straw-bale house /saman balya evleri

matthieu pedergnana

to ekom...@googlegroups.com
merhaba,
sorry for writing just in english, my turkish is just really poor.
I'm Matthieu, a French guy that was on the first natural building workshop in 2011. I'm back in Turkey and I'm starting a PhD in Odtü. I will work about the possibility to build load-bearing strawbale houses in Turkey.
So in order to start with something real, I would like to reference all the straw-bale houses that are existing in Turkey.
If you can send me some informations about the straw-bale building you know, I will be really glad. I need at the location and a contact in order to ask people about their house (when they built it, how, which size, which price...)

So please, if you have any information, just write to me, even in turkish, I will ask for translation!

thanks a lot,

matthieu pedergnana

Merhaba!
Ben Matthieu, Fransizim, 2011´de Bayramic´teki eko mimari atolyesine katilmistim. Simdi tekrar Türkiye´deyim, Odtü´de doktoraya basladim, Türkiye´de saman balyasi ile yigma yapilarin insa edilebilmesi olasiligi uzerinde calisacagim.
Bu sebeple baslarken, Türkiye´de yapilmis olan tüm saman balyasi yapilar hakkinda bilgi sahibi olmam gerekiyor.
Eger bu konuda herhangi bir bilgiyi bana iletebilirseniz, cok memnun olurum. Su asamada özellikle yapinin yapildigi yer ve mümkünse yapan kisi veya bilgi sahibinin iletisim adresi lazim, daha sonra yapi ile ilgili detayli bilgi edinebilmek icin( ne zaman yapildigi, teknigi, alani, maliyeti vs.).

Bildiklerinizi lütfen bana iletin, mailleri Türkce´de yazabilirsiniz, ceviri sansim var!

Simdiden cok tesekkurler,

Matthieu Pedergnana

merve tekin

to ekom...@googlegroups.com
Hey sevgili Eniste:)
Oncelikle cok ozledim senide Ece'yi de!! Ve calismalarini heyecanla izlemek isterim.
Fethiye Olu Denizde bir kapmingin saman balyasi evi oldugunu duymustum. Ismini tam hatirlayamiyorum, .... Vadi gibi birseylerdi. Didem bilir belki Didem'in arkadasi Mahoni soylemisti. Aaa hatirlasim simdi:) PASTORAL VADI kampingin adi.
operim cok ikinizidee
tez zamanda gorusmek dilegiyleeeee
ececigim cevirir senin icin bu yaziiyi:)

kocaman sevgilerrr

merve tekin

to ekom...@googlegroups.com
cok afadersiniz bir onceki mesaji yanlislikla tum gruba gondermisim:(
sevgiler
merve

ucm...@gmail.com

to ekom...@googlegroups.com, mat...@gmx.com

ucm...@gmail.com

to ekom...@googlegroups.com, mat...@gmx.com
merhaba Matthieu, bir süredir bende senin aradığın donelere ulaşmaya çalışıyorum. ararken senin yazına ulaştım. bu konuda seninle yada daha başka insanlarla konuşmak, tanışmak isterim. belli bir projem var ve gerçekleştirmek için doğru insanlarla iletişime geçmek istiyorum. selamlar. murat

9 Kasım 2012 Cuma 11:44:42 UTC+2 tarihinde matthieu pedergnana yazdı:
merhaba,

Celali Yilmaz

to ekom...@googlegroups.com
benim de!

merhaba,

benim de Çanakkale'nin bir köyünde saman balyasından ev yapma niyetim var. bahsettiğim herkes dalga geçtiğimi sanıyor. biraz da onun için saman balyasından yapmak şart oldu!
Google'da arayınca Türkiye'de sadece bi kaç tane örnek var. İstanbul'da sadece 1 tane, cumhuriyet köyünde gidip onu gördüm.
bi kaç tane de değişik yerlerde var sanıyorum. ama çoğu kulübe seviyesinde. daha komplike şeylerin de yapılabileceğini göstermek lazım.
ben yapmak istiyorum ama mimari bilgim yok. sadece niyetim ve kolayca temin edebileceğim saman var elimde!
bu işe kafa yoran doğru insanlarla iletişime geçme konusunda ben de adayım!

aylin damgaci

to ekom...@googlegroups.com
Ben de iç mimarım, bir süredir doğal malzemelerle çalışabilmek için fırsat kolluyorum. Hatta sadece konstrüksiyon anlamında değil,  ısıtması soğutması arıtması vb ile tamamen kendine yetebilecek kapasitede sistemler üzerinde çalışıyor olmak istiyorum. Önümüzdeki aylarda bir sertifika programına katılacağım umarım. Atölye çalışması veya fikir paylaşımı için toplanmayı düşünürseniz katılmak çok isterim. Aylin

nihal poyraz

to ekom...@googlegroups.com
Merhaba Matthieu,

Güneşköyde saman balyası ev yapmıştık, bu konu hakkında Ali-İnci Hocalarla görüşebilirsin, ODTÜde de olduğuna göre kolayca ulaşabilirsin. Sana bir sonraki mailde iletişim bilgilerini vereyim.

sevgimle,
Nihal
--
Nihal
http://ankaradbb.wordpress.com/

Bu mesaji yazdirmadan once cevremizi dusunun...

Please consider the environment before printing this mail note

nihal poyraz

to ekom...@googlegroups.com
Selam,

Ceyhan'ın attığı ilgili referansları gönderiyorum.

seglicakla,
Nihal

Şeref Şen-M.Kamil Şen

to ekom...@googlegroups.com
Örnek olarak işinize yararmı bilmem ama İstanbul/kartal'da organik pazarın içinde saman balyasından yapılma bir yapı var...

Saygılar...

Yasa

to ekom...@googlegroups.com
Selam
Hep hayal kuruyorum.
Youtube 'da izliyorum karsiliksiz yardimlasan ABD'li Kanada'li vs insanlari.
Biz de ,  ihtiyaci olan birileri icin, bir gonullu grubu olusturup, bu evleri hem yapsak hem de ogrensek.
Bir liderimiz olsun hemen, ben 1 hafta full calisirim karsiliksiz.
Hayal olmasa gerek . Yapan varsa da hemen katilmak isterim.
Saygilarimla,
Emre Arar

iPhone'umdan gönderildi

Celali Yilmaz

to ekom...@googlegroups.com
kesinlikle katılıyorum
+1 beni yazabilirsiniz gönüllü ameleler listesine!

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
Günaydın arkadaşlar,

maillerinizi ancak bu sabah takip edip okuyabildim. okuyunca da aslında bu işi ne kadar çok ciddiye alınıp araştırıldığını gördüm. bu yüzden fikirlerini paylaşan, Mustafa Öztok beye, Celali Yılmaz beye, Emre Arar beye, Nihal Poyraz hanımefendiye ve Nihal Poyraz hanımefendiye teşekkür ederim.
Anladığım kadarıyla herkes saman balyasından ev yapma konusunda az yada çok bilgi sahibi. bu işin ekonomik, ekolojik, psikolojik vs pozitif yanlarını burada sayfalar dolusu yazışabiliriz. inanın bunu üzerine bir dünya tez ve doküman okudum.
ben bir adım daha ileri gidip bu işi bir araya gelip yüzyüze konuşup neler yapacağımızı tartışmamız ve bu konuda daha somut, eyleme dönük bir sonuç çıkarmamız gerektiğini düşünüyorum.
Hatta bu konuda Aylin hanımında dediği gibi daha kapsamlı, kendi kendine yetebilen projeler üretmeliyiz. dediğim gibi yazmaya kalksak sayfa sayfa dökülür. bu nedenle bir araya gelip yüz yüze konuşalım diyor. hepinizden randevu talep ediyorum.

selamlar ve sevgilerimle

murat özen

herkese selamlar

25 Temmuz 2013 15:18 tarihinde Celali Yilmaz <cel...@gmail.com> yazdı:

İyi Çalışmalar

Murat ÖZEN

Gökçe Okullu

to ekomimari
tayfa buluşumalarından birisi de bu konu üzerine olabilir örneğin..

sevgiler
gökçe

2013/7/27 murat özen <ucm...@gmail.com>

--
...senem.gökçe.okullu...

