.ee domeenist ja kommunistlikust diktatuurist..

Taavi Talvik

Huvitav, kas praegusel hetkel Eestis .ee'ga lqppevate domeenide
registreerijad on endale eeskujuks vqtnud totalitaarse korra,
mis alles kymme aastat tagasi valitses kqikjal.

Huvitav, mis aluselt on praegused .ee'ga lqppevate domeenide
registreerijad vqtnud endale:

Kqikvqimsa staatuse otsustada
a) yhe vqi teise domeeni keelelise sobivuse yle
b) yhe vqi teise domeeni sobivuse yle yhele
vqi teisele firmale
c) et eraisik on mittekeegi
d) et firma vqi eraisik vqib omada ainult yhte domeeni
e) kas miski nimi on liiga yldine vqi mitte, et domeeni
taotleja suudab sellist yldist teenust pakkuda vqi mitte
f) et 1,2,3,4,5,? ta"helisi domeene ei ole vqimalik
registreerida

Kqikvqimsa vqimaluse venitada lqputult

Mulle isiklikult tundub, et organisatsioon, kes selle registreerimisega
praegu tegeleb on lihtsalt stagneerunud ja neid huvitab ainult oma
diktatuurikontseptsiooni jqumeetoditega elluviimine.

Sealjuures on suhteliselt jabur kuulata igalt poolt (ajakirjandus, poliitikud,
ettevqtjad, eraisikud), et Interneti areng Eestis la"heb suurte sammudega edasi.

Praktilise sammuna:

Paluksin kqigil firmadel, asutustel, organisatsioonidel ja eraisikutel, kellel
on olnud domeenide registreerimisel probleeme nendest kirjutada aadressil
ta...@uninet.ee. teeksin kokkuvqtte ning edastaksin need Sideministeeriumile ja
Haridusministeeriumile lootuses, et ehk see aitab olukorra normaliseerumisele kaasa.

Vqi miks ka mitte, postitada pretensioonid siia uudisgruppi.

tervisi,
taavi
--
"In a world without fences, who needs Gates?"

ma...@ibs.ee

Taavi Talvik <ta...@ns.uninet.ee> kirjutas:

[...]

Muide, eriliselt "poppe" pask.com tyypi domeene saab tanapaeval
registreerida alla 200 kr/aastas lugu. Peaks seega nagu igale tqsisele
tahtjale joukohane olema.

Marek

Ivar Smolin

Taavi Talvik wrote:

> [...]
> mis alles kymme aastat tagasi valitses kqikjal.
>
> Huvitav, mis aluselt on praegused .ee'ga lqppevate domeenide

mnjah. eraisik minupärast isegi võib olla (ma ilmselt ei tunneta
probleemi teravust piisavalt:). aga füüsilisest isikust ettevõtja (kes
tegelikult on juriidilise isikuga suht võrdsetes õigustes) jaoks on
asi ikka vägagi absurdne. ja tundub, et tõlgendus (mitte anda FIE'le
domeene) on eeneti enda (väga musta huumoriga) tõlgendus. rohkem fakte
ei hakka avalikkuse ees tooma kui et fie ivar smolin ei saanud omale
domeeni selsamal lihtsal põhjusel, et ta on fie.

--
ökul

Andres Bauman

Hi

Väljavõte kehtivast domeenide registreerimise korrast:

Otsustamisõigus alamdomeeni registreerimiseks või registreerimisest
keeldumiseks on Eesti ülemise nimeserveri administraatoril
(hostm...@ns.kbfi.ee). Kui tema otsus vaidlustatakse, langetab lõpliku
otsuse isik, kes on INTERNIC-is registreeritud .ee domeeni
administraatorina.

INTERNIC-s registreeritud .ee domeeni administraatorid saame teada

whois -h whois.networksolutions.com "EE-DOM"

ning nendeks on

Lippmaa, Endel (EL34) elip...@KBFI.EE
Lippmaa, Jaak (JL80) ja...@KBFI.EE

ning .ee domeen on registreeritud mitte Eesti Vabariigile vaid asutusele
nimega

Institute of Chemical Physics and Biophysics
10 Ravala Blvd., EE0001 Tallinn
Republic of Estonia

Järelikult ei ole ei EENetil ega ka Eesti Vabariigil kuni vastava
seadusandluse tekkimiseni domeenide küsimustes mingi lõplikku
otsustamisõigust ning kõik tekkivad vaidlused, samuti ka kehtestatud korra
adekvaatsus on vaid eelpool nimetatud asutuse ning tema esindajate
kompetents. EENetil on vaid tehnilise töö teostaja roll ning kui EENet ei
saa sellega hakkama, on eelpool nimetatutel kõik volitused nimetatud
tegevus delegeerida kellelgi teisele või teostada seda ise.

Seega, lugupeetud kodanikud, saatke palun kõik oma domeeniteemalised
pretentsioonid ja ettepanekud nendele isikutele. Ning kutsuge need isikud
osalema avalikel ja kinnistel aruteludel. Ning nõudke nende isikute käest
selgitusi ja vastuseid!

ANdres

Andres Bauman | Internet: and...@uninet.ee
Unineti Andmeside AS | Phone: 6405150
Ravala 10 | Fax: 6405151
EE0001, Tallinn |

Neeme Praks

minul on küsimus domeeninimede registreerimise kohta Eestis. Küsimus
järgmise tsitaadi kohta EENet'i kodulehel:
"Alamdomeeni võivad taotleda vaid Eestis Interneti püsiühendust omavad
organisatsioonid ja isikud."

Kas keegi võiks lihtsalt ja asjalikult ära seletada, miks ma ei saa (loe: ei
tohi) registreerida ".ee" domeeni, mis viitab IP-aadressile väljaspool
Eestit (s.t. omab püsiühendust väljaspool Eestit)? Miks on inimeste
kiusamiseks välja mõeldud selline reegel?

