó..

Ilyeneket írnak az egyik bojlernél, ami jól hangzik, hogy a fűtőbetét nem érintkezik a vízzel, és itt is anódcsere-mentességet ígérnek:

"Az elektronikus anód folyamatos működést biztosít a vízmelegítő teljes élettartama alatt, nem igényel éves cserét és karbantartást. Az anód egy titán rúd, mely korrózióvédelmet biztosít abban a pillanatban, amikor egy vízmelegítő csatlakoztatva van az elektromos hálózathoz. A Wi-Fi-hez való csatlakozás lehetővé teszi a vízmelegítés távvezérlését (mobilalkalmazéssal). A készülék beépített Bluetooth hangszóróval rendelkezik.
X-Heat technológia: ebben a rendszerben a száraz fűtőelemek védőburkolatban vannak, így nem érintkeznek vízzel. Ezáltal biztosítja a vízkőmentességet, így támogatva a vízmelegítő maximális élettartamát. A fűtőelemek karbantartása a víz leeresztése és a vízmelegítő szétszerelése nélkül lehetséges. A sorozat vízmelegítői lapos kialakításúak, univerzálisan telepíthetőek: fügfőlegesen és vízszintesen is felszerelhetőek.
Energiaellátási módok: a kezelőpanelen kiválasztható egy fél teljesítmény funkció, amely lehetővé teszi az energiatakarékosságot és a készülék korlátozott teljesítményű hálózati helyiségekben történő használatát, például egy vidéki házban."

Alaksza Balázs

unread,
Jan 15, 2025, 12:43:30 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com
Ígérni énis tudok bármit :) de bojlerszerelési tapasztalatok alapján örökké semmiképp nem tart, az anód, (nah persze ha az egész bojlert 5 év élettartamra tervezik annyit lehet kihúz) meg hát ez eléggé víz függő is.
Bluetooth hangszóró???? minek?


2025. 01. 15. 18:22 keltezéssel, Acs Gabor írta:

Most szembejött velem az Electrolux, mint bojlergyártó..

Ilyeneket írnak az egyik bojlernél, ami jól hangzik, hogy a fűtőbetét nem érintkezik a vízzel, és itt is anódcsere-mentességet ígérnek:

"Az elektronikus anód folyamatos működést biztosít a vízmelegítő teljes élettartama alatt, nem igényel éves cserét és karbantartást. Az anód egy titán rúd, mely korrózióvédelmet biztosít abban a pillanatban, amikor egy vízmelegítő csatlakoztatva van az elektromos hálózathoz. A Wi-Fi-hez való csatlakozás lehetővé teszi a vízmelegítés távvezérlését (mobilalkalmazéssal). A készülék beépített Bluetooth hangszóróval rendelkezik.
X-Heat technológia: ebben a rendszerben a száraz fűtőelemek védőburkolatban vannak, így nem érintkeznek vízzel. Ezáltal biztosítja a vízkőmentességet, így támogatva a vízmelegítő maximális élettartamát. A fűtőelemek karbantartása a víz leeresztése és a vízmelegítő szétszerelése nélkül lehetséges. A sorozat vízmelegítői lapos kialakításúak, univerzálisan telepíthetőek: fügfőlegesen és vízszintesen is felszerelhetőek.
Energiaellátási módok: a kezelőpanelen kiválasztható egy fél teljesítmény funkció, amely lehetővé teszi az energiatakarékosságot és a készülék korlátozott teljesítményű hálózati helyiségekben történő használatát, például egy vidéki házban."



-- 
Alaksza Balázs

Pipi

unread,
Jan 15, 2025, 1:05:59 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com
Iccakai áram (ki-bekapcsolást) bírja? vagy csak világos áramról megy (normálisan)?


2025.01.15. 18:22 keltezéssel, Acs Gabor írta:

Most szembejött velem az Electrolux, mint bojlergyártó..

Ilyeneket írnak az egyik bojlernél, ami jól hangzik, hogy a fűtőbetét nem érintkezik a vízzel, és itt is anódcsere-mentességet ígérnek:

