Fwd: Şifa Okulu FARKINDALIK ATÖLYESİ

Günnur Başar

Sevgili Dostlar
Sizleri Şifa Okulu Projesinden mezun olan ilk öğrencilerimle birlikte çok özen ve emekle hazırladığımız bu atölyeye davet ediyorum..

ŞİFA OKULU* FARKINDALIK ATÖLYESİ BAŞLIYOR!
*Şifa okulu mezunları ilk çalışmalarını yapıyorlar; dersimiz: Farkındalık,  modern dünyanın dersi!
14 - 20 Ağustos 2015
Endes kamp- Kazdağları

Hayatlar hız eksenli akarken, zaman ve mekan aynı düzlemde buluşamıyor maalesef. Hepimizin durup dinlemeye, dinlenmeye (dingin bir zihne)  ihtiyacı var. Bu hızda bedenimizi bile farketmeye vaktimiz olmuyor,  ancak bir yerimiz hasta oluyor, o zaman farkediyoruz her an bir bedenle birlikte olduğumuzu. Duygularımızı farkedemiyoruz; ne zaman içimiz acıyor, o zaman farkına varıyoruz. Aklımız dağılıyor, takılıyor, nerede neyi unuttuğumuzu farketmiyoruz.
Hikayelere inanıyoruz, neye inandığımızı farketmiyoruz..Kendi hikâyemizi bile biz yaratmıyoruz. Belki, bu yaratma edimini elimize alsak, o zaman, aciyan beden, sızlayan gönül kime ait, farkederiz. Peki, bunları söyleyen,  gözleyen kim?
Hikâyenin kahramanı mı , yoksa yazarı mı?  Kendi hikayenizin kahramanı olmak yerine yazarı olmaya ne dersiniz?
Bu atölye kendinle bağlantıya geçmene, doğanda  olan yetenekleri keşfederken çevrenle olan ilişkilerini farklı açılardan görmene imkan sunuyor. Bütün bunları,  oyun, hikaye sanat, eğlenceli alıştırmalar ile, bir grubun şefkatli koruyuculuğunda,  doğanın kucağında farketmeye ve hepimizin ait olduğu daha büyük bir resmi görmeye ne dersiniz?

 *Şifa okulu,  Homeopati Derneği ve bağımsız çalışan bazı şifacılar (masaj terapistleri, psikoterapistler, Fitoterapi uzmanları) tarafından Günnur Başar yönetiminde, 2013 yılından başlayarak 3 yıl boyunca, buğday derneği desteğiyle, Kazdağlarında gerçekleştirilen bir program oldu. Amaç, modern bilimin acılarımızı  dindirmekte yetersiz kaldığı bir ortamda,  "tam teçhizatlı" şifacılar yetiştirmekti ve ilk mezunlarını Aralık 2015te verdi. Bu şifacılar yalnız teknik ile değil,  hayata karşı derin bir şefkat ve gözlem ile de donatıldılar.

Eğitmenler: Günnur Başar, Ayşen Sert, Gül Pekkul, Gülender Ünver Şahin, Sevgül Vatansever, Tuğba Ayata, Yeşim Eratlı

PROGRAM
 1.Gün 14 ağustos Pazar: Tanışma ve Yerleşme, bu çalışmadan ne bekliyoruz, farkındalık ile ilgili ilk sohbet

1 . Bölüm: NEREDEN GELİYORUZ?
 2.Gün 15 ağustos
> Yoga/Paneurhytmy
> Fiziksel Farkındalık Çalışması/ Grup  Oyunları  Serbest Dans/ Sezgisel resim

 3.gün 16 Ağustos
> Sabah: Yoga/Paneurhytmy
> Duygusal Farkındalık
> Doğa gezisi ve instalasyon Sanat Terapisi ve "soul collage" kartları oluşturmak
> Akşam: Ateş başı sohbeti ve masal

 4.Gün 17 Ağustos
> Sabah: Yoga/Paneurhytmy
> Edremit pazarına gidiş
> Duyular  ve Farkındalık Akşam: Minfullness çalışılması/ Movie Yoga

 2 . Bölüm: NEREYE GİDİYORUZ?
 5.gün 18 ağustos
> Yoga/Paneurhytmy
> Kartlardan ve resimlerden kendi hikayemizi yaratma
> Meta-farkındalık:
> Hikayemiz nasıl değişebilir?
> Akşam: Şamanik Yolculuk çalışması

 6 . gün 19 Ağustos
> Yoga/Paneurhytmy
> Maske çalışması
> "Bir ben var benden içerû":
> Siz kendinizi nasıl görüyorsunuz, ya da başkaları sizi nasıl görüyor?  Birlikte dans ve resim çalışmaları
> Akşam: Movie Yoga

 7. gün 20 ağustos
> Yoga/Paneurhytmy
> Gong, imajinasyon ve şamanik yolculuk çalışmaları
> "Büyük Resim"
> Geri bildirimler ve  kapanış-veda meditasyonu

Gelirken rahat kıyafetler, sinek ilacı, yürüyüş ayakkabısı, fazla tişört ve mutlaka bir adet BEYAZ KIYAFET ve bir çocukluk anınızı canlandıracak bir fotoğraf ya da oyuncak getirmenizi rica ediyoruz.