Ja veel üldiseks kommentaariks EENeti kohta võin öelda, et nende
reageerimisaeg on totaalselt aeglane. Minu jaoks võttis vastuse saamine aega
umbes üks kuu. (Selleks ajaks olin ma juba ammu maha matnud lootuse neilt
vastust saada ja igaks juhuks ka füüsiliselt kohal käinud).
Ja nende Tallinna esindus on täielik p*ldik: võimatu üles leida, väljas pole
ühtegi kirja ega viita; samas puuduvad kodulehel Tallinna esinduse
kontaktandmed ja address (hoolimata sellest, et ma umbes kaks kuud tagasi
neile sellekohase märkuse tegin). Samuti on kontori (kui seda saab üldse
kontoriks nimetada) sisustus pärit umbes 10-15 aasta tagusest ajast.
Kokkuvõtvalt: totaalselt kliendiebasõbralik.

Mina olen igatahes täiesti pettunud selles bürokraatilises masinavärgis
(EENet). Ja samas peaks Eesti olema oma internetiasjanduse poolest üks
maailma progressiivsematest?
Näiteks Lätis (http://www.nic.lv/) on olukord tunduvalt normaalsem:
reageerimisaeg on peaaegu reaalajas, peale vormi täitmist veebilehel
aktiviseeritakse domeen peaaegu kohe (kui ei ole mingeid kalasid); samas ei
ole mingit keeldu oma eesti serverile registreerida sünonüüm Lätis.

Lootes olukorra peatset normaliseerumist,
Neeme

Kaido Kärner

> [...]

>Eestit (s.t. omab püsiühendust väljaspool Eestit)? Miks on inimeste
>kiusamiseks välja mõeldud selline reegel?

mul tekib siit hoopis sihuke kysimus, et kas selleks, et registreerida *.ee
domeen fyysiliselt mitte eesti asuvale ja internetti muu yhenduse kaudu
saavale masinale, peab mul olema pysiyhendus eestis ??

>neile sellekohase märkuse tegin). Samuti on kontori (kui seda saab üldse
>kontoriks nimetada) sisustus pärit umbes 10-15 aasta tagusest ajast.

hmz .. see pole nyyd kyll asi, mille kallal peaks irisema .. oluliselt
moistlikum see raha voibolla kuhugi kasulikumasse kohta panna kui kontori
euroremonti ..

kaido

Andres Lepp

Njah..

Kuule Sul ikka webi brauser on?
Oskad tippida http://www.eenet.ee? Seal on Tartu telefoninumber. Kui sellel
numbril helistada, siis tüüpiliselt vastatakse. Ja saad selle kohta infot, kuhu
Su päring jäi. Või kui midagi ei meeldi, siis saad neid sõimata. Nii, et sellest
kasu ka on. Igavesti vahva on praegu siin suurel turul Eeneti kallal närida! Aga
ise oled need lihtsamad ja maisemad sidevahendid ära unustanud. Ma seda Läti
värki küll ei tea, aga niipalju kui ma lätlasi tean, nad naljalt midagi ilma
rahata ei tee. Järelikult maksab klient pappi. Ok. Selles siin ka see vaidlus
kogu aeg seisab, et osa meist tahab ka kangesti raha oma taskust ära anda. Mina
muideks ei taha! Ja olen nõus pisikeste ebameeldivustega (mõistuse piires
muidugi), peaasi, et odav oleks. Ja vaat kui teie suure hädaldamise peale teile
maks peale pannakse - vaat siis tahan ma seda esimest venda näha kes kiunuma
hakkab, et jälle röövitakse. Muideks - olen ka mitmeid domeene registreerinud ja
kordagi pole pidanud kauem kui paar päeva ootama. Olen ma mingi õnnesärgis
sündnud imeinimene siis või?

Cheers! Lõvi.

Madis Kaal

> [...]
> kordagi pole pidanud kauem kui paar päeva ootama. Olen ma mingi õnnesärgis

Jah, oled küll. Ka mina sain vanasti asjaga päevade jooksul hakkama,
nüüd kulub
kuu ja vahest natuke kauemgi, et saada _eitav_ vastus, põhjenduseks
"soovitav
kolmetäheline domeeninimi ei seondu firmaga"! Mis peaks see EEneti asi
olema
mitu tähte on soovitavas nimes ja millega see seondub?

Minu nägemus asjast on see, et EEnet on loonud endale mingi eksliku
ettekujutuse
sellest, et ta on mingi organisatsioon kes _kontrollib_ domeenide välja
andmist
Eestis (vastandina domeeniregistri pidamisele). Peale selle, minu
meelest ei saa
nad isegi selle endale ette kujutatud funktsiooni täitmisega normaalselt
hakkama.

Üritasin mõni aeg tagasi cross-postida oma kaebekirja mille ma saatsin
ka Andres
Baumani poolt osutatud asjaosalistele (sain ka vastuse mis annab
lootust, et asi
ehk mingil ajal paraneb). See selleks, lubasin omalt poolt ja luban
praegugi välja
panna 300 EEKu selle progeja palgafondi tarbeks kes palgatakse nii umbes
nädalaks,
et kirjada valmis scriptid mõnele webiserverile, mis päästaks meid selle
EEneti
nuhtlusest, kuuajastest tähtaegadest ja sellest katkematust EEneti
suunas voolavast
hatemaili threadist siin grupis. Sadakond sedalaadi annetust peaks
vabalt ära katma
progemise ja serveriks piisava masina kulud. Tuhande ja veel mõnega ehk
saaks
EEnetis ka (mitte)vajaliku personali koondada.

Lühidalt - my humble oppinion is "NUKE THE BASTARDS"!

Kalle Kulbok

Madis Kaal wrote:
> Minu nägemus asjast on see, et EEnet on loonud endale mingi eksliku
> ettekujutuse sellest, et ta on mingi organisatsioon
> Lühidalt - my humble oppinion is "NUKE THE BASTARDS"!

Selleks, et tõsised inimesed saaks pildi sedalaadi argumentide
kaalukusest, kopeerin siia listi vastuse Madis Kaalule tema
järjekordsele pöördumisele mitmel aadressil.

Kalle
Lp. Madis Kaal

Reeglites on kirjas: 2-3 täheliste teise tasandi alamdomeenide puhul on
soovitav jälgida, et see viitaks üheselt alamdomeeni taotleva
organisatsiooni kasutatavale nimelühendile. Antud juhul ei ole tegemist
organisatsiooni kasutatava nimelühendiga (manitu ~ efg?).