"Az elektronikus anód folyamatos működést biztosít a vízmelegítő teljes élettartama alatt, nem igényel éves cserét és karbantartást. Az anód egy titán rúd, mely korrózióvédelmet biztosít abban a pillanatban, amikor egy vízmelegítő csatlakoztatva van az elektromos hálózathoz. A Wi-Fi-hez való csatlakozás lehetővé teszi a vízmelegítés távvezérlését (mobilalkalmazéssal). A készülék beépített Bluetooth hangszóróval rendelkezik.
X-Heat technológia: ebben a rendszerben a száraz fűtőelemek védőburkolatban vannak, így nem érintkeznek vízzel. Ezáltal biztosítja a vízkőmentességet, így támogatva a vízmelegítő maximális élettartamát. A fűtőelemek karbantartása a víz leeresztése és a vízmelegítő szétszerelése nélkül lehetséges. A sorozat vízmelegítői lapos kialakításúak, univerzálisan telepíthetőek: fügfőlegesen és vízszintesen is felszerelhetőek.
Energiaellátási módok: a kezelőpanelen kiválasztható egy fél teljesítmény funkció, amely lehetővé teszi az energiatakarékosságot és a készülék korlátozott teljesítményű hálózati helyiségekben történő használatát, például egy vidéki házban."

Gábor


lajos mik

unread,
Jan 15, 2025, 1:22:11 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com
Én eddig úgy tudtam, hogy a vízkő 60 fok felett csapodik ki független attól hogy melegíted a vizet. A boljlereknél is az a baj hogy kicsapódik a vízkő a fűtőbetétre, de mivel nem ugyan az a hőtágulása mint a betétnek ezért arról leválik és összegyűlik a fenéken. De mivel a vízkő jó hőszigetelőis ezért a betét ott túlhevül és ott nyílik szét. Régen volt olyan betét gyártó amelyiknél lehetett paraméterként olyat kérni, hogy fűtetlen szskasz hossza.
miklajos

--
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „elektro-lista” csoportjára.
Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-list...@googlegroups.com címre.
A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/6787F901.7010701%40puzsar.hu.

lajos mik

unread,
Jan 15, 2025, 1:27:43 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com
Nekem a titán rúd egy kicsit gyanús. A titán elég drága.
miklajos

--
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „elektro-lista” csoportjára.
Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-list...@googlegroups.com címre.

Xorn

unread,
Jan 15, 2025, 1:30:28 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com
... 2 euróért pedig még vilkát is faragnak belőle neked, csak annyira, és emellé még ingyen el is postázzák Kínából ide.

Best regards,
Andy



Vírusmentes.www.avg.com

Nemeth Szabolcs

unread,
Jan 15, 2025, 1:33:14 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com
Szerintem is. Regen volt egy gazos bojlerunk, az is vizkovesedett. Volt
benne anod is.

Udv,
Szabolcs

On 15/01/2025 18:21, lajos mik wrote:
> független attól hogy melegíted a vizet. A

--
This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com

lajos mik

unread,
Jan 15, 2025, 1:41:28 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com
Legnagyobb baj szerintem az, hogy befektetők megvesznek egy bejáratott márkát aztán kimaxolják a profitot (marketingel felturbózva), te meg döntsd el hogy gagyi vagy nem amit veszel.
miklajos

--
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok szolgáltatásbeli elektro-lista csoportra.

Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-list...@googlegroups.com címre.

Pataki István

unread,
Jan 15, 2025, 1:44:50 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com
Húú, de szép szöveg :)
pi
 
----- Eredeti üzenet -----
Feladó: Acs Gabor <levl...@e8e.eu>
Elküldve: 2025. 01. 15. 18:22:36
Tárgy: Re: [elektro-lista] Bojler anód kérdés

Xorn

unread,
Jan 15, 2025, 1:54:05 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com
Tu ez az éjáj, ha akar, mi?

Best regards,
Andy

--
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „elektro-lista” csoportjára.
Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-list...@googlegroups.com címre.
A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/1UkEdI2nO4.BMstcHPcKAf%40lenovo-pc.

lajos mik

unread,
Jan 15, 2025, 2:02:06 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com
No itt már egy kicsit mást ír: https://www.eluxotthon.hu/spd/EWH100SIEECBLACK/ELECTROLUX-EWH-100-SMART-INVERTER-BLACK-EEC-2000W
Nem olvastam el végig, de itt mit jelenthet az hogy inverteres? Vagy ez is arra a sorsra jutott  hogy idegen misztikus szó az csak jólehet?
miklajos

Pataki István

unread,
Jan 15, 2025, 2:05:37 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com
Letöltheted hozzá a kedvenc csengőhangodat.
pi
 
----- Eredeti üzenet -----
Feladó: Alaksza Balázs <ele...@infoskacatok.hu>
Elküldve: 2025. 01. 15. 18:43:26
Tárgy: Re: [elektro-lista] Bojler anód kérdés

Pataki István

unread,
Jan 15, 2025, 2:12:05 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com
Ez éppen olyan, mint amikor a bizsut 28 karátos aranyként akarják rádsózni.
pi
 
----- Eredeti üzenet -----
Feladó: lajos mik <mik.l...@gmail.com>
Elküldve: 2025. 01. 15. 20:01:50

Acs Gabor

unread,
Jan 15, 2025, 2:14:03 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com

Azt írták, megjegyzi a beállítást.

