Semmi köze az egészséges életmódhoz, vagy mégis?

Hurainé Ági

to egeszseg-megoldas...@googlegroups.com
Érintőlegesen emlegettem már, hogy tagja vagyok egy baba-mama lev-listának.
Sajnos amit leírsz, nem egyedi eset, nagyon sokan emlegetik ezt a méltánytalan felfogást. De nagyon sok múlik az ügyintézőn is.  Meg főleg azon, aznap milyen "nadrág" van rajta.
Törvény adta lehetőséged még az is, hogy 3 gyerek mellett főállású anyaságit vegyél igénybe, hiszen a nagycsaládosokat és a gyermekeket nevelőket támogatni kell -!kéne!!!
Ami jár az jár, ami igénybe vehető azt igénybe kell venni. Biztos háttér kell a gyermekek neveléséhez.
Bár minden anya megtehetné, hogy otthon nevelje gyermekeit és otthon végezzen pénzkereső tevékenységet, ha már olyan ez az anyagi világ, hogy a párjaink, férjeink a lelküket kidolgozzák (legalább is többségében), hogy előteremtsék, amire szükség van és mégsem elég.

--
Hurai Ági
0036702749891

FloraKri

to Egészség-megoldások-több szemszögből
Tudod, nagyon bánt a dolog.
Főleg az,hogy dolgokat egész máskép kezelnek vidéken mint a
nagyvárosokban.
Amikor vidéken, akár kisvárosban, akár falun sétálunk, biciklizünk,
akár mászkálunk a három gyerekkel,
az emberek mosolyognak, segítőkészek.
Többségében.
Az idősebbeknek is van egy-két jó szavuk.
Amikor ügyeket kell intézni, akkor is türelmesebbek hozzánk.
De Pesten!!!
Türelmetlenek, úgy néznek ránk mint egy naplopóra.
A közvetlen kollegák is akikkel persze jó néhány éve már nem dolgozom
együtt azok is furcsán néznek ránk.
Mintha felelőtlenek lennénk.
Be mertek vállalni 3 gyereket!
Igen be mertünk vállalni 3 gyereket.
Választottuk a tisztes "szegénységet". Mint a rohanó életformát.A
gyerekeinknek ami az egészséges lelki, testi és szellemi fejlődükhöz
szükséges mindent megadunk.
Lehet, hogy nincs nagy házunk. Lehet, hogy csak félig kész a házunk,
lehet nincsenek méregdrága játékaik, és nincs minden nap csoki,
csipsz, és nincs MP3as lejátszójuk.
De ezt nem is tartjuk fontosnak.lehet hogy nem rohangálnak mobillal
(MÉG Jó)nem hagyjuk hogy szórják a pénzt....és még sorolhatnám
ha lenne rá akkor SE vennénk meg azokat a dolgokat, mert nem tartjuk
fontosnak.
Mi a hagyományos családmodellt választottuk.
Több gyermek, anya (egyenlőre otthon amig csak lehet) apa dolgozik.
Ez akkora baj lenne?
van aki meghallgatja őket, beszélget, játszik velük. segít a
tanulásban, nem kell menzán enni, nem kell kulcsos gyereknek lenni.
Mi azok voltunk.
Épp ezért választottuk ezt.
Speciel én senkire nem hagyhatom a gyermekeimet, nincsenek nagyik vagy
olyan rokonok, akik bevállalnák a gyermekekeket ha esetleg amunka
olyan
Mert ha munka van, akkor munka van. ha bent kell maradni, akkor bent
kell maradni.
És a gyerekek? Hova rakom őket?....Azért vagyok az anyjuk, hogy ha ÉN
neveljem fel őket.
Amíg anyagilag nem vagyunk teljesen a padlón,addig velük maradnék.
Ami pedig a támogatásokat illeti........
A zt is mondhatnám én aki erről az oldalról nézem a dolgokat és
gonoszkodni akarnék, hogy mindenki előtt ott van a lehetőség.Már ha
egészsége lehetővé teszi, hogy bevállaljon ennyi gyermeket.
De lehet örökbe is fogadni.Mindenki tudja hogy mennyibe kerülnek a
pelusok és egyebek,aztán minden egyéb más amire egy gyermeknek
szüksége van.
Később is.
Tudjátok azt hallottam hogy vannak országok ahol addig dolgozik egy
asszony munkahelyen, amig férjhez nem megy. ha egy feleség dolgozik,
akkor megszólják az urát. Hogy mi van nem tudod eltartani?

