Moblin rocks ;)

Valent Turkovic

to eeepc-...@googlegroups.com
http://www.youtube.com/watch?v=vsCpIeLLoT8

Tek sam sada prvi puta cuo za Moblin, no ovaj video me ODUSEVIO ;)

Da li ga je netko probao? Imate li kakave komentare? Na kojoj disti je
baziran? Mogu li se lagano dodavati custom aplikacije?

--
http://kernelreloaded.blog385.com/
linux, blog, anime, spirituality, windsurf, wireless

Dobrica Pavlinusic

to eeepc-...@googlegroups.com
On Thu, May 21, 2009 at 10:54:55PM +0200, Valent Turkovic wrote:

> [...]
>
> Da li ga je netko probao? Imate li kakave komentare? Na kojoj disti je
> baziran? Mogu li se lagano dodavati custom aplikacije?

Koliko sam citao, izgleda da ne radi osim na Atom procesorima (iako
nisam siguran kako su uspjeli napraviti Linux kernel koji ne radi osim
na Atomu :-), a po komentarima izgleda da ne radi na EeePC-ju 701.

Izgleda da je Fedora based i ima neko cudo od image creatora:

http://moblin.org/projects/moblin-image-creator-2

Ako netko proba, nek' javi kako (i da li) radi

--
Dobrica Pavlinusic 2share!2flame dpa...@rot13.org
Unix addict. Internet consultant. http://www.rot13.org/~dpavlin

ravilov

to eeepc-zagreb
Eto ja ga skinuo i "zaprzio" na USB.

Prema promo videima, prilicno zanimljiv koncept, ali trenutno to bas i
ne funkcionira "as advertised". :(

Npr. na eeepc (701) se kao boota, javi neke "Invalid instruction" ili
tako nesto, ali ajd. Medjutim, zastane kod dizanja X-a, pokaze "satic"
misa i stoji i stoji... Nije mi se dalo cekati vise od 1-2 minute pa
sam odustao.

Onda sam ga probao bootati na desktopu na poslu. Tu se vrlo uspjesno
bootao. Medjutim, sve je to jos nekako nedovrseno i polovicno.
Iskreno, ja bi ovo nazvao alpha a ne beta. Sve je nekako sporo i non-
responsive, trebam nekoliko puta kliknuti da bi me "cuo". Cini mi se
da su to X-i preko framebuffera (spoooooro), a opet sve je puno
animacija i efekata, pa mozda zato. A ni ovaj stroj nije bas najjaci
(jest P...@3.2GHz, ali ima ugradjenu Intel graficku, mislim da je 810
ili slicna, MOZDA 910).

Zatim taj njihov novi i revolucionarni Gecko-based browser, to i ne
radi bas upotrebljivo. Ono, za citanje vijesti i blogova moze, ali za
nesto kompliciranije tipa gmail ili facebook - 0 bodova. Evo ovo pisem
na Moblinu, ali iz Firefoxa, drugacije ne ide. :)
UPDATE: sad sam evo opet probao na Gmail preko tog njihovog browsera,
i sad je sve OK. Tko bi to shvatio... Mozda mu probleme pravi
cinjenica da moram koristiti proxy? Postavke sam uredno unio...

Inace koliko sam skuzio moblin je baziran na nekoj RPM distri
(Fedora?) i Gnome-u, samo heavily okljastrenom (npr. ne moze se
maksimizirati prozor?!). Nisam bas detaljno sve proucavao, znam
sigurno samo da je default terminal gnome-terminal. :)

Jos jedna zanimljivost - defaultni user (moblin) NIJE u sudoers, znaci
nema prava ikakvog administriranja osim preko (nepotpunih i
polovicnih) ugradjenih grafickih alata.

E da, i svako malo se pojavi neki prozorcic sa porukom "An application
has terminated" ili slicnom, i hocu li im poslati feedback (saljem,
naravno).

BTW sto se tice 701, vidio sam da ubuntu ima neki paket naziva "moblin
image creator", ne znam sto tocno radi...
http://packages.ubuntu.com/hardy/moblin-image-creator

Sve u svemu, kao sto rekoh, zanimljiv koncept, ali HEAVILY nedovrseno.

Probat cu jos bootati doma, na Core Duo laptopu sa nVidia grafickom.

--
Robert
> Dobrica Pavlinusic               2share!2flame            dpav...@rot13.org

Valent Turkovic

to eeepc-...@googlegroups.com
Potpisujem da je Moblin 2.0 jos uvijek u debeloj alpha fazi prije nego
u beta. Pokrenuo sam live verziju po VirtualBoxom i vidi se da će biti
dosta zanimljiv sustav za netbookove ali za sada još nije ni blizu
praktičan zbog nedorađenosti.