Gábor
--
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „elektro-lista” csoportjára.
Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-list...@googlegroups.com címre.
A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/6787F901.7010701%40puzsar.hu.

Nemeth Szabolcs

unread,
Jan 15, 2025, 2:14:39 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com

Ja, lasd Orion mosogatogep...

Udv,
Szabolcs
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „elektro-lista” csoportjára.

Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-list...@googlegroups.com címre.

Acs Gabor

unread,
Jan 15, 2025, 2:15:00 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com

Egy másik bojlernél azt írták, titán bevonatos. Valszeg itt is az lehet..

Gábor

Acs Gabor

unread,
Jan 15, 2025, 2:17:08 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com

Egy helyen erről azt írták, hogy így csökkenti a hálózat terhelését. Vagyis, on/off bojler az 2kW-tal rángatja, az inverteres meg tudjuk..

Gábor

Jozef Gabulya

unread,
Jan 15, 2025, 2:24:51 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com
van teljes titan is foleg akkor hasznaljak ha szeret bebudosodni a
viz a bojlerba

> 2kW-tal rángatja, az inverteres meg tudjuk..

és ezt hogy csinálja egy fűtőszálnál? van benne amper limiter vagy 10
Voltal kezdi es megy felfelé a feszultseg?

a fűtőelemek is erdekesen van beleszerelve, mennyi lehet igy a veszteseg?

https://www.youtube.com/watch?v=dhfwGQh42mw


Jozsi
> A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/78603df2-f2cd-4f1d-ae6b-0b534fbfc356%40e8e.eu.

Acs Gabor

unread,
Jan 15, 2025, 2:26:19 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com

Múltkor ahogy beszélgettünk a bojler felszerelésről, többen mondtátok, hogy átmenőcsavarral kellene.

Ez jutott most eszembe, hogy átolvastam a jelen thread szerinti Electrolux bojler manualját, ahol még le is van rajzolva egy metszet a falról, és benne a dübel, abban a kampós csavar..
Aztán itt ez a video, a srác mutatja, hogy az Ariston a nem kicsi bojleréhez szintén dübelt csomagolt gyárilag:
https://www.youtube.com/watch?v=CUsZoUXZ9eo

Mindez számomra azért érdekes, mert most egy olyan falat találtunk ki optimális helynek, ami a fürdő és konyha közötti fal, és ha átfúrnám teljesen a falat, az egyik furat a konyhaszekrényben jelenne meg, a másik a gáztűzhely fölött. És ez így nem túl esztétikus..

És erről az jutott eszembe, hogy annak idején a konyhaszekrényt is dübellel raktam fel, ott a fal túloldalán a nappali volt.. És hát a konyhaszekrényt mikor megrakod tányérokkal, bögrékkel, poharakkal, hát az nem két kiló.

Nem ellentmondani akarok az átmenőcsavarnak, nyilván az a legtutibb. Csak jó lenne, ha nem kéne.

Gábor
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „elektro-lista” csoportjára.

Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-list...@googlegroups.com címre.

Jozef Gabulya

unread,
Jan 15, 2025, 2:27:31 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com
> 2kW-tal rángatja, az inverteres meg tudjuk..
menetkozbe rájöttem

2-3 -4 db fűtőszál van benne

Jozsi

Jozef Gabulya <gab...@seznam.cz> ezt írta (időpont: 2025. jan. 15.,
Sze, 20:24):

Szondi László

unread,
Jan 15, 2025, 2:27:58 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com


2025. 01. 15. 18:22 keltezéssel, Acs Gabor írta:

Most szembejött velem az Electrolux, mint bojlergyártó..

Ha jól rémlik akkor az egy régi magyar gyártó (Lehel,Hajdú?) a minap néztem hűtőket, mert a kicsi már eléggé öregecske és ott jött szembe, hogy az Elelektrolux itthon gyártódik. :)

A titán elektróda meg egy jó nagy kamu, kb. mint a titán fúró, vagy maró, amin csak egy titán bevonat  van, ami a tapasztalat szerint annyit ér, mint halottnak a csók.  


