Gdzie umieścić skrzynkę/szafę z elementami EIB?

mac...@zrodlana.com

to EIBKNX, moon....@gmail.com
Witam,

czy ktoś ma doświadczenia jeśli chodzi o wybór miejsca pod skrzynkę
(szafę) z elementami sterującymi EIB?

Początkowo planowałem umieszczenie jej w małej serwerowni, ale skoro
wspólnie z żoną uzgodniliśmy :((( że będzie to pralnia, pomysł upadł.
Odpada również pomieszczenie gospodarcze, bo znajduje się w nim
kotłownia c.o. i c.w.u. Miejsce byłoby super, odgrodzone stalowymi
drzwiami, ale podobno poziom wilgoci i działanie gazu (???) mogłoby
byc szkodliwe dla urządzeń.
Garaż odpada ze względu na kurz.
Nie mamy strychu.

Ciekaw jestem, jak to u Was zostało rozwiązane.
Pzdrawiam serdecznie,
Maciek

Moonpl

to EIBKNX
Witaj,

Mogę tylko powiedziedzieć, że dla mnie najlepszym miejscem było
umieszczenie całej elektryki z elementami EIB w jednym miejscu,
szczególnie, że są od siebie bardzo zależne ;-) Dlatego zastanawiam
się gdzie masz wszystkie komponenty elektryczne i centrale alarmową bo
obok nich warto by było to wszystko umieścić. Ja wybrałem "przedpokój"
i całą szafę na 2,7m mam za lustrem.

Pozdrawiam

Maciej Piliński

to eib...@googlegroups.com
Pomysł z lustrem jest rzeczywiście świetny!

Skrzynka bezpieczników planowana jest w garażu. Rzeczywiście najbardziej logiczne byłoby umieszczenie wszystkiego razem, w jednym miejscu. Ale z kolei montaż centrali alarmowej w garażu - moim zdaniem - obniżyłby bezpieczeństwo całego systemu alarmowego.
Zatem: bezpieczniki i elementy EIB montowane na szynie DIN - w garażu. Centrala alarmowa z elementem integrującym z EIB (czyli we binarne) - dobrze schowane gdzieś w budynku :)

Z podziękowaniami,
Maciek

jeff

to EIBKNX
Czesc
Miejsce na skrzynie zawsze zalezy od planow domu i od tego jaka ona
bedzie(wymiary,elementy)
Przy normalnej rozdzielni (same bezpieczniki)wybor przewaznie pada na
bliskosc przyloncza(cena kabla 5x10,5x16mm2)
Jesli chodzi o elementy KNX i automatyke,wbor jest trudniejszy.
Montaz takiej skrzyni blisko pomieszczen mieszkalnych moze byc
dokuczliwy.Niektore elementy potrafia "buczec"
zwlaszcza dimmery i zasilacze a przekazniki "klikac"
Mialem taki przypadek ze w nocy,w zupelnej ciszy slychac bylo jak
skrzynia zyje!!
Musielismy czesc elementow przeniesc do innej na parterze.
Maciej napisal :
[...]
Wydaje mi sie ze jesli to bedzie gas lub olej nie jest to taki
problem,
temp w takim pomieszczeniu raczej nie przekracza 30 st. pomieszczenie
takie jest wietrzone
wiec i wilgotnosc raczej powinna byc na przyzwoitym poziomie.
Inne dobre miejsce to jakis magazynek przy kuchni,najlepiej z pokojowa
temp.
To ze wszystko musi byc razem (alarm,tel,data itp.) jest wskazane ale
nie jest
decydujacym argumentem umiejscowienia rozdzielni.
Elementy elektroniczne, a takie mamy przy KNX nie lubia wysokich temp.
wilgoci,bezpieczniki i przekazniki zabija pyl i kurz (pozar!)
Ostatecznym elementem wyboro jest ekonomia z okablowaniem,centralnie
umieszczony
panel skraca odleglosci do odbiornikow.
Umiejscowienie rozdzielni musi byc dobrze przemyslane,popelnienie
bledu moze nas
kosztowac stracony czas i pieniadze.
Tomek

Przemek

to EIBKNX
Ja wybrałem na mapie projektu dwa miejsca na rozdzielnice i EIB -
spiżarka :-) której funkcjonalność zostanie w ten sposób zmniejszona,
oraz drugie miejsca - na piętrze w uskoku dachu, orginalnie
przeznaczone na schowek.
Oba miejsca mają tę zaletę, że znajdują się ca w środku budynku, przez
co skracają się trasy okablowania.

pozdrawiam
P.