Tinapanemisest

Alo Raidaru

Ühendasime hiljuti koos Soome kolleegidega ühte seadet ja
tuli toitekaabli otsad pistikusse kruvida.
Soomlased ütlesid et "MEIL SOOMES" ei lubata otsi tinutada.
(see oli veel hulga uhkem kui "Tallinnast ja maksame").

Hakkasin mõtlema mis on selle juhtmeotsa tinutamise head ja vead.

Vead.
1. viime ühendusse suurema takistusega metalli.
2. happega tinutades jäävad söövitavad jäägid

Head
1. Peened traadid on kogu pinnaga kontaktis - takistus väheneb.
2. kasutame kampolit, ei oksüdeeru.
3. tina kaitseb keskkonna eest. (Rüütli lauda lehmade ID kaardid olid
aastaga vasest puhtad.)

Kindlasti on mõõdetud kuidas seal kontaktis selle soojenemisega lood on.
Ja mis seadus ütleb.

Äkki keegi teab?

A.R.

vtl

Alo Raidaru pajatas:

> [...]
> Soomlased ütlesid et "MEIL SOOMES" ei lubata

> otsi tinutada. [...] Hakkasin mõtlema mis on selle

mina olen elektrikutelt kuulnud, et kruvi alla pandavat
juhtmeotsa ei ole hea tinutada seetõttu, et tina on
suht. pehme ja ühendus võib aja jooksul järele anda.

--
vootele

kt

"vtl" <vtl [ät ] vtl [punkt] ee> kirjutas sõnumis

Minu tähelepanekute järgi ka tinutatud juhe ja kruviklemm ei taha kindlalt koos
püsida. Seega valikud oleks kas kruvimine VÕI tinutamine, edasi vedruklemmid,
pressimine, keerutamine jne.

kt

Alo Raidaru

"kt" <kuno at neti ee> wrote in message news:45ff083a$1...@news.estpak.ee...

> "vtl" <vtl [ät ] vtl [punkt] ee> kirjutas sõnumis

Kui kruvi kõvasti keerata siis muljub ka selle vasktraadi üsna ära
ja heal tahtmisel saad traadi poolekski.
Kui seal oleks vaheplaat, siis jah, aga see pöörlev kruvi vastu vaske?
Ei meeldi kohe mitte.

Kuna tinutamne võtab rohkem aega
siis kuulaks heal meelel ka mõne sellel alal magistri või doktori juttu.
TTÜ-s peaks ju selliseid olema?

Elektrik: "Ma ei teeni ju midagi kui töö ajal tinutama ka veel hakkan." :)

> Minu tähelepanekute järgi ka tinutatud juhe ja kruviklemm ei taha kindlalt
> koos püsida. Seega valikud oleks kas kruvimine VÕI tinutamine, edasi
> vedruklemmid, pressimine, keerutamine jne.

Sealt käib ajuti ca 60A läbi ja traat on ka vastav. See mind natuke
hirmutas.
Aga eks pistik ole ka sellele voolule mõeldud.

***
On ju ka sellised hülsid - torukesed. 0,3-sed traadipatsi kiud võtab kokku.
Laelampide sees on tavaliselt nii.

***
Oma majas need hargnemiskohad, kuhu ma enam juurde ei pääse, sai otsad
kruvitorus pikalt, kahe kruviga, kinni keeratud JA siis tina täis lastud.
Aga sinna ei pääse nüüd juurde ei inspektor ega soomlane.
Tuleviku parandaja jaoks sai aas jäetud, kust hädakorral lisa saab võtta.
Näis, kas võtab kirstus luksuma.

A.R.

vtl

Alo Raidaru pajatas:

> Kui kruvi kõvasti keerata siis muljub ka selle vasktraadi
> üsna ära ja heal tahtmisel saad traadi poolekski.

kruvi tuleb keerata õige tugevusega,
mitte "katki ja siis pool tiiru tagasi" :)

> On ju ka sellised hülsid - torukesed. 0,3-sed traadipatsi
> kiud võtab kokku. Laelampide sees on tavaliselt nii.

peenemate (kiud)juhtmete otse kruvi alla keeramisel on
hülsid minuteada lausa kohustuslikud.
mina lükkan ka 1.5mm2 (suht jämeda kiuga) kiudjuhtmele
hülsid otsa, peenemast rääkimata.

--
vootele

mati

Kõigil ammu teada,et meie maakera sees on teine, ja palju suurem! Andke
ikka teada.

mati

Kui on neutraalne keskkond, siis pole mingit vahet.
Kunagi Tallinna Lihakombinaadis jõukaablite bronnidest polnud paari
aasta pärast jälgegi.

mati

Teemast.
Kui tina katab ühtlaselt küllaltki paksu kihiga, siis on hea.
Kui tina all pole head kontakti, siis looda suitsuandurile
Kõigeparem on naturaalvase pikk skrutka.

mati

hülsid kindlasti kuid veel tähtsam on kontrollida, kas ikka jäi kinni.
Kuipalju jutte, ma ju vajutasin!