Yer: Endes Kamp
Kazdağları Zeytinli Edremit
Tel : 0 (266) 377 17 11 Gsm : 0 (545) 479 08 12
www.endeskamp.com.tr
Kayıt için : Yeşim Eratlı 05322979509

Ücret: 700 TL atölye ücreti
Kalış: Günlük150 TL tam pansiyon
30 Haziran tarihine kadar atölye ücretinin yarısını ödemeniz durumunda katılımınız kesinleşecektir.

Şifa okulu eski mezunları,  yeni atölye liderlerinden notlar:
Gülender Ünver Şahin (Geriatrist)
"ÇAĞRI"
Bundan 3 yıl öncesine kadar birbirini tanımayan,dünya bilinciyle birbirinden haberi olmayan canlardık.Her birimiz bu hayatın içinde yaşamımızı sürdürmeye çalışan,kendince ruhsal gelişimi için çabalayan,yollar arayan insanlardık.
Nasıl daha sağlıklı olabiliriz,huzuru nerede,nasıl bulabiliriz?
Katledilen doğamız,zehirlenen gıdalarımız,vahşileşen yönetimler.Ruhlarımız daralmıştı, çıkış yolu arıyorduk her birimiz.Daha iyi yaşamak mümkün müydü? Derken evren bir araya gelmemizi istedi.Bunu gerçekleştirebilmemiz için bir rehberle (Günnur Hoca)tanıştırdı her birimizi. İlk gün hepimiz heyecanlı,herkes farklı beklentiler içindeydi.Her can o güne kadar türlü zorluklar,mutluluklar yaşamıştı.Hedefleri olanlar,olmayanlar vardı.Arayıştaydık özetle.
Bu gün hiç birimiz başladığımız yerde değiliz.Günümüz diliyle en az bir level atladık,özümüze biraz daha yaklaştık.Bu nasıl mı oldu?
Bu yolda çeşitli şifa yöntemlerini deneyimledik.Hocamızın rehberliğinde,anlatmayı ve dinlemeyi,durmayı ve düşünmeyi bazende düşünmemeyi öğrendik.Oyun oynamayı hatırladık,bedenimizi tanımayı öğrendik.Her gün bir adım daha ilerlerken kendimize bir adım yaklaştık.Konuşmadan birbirimizi anlamayı,biz olmayı öğrendik.Şifa almayı,şifa vermeyi öğrendik.Eğlendik,güldük,ağladık,sarıldık,paylaştık.Her birimizin özel ve değerli olduğunu,biz olunca bu değerin daha da güçlendiğini deneyimledik.
Biz olmaya var mısınız?

Tuğba Ayata (Yoga Hocası)
"Yola çıkmanın, yolda olmanın tadını 3 yıl süren şifa okulu ile aldım. Bireysel olarak, önümde duran kapıyı görmeme ,açmam için olanaklarımı keşfetmeme ve her adımda büyümeme katkısı olurken tüm bu süreci güvenle, yalnız olmadığımın hissiyle grup arkadaşlarımın desteğiyle yaşadım. Şimdi bu yolculukta gönül birliği yapmış olan bizler,Günnur Başar rehberliğinde halkayı genişletiyoruz paylaşmak, çoğalmak için seni de aramızda görmekten mutluluk duyarız."

Ayşen Sert ( Homeopat )
'Kendime yolculuğumda, kendimi şifalandırma arayışımda bir dönüm noktasındaydım. Karşıma Şifa Okulu çıktı. Pek çok kişiydik başlangıçta. Bizi bir araya getiren arayışlarımızı, duygularımızı, acılarımızı, yaralarımızı, şefkatli, gören gözlerin koruyup kolladığı, güvenli bir ortamda birbirimize açtık. Hem kendimiz hem de birbirimiz için çalıştık. Üstelik Kaz Dağlarının kadim toprakları üzerinde çok özel bir insanın öncülüğünde inşa edilen Çamtepe'de. Yani kısacası bizi koruyan, destekleyen, sevgiyle sarmalayan pek çok şey vardı çevremizde. Bu güvenle açtık her birimiz kendimizi birbirimize, birbirimize doğru adım atarken kendimize de biraz daha yaklaştık. Ağladık, güldük, sarıldık, sevdik, sevildik, güvendik ve dönüştük. Sımsıkı bağlar kurduk birbirimizle. Çok uzun yıllarda bile zor biriktirilen dostluklar edindik. Ben ve biz olmanın ayrı ayrı tadını almak için daha fazla kendimizin ve birlikteliğin gücünü fark etmek için yoldayız. Şimdi yolculuğumuzun bir başka aşamasında sizlerle birlikte yeni yönlerimizi keşfetmek ve dönüşmek için buluşmak istiyoruz. Jung'un dediği gibi her karşılaşma kimyasal maddelerin karşılaşması gibidir eğer bir bağlantı kurulursa dönüşülür. Birlikte dönüşüme var mısınız?'

Gül Pekkul ( Homeopat)
Şifa okuluna neden gittim?

,