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
Aylin hanım, merhaba...

az önceki mailimde diğer hanımefendiyi 2 kere yazmışım. sizi yazacağıma. konuyla alakadar olduğunuz için size de teşekkür ederim. kaldı ki siz bu konuda teknik bir insan olarak bizlere yol göstereci olacağınızı umut ediyorum. lütfen irtibatı koparmayalım. ilk mailimde de değindiğim gibi. bir projem var ve sizinde ölçeklendirdiğiniz şekilde. tamamen ekolojik, elektriği, suyu, ısınması... sizlerle bir araya geldiğimizde, daha da detaylandırırız ve fikirlerinizi alırız.

selamlar
murat

25 Temmuz 2013 15:38 tarihinde aylin damgaci <aylind...@gmail.com> yazdı:

İyi Çalışmalar

Murat ÖZEN

Omer Murat Unsal

to ekom...@googlegroups.com
merhaba,
ben de doğal mimari öğrenmeye niyetliyim. projesi olanlar için çalışmaya da gönüllüyüm.
ne mutlu projesi olanlara..
herkese selamlar,
ömer

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
merhaba Ömer bey, ilginiz için teşekkürler. merak etmeyin, projemiz başlama aşamasına geldiğinde haberiniz muhakkak olacak.
buradan tekrar teklifimi yineliyorum. bu konuyu takip eden ve ilgilenen herkesle isterlerse ayrı ayrı, isternirse hep birlikte, İstanbul içi veya dışı farketmeksizin toplanıp görüşebilirim. lütfen bu konuda fikirlerinizi bildirmenizi rica ederim.

selamlar
murat

emre arar

to ekom...@googlegroups.com
Selamlar.
Eminim daha bir cok arkadasimiz olacak bu konuda yardimlasmak isteyen.
Yeni bir grup kuralim mi? Oradan yazisabiliriz.
Email, tel, vs bilgiler toplansin, harekete gecelim.
Herkese iyi haftalar,
Emre ARAR

to ekom...@googlegroups.com, ekom...@googlegroups.com
toplantı fikri harika.. istanbul benim için uygun. zaman açısından genelin eğilimine uyum sağlarım.

~ aşk ile ilim ile ~

Z. Ebru Aksoy

to ekom...@googlegroups.com
selam,

ben de bu konuyla epey ilgileniyorum. şu anda seyahatteyim ve kesin program yapamıyorum, ama bir fırsatta görüşmeyi umarım..

sevgiler.. Ebru

denizucok

to ekom...@googlegroups.com

Ayri bir mail grubu kurulmasi gerektigini dusunmuyorum. Bu grup ilk kuruldugundan beri sessiz takip edenlerdenim (zira henuz bir ekomimari atolyesine katilmadim) ancak arada olup bitenden haberdar olmak ve bulusursaniz gelmek isterim. Itirazı olup da "aranizda yazisin" diyen varsa bence onlar ses versin ve o sekilde ilerlensin. Sessiz takipciler mahrum kalmasin :)

Sevgiler,
- Deniz

Kunthar

to ekom...@googlegroups.com
Istanbul icinde bir toplantiya seve seve katilirim.
Mumkunse ana merkezlerden birinde olursa katilim artar.
Mesela Besiktas, Kadikoy, Uskudar gibi.
Siz tarih ve saat anons edin, buna gore katilabilecek olanlar
haberlesir. Listeyi mesgul etmemek icin katilacak olanlar dogrudan Murat
Bey'le iletisime gecerlerse cok guzel olur.

Gokhan

2013/7/29 murat özen <ucm...@gmail.com>:
BR,
\|/ Kunthar

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
merhaba Emre bey,
teklifiniz gayet mantıklı. ama bu yeni platformu yapacağımızı umduğum buluşmadan sonra belirleyelim diyorum. şuan için bu portal daha çok kişiye ulaşıyor. daha sonra net bir kişi portföyü oluşturabiliriz diye düşünüyorum. şahsen öncelikli hedefim. buradan ulaşabildiğim tüm insanlarla birlikte toplanabilmek.

selamlar
murat

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
merhaba Ebru hanım,

sanırım bu toplantı fikri herkes tarafından kabul görüyor. birkaç mailden sonra sanırım yer ve zaman konusunu konuşuruz diye umuyorum.

selamlar
murat

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
bayram sonrası enkısa sürede görüşeceğiz mustafa bey

selamlar
murat

29 Temmuz 2013 11:26 tarihinde Mustafa Nogay Kesim <nogay...@gmail.com> yazdı:
toplantı fikri harika.. istanbul benim için uygun. zaman açısından genelin eğilimine uyum sağlarım.

Merve Caydere

to ekom...@googlegroups.com
Merhaba,

Ben de Agustos ayi icerisinde planlanabilecek toplanti, atolye veya etkinlik olursa katilmak isterim (Ankara'dayim).

Iyi calismalar
Merve

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
merhaba Deniz hanım,

ayrı grup oluşturmak şuan için erken. burada sesli yada sessiz olan tüm takipçilerin bilgi paylaşımı içinde olması veya paylaşılan bilgilerden haberdar olması öncelikler içerisinde olması gerektiğini düşünüyorum.
bu sebepten burada sessiz sedasız izlediğiniz paylaşımları, umarım yapmayı planladığımız toplatımıza katılarak daha katılımcı bir eylemle kırarsınız :)

selamlar
murat

Celali Yilmaz

to ekom...@googlegroups.com
istanbul'da yapılacak toplantılara ben de katılmak isterim.
zaman olarak bayram sonrası mantıklı görünüyor.

ayrı gruba gerek yok bence. en azından bu aşamada.

perma-blitz benzeri yardımlaşmalı inşaat sanırım sonraki aşamada düşünülebilir.
sabahtan beri email trafiğindeki artış heyecan verici!

29 Temmuz 2013 12:10 tarihinde murat özen <ucm...@gmail.com> yazdı:
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Ekolojik Mimari & Doğal Yapı Ağı (Natural Building Network of Turkey)" group.

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
teşşekür ederim Gökhan bey,

bende mümkün olduğunca her maile cevap vermek kaydıyla insanların toplantı için ilgi ve eyilimlerini ölçmeye çalışıyorum. şuana kadar gerçekten şaşkınlığım ve mutluluğum hat safada, herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum.

sevgiler
murat

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
bide yapılacak olan toplantıdaki proje ve fikirleri düşünüyorum... gerçekten insan hemen bişeylere başlamak istiyor...

nihal poyraz

to ekom...@googlegroups.com
Merhaba,

Gökçe'nin önerisi nasıl güzel, Ekolojik Mimari atölyesine katılan arkadaşları davet edelim o halde. Bize anlatın. Bu arada saman balyası örnekleri başta, diğer ekolojik yapıları eyleyen, inceleyen arkadaşlara da haber salalım mı?

Tayfa Kitapkafe Permakültür Buluşmaları hakkında kısa bilgi aşağıda.

Kimler bize anlatır, sunar, sohbet eder?
Haberleşmek üzere,
Nihal
____
Tayfa
Kitapkafe bizim yakin arkadas cevremizin bir guzel mekani:
Selanik Caddesi 82/32-Ankara
Pratigin ve teorinin icindeki kisilerle birebir sohbet imkani bulduk orada.