Kuni Eestis ei ole otsustatud käituda mugavusdomeenimaana, lähtume
olemasolevatest reeglitest. Analoogset reeglit kasutab ka näiteks Norra:
4.9 Two and three letter domain names may be registered as long as they
are names or abbreviations normally used by the applicants.

Lisatud SOPIMUS ütleb, et Manitul on õigus kasutada EFG lühendit "oman
nimensa liitteenä". Antud juhul soovitakse oma nime lahutada :-).
Iseenesest ei anna ka sopimus alust muuta eelpool nimetatud reeglit.

Kolleeg, kes sõdib ait.ee registreerimisega, ilmselt valetab (et tal
kaubamärk registreeritud), kuivõrd ta väitis end alles olevat esitanud
taotlused kauba@ait, andme@ait ja ait.ee kaubamärgina kaitsmiseks ning
taotlused on läbivaatamisel patendiametis. Samuti ei seostu AIT kolleegi
firmaga (SendraSys).

Kogu see bullshit domeeninimede ümber häirib paljude inimeste normaalset
tööd (lisaks muudele töökohustustele tuleb iga päev vastata mitmekümnele
vigasele või absurdsele domeenitaotlusele). Lihtsam oleks reeglid läbi
lugeda ja mitte üritada enda tüütavaks muutmise läbi püüda saavutada
eranditegemist (viimane kehtib eriti kolleeg Andres Haaveli kohta).

Parimat
Kalle

Madis Remmik

Kalle Kulbok <ka...@eenet.ee> wrote:

: Kuni Eestis ei ole otsustatud käituda mugavusdomeenimaana, lähtume

: olemasolevatest reeglitest. Analoogset reeglit kasutab ka näiteks Norra:

Tulebki va"lja, et Eestis (pigem siiski EENetis?) on otsustatud ka"ituda
nimme EBAmugavusdomeenimaana, iga hinna eest raskendades domeenide va"lja-
andmist. Kui ikka EENetile ei meeldi, siis domeeni ei anta. Ra"a"kimata
sellest, et domeeni ei anta eraisikule ega (tavaliselt) ka projektidele,
vabalt vo~ivad ilma ja"a"da ka aastaid tegutsenud firmad, kui nimi ei meeldi.

Hea seegi, et na"dalatepikkuste, m.h. negatiivsete vastuste ooteaegade po~h-
jused a"ra said mainitud -- mingite domeenitaotlustega tylitatakse ko~rgeid
ametimehi ju suisa nende po~hito"o" ko~rvalt..

va"ga pettunud,

/ madis remmik ma...@neti.ee FC~F...

kalle volkov

eips!

Madis Remmik wrote:
> Hea seegi, et na"dalatepikkuste, m.h. negatiivsete vastuste ooteaegade po~h-
> jused a"ra said mainitud -- mingite domeenitaotlustega tylitatakse ko~rgeid
> ametimehi ju suisa nende po~hito"o" ko~rvalt..

niih, vo'tap kah so'na...

IMHO selle jutu / teema siin vo'ix lo'petada andres bauman'i
kokkuvo'ttega: kui miskit ei meeldi siis on olemas isikud kes asuvad
ko'rgemal kui hostmasterid... NEMAD va'hemalt on suutelised vastama
kirjadele lyhema ajaga ning samuti on nad no'us teemaga et kuu kuni
poolteist eitava vastuse saamiseks on liiga pikk ooteaeg...

mina igatahes usun .ee kontaktisikutesse ;) loodetavasti sellest miskit
kasu kah on...

regs,
cal6

Kalle Kulbok

Madis Remmik wrote:

> [...]
> jused a"ra said mainitud -- mingite domeenitaotlustega tylitatakse ko~rgeid
> ametimehi ju suisa nende po~hito"o" ko~rvalt..

1. Kui ebamugavusdomeenimaana käituvad Soome, Rootsi, Norra
(Prantsusmaast, Hispaaniast, Itaaliast rääkimata), siis on see ka
Eestile paslik. Tõsi, ebamugavust saaks suurendada kehtestades
kasutatavale domeeninimele samasugused aastamaksed nagu mujal maades
(500 - 1000 krooni).

2. Pikkade ooteaegade suhtes jagan negatiivsete seisukohavõtjate muret -
normaalselt peaks taotleja vastuse saama 3 - 5 päeva jooksul. Ent üheks
põhjuseks, miks kõigi taotluste läbivaatamine venib, on tegelemine nn
"nurga-ISPidega", kes esitavad taotlusi korraga mitmetele domeenidele,
edastades taotleva organisatsiooni vigase nimekuju, aadressi või
kontaktisiku, jättes märkimata teatud juhtudel vajaliku nimepõhjenduse.
Sageli konkureerivad sellised ISPd omavahel ning püüavad
valeinformatsiooniga üksteiselt kliente üle lüüa. Kahjuks ei saa EENet
alafinantseerimise tingimustes panna avaldusi läbi vaatama ja tehnilist
tööd tegema piisavalt inimesi, kes jõuaksid selliste pahnatekitajatega
eraldi tegeleda.

3. Domeeni saavad internetiühenduses olevad eraisikud (nimi.pri.ee),
juriidiliseks isikuks mitteolevad seltsingud (nimi.org.ee), samuti need
projektid, mis on organisatsiooniülesed ning üldkasulikud (paraku ei
tunnistata kõiki projekte headeks ja vajalikeks ka PHARE poolt). Ja
mõistagi saab domeeni firma, kes taotleb omanimelist või ainuomasest
põhitegevusest lähtuvat domeeni. Ent Kapakohila Nurmenuku Apteek ei pea
ilmtingimata saama domeeni apteek.ee, isegi siis mitte, kui proviisor
iga päev helistab ja kõikvõimalikele instantsidele kirjutab.

KAlle

Taavi Talvik

[...]

Aga miks mitte?

Kas registreerija on pa"dev otsustama selle yle?

Ja"rsku on kapa-kohila-numrenuku-apteek 2 aasta pa"rast yle
vqtnud kqik teised eesti apteegid ja on ainuke kandidaat sellele?

Kas registreerija vaatab la"bi nende a"riplaani ning registreerija
pa"devad "apteeginduse spetsialistid" otsustavad, et sellest a"riplaanist
sellist tulemust ei teki?

