Miks ei võiks olla Türil kesklainesaatja nagu vanasti?

Raim Padar

uduelmar

> Miks ei võiks olla Türil kesklainesaatja nagu vanasti?

Vabalt võiks _olla_
Aga tema kiirgamise vastu oleks vist küll vähe huvilisi?

UduElmar,
pseudoamatöör

Raim Padar

udus on tunda Saue elanike muret ja
tühjast tüli.
Pseudoütlusi võib lugeda ajaviiteks, muidu
tuleb masendus peale!
Nii madala sagedusega oleksid nagu siilil
udus ammu okkad maas"
Kesklainel on väga suur huvi digitaalse levi vastu
terves Euroopas on hästi popp aga
Eesti riik ootab , millal sagedused tas´uta
käest võetakse ja tagasi ei saa isegi mitte kalli raha
eest!
Kas me nii lolli riiiki tahtsimegi!
Kui muidu ei usu siis kasvõi ummelas võiks minna
Brüsselisse ja sealt teada saada kui lolli riiki ta tahtis
isiklikult! (ise ka saaks aru kui lolli juttu siis siinsamas puhus)

"uduelmar" <v.tu...@dorogi.net> wrote in message

uduelmar

> udus on tunda Saue elanike muret ja
> tühjast tüli.
> Nii madala sagedusega oleksid nagu siilil
> udus ammu okkad maas"

Ei, seda ma ei karda. Nagu sa ise ütlesid - sagedus ju madal.

> Kesklainel on väga suur huvi digitaalse levi vastu
> terves Euroopas on hästi popp aga

Mida konkreetset saab nii madala sageduse peal (400 -1500 kHZ , ei mäletagi
enam bändi parameetreid) digitaliseeritult aga ühesuunaliselt levitada? SSTV
formaadis reklaami? Kas seda me eesti riigilt siis ootasimegi?
Ajaloohõlma on ka vajunusdidee, kus download toimiks analoog-TV kanali
sagedustel ja uplink telefoniliini pidi.
See oleks küll hästi ära katnud eesti servaalade "muusikakuulamise" ja
"filmivaatamise" vajaduse :)

uduelmar

Raim Padar

DRM raadio massidesse jõudmine võtab järjest suuremaid tuure ülesse:
talvel peaks juba jaemüüki jõudma esimesed laiatarbe raadiod, paljud
Euroopa suuremad raaidojaamad (BBC, Deutche Welle, Radio Luxembourg,
Vatican Radio, Radio Sweden, RTL Radio jm) on asunud edastama
programme DRM kaudu.

Huvitav (aga mitte üllatav) on, et Eestis pole DRM raadioga ükski
riiklik või erastuktuur tegelema hakanud. Minu meelest oleks praegu
just sobiv aeg taastada Eesti Raadio kunagine leviala (s.t. ka
väljaspool Eestit) DRM abil. Paraku pole Eesti Ringhääling isegi mitte
DRM konsortsiumi liige mitte!!!

"uduelmar" <v.tu...@dorogi.net> wrote in message

Raim Padar

selle koppisin siia ühest vanast:

Muide internetis on olemas väga lihtsaid tarkvaralisi DRM raadiovastuvõtja
skeeme mille m
eisterdamisega saab hakkama igaüks kes jootekolbi käes oskab hoida.
Tarkvaraline DRM vastuvõtja ühendatakse arvutiga (helikaardi sisendiga)ja
kujutab endast vaid detektorit mis võtab vastu vastavat signaali. Detektori
signaali töötlemine toimub aga arvuti/tarkvara abil. Vastuvõtja skeem on ka
ära toodud elektroonikaajakirjas Elektor 2004 märtsi ja aprilli numbris.
Lisainfot leiab Digital Radio Mondiale ametlikult lehelt http://www.drm.org/
ja abiks ka google.com märksõnaks DRM software receiver vms.

"uduelmar" <v.tu...@dorogi.net> wrote in message

Tuleta meelde siis seda sõna DRM lühendit!

Jaanus Toomsalu

Raim Padar wrote:
> [...]
> Euroopa suuremad raaidojaamad (BBC, Deutche Welle, Radio Luxembourg,
> Vatican Radio, Radio Sweden, RTL Radio jm) on asunud edastama

Vanemates riikides on konservatiivsus suurem, teisalt on ka soov oma
ideed levitada võimalikult kaugele, mõtlemata selle effektiivsusele, kui
seda vaid et mõnedki huvitatud selle infi kätte saaks, kui see DRM või
lühilaine on ainuke viis seda saada.

> [...]
> just sobiv aeg taastada Eesti Raadio kunagine leviala (s.t. ka
> väljaspool Eestit) DRM abil. Paraku pole Eesti Ringhääling isegi mitte

Kas kesklainel üldse lubatakse DRM'i edastada ? Pole väga kursis küll,
kuid enamasti lühilainel on DRM'i kuulda.

Jaanus Toomsalu

> [...]
> ideed levitada võimalikult kaugele, mõtlemata selle effektiivsusele, kui
> seda vaid et mõnedki huvitatud selle infi kätte saaks, kui see DRM või

Sellele lisades, et kui inimesel on janu selle informatsiooni järele,
saab ta internetist vms allikast selle infi nagunii.

Teine asi on totaalkaitse või riigikaitse valda minev asi, et kui nett
ja muu meedium ei toimi, et kas Eesti riigil on traditsioonilised
vahendid informeerimaks sellest mis toimub tegelikult.

Et kui on totaalne perse majas, siis leitakse infojänus külapeale kokku
ka lühilaineraadiod üles mida kuulamas käia.