Kimdi onlar:
  • Hüseyin Serdar Tanal-Tanal Çiftliği (Elmali, Antalya), Organik tarim üreticisi, organik tarim danışmanı, organik tarım öncüsü bir çevre gönüllüsü. http://ekoada.wordpress.com (28Nisan2012)
  • Hüseyin Genç, Üç Elma Doğal Tarım ve Sağlıklı Yaşam Çiftliği, (Çankırı, Yapraklı-Doğanbey Köyü), Doğal tarım üreticisi, Geleneksel tarım ve Fukuoka Tarim uygulayicisi. www.ucelmadogaltarim.com (5 Mayıs 2012)
  • “Ankara'da bir halk destekli tarım örneği: DBB” (Doğal Besin-Bilinçli Beslenme Grubu). Sunan: Ceyhan Temürcü. ankaradbb.wordpress.com ve http://ekoada.wordpress.com/ (12 Mayıs 2012)
  • "Ankara'da Sürdürülebilir Yaşam Deneyimi: Güneşköy” Sunan: İnci Gökmen-Ali Gökmen. http://www.guneskoy.org.tr/ (26 Mayıs 2012)
  • "Ekolojik Toplulukların Kuruluşu" Sunan: Özgürel Başaran. Ekolojik yerleşimler ve ekolojik yaşama biçimleriyle ilgili araştırma yapmakta ve bir dönem Yeşillerin Ankara eşsözcülüğünde bulundu. (9 Haziran 2012)
  • Suheyla Dogan-Mecit Unal, "Yerelde Olmak" (yerel mücadeleler, yerel mücadelede kadın, yerelde değişim gözlemleri, kendi kendine yeterlik, zeytin ve kadın, ve Kazdağı ve altın madenciliği.)  http://suheyladogan.wordpress.com/ Emekli inşaat mühendisi bir kadın ve gazeteci şair- yazar bir erkek olarak, 2002′den bu yana Çanakkale’ye bağlı Nusratlı Köyünde  yaşıyorlar. Ankara Halk Destekli tarım örgütlenmesi olan DBB'nin üreticisi. Nusratlı Köyü Kültür Turizm ve Dayanışma Derneği'nin kurucusu. (23 Haziran 2012)
  • "Ersöz Çiftliği” Sultan- Vehbi Ersöz ve "Shumei Tarımı” Aki Ozono, Shumei Vakfı AnkaraTemsilcisi, http://www.ersozciftligi.com/ ve http://www.shumei.org/ Ersöz Ailesi Çiftliği, Türkiye’deki ilk organik sebze üreticisi, ilk tarım turizmini uygulayan çiftliklerden birisidir. 1996 yılından bu yana sertifikalı orgaik sebze üretimi yapmaktadır. (2 Haziran 2012)
  • "Ekokoyler”, Sunan: Deniz Dincel. Eğitmen, danışman.Küresel Ekoköyler Ağı-Avrupa’nın Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu’nda yeraldı. Eğitim ve çalıştay organizasyonları yapmaktadır. (16 Haziran 2012)
  • Mustafa Alper Ülgen, Bayramiç-Yeniköy. Ekolojik Yaşam, Gerçek Gıdalar ve Topluluk Oluşturma”, http://www.bayramicyenikoy.com/ Ülgen, 2009'dan beri Kazdağları'nda Bayramiç Yeniköy'de yaşamaktadır. Bayramiç Yeniköy gurubu, Permakültür felsefesini gözeterek tasarım yapan ve uygulayan, Yerel tohumlarımıza sahip çıkarak, doğal tarım uygulamaları yapan, öğrendiklerini, ürettiklerini paylaşarak, kendi kendine yeten bir köy kurma girişimidir. (30 Haziran 2012)
  • Emet Değirmenci, "Cok Kulturluluge Dayali TOPLUMSAL KENT BAHCELERI" (Yeni Zelanda ve ABD ornekleri ile) http://kendineyeterlitoplum.wordpress.com/emet-degirmenci/ ve http://www.koruora.com Yerellik, ekolojik restorasyon ve permakültüre yönelik eğitimlere katkı koymanın yanında 2012'de Van'da meydana gelen yıkıcı deprem sonrası simoloji ve permakültür deneyimlerini birleştirerek Türkiye’nin ilk afet sonrası ekolojik restorasyon/permakültür projesine ön ayak oldu.Değirmenci Yeni İnsan Yayınevi tarafından 2010'da yayınlanan Kadınlar Ekolojik Dönüşümde kitabının editörü ve projesinin gelişticisidir. Odaklandığı son konulardan bazıları kurak alan stratejileri ve ekotopluluklardır.(1 Temmuz 2012)
  • Ayla Seyhun, "Geleneksel bir köyde yaşamın artıları ve eksileri". http://www.vahsibahcem.blogspot.com/ ve http://www.biryolcu.com/vahsibahce/ Merak ve sevgi dolu yolculuğunda derlediklerini, şimdilerde Kaz Dağı'nın kuş sesleri ile beslenen doğal otlarını toplayarak, insan bedeninde şifa yolculuğuna çıkarmak için formüller yaratmakla meşgul. Bayramiç ilçesine bağlı Cazgirler köyünde, Agrida Tarım ve Turizm Derneğine ait misafirhane de yolculuğunu sürdürüyor. (29 Eylül 2012)
  • Durukan Dudu, "Gönüllü sadelik". Kalkındıran sürdürülebilirlik: Ekoköylerde yaşamış, 3-4 tane geçici sürdürülebilir topluluk organize etmiş. 3 sene Doğa Avrupa Genç Yeşilleri'nde yönetim kurulunda kalmış, sürdürülebilirlik kampları organize etmiş bir gezgin. Kırsal kalkınma, ekoloji, gönüllü sadelik konularında makaleleri var. Dört yıldır Yeşiller Partisi'nde, yeşil gazete'de yazar ve ekoloji editörü. Türkiye'ye döndükten sonra 10 ay TEMA'da çevre politikaları koordinatörü olarak çalışmış, şimdi de "hayatımın projesi" dediğini hayata geçirmek için yeni bir başlangıç yapmış. (13 Ekim 2012)
  • Zumbara, Sunan: Meltem Şendağ. Zumbara bir sosyal değişim hareketidir, para yerine zamanın kullanıldığı sosyal paylaşım ağıdır. (24 Kasım 2012)
  • SlowFood - Sunan: Aylin Öney Tan.  Slow Food, yani Yavaş Gıda, iyi yemeğin zevkini topluma ve çevreye olan sorumlulukla bir araya getiren bir sivil toplum kuruluşudur. Kar amacı gütmeyen bir dernek olan Slow Food, 1989 yılında Fast Food ve hızlı yaşam tarzına, yedikleri yemeğin nereden geldiğine, tadının nasıl olduğuna ve yaptıkları yemek tercihlerinin dünyanın kalanının nasıl etkilediğine dair ilgilerinin azalmasına karşı Carlo Petrini tarafından kurulmuş bir harekettir. Üç temel ilkesi vardır: iyi, temiz ve adil gıda. http://www.slowfoodanadolu.com/ (8 Aralık 2012)
  • İlhan Koçulu-"Yerel Üret - Yerel Tüket, Gıda Egemenliği, Lokal Ekonomi" http://peynirmuzesi.org/ (19 Ocak 2013)
  • Sineksekiz Yayınevi - İrem Çağıl. Sürdürülebilir yaşam konuları hakkında ilham verici bilgilerin yayılması ve paylaşılması için kurulmuş küçük ve bağımısz yayınevi. http://sineksekiz.wordpress.com/ (19 Ocak 2013)
  • Devin Bahçeci, "Kent Bahçeciliği" http://www.yeryuzudernegi.org (27 Nisan 2013)
  • Aykut Çoban, "Doğa ve Toplumsal İlişkiler" (4 Mayıs 2013)
_______________________________

Permakultur Hakkinda*:

"Etik temelli bir tasarım bilimi ve sosyal dönüşüm hareketi olan Permakültür,
yeryüzüne ve insana saygı duyan, bunu yaşamlarına yansıtmak isteyen pek çok kişinin seçtiği alternatif bir yaklaşımdır.
Kaynak kullanımına bağlı olarak, çevre ile ilgili daha kapsamlı düşünmeyi ve buna yönelik uygulamaları da kapsayarak; doğaki örneklerden ilham alır.
Kendi kendine yeterliliği temel alan Permakültür hareketi, dünyanın hemen her ülkesinde giderek yaygınlaşan bir sosyal dönüşüm."