Vqi ja"rsku on kapa-kohila-numrenuku-apteegil maailmapa"a"stmise plaan,
ning teha lehekyljed kogu eesti apteeginduse ajaloost, ta"napa"evast,
seda puudutavast seadusandlusest, kqigi apteekide aadressides, apteekrite
koolitusest?

tervisi,
taavi
--
-- "Contact" ---------------
- Do you think there are people on other planets?

Gert Jervan

On Thu, 16 Dec 1999, Kalle Kulbok wrote:

: põhitegevusest lähtuvat domeeni. Ent Kapakohila Nurmenuku Apteek ei pea
: ilmtingimata saama domeeni apteek.ee, isegi siis mitte, kui proviisor
: iga päev helistab ja kõikvõimalikele instantsidele kirjutab.

Hmmm...

Huvitav, miks see Kapakohila siis viletsam on kui Tartu??? Hetkel vaatab
aga aadressilt www.apteek.ee vastu just yks Tartus asetsev apteek. Kas
otsustatakse lähtudes:
a) Kes ees see mees
b) Kes on lähemal EENeti fyysilis-vaimsele asukohale
c) Kes omab rohkem sidemeid
d) Kes maksab rohkem
e) Midagi muud...

Hetkel aga ei kipu valikukriteeriumidest eriti aru saama....
Mitte et mul midagi Raja apteegi vastu oleks aga viimani Kalle Kulboki
po~hjendus toodud väite najal tundus lihtsalt naljakas.

Tervitades,
Gert

Vallo Kallaste

In <3858E7B0...@eenet.ee>, Kalle Kulbok <ka...@eenet.ee> wrote:

> [...]

> ilmtingimata saama domeeni apteek.ee, isegi siis mitte, kui proviisor
> iga päev helistab ja kõikvõimalikele instantsidele kirjutab.

Väga halb näide.
Kui domeeninimi apteek.ee on vaba, siis ma ei näe absoluutselt mingit
põhjendust selle kasutuselevõtu tõkestamiseks "Kapakohila Nurmenuku
Apteegi" poolt.
Kui keegi domeeninime taotleja taotleb firma nime või tegevusalaga
seotud vaba domeeninime, siis on tal õigus see saada. Võimalik, et see
annab tollele taotlejale mingi eelise teiste ees, kuid kus olid enne
nood teised? Reegel "kes ees see mees" kehtib igal juhul, kui muud
tingimused on täidetud.
Vabandust, aga see on lihtsalt nõme. Keelan, käsen, poon ja lasen.
--

Vallo Kallaste
va...@matti.ee

Gert Jervan

[...]

Nii, vaataks siis pisut mis toimub mujal.
Rootsi Kuningriik

- Domeene haldab NIC-SE (www.nic-se.se)

- Registreerimine on delegeeritud allorganisatsioonidele (registrar), mida
on kokku terves riigis ca 30-40 tk, kes omakorda on yhenduses NIC-SE-ga
tylikysimuste lahendamiseks. NIC-SE peab ka keskregistrit, kuid
tavakasutaja NIC-SE-ga yhendusse ei astu.

- Ko~ik juhinduvad yhest ja samast yldisest eeskirjast (on saadaval
vo~rgus aga kahjuks ainult svenssonikeelselt. Kokkuvo~te on saadaval ka
ingl. keeles)

- Mo~ningaid huvitavaid noppeid:
* Organisatsioon saab registreerida ainult YHE domeeni
* Ko~ik privaatpersoonid saavad domeeninime kujul <domeen>.pp.se
* Ko~ik, kes tahavad saada domeeni firmanimi.se peavad registreerima
nime Rootsi Patendi ja Registriametis, mis registreerib nimesid,
kaubamärke etc.
* Hetkel ei saa registreerida kaubamärki domeeninimena
* Väikefirmad (mis asuvad ainult yhes geograafilises punktis ja
opereerivad ainult seal saavad domeeni kujul <firma_nimi>.<maakond>.se

- NIC-SE kohustub vastama 20 tööpäeva jooksul

- Aastane hooldustasu on 250 SEK-i (arvestades Eesti elatustaset oleks
Eesti analoogiks orienteeruv number 100 EEK-u)

Yldiselt peab mainima, et Rootsi domeeninimede registreerimine on väga
seotud nende patendi ja nimeregistriga, nii et erilist jalgratast nad ei
ole leiutanud. Pigem sidunud domeeninime olemasoleva reeglistikuga, mis on
seotud firmanimedega.

Tervitades,
Gert

Juri Kaljundi

On Thu, 16 Dec 1999, Kalle Kulbok wrote:

: 1. Kui ebamugavusdomeenimaana käituvad Soome, Rootsi, Norra

Kindlasti oled kuulnud sellest, et Soome tahab oma domeeninimede
väljastamise süsteemi muuta, kuna see pidurdab ettevõtlust ja on liiga
bürokraatlik? Näiteks tahetakse minu teada teha seda, et iga firma võiks
osta piiramatul arvul domeeninimesid.

Jüri Kaljundi
j...@cveurope.com
CV-Online
http://www.cv.ee/
Tel: +372-6566514
GSM tel: +372-5515252

Teet Eomäe

Kalle Kulbok wrote:
-cut-

> [...]
> ilmtingimata saama domeeni apteek.ee, isegi siis mitte, kui proviisor
> iga päev helistab ja kõikvõimalikele instantsidele kirjutab.

Ma küsiks et kas kodanik Kalle Kulbok on pädev mees otsustama,
et kumb on rohkem apteek, kas kapakohila või jämejala? Ja
milliste teadmiste põhjal ta seda siiani on teinud?

Teet.

Riho Kurg

Gert Jervan wrote:

> Hetkel aga ei kipu valikukriteeriumidest eriti aru saama....

Hetkel tundub EEneti segamine kogu sellesse domeeninimede kammi
irrelevantne. Mingil mõistmatul viisil on riigiasutuse nimega KBFI õigus
muudetud riigiasutuse nimega EEneti "teenuseks". Peale selle on justkui
EEneti õigus sellele "teenusele" piiranguid seada ja kõigil teistel neid
näägutada.