Ipak mislim da svaka čast Intelu na ovoj inicijativi i jedna čekam da
izađe full verzija pa da se onda ponovo poigram s njom.

ravilov

to eeepc-zagreb
Jos jedno zapazanje: defaultni user (moblin) istina nije u sudoers,
ali root nije disablean, a njegov password je (gle cuda!) "moblin". :)
Dakle postoji neki nacin administracije (doduse iz GUI-ja nikako, samo
preko konzole, Ctrl+Alt+F1), sto je dobro, buduci da je meni recimo na
nVidiji pronasao 800x600 kao najvecu dostupnu rezoluciju. :-/

Zapravo, koliko sam skuzio, iako se cijeli sustav heavily oslanja na
3D efekte, zasad ima kakvu-takvu podrsku samo za Intel-based kartice,
sve ostale koristi preko VESA Xorg drivera, sto je blago receno jadno
i sporo...

--
Robert

Valent Turkovic

to eeepc-...@googlegroups.com
2009/6/3 ravilov <rav...@gmail.com>:

> [...]
> 3D efekte, zasad ima kakvu-takvu podrsku samo za Intel-based kartice,
> sve ostale koristi preko VESA Xorg drivera, sto je blago receno jadno

a nije cudno s obzirom da je intel pravi ;)
ali zar se ne moze instalirati nvidia ili ati driver?

Valent Turkovic

to eeepc-...@googlegroups.com
ps. Ubuntu napravio moblin remix...

http://www.linuxzasve.com/novost/ubuntu_moblin_remix/604

ravilov

to eeepc-zagreb
> a nije cudno s obzirom da je intel pravi ;)

Mda, skoro pa zaboravih tko mu je (moblinu) tata. :)

> ali zar se ne moze instalirati nvidia ili ati driver?

Nemam pojma, nisam probavao. Ne snalazim se (vise) bas dobro na RPM-
based distrama... :(

> ps. Ubuntu napravio moblin remix...
> http://www.linuxzasve.com/novost/ubuntu_moblin_remix/604

Da, napisao sam gore da postoji moblin image creator za ubuntu, bit ce
da je taj remix rezultat tog creatora.

--
Robert

ravilov

to eeepc-zagreb
Izasla je nov(ij)a verzija, tzv. "beta-refresh-20090607-001" (za
razliku od proslog, "ux-beta-20090518-004"). Nisam jos isprobao
(upravo se skida), ali prema ovome: http://moblin.org/documentation/test-drive-moblin/known-issues,
cini se da ima jos dosta posla. :-/

BTW izgleda da su stvarno sluzbeno podrzane samo Intel graficke, a
dodavanje podrske za druge graficke je prilicno komplicirano
(ukljucuje skidanje i instalaciju cijelog developmenta (gcc, make,
glibc-devel...) i kernel headera, te rucno kompajliranje drivera.
Takodjer kaze da su podrzani samo Atom i Core2 procesori, ne znam
tocno zasto (citat: "CPU: Intel Atom or Intel(r) Core(tm) 2 CPU
(support for SSSE3). Note: Moblin will not work on non-SSSE3 CPUs").

Sve mi se cini da ako cu ikad koristiti ovo u ozbiljne svrhe, to ce
biti preko nekog Ubuntu remixa ili slicno.

--
Robert

Valent Turkovic

to eeepc-...@googlegroups.com
2009/6/10 ravilov <rav...@gmail.com>:

Ah, pa zar sve mora imati Ubuntu u imenu da bi ga koristio ;)
Ne vidim zasto bi bilo komplicirano dodati NVidia proprietary
driver... vjerovatno je jednostavno kao i na svim Fedora baziranim
distrama, ne vidim sto bi to trebalo biti posebno tesko...

Samo neka izbace i kickstart datoteke i daju pristup postojecim
repozitorijima pa da si svatko moze napraviti custom remix po zelji s
podrskom za koji god hardver treba, to je po meni pravo rješenje.

ravilov

to eeepc-zagreb
A cuj, ne mora biti Ubuntu-based, i nije da bas pratim svekoliko
stanje, ali koliko sam vidio na Ubuntu vec ima alata za kreirati
custom moblin image.
A i navikao sam na Ubuntu... :)

Nisam bas detaljno proucavao situaciju (kao sto vec rekoh, ni ne
snalazim se bas vise na RPM-based distrama, pogotovo novijim), ali
meni ovo nekako izgleda kao i Asusov Xandros na EeePC, dakle custom
paketi, custom repozitoriji, sve relativno ograniceno... Mogu se
vjerojatno dodati i standardni repozitoriji, ali to ide na vlastitu
odgovornost (aka unsupported), a i vjerojatno nece bas sve raditi...
Nepotrebno napominjati, u standardnim moblin repozitorijima nema
drivera za 3D graficke, cak ni popularnije, samo za intel-based (barem
ja nisam uspio pronaci).

Ne znam koliko je komplicirano dodati driver za nVidiu, ja sam probao
dodati onaj za virtualnu graficku u VirtualBoxu, i nakon visednevnog
truda nije uspjelo... :-/
Mislim, driver sam uspio skompajlirat i instalirat, ali radi jos gore
od ultra-sporog VESA drivera (dobijem samo potpuno crni ili potpuno
bijeli ekran, kako kad).

--
Robert