*
www.permacultureturkey.org

2013/7/27 Gökçe Okullu <binbirgec...@gmail.com>

Yasa

to ekom...@googlegroups.com
Selam
Agustos ayinda toplantiya ben de varim. Bursa'dan gelecegim.
Hadi arkadaslar, amator ruhu kaybetmeden, eglenerek ,ogrenerek , yardimlasarak ilerleyelim.
Saygilar
Emre

iPhone'umdan gönderildi

Celali Yilmaz

to ekom...@googlegroups.com
şehir dışından bile katılımcıların ilgisini çekmesi, bu konuda bir organizasyonu farz kılıyor sanırım.

murat özen

to ekom...@googlegroups.com

Herkesten ricam. İcra ettikkeri meslegi ve bulunduklari ili belirtmeleri. Cok yardimci olacaktir toplanti yeri belilemede.
Istanbuldaki arkaslar semt de belirtirlerse cok sevinirim.
Tesekkurler. Sevgiler
Murat

Merve Caydere

to ekom...@googlegroups.com
Icmimar, Ankara

Merve Caydere

to ekom...@googlegroups.com, ekom...@googlegroups.com
Bulabildigim isimleri topladim

***************
Celali Yilmaz
Nihal Poyraz
Murat Ozen
Merve Candere
Kunthar
Deniz Ucok
Z.Ebru Aksoy
Gokce Okullu
Seref Sen
M. Kamil Sen
Omer Murat Unsal
Mustafa Nogay Kesim
Emre Arar
************
Saygilar

iPhone'umdan gönderildi

denizucok

to ekom...@googlegroups.com

Permakültür tasarımcısı / Grafik tasarımcı
Istanbul Gayrettepe

Celali Yilmaz

to ekom...@googlegroups.com
ekonomist,
şişli ist.

Gökçe Okullu

to ekomimari
Gökçe Okullu - Ankara
Yoga eğitmeni / Müzisyen / Coğrafi Analist

2013/7/29 Celali Yilmaz <cel...@gmail.com>

--
...senem.gökçe.okullu...

aylin damgaci

to ekom...@googlegroups.com
Aylin damgacı, iç mimar
Besiktas, istanbul
Kusura bakmayın hemen cevap veremedim. Konu soğumadan bir yolunu bulup toplanalım derim.

Celali Yilmaz

to ekom...@googlegroups.com
"konu soğumadan" kısmına aynen katılıyorum.
tahminimin ötesinde bi dinamizm görüyorum.
zamanın soğutmasına izin vermeden  bi şeylr yapılabiir.
mesela bayram sonrası için tarih, mekan tespit edilebilir.

Filiz Telek

to ekom...@googlegroups.com, merve tekin
Arkadaslar,

gectigimiz hafta Bayramic Yenikoy'de mimar Merve Tekin ve arkadaslari bir dogal yapilar calistayi duzenledi, ve cesitli dogal teknikleri kullanarak bir ev insaatina basladilar. Onlarla da bu konuda yazisabilirsiniz, boyle bir facebook gruplari da var:

kolayliklar,
Filiz

2013/7/29 Celali Yilmaz <cel...@gmail.com>

--

Mitakuye Oyasin/for all my relations,

Filiz Telek

evolving with LOVE,
telling the new story of Humanity and the Earth
BraveNewWorld & medicineWords & medicineWomen

awakening the presence of Sacred & possibility in human heart & spirit

Instructions for a Brave New World:
"A Message from the Hopi Elders"
You have been telling the people that this is the Eleventh Hour.
Now you must go back and tell the people that this is The Hour
Here are the things that must be considered:
Where are you living? What are you doing? What are your relationships? Are you in right relation?
Where is your water? Know your garden. It is time to speak your Truth.
Create your community. Be good to each other. And do not look outside yourself for the leader.
This could be a good time!
There is a river flowing now very fast. It is so great and swift, that there are those who will be afraid.
They will try to hold on to the shore. They will feel they are being torn apart and will suffer greatly.
Know the river has its destination.
The elders say we must let go of the shore, push off into the middle of the river, keep our eyes open,
and our heads above the water. And I say, see who is in there with you and celebrate.
At this time in history, we are to take nothing personal. Least of all, ourselves.
For the moment that we do, our spiritual growth and journey comes to a halt.
The time of the lone wolf is over.
Gather yourselves! Banish the word "struggle" from your attitude and your vocabulary.
All that we do now must be done in a sacred manner and in celebration.
We are the ones we have been waiting for!

Emrah Yelboga

to ekom...@googlegroups.com
Emrah Yelboğa - İstanbul
Girişimci

Özgül Öztürk

to ekom...@googlegroups.com
Özgül Öztürk Aksu - İstanbul / Anadolu Yakası
Mimar - 2012 Ekomimari Atölye Katılımcısı

Bayram ertesi 12-13-14 ağustos  veya 20-25 ağustos arası İstanbuldayım. Uygun bir vakitte birarada toplandığımızda, hayal ettiğimiz kolektif çalışmaları düşünceden gerçeğe çevirmek için adım atmakla başlayalım ve bu daha başlangıç toplaşmalara devam diyelim :)

Özgül Öztürk Aksu

A Mimarlık İnş. Taah. San .ve Dış Tic. Ltd. Şti
Mimar İTÜ '92 / Kurucu Ortak

P Bu mesajı yazdırmadan önce çevreye olan sorumluluğumuzu bir kez daha düşünelim / Please consider the environment before  printing this e-mail

Mustafa öztok

to ekom...@googlegroups.com
Eğer arazi ihtiyaçsa benim Çamoba (Çanakkale/Geyikli) köyündeki araziyi kullanabiliriz, köy içi olması, bozcaadanın karşısında olması, ulaşım kolaylığı, denize yakın olması açısından yazın tercih edilebilir. İçinde eski köy evleri mevcuttur. Önündeki 5 km lik plaj köy muhtarlığı tarafından özel plaj olarak kullanıma açılacak. köyde çalışacak personele de ihtiyaç fazla, köy muhtarının memnun olacağını düşünüyorum. İstanbul dışını düşünürseniz bir öneri...