Siinsamas grupis on juba vähemalt üks kord välja toodud isikute
kontaktandmed, kes on TEGELIKULT õigustatud .ee domeeni haldama. Igaüks
vaadaku ise:
http://www.networksolutions.com/cgi-bin/whois/whois?ee-dom

Riho,
domeenijauramisest väsind ja
uut telekomiseadust ootamas.

Hillar Aarelaid

Teet Eomäe <te...@bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> et kumb on rohkem apteek, kas kapakohila või jämejala? Ja
> milliste teadmiste põhjal ta seda siiani on teinud?

riik annab õiguse otsustada *.com.ee ja ka vastava masina
ülalpidamiskohustuse üle näiteks Eesti Tööandjate ja Tööstuse Keskliidule
ja/või Eesti Kaubandus-Tööstuskojale ja/või ..kes iganes esindab meil .com.,
kes vastavalt kehtivatele (autori, kaubamärgi, patendi..)seadustele teevad
ise oma hea tava ja vaatavad seda kapakohila asja :)
need siis leiavad lisaks, et ka registreerimine võiks käia nii kiiresti ja
niisuguste reeglite järgi ja kõik saavad seda tasuta :)

lisaks veel, et kõik peavad ennast eriti kõvadeks ja suurteks ja .., et neil
peab! olema miskiasi.ee ja kuidagi ei mahu pähe, et ntx see saab olla ainult
miskiasi.com.ee
miskiasi.edu.ee
miskiasi.org.ee
miskiasi.gov.ee
..
miskiasi.pri.ee

ja kui tõesti tahad miskiasi.ee siis selle saamine on tülikas aeganõudev ja
lisaks tahab riik selle eest paljupalju pappi saada :(

arvan, et riik ei pea sekkuma kõikidesse asjadesse ja kõikide probleeme
lahendama, eriti kui on olemas ilusad ja tublid, kelle huvides see on, nad
seda teha tahavad ja teevad seda paremini kui riik.

hillar

tari

> põhitegevusest lähtuvat domeeni. Ent Kapakohila Nurmenuku Apteek ei pea
> ilmtingimata saama domeeni apteek.ee, isegi siis mitte, kui proviisor

ja mispuhul Raja apteek parem on kui Kapakohila Nurmenuku apteek?

www.apteek.ee

t.

Teet Eomäe

tari wrote:

> ja mispuhul Raja apteek parem on kui Kapakohila Nurmenuku apteek?
>
> www.apteek.ee

mina ka seda ei näksi, olgu siis kõigile ühe puuga, st.
raja.apteek.ee
kapakohila.apteek.ee
jne. aga pole...

Teet.

Alan Ois

[...]
:
: Väga halb näide.

: Kui domeeninimi apteek.ee on vaba, siis ma ei näe absoluutselt mingit
: põhjendust selle kasutuselevõtu tõkestamiseks "Kapakohila Nurmenuku
: Apteegi" poolt.

Miks ei voiks apteek.ee olla miski keskuse moodi
asi koikidele apteekidele ?

[...]

Meelis Karp

On Thu, 16 Dec 1999, Taavi Talvik wrote:

[...]

Selle võimaluse peaks juba konkurentsiseadus ära piirama...

[...]

Aga pärast tuleb näiteks apteekrite liit ja nõuab domeeni endale ning
kaebab regitreerija kohtusse, kui ta seda ei saa.
OK. Näide apteekidega on suht jama ja ebaõnnestunud...

Sel sügisel domeeninimede arutelul öeldi ju mitu korda maha, et kui keegi
läheks asjaga kohtusse, siis praeguse seisuga kaotaks EENet suvalise
kohtuvaidluse domeeninimede teemal...
Eks vist sellepärast ongi EENet kehtestanud sellised reeglid, et pärast,
kui nimi juba välja jagatud, võimalikult vähe ütlemisi oleks...
Kui reeglid oleksid teistsugused või puuduksid üldse, siis võibolla oleks
praegu ebameeldivusi palju rohkem.
EENet on ju mitme tule vahel niikuinii: teed reeglid ühtepidi - teistele
ei meeldi, teed teistpidi - kolmandatele ei meeldi, teed kolmatpidi -
esimestele ei meeldi... aga mingid reeglid peavad ju ometi olema...

Praegune domeeninimede jagamise kord kehtib minu teada juba päris-päris
mitu aastat ja alles viimasel paaril aastal on asja üle rahulolematus
kasvanud. Seega oleks nagu aeg neid reegleid mingitpidi muuta.
Nüüd tuletaks veelkord meelde seda domeeninimede arutelu üritust, mis
põhimõtteliselt läbi kukkus ja kus ühtset seisukohta ei saavutatud.
Isegi ISP-d olid diametraalselt erinevatel seisukohtadel...
EENetil aga puudub motivatsioon midagi paremaks muuta -- vaadakem praegu
lugemisel olevat telekommunikatsiooniseadust:
§92 (3) Domeeninimede registri volitatud töötleja on _eraõiguslik_
_juriidiline_ isik, kelle määrab Vabariigi Valitsus andmekogude seaduses
sätestatud korras.

Kui see seadus nüüd sellisel kujul vastu võetaks, siis välistaks see
automaatselt igasuguse võimaluse, et EENet saaks teiste ISPdega
võrdsetel alustel saada määratud domeeninimede registri volitatud
töötlejaks, kuna EENet ei ole eraõiguslik juriidiline isik.
Seega milleks siis praegu veel asja paremaks muutmiseks reeglite
muutmisega pongestada kui kohekohe uued tegijad tulema ja uued tuuled
puhuma peaksid hakkama...
Selles valguses paistab kogu see praegune virisemine ja arutelu
tantsuna praeguse registreerija surivoodi ümber...

Parimat
Meelis Karp
sügavalt isikliku arvamusega

PS Ei ütle sõnagi registreerija ükskõik kas siis positiivse või
negatiivse vastusega viivitamise kaitseks.

Kristjan Ruumet

:
[...]

Kas sa ise vaatasid? Minul ei õnnestunud ...

Ipp

Riho Kurg

Kristjan Ruumet wrote:

> : http://www.networksolutions.com/cgi-bin/whois/whois?ee-dom
>
> Kas sa ise vaatasid? Minul ei õnnestunud ...

