squashfs kao read-only dio

Dobrica Pavlinusic

to eeepc-...@googlegroups.com
Dakle, kada je Luka već probio led, moja ideja je u osnovi zamjeniti
read-only ext2 (/dev/sda1) sa squashfs-om.

Rezultat je obećavajući:

$ ls -alk sda1.squashfs
-rwx------ 1 dpavlin dpavlin 845848 2008-01-21 17:46 sda1.squashfs

dakle, u odnosu na sadašnje stanje, dobitak od

2371820 - 845848
1525972

ili zapravo, skupa sa free prostorom na ext2 particiji (jer squashfs
može biti na istoj read/write ext2 particiju)

2371820 - 845848 + 103964
1629936

1.6 Gb lijepog wear-leveling safe flash-a u svakom eee-ju nije za bacit
(usput ovo je gzip kompresija a ne lzha tako da očekujem i bolje
rezultate).

Problem je da mksquashfs 3.3 (koji dolazi sa unstable-om) umre negdje
kod ~47000 fileova dok 3.2 iz source-a radi dobro. strange.

Sada mi slijedi pokušaj najeravanja kernel-a na eee-ju da podrži
squashfs, ali ovo bi mogao biti trenutak kada je zgodno da jednostavno
preinstaliram debian na njega :-)

Ili ako uspijem natjerati virtualizirati eee da proradi, možda zadržim i
development enviroment za ne-Debian eee-jeve...

Nešto detalja na:

http://wiki.rot13.org/rot13/index.cgi?eee_pc

--
Dobrica Pavlinusic 2share!2flame dpa...@rot13.org
Unix addict. Internet consultant. http://www.rot13.org/~dpavlin

ravilov

to eeepc-zagreb
On Jan 22, 12:21 am, Dobrica Pavlinusic <dpav...@gmail.com> wrote:
> Nešto detalja na:
>
> http://wiki.rot13.org/rot13/index.cgi?eee_pc

Par primjedbi, if I may:
- "setxkbmap hr us" - ja bi ovo bolje stavio u xorg.conf:
Section "InputDevice"
Identifier "keyboard"
Option "XkbLayout" "hr(us)"
EndSection
- na CD-u je mozda samo prva particija, ali AFAIK nista drugo ti ni ne
treba, druga particija se formatira kod prvog bootanja. Sve sto treba
je dobro slozenei particije
- tekst izgleda nedovrsen? "...and until the wireless and ACPI issues
are resolved neither of" ...Da? Sto dalje?

--
Robert

Dobrica Pavlinusic

to eeepc-zagreb
On Jan 22, 12:20 pm, ravilov <ravi...@gmail.com> wrote:

> Par primjedbi, if I may:

It's a wiki. You may :-)

> [...]
> - na CD-u je mozda samo prva particija, ali AFAIK nista drugo ti ni ne
> treba, druga particija se formatira kod prvog bootanja. Sve sto treba

YAP. I Debian a ne Xandos ;-)

> - tekst izgleda nedovrsen? "...and until the wireless and ACPI issues
> are resolved neither of" ...Da? Sto dalje?

Well, pitaj del.icio.us sa kojeg dolaze ti napola odrezani linkovi :-)

Looka

to eeepc-zagreb
Moje pitanje je vezano za performance impact? ipak je 0.9Ghz
stroj...ne treba mi bas toliko jako tih 2gb...

Dobrica Pavlinusic

to eeepc-zagreb
On Jan 22, 2:41 pm, Looka <luka.jand...@gmail.com> wrote:
> Moje pitanje je vezano za performance impact? ipak je 0.9Ghz
> stroj...ne treba mi bas toliko jako tih 2gb...

AFAIK (ti ružni top-quteru ;-) performase bi trebale biti jedino
bolje: dekompresija je sigurno brža od čitanja sa flash-a, a ako
*tebi* ne treba tih 2Gb, meni treba :-)

Zamisli cijeli /usr/share/doc kompresiran. Toliko je koristan da ga se
isplati imati, a toliko ti rijetko treba da ti performance nije issue.

Looka

to eeepc-zagreb
hmmm.... ako mogu u union jos stavit SD karticu i sve skupa squashat
dat cu se nagovorit..
I ne voli li google top quotere :-= ...show quoted text link to
rjesava...

Dobrica Pavlinusic

to eeepc-...@googlegroups.com
On Tue, Jan 22, 2008 at 10:25:03AM -0800, Looka wrote:
> hmmm.... ako mogu u union jos stavit SD karticu i sve skupa squashat
> dat cu se nagovorit..
> I ne voli li google top quotere :-= ...show quoted text link to
> rjesava...

Čim moj lokalni dućan dobije 8Gb HC class 6 (sporo, al 'aj) za 317 kn.