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
merhaba arkadaşlar,
2-3 saat ofis dışındaydım, mailerinizi okudum fakat cevap yazamadım.
evet, görülüyorki hayaller, projeler çok uzak değil. bu bulalı ve yazmaya başlayalı henüz 1 hafta olmuşken geldiğimiz nokta artık bir araya gelip hayallerin ve projelerin gerçekleşmesi için, hepimizin bunun neresinde, nekadar olacağımıza karar vermeye geldi sayılır. öncelikle beni hayallerime bukadar yaklaştırdığınız için teşekkür ederim hepinize. ve artık çok uzak gelmiyor inanın bana...

atmış olduğunuz maillerdeki kişisel bilgi ve ikamenize göre toplanıp tanışmak artık farz oldu. en azından istanbuldaki arkadaşlarla öncelikle. diğer illerden gelebilecek arkadaşlarında aramızda olması için ne yapabiliriz diye düşünüyorum bir yandan da. ramazan ayı olmasaydı eğer bu c.tesi yada pazar toplanalım diyecektim.  istanbuldaki arkadaşların çoğunluğu istanbulun merkezinde. diğer illerdeki arkadaşlarında katılımını sağlamak için biraz daha il dışına çıkmak gerekecek sanırım. (sapanca yada abant gibi) ankaradaki ve istanbuldaki arkadaşların önerisine ihtiyacım var. sizlere cep numaramıda vereyim daha hızlı iletişim için 7/24 açıktır. 532 345 54 20
bende İstanbul, beylikdüzündeyim ve tekstille uğraşıyorum.
ltf bu tanışma toplantısı için önerilerinizi bekliyorum. bu tanışmayı biran önce yapalımki. daha bayramiçe gideceğiz :)

hepinize sevgiler...
murat

29 Temmuz 2013 16:29 tarihinde Emrah Yelboga <emrahy...@gmail.com> yazdı:
Emrah Yelboğa - İstanbul
Girişimci

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
merhaba Mustafa bey,

teklifiniz çok güzel... bence tanışma toplantısından sonra bu konuyu detaylandıralım.

selamlar
murat

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
merhaba Özgül hanım,

kesinlikle aramızda sizler gibi teknik insanların olması ve bilgisini bizlerle paylaşması, bizleri yönlerdirmesi çok önemli. muhakkak sizlerin aramızda olması gerekliliği aşikar...

sevgiler
murat

Şeref Şen-M.Kamil Şen

to ekom...@googlegroups.com
Şeref Şen - arı yetiştiricisi - fitoterapi meraklısı- MS uzmanı :)
Gönüllü amele olarak katılımcı olabilirim, elimde amerikadan getirdiğim Saman ev modelleri kitabı da var...

Z. Ebru Aksoy

to ekom...@googlegroups.com
hemen yoklamaya katılayım!.. :)
Ebru Aksoy - mimar - permakültür tasarımcısı (Findhorn 2011)
Ankara kökenliyim ama şu anda seyir halindeyim, arı gibi ya da göçmen
kuş mu?.. bir yerlere konacağım yakında..
2011 yazında sıkıştırılmış toprak ile bir yapı yapma deneyimiz oldu Nevşehir'de.

saman balyası yapıda saman balyasından daha baskın/kritik/incelikli
olan şey ahşap iskelet. yapılması düşünülen yer için malzeme temini,
detay çalışmaları, maliyet bakımlarından akılda tutmakta yarar
olabilir. gerçi saman da epey zor bulunur bir şey oldu maalesef.. Yapı
sistemi / malzeme seçiminde yerel özelliklerin belirleyici olması ve
seçimlerin tekrar tekrar gözden geçirilmesi her zaman için iyidir.

Ankara Güneşköy'deki yapı muhteşemdir bu arada.. Belki bir gün onu da
görmeye gidersiniz. Ali - İnci hocalar ve Evren çok sevinirler..

size nefis bir mandala bina kitabı gönderiyorum. 16 Gb. umarım gider.
yoksa tekrar perşembe günü bilgisayar başında olacağım.
(EKLENTİ GİTMEDİ.. BAŞKA ZAMANA ARTIK.. )

sevgiler..
Ebru

30 Temmuz 2013 04:02 tarihinde Şeref Şen-M.Kamil Şen

Hakan Torun

to ekom...@googlegroups.com
Merhaba,
Ben Hakan Torun Sistem Mühendisiyim.
Doğu Akdeniz Kalkınma Ajansında Uzman olarak çalışıyorum.
Takipteyim...

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
günaydın Şeref bey,

yapacağımız toplantıda sizide aramızda görmek isteriz. umarım katılırsınız...

selamlar
murat

30 Temmuz 2013 04:02 tarihinde Şeref Şen-M.Kamil Şen <seref...@gmail.com> yazdı:
Şeref Şen - arı yetiştiricisi - fitoterapi meraklısı- MS uzmanı :)

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
günaydın ebru,

zaten herkes için bir  dosya açıyorum. şahsi tüm bilgilerini içeren bir dosya. fişliyorum herkesi :))
çok çalışıyorsun belliki. o yüzden senide şimdiden amele listesine yazdım :)
istanbulda ki arkadaşlarla yapacağımız tanışma toplantısından sonra, şahsi düşüncem de güneşliköye bir ziyarette bulunmak, katılmak istiyen tüm arkadaşlarla... hem aileyi büyütürüz hem daha iyi kaynaşırız. tabii sende gelirsin artık :)

sevgiler
murat

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
merhaba Hakan, günaydın...

takipte olman senide katılımcı yapar. toplantılara gelirsin umarım. ikame uygunsa tabikii...

sevgiler
murat

Emrah Yelboga

to ekom...@googlegroups.com
Selamlar,

Ben de emrah yelboğa, genetik mühendisiyim.
Ayrıca Sakarya Pamukova'da ekoköy kurma girişimimiz var. Bir senedir aralıklarla köyümüze gidip ufak tefek birşeyler yapmaya çalışıyoruz. Bu sene permakültür kursu düzenledik. Ayrıca bu sene geodesic dome denilen yapının iskeletini ördük. Bu sene arazimize yeni bir barınak yapmayı planlıyoruz. Tabii ki doğal malzemelerden yapmayı düşünüyoruz. Girişimimiz herkese açık bu arada. Merak edenlerle detaylı görüşebiliriz ve tabii bina yapımı için iş gücüne ihtiyacımız olursa sizleri de çalışmada görmeyi çok arzu ederiz.

Herkese selamlar,

Emrah

You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Ekolojik Mimari & Doğal Yapı Ağı (Natural Building Network of Turkey)" group.

Ahmet C

to ekom...@googlegroups.com

Eko mimari atelyelerinden, permakultur tasarimci, ekolojist insaat muhendisi Ahmet, size uygulama imkani sunmak istiyor. Izmir Selcuk'ta icraata ne dersiniz, sevgiler... Ahmet