Nálunk miért van az hogy nem a társadalmi megítélés is olyan amilyen a
nagycsaládosokkal szemben.
Nagyon sokan inkább az anyagi javakat, részesítik előnyben.
PL."szuper" autókat., részletre több évre bevállalni,aztán nem tudják
fizetni.
Inkább ezt választják, mint a több gyermeket.
Inkább választják az utazásokat, a márkás cuccokat, a színházat,
mozizást.....
A gyermeknevelés lemondás.
Sok-sok lemondás, A maguk igényeinek háttérbe szorítása.
Ha a sulival, ovival mennek valahova, akkor mindig van rá, ha külön
óra van, arra is áldozunk.
DE mi lemondunk erről-arról.
Ez van.
Akinek nem tetszik ne csinálja, de tartsa tiszteletben a mi
döntésünket.
Ha pedig még gonoszabb lennék, akkor meg azt mondhatnám, hogy én
megszültem azokat az embereket, akik majd fizetik az Ő nyugdiját majd
annak idején.

On nov. 20, 08:20, "Hurainé Ági" <hape...@gmail.com> wrote:
> [...]
> párjaink, férjeink a lelküket kidolgozzák (legalább is többségében), hogy
> előteremtsék, amire szükség van és mégsem elég.

Hurainé Ági

to egeszseg-megoldas...@googlegroups.com
A legteljesebb mértékben megértelek, és értem amit írsz.
Én is 4 gyermeket neveltem, ma már "csak" hármat, de attól még a felnőtté vált gyermekem is az enyém és az ő gyermeke az unokám. :)
Ismerem azokat a pillantásokat, amikről írsz.(van köztük, lenéző, bántó, de van kedves, mosolygós is. innen lehet lemérni kik éltek nagy családban)
Ismerem azt is, amikor kijön a helyi TV és a helyi képviselő bemutatni bennünket, ahol 4 generáció él együtt. Sajnos csodának számítunk.
Mindez rengeteg lemondással, amivel nem "rázhatjuk a rongyot, ami nem egzisztenciális jelkép". De büszkén felvállalom. Mert azok az emberek sokkal szegényebbek mint mi, ahol nincs olyan anyagi bőség
Tudod milyen a karácsonyunk? És ilyen lesz az idei is. De előtte egy történet. Tegnap a legkisebb lányom festő művész tanára mondta órán, hogy karácsonyra a Jézuskától kérjenek festőkét. A leánykám meg kerek perec kijelentette, hogy ő semmi ilyet nem kér "Jézuskától", mert nálunk a karácsony nem arról szól, hogy minél több és minél drágább holmi legyen a fa alatt. Nálunk az ünnep a szeretetről szól, amikor mindent együtt csinálunk. Együtt étkezünk, együtt sütünk, főzünk, fát díszítünk, társasozunk, beszélgetünk. Nincs pénztárca- és idegkimerítő ajándék vásárlás. Idegeskedés, kapkodás, veszekedés.
Ez helyett együtt vagyunk és boldogok vagyunk.
Én vagyok a legboldogabb, hiszen a legcsodálatosabb ajándékot én kaptam az élettől, sok teríték van a nagy asztal körül, és mind együtt vagyunk. De mindig van egy üres teríték is az asztalon............

--
Hurai Ági
0036702749891

estilusom

to Egészség-megoldások-több szemszögből
Hát a gyereknevelés témához sajnos még nem tudok hozzászólni, de a
hozzáálláshoz igen.