Ilyeneket írnak az egyik bojlernél, ami jól hangzik, hogy a fűtőbetét nem érintkezik a vízzel,

És akkor hogy bánatba fűt? Azt tudom még elképzelni, hogy egy kerámia csőben van a fűtőszál, az rá van szögelve egy vas, vagy alulemezre, vagy egy tömbben van, aminek átadja a hőt, az meg melegíti a vizet.

Egyébként meg egy bojler élettartama nem igazán a fűtőbetét élettartamától függ. A vízkő pedig szépen ki fog válni a melegtől, meg a víz keménységétől függően, azzal sokat nem lehet tenni.

Eddig két gázos bojler adta fel a küzdelmet, hogy vízköves volt, vagy sem, azt már soha nem tudom meg, de hogy mindkettő kilyukadt, az biztos és ebben komoly szerepe lehet a víznyomásnak is. A vizes csávó szerint, tök mindegy, hogy van előtte nyomáscsökkentő, meg tágulási tartály, azokat, 5-8 évente cserélni kellene, mert tönkremennek és olyan, mintha ott sem lenne. 

Üdv.:

Laci  


Acs Gabor

unread,
Jan 15, 2025, 2:32:12 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com
Na meg a jó öreg fázishasítás..
Nullátmenet, triak stb.

Gábor

Jozef Gabulya

unread,
Jan 15, 2025, 2:33:56 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com
en az Ariston t a hozzáadott csavarokkal dübelekkel szereltem fel a
lakásba mar 1 eve ott van meg nem szakadt le

ami érdekes hogy ugy nez ki nem a csavar tartja a teljes súlyt mert
nem egyenesen áll a falon hanem kicsit dontotten

es ami a legjobb hogy azt az allvanyt amivel a falra lett csavarozva
ennel csak felül van egy db azt ket db 3 cm hosszú facsavar fogja a
bojlerhez es az sem szakad ki a cca. 120kg alatt

Jozsi
> A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/1490a3ae-10ac-4d0d-98dc-b07deb003e33%40e8e.eu.

Szondi László

unread,
Jan 15, 2025, 2:34:23 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com

2025. 01. 15. 20:16 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>
> Egy helyen erről azt írták, hogy így csökkenti a hálózat terhelését.
> Vagyis, on/off bojler az 2kW-tal rángatja, az inverteres meg tudjuk..
>
Minek bonyolítják túl? Egy 20 A-es Triac, fázishasítással, egy potival,
simán megoldja, nem rángat semmit. Még nagy facni sem kell, Ohmos a
terhelés.

Üdv.:

Laci



Jozef Gabulya

unread,
Jan 15, 2025, 2:35:19 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com
> Na meg a jó öreg fázishasítás..

nezd meg a videot amit mellékeltem ott látszik

Jozsi
> Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok szolgáltatásbeli elektro-lista csoportra.
> Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-list...@googlegroups.com címre.
> A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/645584f2-6248-4ed6-8ccf-586ddb208824%40e8e.eu.

lajos mik

unread,
Jan 15, 2025, 2:37:29 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com
Rajtad múlik! Nyílván a fal minősége dönt, ha ez egy válaszfal akkor az nem igazán terhelhető. Igaz nem a legolcsóbb de folyékony dűbelt is használhatsz.
miklajos

Acs Gabor

unread,
Jan 15, 2025, 2:38:25 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com
A videón lévő bojlernek fent és lent is van tartókonzolja és a srác
mégis csak két csavarral rakja fel.
Hát, ha eldöntöm végre, melyiket vegyem és lesz rajta két konzol, én rá
fogom szánni azt a kis időt és felteszem a 4 csavarral. Az egy 100 kilós
terhelésnél 25kiló per dübel, az már csak nem fog kijönni úgy a falból.
Szerintem az én száz kilómmal is felcsimpaszkodhatnék egy darab 12-es
dübelben lévő kampóra.

Gábor

Acs Gabor

unread,
Jan 15, 2025, 2:41:15 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com
Megnéztem..

Ja, most jut eszembe, ennél a bojlernél tudod állítani hogy mennyivel
terhelje max a hálózatot. Szerintem ezért van benne ez a sokágú betét,
mert ha 2kw-ot állítasz, mindegyik ág fog menni, ha meg 0,8-at, akkor
csak az egyik.

És akkor valszeg ahány fűtőbetétet konfigoltál, annyit fog majd a
szoftver modulálni.