Uups! Ei vaadanud, panin lihtsalt CENTR-i vastavalt leheküljelt lingi.
Ainuke jälg .ee domeeni kohta maailmas ongi nüüd
http://www.centr.org/tldcontacts.html
Mis tähendab tegelikult
1) et Network Solutions ei tegele enam USA-väliste asjadega, mis on hea.
2) et CENTR ei tegele veel .ee TLD domeeniga, mis on halb.

Kurp.

R.

Urmas Lett

Meelis Roos

> [...]
HA> peab! olema miskiasi.ee ja kuidagi ei mahu pähe, et ntx see saab olla ainult

Milleks neid kunstlikult sinna suruda? Minu meelst ei ole ette näha, et
.ee taseme domeeninimedega niipea kitsaks läheks, seega selline
tükeldamine tundub ebaotstabekas ja kunstlik. Ja loomulikult võtab 95+
protsenti rahvast parema meelega .ee domeeni kui .a.b.c.d.ee domeeni.

Ja selle .co või .com või .org vms. lisakomponendi nimesse lisamine teeb
kasutamise ja meelspidamise oluliselt ebamugavamaks. Vrdl. Inglismaaga -
on ju jube. Täiseti tarbetu .co seal vahel ntx.

--
Meelis Roos (täiesti isikliku arvamusega)
mr...@ut.ee http://www.cs.ut.ee/~mroos/

Kalle Kulbok

Taavi Talvik wrote:
> [...]
> ning teha lehekyljed kogu eesti apteeginduse ajaloost, ta"napa"evast,
> seda puudutavast seadusandlusest, kqigi apteekide aadressides, apteekrite

Ma ei tea, kas Uninet pidas Raja apteegile domeeni apteek.ee taotledes
silmas sellise apteegi-portaali tegemist, ent selle realiseerimine ei
ole eriti õnnestunud (tõsi, mõningaid üldisi suundumusi siiski on:
http://www.apteek.ee/). On kahju, et mõni aasta tagasi üldnimesid ilma
piiranguteta välja jagati (samalaadiline oli apteek.ee tehnilise
kontaktisiku teine kasutatav domeen - server.ee).

Tõepoolest oleks otstarbekas, kui apteek.ee kuuluks apteekreid
koondavale organisatsioonile ja iga apteek võiks saada domeeni
raja.apteek.ee või kapa.apteek.ee.
Sellist genereeritud nimedega domeenisüsteemi praktiseeritakse paljudes
riikides.

Vastuväiteid ei tekitaks ka apteek.ee andmine ülalnimetatud
'maailmapa"a"stmise' plaanile. Sellistele projektidele on ka praegu
võimalik üldnimetustega domeene saada.

Kalle

PS. Kõigile kõva sõnaga meestele: Kalle Kulbok ei ole .ee tipmise
nimeserveri hostmaster, sestap tema ei otsusta. Hostmasteri palvel olen
vaid andnud reeglite kohta selgitusi. Kes ei ole võimelised reegleid
lugema, need jäävadki kõva sõnaga meesteks. Õnneks on siin ka neid, kes
on võimelised ka teiste riikide praktika kohta internetist teadmisi
ammutama. Arvamuste paljusus ei ole halb, konstruktiivsed ettepanekud on
alati teretulnud.

Muide, ühe patendivoliniku poolt tehti ettepanek, et kõik taotletavad
domeenid olgu internetis vähemalt üks kuu enne väljaandmist avalikult
üles riputatud, et igaüks võiks oma firmanime või kaubamärgi eksitava
kasutamise kohta protesti esitada. Arvamusi on seinast-seina, kõiki
arvestada ei saa. Kui Taavi ei saa endale domeeni kallekulbok.ee, siis
on see mõistagi paha. Aga kui keegi saaks liberaalse domeenipoliitika
korral domeeni taavitalvik.ee, on see hea?

Aga kui Taavi Talvik & Co saavad ihaldatud domeeniregistreerimise
õiguse, teevad nad ohtra papi eest mõistagi paremini. Kuivõrd ei võeta
endale otsustaja funktsiooni, saab igaüks registreerida endale ihaldet
karuperse.ee vms :-)

Hillar Aarelaid

Meelis Roos <mr...@ut.ee> wrote in message news:83djrr$q60$1...@kadri.ut.ee...

> Milleks neid kunstlikult sinna suruda?
mida kunstliku on mod.gov.ee või dp.gov.ee või häbeneb keegi olla .com. või
.org. või mis veel jubedam, .edu.
mõned suhteliselt kõrged riigiametnikud väidavad, et meil hakkab see
domeeninimede asi juba süsteemseks muutuma ja hea tava nimede koha pealt
tekkima
KUS, ma tahksin küsida: kas nii et mfa.ee sm.ee, just.ee mod.gov.ee ja
sisemin.gov.ee ongi see süsteem ja hea tava
esitähed, lühendid, eesti ja inglise keel, domeenid ja alamdomeenid omavahel
segamini nagu pudru ja kapsad

> Ja selle .co või .com või .org vms. lisakomponendi nimesse lisamine teeb
> kasutamise ja meelspidamise oluliselt ebamugavamaks. Vrdl. Inglismaaga -
> on ju jube. Täiseti tarbetu .co seal vahel ntx.

hea lihtne jah meeles pidada tm.ee - ahhaa trade mark st midagi kaubamärgiga
seotut, ära arvasin
tsm.ee - jessss!!! teede ja side ministeerium, meelde tuli