Za sada je moj route dual-booting sa 4Gb USB key-chain-a, ali to nije
naročito praktično jer viri van :-)

To je EeeOS koji je nevjerojatno upotrebljiv, dolazi sa xfce i novijim
verzijama (jer se bazira na lenny-ju).

vlatko.k...@gmail.com

to eeepc-zagreb
> Sada mi slijedi pokušaj najeravanja kernel-a na eee-ju da podrži
> squashfs, ali ovo bi mogao biti trenutak kada je zgodno da jednostavno
> preinstaliram debian na njega :-)

Ne trebas. Ja sam zakompajliro za defaultni Xandros:
http://kost.com.hr/dl/asuseee/squashfs3.3-xandroseee.tar.gz

Samo pazi da imas zlib_inflate modul prije toga insmodan.... :)

Inace, imam zakompajlirani i toolse (ako netko s njega automatski zeli
napravit squashfs):
http://kost.com.hr/dl/asuseee/squashfs3.3-tools-xandroseee.tar.gz

Dobrica Pavlinusic

to eeepc-...@googlegroups.com
On Wed, Jan 23, 2008 at 06:54:18AM -0800, vlatko.k...@gmail.com wrote:

> Ne trebas. Ja sam zakompajliro za defaultni Xandros:
> http://kost.com.hr/dl/asuseee/squashfs3.3-xandroseee.tar.gz
>
> Samo pazi da imas zlib_inflate modul prije toga insmodan.... :)

Grrr... Treba mi emulator koji radi! Kako da ovo sad na brzinu probam sa
drugog laptopa? :-)

Mislim da definitivno prelazim na normali Debian. To jest moj laptop,
zašto da onda učim drugi set komandi? Ali, rado bih i dalje podržavao
stock eee, ako ništa drugo ono sa ovom overlay idejom...

> Inace, imam zakompajlirani i toolse (ako netko s njega automatski zeli
> napravit squashfs):
> http://kost.com.hr/dl/asuseee/squashfs3.3-tools-xandroseee.tar.gz

Cool. Kojim si gcc-om to kompajlirao? Nekim lokalnim? chroot? Iz etch-a,
ajde reci riječ-dvije... Može i blog post!

vlatko.k...@gmail.com

to eeepc-zagreb
> Cool. Kojim si gcc-om to kompajlirao? Nekim lokalnim? chroot? Iz etch-a,
> ajde reci riječ-dvije... Može i blog post!

chroot. vanilla kernel iste verzije koju koristi ASUS EEE. Detalji
na:
http://kost.com.hr/blog/index.php?title=compiling_kernel_modules_for_xandros_asu&more=1&c=1&tb=1&pb=1

Kost

Dobrica Pavlinusic

to eeepc-...@googlegroups.com

Dobro, napredujemo u information disclouseru :-)

However, ajde molim te stavi negdje na mrežu tvoje promjene za squashfs,
da mogu napraviti diff i staviti to u neki svn/git...

vlatko.k...@gmail.com

to eeepc-zagreb
> Dobro, napredujemo u information disclouseru :-)

Ma nije problem disclosure, problem je vrijeme kojeg nemam. Pa evo,
sad pisem u pola 5 ujutro ovu poruku.

> However, ajde molim te stavi negdje na mrežu tvoje promjene za squashfs,
> da mogu napraviti diff i staviti to u neki svn/git...

Evo (opisao sam i svoj postupak debugiranja):
http://kost.com.hr/blog/index.php?title=debugging_squashfs_and_tools&more=1&c=1&tb=1&pb=1

Inace, ostale stvari sto sam modificiro se ne isplati jer sam dodavao
razne checkinge na pthread pozive kako bih saznao gdje pthread runaway
ustvari pocinje.

vlatko.k...@gmail.com

> [...]
>
> ili zapravo, skupa sa free prostorom na ext2 particiji (jer squashfs
> može biti na istoj read/write ext2 particiju)

Uspio sam napokon LZA kompresirat read only part (-no-sparse opcijom u
mksquashfs ne hitnes bug pod 3.3)
i rezultat je sljedeci:
du -k asus-eee.lza
749528 asus-eee.lza

Sto znaci da se dobije oko 100 MB vise slobodnog prostora (ili tocnije
96320) u odnosu na vanilla squashfs.
A u odnosu na originalnu postavu(2371820-749528) oko 1622292.

Dobrica Pavlinusic

to eeepc-...@googlegroups.com

Cool, kako sam nasao

http://po-ru.com/diary/linux-liposuction-or-xubuntu-in-under-a-gig-on-the-eee-pc/

izgleda da nisam jedini (niti prvi) koji sam se toga sjetio. However,
moja ideja je za zericu more wicked: mksquashfs koji zapravo *zna* sto
mora prekopresirati, a sto ne jer i tako vecina fileka nije promjenjena.

Upravo sam prefleshao svoj SDD (interni) sa Debilanom, tako da ja vise
ne podrzavam Xandos, ali who cares, Kost je dobar u tome :-)