Gábor

Ökrös Miklós

unread,
Jan 15, 2025, 2:47:05 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com, Ökrös Miklós
A függőleges falba fúrt vízszintes dűbel nyíróterhelése lesz a domináns, de
azt jól bírja.
A probléma a hosszirányú erő, ami kihúzni igyekszik a falból a csavart, ez
ellen a jó tipli/dűbel/ragasztó a megoldás.
Az erő nagy része függőlegesen hat, de lesz húzóerő is. A bojler súlypontja
erősen kilóg a falsíkból, az így létrejövő forgatónyomaték a felső
csavarokat igyekszik majd kitépni.
De legelőször azt kellene tisztázni, hogy arra a falra statikailag fel
szabad-e szerelni egy ekkora dobozt!

Üdv:
Miklós

Alaksza Balázs

unread,
Jan 15, 2025, 2:51:40 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com
Nem mindenáron kell, csak az tuti jó.

Azért dübel és dübel közt óriási különbségek vannak, rack szekrényeket
is sima tipli+csavar kombóval szoktuk felrakni, de fischer gyármányú
tiplivel... bevett gyakorlat tesztre, hogy szünetmentes az aljába, aztán
2 oldalról rácsimpaszkodunk a kollégával(ő is hozzám hasonlóan 100+ kg),
eddig egy sem esett le :) Viszont ebből a tipliből 4db kerül annyiba,
mint a gagyiból fél doboz - nem mondom, hogy nincs benne a név
megfizetése is, de tényleg nagyon érezni a különbséget.

Balázs

2025. 01. 15. 20:25 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>
> Nem ellentmondani akarok az átmenőcsavarnak, nyilván az a legtutibb.
> Csak jó lenne, ha nem kéne.
>
>

--
Alaksza Balázs

Acs Gabor

unread,
Jan 15, 2025, 2:54:57 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com
Itt az aristonos videónál is rendesen be kellett kalapálni a 12-es
dübelt és utána a becsavarásnál is látszott, hogy kellett hozzá erő.

Gábor

lajos mik

unread,
Jan 15, 2025, 2:55:51 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com
Én csak a lehető legritkább esetben használom a hozzácsomagolt tiplit/csavart a cuccokhoz. Volt már olyan, hogy betekerés közben szakadtbe a csavar a tiplibe.
miklajos

--
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok szolgáltatásbeli elektro-lista csoportra.
Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-list...@googlegroups.com címre.

Acs Gabor

unread,
Jan 15, 2025, 2:57:02 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com
Teljesen igazad van! Annyit tennék hozzá, hogy az Electrolux, amit
kinéztem, nem henger. Ez egy vékonyabb és széles bojler, meglehetősen
ovális keresztmetszettel.

Gábor

lajos mik

unread,
Jan 15, 2025, 3:02:09 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com
Egy kis tipli hack: téglafal esetén először 1mm-rel kisebb lyukat furunk ebben jobban szorul a tipli jobban fog a csavar. Ha nem megy be a kisebb lyukba a tipli ( amilyen falak vannak ez ritka) akkor furjuk át nagyobra. 
miklajos


--
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok szolgáltatásbeli elektro-lista csoportra.
Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-list...@googlegroups.com címre.

Acs Gabor

unread,
Jan 15, 2025, 3:05:41 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com

Jó ötlet!

Csak annyi a hozzászólásom, hogy örültem hogy találtam 12-es fúrót itthon, 11-est nem tudom, lehet-e kapni egyáltalán. akkor már egyszerűbb lenne tipliből 1-enként sor, tehát 13-ast rakni a 12-es furatba.

Gábor
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „elektro-lista” csoportjára.

Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-list...@googlegroups.com címre.

Zoltán Hermesz

unread,
Jan 15, 2025, 3:08:56 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com
Mesélje már el valaki hogy...
Minek kell fázishasítás egy fűtőbetéthez?
Elektro szmogot is kell termelni hozzá?
Bőven elég egy nullátmenetes nagyon LASSÚ pwm. Amúgy is jó nagy a tehetetlenége a rendszernek.
Vizet akarsz melegíteni vagy miafene.....
A rezsóhoz is bőven elég

--
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok szolgáltatásbeli elektro-lista csoportra.

Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-list...@googlegroups.com címre.


--
VÉDD ISMERŐSEID E-MAIL CÍMÉT!
 
Amennyiben továbbküldesz egy emailt,
előtte töröld ki a levélben szereplő többi címet,
hogy ne keringjenek az interneten a spamküldők örömére.
 
Köszönet érte.

lajos mik

unread,
Jan 15, 2025, 3:12:32 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com
Jajj, dehát a wifi és társai önmagukban még nem dobnák meg a dolgot kell még valami plussz.
miklajos

Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „elektro-lista” csoportjára.

Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-list...@googlegroups.com címre.

lajos mik

unread,
Jan 15, 2025, 3:16:12 PM1/15/25
to elektr...@googlegroups.com
Jó, nem azt mondom, hogy rohanj venni csak mint mesterfogás.... 
miklajos
Ui.: van mindenféle méret és forma, én lassan tényleg várom a 1/2 mm-es sorozatot mint a fém fúróknál.

Sándor Mucsi

unread,
Jan 16, 2025, 2:23:28 AM1/16/25
to elektro-lista
Miklós jól elmondta, a statikáját a felszerelésnek. Valóban lehet tesztelni a rögzítési pontokat rácsimpaszkodással, de az még csak dinamikus teszt lesz.
Kórházakban úgy tesztelik a menyezetre szerelt műtőlámpát, hogy 24-48-72 órás statikus tesztet kapnak a csavarok erre kialakított speciális eszközzel, amire súlyokat pakolnak és egyenként huzatják meg a csavarokat.

Nálunk gipszkarton falak vannak mindenhol, ott, ahol tudva volt, hogy nagyobb terhelés kell, kapott a fal 1,5cm-es OSB-t is, ott nincs gond, de még így is raktunk a kazánnak kereszttartó lécet.
Viszont a 2,2 m-es duplasoros radiátort speciális billenőanyás gipszkarton dübellel rögzítettem fel 6 ponton, meg se nyekken 18 éve.
Ehhez hasonló volt, csak volt neki egy műanyag letörhetős része: https://www.szogker.hu/products/billenoanya-hg-m06-sp-menetes-szarhoz-gravitacios-sp-m06-8529787755.html

Ez a varázsbojler tényleg érdekes, bár majdnem mindegy, hogy tud-e modulálni, a fizika az fizika akkor is, ha modulálni kell, szóval az energiahatékonysága pár százalékkal lehet jobb, mint a hagyományos villanybojleré.
Viszont tud 75°C-os vizet is gyártani. Most hallottam, hogy ha el akarod kerülni, hogy pár évente ki kelljen hívni a csatornatisztítót a lerakódott zsírok miatt, akkor évente egyszer érdemes egy órán keresztül 70°C-os vizet folyatni a lefolyóba, hogy sterilizálja a rendszert.
Ez feloldja a lerakódásokat és nem lesz szükség mechanikai behatásra.
Tehát nem lesz energiahatékonyabb a hőszivattyús villanybojlernél, azt meg se fogja közelíteni, de látni kéne mért adatokat.

A titán bevonatról csak annyit, hogy ha 5-10 mikron vastagságban viszik fel (és akkor már túlbecsültem), akkor az bizony molyfing lesz. A titán nem olcsó, tudom, mert a kérésemre esztergáltattak egy mintadarabot, mikor olajköd elszívást építettünk a gépre, és bizony kijött a gépből a füst elszívás mellett is.
De ott egyeztetett a kolléga jó tíz percig, hogyan selejtezzék majd le azt a mintadarabot, amit kértem próbának. Ez már vagy 15 éve volt, akkor 2-3ezer forint volt egy db titán csavar.

MSanyi

Sándor Mucsi

unread,
Jan 16, 2025, 2:30:29 AM1/16/25
to elektro-lista
Az energiacímkék tanúsága szerint fele annyi a hőszivattyús bojler fogyasztása.

energiacimke.jpg

MSanyi

Xorn

unread,
Jan 16, 2025, 3:51:24 AM1/16/25
to elektr...@googlegroups.com
A titán maga már nem megfizethetetlen. Ellenben megmunkálni nem triviális... Inkább az lehetett a drága.

Best regards,
Andy

lajos mik

unread,
Jan 16, 2025, 3:56:33 AM1/16/25
to elektr...@googlegroups.com
Igen, csak hát az alumóniumhoz képest... Itt inkább hajlanék a marketing felé.
miklajos

Gömör Géza

unread,
Jan 16, 2025, 4:38:49 AM1/16/25
to elektr...@googlegroups.com
Hello Acs Gabor!

> Csak annyi a hozzászólásom, hogy örültem hogy találtam 12-es fúrót
> itthon, 11-est nem tudom, lehet-e kapni egyáltalán. akkor már egyszerűbb
> lenne tipliből 1-enként sor, tehát 13-ast rakni a 12-es furatba.

Veszel egy 12-es menetes szárat, négybe vágod, majd ráhegesztesz
négy darab vastag kötőlemezt. (az is van az OBI-ban) Ezt ha átdugod
a falon, elfér a lemez a vakolatban (már ha van), csak rá kell
glettelni, amit meg a másik oldalon ráakasztasz, az csak akkor
esik le, ha összedöntöd a falat. Már ha valami tégla az a fal.