Selçuk’tan haberler…
Efes ve Magnesia kentlerinin arasında, içinden bakir bir dere geçen, vadideki geleneksel yaşamı sürdüren ekolojik ve permakültür değerleriyle örülen yerleşkeden haberler:
Dere kenarında, çınar altında su kaplumbağalarını gözlemlemek tefekkürle… ya da yaşamın anlamını sorgulayacak sohbetlere girişmek sadece…
·         Yeniköy’den gönderilen çavdar sapları geldi. İstedikleri zeytinyağı hemen yola çıksın.
·         Kalitarya’dan fındık ısmarlandı, bizden de mandalin likörlerini hazır edelim onlara.
·         Defneli sabun isteyen dostlara biraz da ceviz ezmesi hediye edelim.
·         Kürnar ağacındaki eve kumrular bu yıl da yuva yapmışlar, kuş evlerine bir türlü alışamadılar, oysa ispinozlar gayet memnun.
·         Efes’e atla giderken aziz Paulus’un mağarası yolunda Mehmet’le Electra manastır tepedekinden daha güzel sırlı çanak dibi bulmuşlar.
·         Su değirmeninde kavılca buğday öğütürken taşın çıkardığı sesleri kaydeden Jean bunun ibibik kuşuyla senkronize olduğunu iddia ediyor.
·         Balık akar gölcüğünde kefaller, alabalıklardan fazla çoğaldı, tamam… tedbir alalım.
·         Kütüphaneye gelen yeni kitap bağışları için dört yeni raf yapılacak, uygun ağaçları Yasef hazırlamış lakin oyuncak siparişlerini bitirmeye çalışıyor Kamil usta.
Anlaşılan tekne yapım işi biraz daha uzayacak gibi.
·         İnanılır gibi değil incir küllü maya ekmeğimiz taa Gürcü sınırından övgü aldı.
·         Farkındamısın mandalina çiçeği balımız geçen senekinden daha bereketli oldu ama hayıt zamanı çıkardığımız bal bir başka…
·         İzmir’li yogacılar bülbüllerin gündüze göre daha aşkla öttüğünü fark etmişler. Gece meditasyonları çoğaldı.
·         Yağhanemizde sıktığımız son zeytinyağı yörenin en düşük asitli ve duyusal analizde nefaseti olağanüstü. Tek tek toplayan Campania ve Hanya’dan gelen elleri öpmek lazım.
·         İlginçtir, yazın dahi yabancı misafirler taş hamamı kullanıyor oysa bizim çocuklar dereyi tercih ediyor.
·         Dere boyundaki yararlı bitkilerin naif resim kurslarında 117’inci bitki resmedildi bugün.
·         Tarihi taşköprüyü kaya tırmanışı bahçesine çeviren Peter’e eşlik edenler çoğaldı. Yeni bir kanyon keşif ekibi kuruluyor bu arada.
·         Ne bereketli kamışlığımız var, bina damından güzel yazı hat kalemine kadar çok iş görüyor. Hidayet bu aralar ney için uygun bir kamış arıyor.
·         Tıbbi ve aromatik bitkilerin üretimi, işlenmesi ve fitoterapi eğitimleriyle artık “Şifahane” diye adlandırılır olduk.
·         Sincaplar mı, kargalar mı daha çok ceviz diker tartışmasına Baltazar “en çok ben dikeceğim” diye iddialı girdi ve ekledi; “ölümsüz olacağım!”
·         Claros, Meryem Ana, Kayser Dağı coğrafyası mı bize bu enerjiyi veriyor, yoksa harika enerjili insanlar mı birbirini bulmuş… bir arada yaşamak gerçekten harika.
Bu haberler size sıcak ve tanıdık geliyorsa devamını dinlemek için temasa geçin.

Ahmet         met...@yahoo.com             0542 5807220
Sevil           guls...@hotmail.com
Mahmut      mahom...@hotmail.com  0541 4282364
Janset         kobli...@hotmail.com

to ekom...@googlegroups.com
Merhabalar..
Ben Alper GİRGEÇ - Şehir Plancısı
Mersin merkezli EKOLOG Derneği'ndenim. EKOLOG olarak saman ev ile ilgili 4 sene önce bazı araştırmalar yapmış, hatta bir tane maket ev yapıp fuarda Mersin'lilerin dikkatini çekmeye çalışmıştık. Ama bir örnek evi yapma şansımız olamamıştı.
Akdeniz'de bir örnek uygulama yapılmak istenirse yer dahil olmak üzere her türlü desteğe heyecanla hazırız...
EKOLOG olarak, yapılacak çalışmalara elimizden gelen katkıyı sunmaktan büyük keyif alırız her zaman....

Sağlık ve neşe ile....
ALPer

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
merhaba Alper bey,
bende istanbulda yaşayan bir adanalı olarak sizlerle bağlantıda olmak, hatta burada yazdıklarımıza katılan yada izleyen herkesle organize olduktan sonra, daha önceki maillerimde de belirtiğim gibi proje aşamasında olan, atölye çalışması devam eden, Ahmet beylerinki gibi belli bir düzene oturmuş birçok çalışma var. bununla birlikte, herkesin adına konuşmamak adına, benimde daha komplike bir saman ev yapma, yapımına katılma. hatta imkanlar dahilinde kendi kendine yetebilen bir projeyi hayata geçirme arzum var. bu konuda hep birlikte konuşup, tartışıp somut adımlar atılıp, lafta kalmaması için irtibat halinde kalmayı rica ediyorum. eminimki burada yazıştığımız arkadaşlarda böyle bir çalışma olursa ellerinden geleni yapacaklardır. lütfen sizlerle irtibata geçebileceğimiz iletişim yolarını yazarsanız sevinirim.

selamlar, sevgiler
murat

Özgül Öztürk

to ekom...@googlegroups.com
Sevgili Murat bey,

Herkes haline, vaktine, bütçesine göre  kendi bölgesine yakın, bütçesine uygun arsalarda çalışmalara başlıyor, uğraşıyor, çabalıyor ... Zaman içinde küçük gruplar halinde yere ve projeye göre gidip katıldığımız durumlar oldu hep ... Ne güzel pek çok arkadaşımız farklı bölgelerde çalışmalar yapıyor. Hepimizin ortak bir çatıda bağımız olması için belki Permakültür Kolektifi gibi Ekomimari Kolektifi  kurma konusunda ilk toplantımızda karşılıklı paylaşmak görüşmek dileğiyle ...

Sevgilerimle,

Özgül Öztürk Aksu

P Bu mesajı yazdırmadan önce çevreye olan sorumluluğumuzu bir kez daha düşünelim / Please consider the environment before  printing this e-mail

Yasa

to ekom...@googlegroups.com, ekom...@googlegroups.com
Arkadaslar
Hemen bir facebook grubu kursak.
Orada  sanki daha rahat iletisim kurabiliriz. İmkanlari zorlayarak guzel seyler yapabiliriz..

iPhone'umdan gönderildi

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
merhaba Özgül hanım,

kesinlikle bu toplantıda çok dinamik kararlar çıkacağını düşünüyorum. görüşmek dileği ile...

sevgilerle
murat

Filiz Telek

to ekom...@googlegroups.com
Merhabalar!

Bir facebook sayfasi var:

grup da kurulabilir tabi ki ayrica :)

ne guzel hareketlendi ortalik...

sevgiler
Filiz

2013/7/30 Yasa <emre...@yahoo.com>

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
daha bu başlangıç Filiz...! bence birkaç toplntıdan sonra çok güzel şeyler olacak diye düşünüyorum.

bu arada arkadaşlar. istanbulda toplanmak için uygun tarihler, ağustos 11 / 17-18 / 24-25 olabilir diye düşünüyorum. bu tarihlerden çoğunluğa hangisi uygun olur. isterimki herkes gelebilsin. yer olarakta Beşiktaş çivarı olsun. sakin bir cafe yada restuarant tarzı (mesela Emirgan korusu gibi) önerilerinizi ve cevaplarınızı bekliyorum.

şimdiden teşekkürler
murat

denizucok

to ekom...@googlegroups.com

17-18 tarihlerinde Istanbul'da olmayabilirim, diğer tarihler bana daha uygun. Bir de Beşiktaş fikri benim için çok makul.
Görüşmek dileğiyle...

Özgül Öztürk

to ekom...@googlegroups.com
17-18 ben de şehir dışında olma ihtimalim var. 24-25 uygun

Özgül Öztürk Aksu

30 Temmuz 2013 14:08 tarihinde denizucok <de...@denizucok.com> yazdı:

emre arar

to ekom...@googlegroups.com
Selam,
24 veya 25 ağustos bana da uyar
Bursa'dan geleceğim.
Bir de, yeni is guvenligi uzmani oldum. Herhangi bir terslik yasamamak icin, (yangin, yaralanma, vs) cok dikkatli olmamiz gerekiyor.
Dernek, vakif olayina ben de katilirim. Zaman gercekten cok cabuk akip gidiyor biliyorsunuz. Durmayalim, ertelemeyelim.
Saygilar
Emre

to ekom...@googlegroups.com
facebook hesabı olmayan ve prensip olarak da açmayı düşünmeyenler için fbook iyi bialternatif olmayabilir.

mekan olarak yıldız parkı süper.
zaman olarak  şimdilik 24-25 uygun görnüyor bana da.

Alper Girgec

to ekom...@googlegroups.com
Murat bey merhaba;

İletişim bilgilerini aşağıda iletiyorum. İşbirliği için elimizden geldiğince herşeyi yapmaya hazırız...