Az még nem is lenne baj, hogy mások nem választják a nagy családos
életmódot, mindenkinek szíve-joga eldönteni, hogy családot akar, szép
autókat, utazásokat vagy akármi (később úgy is rájön, hogy magányos a
toppon, ha nincsenek családtagok meg barátok:) ), a baj szerintem a
hozzáállással van. Egyszerűen bunkók az emberek és nem tartják
tiszteletben a másik álláspontját.

Nem próbálják meg a dolgokat a másik oldaláról nézni. Ha vki lát egy
embert aki különbözik tőle, életfelfogásban, kinézetben, jellemben,
nem egyből köpködni kéne, hanem venni a fárdaságot és elgondolkozni,
hogy vajon mi vitte erre, miért csinálja, mi tetszik neki benne stb.
Ebben még nagyon csúnyán le van maradva Magyarország más országokhoz
képest. Máshol általában tisztelik az ember döntését. Ez van, le
kell ..... őket :) Egyébként ez a legrosszabb ha a hozzáállással vagy
a fejekben van a baj, mert ezen a legnehezebb változtatni...Ha rossz a
gazdaság..rendbe lehet tenni...ha nem jó az
egészségügy..megoldható...de megváltoztatni a bunkó, nem törödőm,
köpködő hozzáállást...hááááát :))

FloraKri

to Egészség-megoldások-több szemszögből
Na igen !
Az igények.
Nagyon érdekes amit mondasz
A negatív megítélés talán abból is fakad, hogy vannak olyan családok
akik"rázzák a rongyot"
De úgy mond Kint van a fenekük.
A pénzt amit kapnak juttatások címén apró vackokra, szórják el.
Mobil és még ezer dolog. Közben a gyereknek szakadt a cipője, nincs
megfésülve a haja.......

No igen. ezt nem is részletezem
A fiaimban pedig nagyon remélem nem alakul ki az írígység. mert nekik
van , de nekünk meg nincs. Mert te is tudod, próbálják a gyerekek is
felül űberelni a másikat. Csak sajnos némelyik szülő is teszi alájuk a
lovat.

A karácsony!

Szeretem a karácsonyt, mert mi is megpróbáljuk meghitté varázsolni.
Nagyon nehéz, mert az emberre ráragad mások idegeskedése, hogy JAJ,
milyen fa legyen és mekkora és egyáltalán. És mindenkinek legyen
ajándék!
Nagy francokat.
A gyerekek kapnak ajándékot, mert hát még is karácsony van.
De próbálom abba az irányba terelni őket, hogy mindez csak részlet
kérdés.
Az ajándékot nálunk a Jézuska hozza, de ő is csak a gyerekeknek.
Most már próbálom az ajándékozás örömére "felhívni a figyelmet"
Mondjuk ez így erős kifejezés. De gondolom érted.
Na szóval nagyon örülnek, mikor örülünk :D.
Együtt sütünk főzünk, zenét hallgatunk, társasozunk.
Jézuskás történeteket pedig nem csak ez alkalomból mesélek nekik.

Az ajándékozás amúgy is nálunk egész évben van, apró cseprő dolgokkal
meglepjük egymást, De ez nem vásárlott dolgok.

Ezek többnyire figyelmességek egymás iránt.

Mondjuk mi se vagyunk angyalok, nem minden tökéletes . De egyikünk se
haragtartó.

On nov. 20, 10:21, "Hurainé Ági" <hape...@gmail.com> wrote:
> [...]
> élettől, sok teríték van a nagy asztal körül, és *mind együtt vagyunk*. De
> mindig van egy üres teríték is az asztalon............

FloraKri

to Egészség-megoldások-több szemszögből
Nem hiszem hogy kifejezetten Magyarországra vonatkozó dolgok ezek.

Mindenki a magáét félti, és attól tart, hogy mi nagy családosok
vesszük ki tárcájából a pénzt.
Arra nem gondol,hogy a jövőt a gyermekeink fogják felépíteni.

Csak jajgatnak, hogy csökken a magyarság létszáma.Hát tegyenek róla,,
hogy ne így legyen!