Géza

Xorn

unread,
Jan 16, 2025, 4:41:06 AM1/16/25
to elektr...@googlegroups.com
Én tennék azért csavart is a kötőlemez alé, és úgy hegeszteném le. Vagy akár már le sem hegeszteném. :-)

Best regards,
Andy

--
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok szolgáltatásbeli elektro-lista csoportra.
Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-list...@googlegroups.com címre.

Acs Gabor

unread,
Jan 16, 2025, 6:01:10 AM1/16/25
to elektr...@googlegroups.com

Szerintem a modulációnak alapból nincs sok értelme, csak mindig kell a marketingnek valami 'különlegesség', amit megjelenítenek az adatlapon, hogy a vásárló mikor nézi a sok egyforma árucikket, valami alapján a döntésben az övék irányába sodródjon. Bojler piacon is rengeteg van, és aki hallott már arról, hogy az inverteres klíma a menő, a neminverteres meg a ratyi, akkor egyből tudni fogja, mit kell megvennie.

Az én esetemben más a helyzet, ami miatt jól jöhetnek ezek a teljesítmény-okosságok. Egy régi lakásról van szó, valszeg alu vezetékek a falban, franc se tudja, mit bírnak. Volt olyan, hogy egy szomszédnak elfüstölt a falban a vezetéke. 
Jó eséllyel MM kábel, úgyhogy választhatnék a falvésés és a kábelcsatorna között.. Viszont ha a bojlert be lehet setupolni, hogy mondjuk 1 vagy 1,5kW-nál többet ne vegyen fel, az szerintem jó lesz.

Mondjuk a modulációnak ilyen esetben sem sok az értelme, mert összesen így is, úgy is átmegy az a teljesítmény, bár lehet, hogy ha lennének kiugrások az on/off üzem miatt, az hamarabb kicsinálna egy már melegedő kötést pl.

Ja, még egy eszembe jutott, ha spiccen van a terhelés a lakásban, vagy az adott vonalon. Pl. megy a sütő, felvesz mondjuk 10A-t, 16-os a megszakító, akkor 2000W-on már lecsapná a bojler, amint a termosztát rákapcsolja a fűtőszálat, de ha lemodulált 1200W-os csúcsra, akkor nem fogja leverni.

Gábor

Acs Gabor

unread,
Jan 16, 2025, 6:06:43 AM1/16/25
to elektr...@googlegroups.com

Hát, jó kérdés, hogy az évi 600kWh fogy. előnyt ledolgozza-e élete során a nem tudom mennyi, kb. 100-150 ezres vásárláskori felárból. A másik, hogy minél bonyolultabb egy szerkezet, annál nagyobb az esély a meghibásodásra. És hát olasz, ugye..
Ha valaha lesz lehetőségem egy házat építtetni, minden gépészetet a lehető legprimitívebbre fogok választani. Nem elektromos redőny, hanem ablaktábla/spaletta, nem bonyolult hőszivattyús rendszer, hanem tömegkályha, nem légkondi hanem árnyékolás és faltömeg stb.

Gábor

Acs Gabor

unread,
Jan 16, 2025, 6:15:35 AM1/16/25
to elektr...@googlegroups.com
Mármint az összekötőlemezre gondolsz? Mert a kötőlemez az valami keskeny
fémcsík, amit a beton repedéseibe kell beglettelni.

Hát az a helyzet, minél kevesebb munkára törekszem, mert kevés idő jut
majd rá. Ha egy horganyzott lemezt hegesztenék, abból szerintem egy idő
után rozsdásodás lenne bent a falban, szóval valamivel le is kéne majd
védeni, de a hegesztés is számomra nem mindennapos eljárás.

Lehet, inkább választok ilyen keskenyített és csak kisebb kapacitású, 50
literes bojlert. Mivel a lakás csak időszakosan van használatban, az is
előny, hogy a kisebb bojlert hamarabb felfűti beindítás után. És akkor
az ismeretlen teherbírású fal is csak kisebb próbatételnek lesz kitéve.

Gábor

elight

unread,
Jan 16, 2025, 6:17:12 AM1/16/25
to elektr...@googlegroups.com
Szia!
Igen.  Régen a FuzzyLogic volt a vezér hívószó, egy jó ideje meg megy az
okosozás! De manapság már lassan az sem, mert előbb utóbb minden AI..