Toplantılar için belkide bölgesel olarak birkaç toplantı planlamak daha iyi olabilir diye düşünüyorum. Marmara, Ege, Akdeniz, İç Anadolu gibi... Sonrasında her toplantı sonucu paylaşılarak ortak bir yol belirlenebilir. Ne dersiniz???

Sevgiler...
ALPer
0.532.5435733

[...]

Filiz Telek

to ekom...@googlegroups.com
Biz son haftalarda surekli Yildiz parkinda yapiyoruz toplantilarimizi, orada bir seyler uretmek buyulu bir tecrube, oneririm :)))

2013/7/30 Celali Yilmaz <cel...@gmail.com>

aylin damgaci

to ekom...@googlegroups.com
Bana da uygun bu tarih & mekan
aylin

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
şimdilik görünen 24-25 haftası. bakalım diğer arkadaşlarında fikri ne olacak

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
herkese günaydın.... :)

bugün bir farklı neşeliyim. hayır olsun bakalım.

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
arkadaşlar, tekrar merhaba.

şöyle bir geçmiş 10 güne baktım, şimdiye kadar ben dahil 20 kişi bu blog da paylaşımda bulunmuş. umarım bu kişilerin çoğu ile 24 yada 25 ağustos da tanışma fırsatını yakalayacağız. isterim ki, Ankara'daki arkadaşlarda gelebilse. yada 2. sefere biz gideriz, misafir oluruz. heyecanla bekliyorum... :)

bu arada, karkas sitemle ilgili proje ve hesaplarıyla alakalı bilgiisi veya tanıdığı olan arkadaşlar varmı? bilgi alabilirsem çok sevineceğim. şimdiden teşekkürler

murat

Omer Murat Unsal

to ekom...@googlegroups.com
Merhaba,
Ömer Murat Ünsal, Ankara, Ekonomist/Yoga Eğitmeni

İstanbul'daki buluşmaya katılmayı çok isterim ancak pek mümkün gözükmüyor. Ankara'da yapılması muhtemel bir buluşmanın organizasyonuna yardım etmeye gönüllüyüm. İstanbul buluşmasının notlarını tutarak grupla paylaşabilirseniz çok makbule geçer. Vakıf-dernek girişimi de makul geliyor.

Ancak herşeyin öncesinde bana en anlamlı gözüken halihazırda bir yerlerden başlamış olan Emrah'a Pamukova'daki barınak projesi için ya da Ahmet'e Selçuk'ta veya ismini anımsayamadığım diğer arkadaşa Geyikli'de yapmak istedikleri ekolojik yapı projesinde ekip olarak yardıma gitmek. Bu aynı zamanda, bu imece kültürünü, projesi olan kişiler için uygulamanın, hayata geçirmenin ilk adımlarını atarak nelere dikkat edilmesi gerektiğini işin içinde görmek gelecekte kurulması muhtemel vakfın / derneğin işleyiş ilkelerini oluşturmak için de iyi bir / birer fırsat olacaktır.

Selamlar,
Ömer

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
günaydın Ömer bey

öncelikle ankara ve diğer illerdeki arkadaşların bu toplantıya katılsın yada katılmasın, toplantıda olan herşeyin detaylı bir özeti ana başlıklarıyla gelemeyen arkadaşlara iletilecek. zaten bu toplantının öncelikli amacı tanışmak olacağından teknik konuların detayına girmeyeceğimizi sanıyorum. fakat sizinde değindiniz gibi, bahsi geçen uygulamaları yerinde görmek, birlikte çalışmak güzel olacaktır. bunun içinde bir takvim oluşturacağımızı sanıyorum.

selamlar
murat

Ahmet C

to ekom...@googlegroups.com
Degerli arkadaslar,
Tum bu heyecan, cosku, ilgi; entellektuel gorus alisverisi, toplantilar, dileklerle buyuksehrin kisir tuzaklarina dusmez umut ederim.
Seneler once Istanbul'daki yil boyu suren haftalik ekoloji toplantilarinin acmazini  hatirliyorumda.
Insanin once kendini kesfetmesi icin bir an once araziye gecmesinın yararli olacagi kanaatindeyim.
Herkese cevap yetistirmeye calisan, Murat sayesinde Omer gibi duyarli arkadaslarin maillerini okuyabiliyorum. Nedense salt onlarin yazdigi direk ulasmiyor.
Icinde balikli dere sarildayan, orman icindeki koca arazimiz dogaldan yana herseye herkese kapisini acik tutuyor bekleriz.

Zeytinyagi Tadim Uzmani, Z.Z egitmeni, Spritualist, Ekolojist Ahmet
Entellektuelligi, Muhendisligi vb. pek kullanmak istemiyor.
Sevgi ve coskuyla...

to ekom...@googlegroups.com
Ahmet bey,
mesajınızdan anladığım, siz doğaya kaçmayı başarabilenlerdensiniz. Tebrikler!
yeriniz ne tarafta?
ya da tecrübelerinizi aktardığınız bir blogunuz var mı?

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
merhaba  Ahmet bey,

öncelikle tanışalım istedik, ama emin olun bir diğer toplantı arazi ortamında olmalı diye düşünüyorum ve istiyorum. bu nedenle toplantıdan sonra ilk fırsatta sizlerle olmayı düşünüyorum. arkadaşlarla da konuşup şartları uygun olanlarla sizleri ziyarete geleceğiz.

hatta keşke diyerek hayal ediyorum, mersindeki ekolog derneği arkadaşlar, ankara'daki arkadaşlar ve burada katılımcı yada takipçi olan herkesle gelebilsek...

selamlar
murat

1 Ağustos 2013 11:19 tarihinde Ahmet C <met...@yahoo.com> yazdı:
Degerli arkadaslar,

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
selam,

Ahmet Bey'in yeri izmir/selçukta celali kardeşim. toplantıdan sonra hep birlikte gidelim diyorum.

Celali Yilmaz

to ekom...@googlegroups.com
çok isterim.
bence de buluşmaları, devamı getirilebilirse, arazide yapmak lazım.
eğer istanbul'da yapılırsa "toplantı" olur ki zaten şu modern hayatın verimsiz toplantılarından bıkmış kişilerin çoğunlukta olduğunu sanıyorum.
keza dernek-vakıf gibi teşkilatlanmalar için de aceleye gerek yok bence. "kervan yolda düzülür" lafı güzeldir. iletişim kurabilmek ilk aşamada yeterli.
bence eylem lazım. bi şeyler üretmek temel öncelik olmalı.
nitekim ne demişti Ziya paşa, "Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz, görünür rütbe-i aklı kişinin eserinde"
naçizane kanaatım.

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
bencede büyük bir çoğunluğun fikri, ilk tanışmadan sonra araziye çıkmak diye düşünüyorum.

Yasa

to ekom...@googlegroups.com, ekom...@googlegroups.com
Dostlar
Bulusmadan once finans isini nasil halledecegiz? Degerli fikirlerinizi paylasabilir misiniz?
Mesela daha onceki yazismalarda bir mimar hnm 100 bin tl den bahsetmisti. Bir diger arkadas da 50 bin telaffuz etmisti.
Biz bu 50 yi nasil karsilayacagiz?
Saygilar

iPhone'umdan gönderildi

Celali Yilmaz

to ekom...@googlegroups.com
pardon ne için o 50-100K?
mevzuya geç müdahil oldum sanırım.

Yasa

to ekom...@googlegroups.com
Slm
Daha once bir bayan mimar tum kalemleri dokup 100 b tl cikarmisti.
Saman, kereste, tesisat, temel, santiye vs vs
Onu bir kenara biraksak da, ok biz calisicaz yani iscilik yok, arazi ok olsun, malzemeleri nasil temin edecegiz?
Kusura bakmayin cok saf olabilirim
Saygilar

iPhone'umdan gönderildi

Celali Yilmaz

to ekom...@googlegroups.com
Anladım.