>Minu meelst ei ole ette näha, et
> .ee taseme domeeninimedega niipea kitsaks läheks

ega lähegi, domeeninime saab ju valida ka sellise, mis kuidagi sinu poole ei
viita, kui juba keegi on käpa peale pannud.
aga kui ma just tahan, et minu asutuse nimi ja domeenimi kuidagi seostuksid
ja mr Holms või Poirot oleksid võimelised intuitiivselt ühest teist
tuletama, siis arvatavasti pean ma selle eest esimesena jaole jõudnud
vennale pappi maksma, et ta selle mulle loovutaks

lihtsalt kes ees see mees
ntx kma.ee (AS KMA ja kodakondsus-migrat. amet) või sm.ee (sise ja sotsmin)
jne..
kas või see apteek.ee

teine asi on siin see, et kuidagi lahendada tekkinud vastasseisu(mingid
vastikud reeglid, telefoniõigus, onupojad, raha ei saa teha, aeglane,
ebaviisakas.. ), võiks riik selgelt paika panna kes mida on kohustatud
tegema ja kes mida on õigustatud otsustama, mitte hakata ise seda asja
tegema! st järjekordselt maksumaksja raha mitte eriti otstarbekalt kulutama.
ma arvan, et meil on siin piisavalt palju igasuguseid katus- ja
esindusorganisatsioone, kes saaksid selle eesti domeeninimemajandusega
kenasti hakkama, kui neile see õigus anda, kellele ei meeldi nende katuste
ja esindustega asju ajada, see on sunnitud asju ajama siis riigiga, aga see
on kahjuks aeglane ja kallis ja jne..

(küsimus praegustele registreerijatele, kuidas jaotuvad taotlejated ja
millised olaksid osakaalud, ntx com 75%, org 20%, pri 5%)

miks nii kuri, aga selle pärast et tekitatakse järjekordne riiklik register,
kui juba olemasolevaidki ei suudeta kokku lugeda, rääkimata sellest et aru
saada, mida need teevad..vaatan siin hetkel ühe pabereid ja mitte ei saa
aru, milleks on vaja registrit, mille andmete terviklus ei olegi oluline st
pole vahet, kes sisestas, mida sisestas, millal sisestas või kas et üldse
sisestas
(((((

hillar
dp.gov.ee - ahhaa gov, -st riigiasutus, kui on gov, siis ei saa olla ka dp eesti keeles , vaid selles samas keeles, mis gov.
mis see dp siis võiks küll olla, mitte ei oska arvata :(

Toomas Soome

On Sat, 18 Dec 1999, Hillar Aarelaid wrote:

[...]

wild guess - Dummy Point vms. eesti keele, heade tavade ja terve
mõistusega pole siin aga paraku midagi tegemist.

PS: no ei saa mitte aru, miks peaks olema igalühel doomen .ee all. no ei
saa aru.

toomas@vabandades
--
New members are urgently needed in the Society
for Prevention of Cruelty to Yourself. Apply within.

Taavi Talvik

[...]

Uninet ei ole kunagi sekkunud oma klientide/kasutajate a"ridesse vqi
ideedesse, ei ole kunagi yritanud selgitada, kas on tegemist
"yldise maailmapa"a"stmisega", oma a"ri ajamisega vqi millegi muuga.

Meie ainuke eesma"rk on kqik klientide andmesidesse (sealhulgas ka domeeni
registreerimine) puutuv neile vqimalikult lihtsaks teha, et nad saaksid
keskenduda oma pqhitegevusele ja pqhitegevuse kqrvalt ei peaks tegelema
sygavuti kqige andmesidesse puutuvaga.

Meie eesma"rgiks ei ole hinnata kliendi tegevust, vaid teda teenendada.

[...]

Niipalju kui ma tean, ei ole "Taavi Talvik & Co" taodelnud ohtra papi
eest domeeniregistreerimise qigust.

Seda taotleks kyll, et juhul, kui on vqimalik teha paremini, siis ka tehtaks
paremini.

"Taavi Talvik & Co" ja karuperse.ee'ga hirmutamine vqib kyll olla lahe ja lqbus, aga
ei aita oluliselt kaasa domeeniregistreerimise efektiivsele toimimisele.

tervisi,
taavi
--
"Two most common things in the Universe are Hydrogen and Stupidity"

Reino Va'inaste

In article <385b7d4b$0$69...@diablo.uninet.ee>, hillar....@mail.ee
says...

> [...]
> sisemin.gov.ee ongi see süsteem ja hea tava
> esitähed, lühendid, eesti ja inglise keel, domeenid ja alamdomeenid omavahel

ju tuleb siis topeltnimed kasutusele võtta nagu ka asutuse uksesildil ja
kirjablanketil

km.riik.ee ja mod.gov.ee

kapsad söödud ja hundid rahul

:) R

Urmo Maeorg

Hillar Aarelaid <hillar....@mail.ee> wrote:

> [...]
> sisemin.gov.ee ongi see süsteem ja hea tava
> esitähed, lühendid, eesti ja inglise keel, domeenid ja alamdomeenid omavahel

puhtalt iga asutuse isiklik asi. minuteada pole seadust mis käsitleks
domeeni nime voi mingit substringi sellest analoogselt kaubamärgiga vms.
määratletud sümboolikaga .. tegemist ikkagi virtual community'ga.

Mis puutub gov.ee-sse siis see sai kunagi regitud selleks , et riigi-
ja valitsusastusi säästa nädalate kaupa eeneti järel ootamast ja
anda _võimalus_ saada oma nimemajandus korda max. poole päevaga.
Mida asutus sinna ette leiutab on tema oma asi, kuni asi pole valitsuse
poolt reguleeritud .. ja arvestades loomulikult ka mingit yldtunnustatud
tsensuuri ;-)

Urxx

ei saa ka aru miks on vaja just otse .ee alla oma nime regida.

Meelis Roos

HA> mida kunstliku on mod.gov.ee või dp.gov.ee või häbeneb keegi olla .com. või
HA> .org. või mis veel jubedam, .edu.

.gov.ee on suht loomulik isegi - siin saab selgelt rakendada hierarhia
printsiipe. www.gov.ee omab ka mõtet, seega antud juhul pole tegemist
kunstliku lisakomponendiga. Sama arvan ma .edu.ee kohta. Need on
loomulikult tekkinud hierarhiad ja selline arneg süstematiseerumise
poole on tervitatav.

Aga üldse ei arva ma niimoodi .com.ee, .as.ee, .mty.ee, .pri.ee (siin
oleks muide .era.ee märksa arusaadavam, kuid ikkagi kunstlik) jms.
kohta. Siin oleks tegemist kunstlikult peale surutud hierarhiaga, mida
tegelikult ei eksiteeri. Sellised hierarhiad on ainult siis mõistlikud,
kui nad tekivad seestpoolt, mitte ülevaltpoolt.