Üdv István
>>> <https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/CAHuUNKNLQsq0EjM%3DtDUhs9Z-FmXKPCPfxqnGcRbPdwoEmsBGeQ%40mail.gmail.com?utm_medium=email&utm_source=footer>.
>>         --         Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a
>>         Google Csoportok „elektro-lista” csoportjára.
>>         Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való
>>         leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z)
>>         elektro-list...@googlegroups.com címre.
>>
>>         A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide:
>> https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/9408b1f5-d63e-48b4-a28e-2186704d6b60%40e8e.eu
>> <https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/9408b1f5-d63e-48b4-a28e-2186704d6b60%40e8e.eu?utm_medium=email&utm_source=footer>.
>>
>> --
>> Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok
>> „elektro-lista” csoportjára.
>> Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való
>> leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z)
>> elektro-list...@googlegroups.com címre.
>> A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide:
>> https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/a29596b4-6294-4c6e-9969-0c034bea049en%40googlegroups.com
>> <https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/a29596b4-6294-4c6e-9969-0c034bea049en%40googlegroups.com?utm_medium=email&utm_source=footer>.
>>
>

Xorn

unread,
Jan 16, 2025, 6:22:06 AM1/16/25
to elektr...@googlegroups.com
Rozsdamentes menetes szár, rozsdamentes lapból vágott lemez (esetleg jókora fakötésű alátét készen?), és rozsdamentes öntartó anya rá. Oszt' jó' van, nem kell azt hegeszteni se,

Best regards,
Andy

--
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok szolgáltatásbeli elektro-lista csoportra.
Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) elektro-list...@googlegroups.com címre.

elight

unread,
Jan 16, 2025, 6:28:47 AM1/16/25
to elektr...@googlegroups.com
Bojler?  A csökkentés régen úgy is megoldották, hogy betettek egy
megfelelő  diódát és lefelezte a teljesítményt. Cserébe az fűtési
ciklusok pedig hosszabbak lettek.  De ha korrektebbül akarunk eljárni,
egy tirakos fényerő vagy motor szabályzó is megteszi. Akkor tényleg
csökkenthető az áramfelvétel. És ez szakembernek úgy gondolom biztosan
nem ér meg százonezret! Hacsak nem kosárszám öntik eléje a pénzt a
saját-ideje meg közelít a nullához..
Üdv István

2025. 01. 16. 12:06 keltezéssel, Acs Gabor írta:
> Hát, jó kérdés, hogy az évi 600kWh fogy. előnyt ledolgozza-e élete
> során a nem tudom mennyi, kb. 100-150 ezres vásárláskori felárból. A
> másik, hogy minél bonyolultabb egy szerkezet, annál nagyobb az esély a
> meghibásodásra. És hát olasz, ugye..
> Ha valaha lesz lehetőségem egy házat építtetni, minden gépészetet a
> lehető legprimitívebbre fogok választani. Nem elektromos redőny, hanem
> ablaktábla/spaletta, nem bonyolult hőszivattyús rendszer, hanem
> tömegkályha, nem légkondi hanem árnyékolás és faltömeg stb.
>
> Gábor
>
> 2025.01.16. 8:30 keltezéssel, Sándor Mucsi írta:
>> Az energiacímkék tanúsága szerint fele annyi a hőszivattyús bojler
>> fogyasztása.
>>
>>> <https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/CAHuUNKNLQsq0EjM%3DtDUhs9Z-FmXKPCPfxqnGcRbPdwoEmsBGeQ%40mail.gmail.com?utm_medium=email&utm_source=footer>.
>>             --             Azért kapta ezt az üzenetet, mert
>> feliratkozott a
>>             Google Csoportok „elektro-lista” csoportjára.
>>             Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről
>>             való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z)
>>             elektro-list...@googlegroups.com címre.
>>
>>             A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide:
>> https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/9408b1f5-d63e-48b4-a28e-2186704d6b60%40e8e.eu
>> <https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/9408b1f5-d63e-48b4-a28e-2186704d6b60%40e8e.eu?utm_medium=email&utm_source=footer>.
>>
>> --
>> Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok
>> „elektro-lista” csoportjára.
>> Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való
>> leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z)
>> elektro-list...@googlegroups.com címre.
>> A beszélgetés megtekintéséhez látogasson el ide:
>> https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/01e10edb-70c9-4539-bc53-a2b3301a0d1dn%40googlegroups.com
>> <https://groups.google.com/d/msgid/elektro-lista/01e10edb-70c9-4539-bc53-a2b3301a0d1dn%40googlegroups.com?utm_medium=email&utm_source=footer>.
>>
>
It is loading more messages.
0 new messages