Güzel. Çalışmaya başlangıç noktası maliyet kalemlerini teker teker inceleyerek, bunların minimizasyonu için neler yapılabileceğinin araştırılması olabilir.
benim videosunu izlediğim bazı örneklerde karkas yapı yoktu. mesela karkas yapı ne derece şart? hangi durumlarda karkas yapı gerekmez? optimum ölçek gibi konular üzerinde düşünmeye değer olabilir.

Mustafa öztok

to ekom...@googlegroups.com

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
arkadaşlar sizinde bir çok örneği incelediğiniz düşünerek, eğer yapacağımız çalışma atölye tarzı olacaksa, karkas sisteme gerek yok. bir kaç kalas ile bu iş yapılıyor. çatı içinde aynı şey geçerli diye düşünüyorum. bunun dışında temel için kum, taş ve çimento. geri kalansa sadece balya ve iş gücü. bu arada sıva için killi toprak. bu kalemleri göz önünde bulundurursak benim tahminim 10K geçmez. oda maximum. bilmem yanılıyormuyum. ölçeği büyülttükçe, ki bu tek oda dahi olsa. karkas gerekir diye düşünüyorum

selamlar
murat

Kader SOLAK

to ekom...@googlegroups.com

Merhaba saman balyasindan evin tercih sebebi maliyetinin ucuz olmasi degil mi.
50k ya bir evi dilediginiz malzemeden yapabilirsiniz. Eger saman balyasindan bir ev 10k yi geviyorsa bence onun maliyeti yeniden gozden gecirilmeli.

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
sevgili arkadaşlar.

bu tamamen sizin zevkiniz ve egonuzla alakalı. şimdi tutarda 80-100 m2 taban alanlı bir dublex yapmak isterseniz. bunun maliyeti olur 200-250K. bu işte, maliyet hayallerinizle sınırlı. ama yok benim 3 dönüm arazim var. üzerinede 150 m2 bir tek kat düşünüyorum derseniz. benim araştırdığım kadarıyla ve kabaca 100-150K'yı bulur diye hesaplıyorum. bilmem bu konuda başka kafa yorup hesap yapan varmı?

selamlar

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
haa bu arada bu maliyete kendine yetiyor bir eko ev olmasıda dahil. elektrik vs gibi.

Kunthar

to ekom...@googlegroups.com
Teknik maliyeti ciddi oranda degistiyor.
Load bearing evler daha ucuz ama uzun vadede sorunlari var.
Ahsap karkasli evler daha pahali ama daha saglam oluyorlar.
Kitaplari DRM[1] yuzunden paylasamiyorum.
Cozer cozmez mutlaka grupla paylasacagim

Digital rights management belasi:
http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_rights_management
http://www.defectivebydesign.org/what_is_drm_digital_restrictions_management
http://www.wired.com/gadgetlab/2011/01/how-to-strip-drm-from-kindle-e-books-and-others/

2013/8/1 murat özen <ucm...@gmail.com>:
BR,
\|/ Kunthar

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
merhaba Gökhan bey,

sistem izin vermezse de, İstanbul daki toplantıda sizden fotokopilerini alır. isteyen arkadaş olursa çoğaltıp göndeririz.

Z. Ebru Aksoy

to ekom...@googlegroups.com
arkadaşlar, geçmiş çalışmalardan birikimle bir kaç şeyi yazmak ihtiyacı duydum.
- bu bir saman balyası denemesi olabilir ve güzel olur. ama o zaman
lütfen küçük tutun. bir minik depo, yarı açık mutfak vs..
daha büyük bir yapı yapacaksanız;
- nereye (hangi bölgeye) ve ne yaptığınıza (amaç, ortak kullanım mı,
bireysel mi vs) karar vermeden yapı tekniğine karar vermeyin. yani
amaç ekolojik yapı ise ve mesela saman kmlerce öteden benzinle
nakledilecekse (böyle şeyler oluyor), nerde kaldı ekoojik yapı?.
- yapım tekniğini ve tabii ki maliyeti lütfen genel rakamlara göre
değil, kendi seçeceğiniz yere ve özelliklerine göre hesaplayın.
malzeme ve ustalık bulunabilirliği çok önemli.

- türkiyenin genelinin deprem bölgesi olduğunu unutmayın. ne
yaparsanız yapın, içine canlı girecekse, yatay güçlere karşı yatay
bağlayıcılar yapmalı. bu basit yatay hatıllar veya detaylı sistemler
olabilir, şartlara göre. ama lütfen küçümsemeyin. aktarılan videoları
görmedim. ama avustralya ve ingilterede deprem olasılığı pek
olmadığını unutmayın..

- bir de işin ölçeğini (minicik bir depo/wc de olsa) azımsamayın.
tahminlerden çok zaman, emek, para gideceğini unutmayın. karamsarlık
yaratmak için değil, plansızlıktan yarım kalmış proje olmaması için
yazıyorum.

kolaylıklar

Z. Ebru Aksoy

to ekom...@googlegroups.com
bir de temel için çok güzel çimento kullanılmayan taş detayları var.
ayrıca toprak zemin bitişi konusunda (bezir yağı ile) güzel bir
makaleyi Evren çevirmişti. platformda olsa gerek.

murat özen

to ekom...@googlegroups.com
her maile cevap veren ben...! bu maiilere sadece teşekkür edebiliyorum. iste bütün mesele aslında bu. bilenle çalışmak. yoksa kum havuzunda oyun oynayan çocuklardan farkımız kalmaz.
tekrar teşekkürler sevgili ebru. umarım toplanıyada gelirsin

selamlar

Yasa

to ekom...@googlegroups.com
Devam edelim bulusmadan once. Cunku subat ayindaki maillere bakarsaniz, arkasi gelmedi..
Bu isi bilen kim ?
40 m2 veya baska bir rakamda anlasalim. Uzun vadeli  ve evrensel dusunelim , saglam yapalim (karkas vs).
Gunes panelleri, saman vs kalem kalem dokelim
Max 10K diyelim mi?
20 kisi olsak 500 er tl harcayalim mi? Ben varim.
Karsiliksiz bilgi ve emek paylasimi ile belki beceririz.
ihtiyaci olan bir aile bulalim ve onlara bu evi hediye  edelim.
Bilemiyorum . Ben bir sure sessiz kalip izleyecegim
Hepinize mutlu yarinlar
Emre

iPhone'umdan gönderildi

Ahmet C

to ekom...@googlegroups.com
Can arkadaslar,
Bu istah, heyecan guzel de, bu finans derdine biraz erken dusuldu galiba.
Amac ne! oncelikle bir yapi insa etmek mi, guzel. Durup dururken bina yapilmaz eger ki prefabrik de degilse ilk evvela arazi gerek, sonra da ihtiyac sahibinin talebi. Yapinin amaci, fonksiyonu buyuklugu ve omru (evet ne kadar sure gerektigi!) tespit edilmeli. O yerin cografyasinin elverdigi, malzeme ve uslupla ve deneyimli yapicilarin onderliginde bina kotarilir. Prensip olarak, gercekten ekolojik bir yapinin malzeme gideri sifirdir. Emektir onu yapi kilan. Onbin senedir bu topraklarda hane halki, yakin cevreden buldugu malzemeyle insa etmistir hanesini, iste bu.
Simdi ne gerekiyor, arazi mi buyrun gelin, neyi neyden yapacagimiza birlikte karar verelim. Para sevimsiz konu, olabildigince uzak tutalim. Bu daha ziyade coskun gonul isi, haydi yurekler fora!