Küll hierarhiad tekivad ise, kui neid vaja on.

Lenar Lõhmus

Toomas Soome <tso...@ut.ee> wrote:
> On Sat, 18 Dec 1999, Hillar Aarelaid wrote:

> PS: no ei saa mitte aru, miks peaks olema igalühel doomen .ee all. no ei
> saa aru.

aga miks ei vqi igayhel olla domeen seal, kus tema seda tahab. kui seni on
antud, miks peaks ma nyyd teistest kehvem olema ja vqtma domeeni
nimi.miski.ee ... selliseid nimesid _ON_ pealekauba tunduvalt halvem meeles
pidada. ja eelnevale viidates: sm.com.ee on tunduvalt hullem kui sm.ee.

muuhulgas yhinen nendega, kes arvavad et eenet registreerib domeene liiga
aeglaselt samal ajal vqttes endale qiguse olla ylemkohtunik. kogemusi mitu
ja yldjuhul on need registeerimised tykk maad pikemaks kui kaks nädalat ja
lqppenud yleyldse eenet'i helistamisega, mille peale asjad poole tunni
jooksul korda saadud (ehk domeen registreeritud).

---
lenar

Toomas Soome

Lenar Lõhmus wrote:
:
: Toomas Soome <tso...@ut.ee> wrote:
[...]
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

ja nii nad tapsidki meie ferdinandi.

: nimi.miski.ee ... selliseid nimesid _ON_ pealekauba tunduvalt halvem meeles

: pidada. ja eelnevale viidates: sm.com.ee on tunduvalt hullem kui sm.ee.

kui nimi pole meelespidamist väärt, siis pole teda vaja ka meeles
pidada.

PS: . all olevad nimed on veel vingemad....
:

selle koha pealt ei vaidle vastu.

toomas
--
I believe in sex and death -- two experiences that come once in a
lifetime.

Madis Kaal

> Selleks, et tõsised inimesed saaks pildi sedalaadi argumentide
> kaalukusest, kopeerin siia listi vastuse Madis Kaalule tema
> järjekordsele pöördumisele mitmel aadressil.

Olgu siis toodud ka need mitmed aadressid:

To: "Kalle Kulbok" <ka...@eenet.ee>
Cc: <mihkel...@eenet.ee>,
<ja...@KBFI.EE>,
<elip...@KBFI.EE>

tegemist oli esimese kirjaga millega ma olin sunnitud kõrvalseisjaid
tülitama. Järjekordsest on (või õigemini oli sel ajal) asi suht kaugel.
Panen oma toonase vastuse Kallele kah siia juurde

--- cut -----------------------------------------------------

> Reeglites on kirjas: 2-3 täheliste teise tasandi alamdomeenide puhul on
> soovitav jälgida, et see viitaks üheselt alamdomeeni taotleva

Jah. _soovitav_. Kui firma on EFG ainuesindaja eestis ja EFG on talle
andnud täisvoli oma kaubamärgi kasutamiseks (enamgi veel, nõuab selle
kasutamist ja küsib juba mõnda aega miks seda nime juba registreeritud
pole) siis peaks igal registreerujal olema suht vaba voli seda
_soovitust_ ignoreerida. Mida ma antud juhul ka teha soovin.

> [...]

> Kolleeg, kes sõdib ait.ee registreerimisega, ilmselt valetab (et tal
> kaubamärk registreeritud), kuivõrd ta väitis end alles olevat esitanud

OK, minu viga. Olen selle hoolimata kindel, et ta avaldused rahuldatakse
ja
tal saab see kaubamärk registreeritud. Nii või teisiti ei saa kedagi
kolmanda isiku väite mitte kehtivuse alusel valetejaks tituleerida.

> taotlused kauba@ait, andme@ait ja ait.ee kaubamärgina kaitsmiseks ning
> taotlused on läbivaatamisel patendiametis. Samuti ei seostu AIT kolleegi
> firmaga (SendraSys).

Jällegi, mis otsustaja sina kui EEneti esindaja sel teemal oled? Kas see
kui ta äriregistris oma firma 'ait.ee'-ks ringi nimetab, domaini ära
registreerib ja pärast uuesti Sendrasys-iks teeb rahuldab kõiki sinu
poolt
esitatud nõudmisi? Mis siis tegelikult sellisel juhul teisiti oleks
peale
aja ja raha kulutamise?

> [...]
> lugeda ja mitte üritada enda tüütavaks muutmise läbi püüda saavutada
> eranditegemist (viimane kehtib eriti kolleeg Andres Haaveli kohta).

No kurat võtaks. Lugege siis neid reegleid. 'ei ole soovitav' ei ole
minu
teada siiani veel võrdsustatud 'on keelatuga'. Peale selle, nagu juba
kõigile osapooltele peaks selge olema, on EEneti näol tegemist
registripidajaga. Mitte kontrollorganisatsiooniga - ilmselt nimetad sa
'absurdseteks taotlusteks' just ait.ee ja efg.ee teolisi juhtumeid?

> [...]
> lugeda ja mitte üritada enda tüütavaks muutmise läbi püüda saavutada
> eranditegemist (viimane kehtib eriti kolleeg Andres Haaveli kohta).

Janno Loide

Lenar Lõhmus kirjutas:

> aga miks ei vqi igayhel olla domeen seal, kus tema seda tahab. kui seni on
Kas sul muude asjadega on nii, et nad on "seal, kus sina seda tahad"?

Janno

Lenar Lõhmus

Toomas Soome <tso...@ut.ee> wrote:

> [...]
> : pidada. ja eelnevale viidates: sm.com.ee on tunduvalt hullem kui sm.ee.

> kui nimi pole meelespidamist väärt, siis pole teda vaja ka meeles

järeldus:
nimed, mis on meelespidamist väärt, need paneme .ee alla ja need teised
meelespidamist mitte väärt nimed paneme .ee alamdomeenide alla. voila. ja
nüüd võtame veel tööle ühe leivasööja, kes otsustab, kas nimi on
meelespidamist väärt või mitte.

see jäägu ikka lõpptarbija otsustada, kas tema mingi nimi meelde jätab või
mitte. ikkagi, mida lühem nimi, seda lihtsam meeles pidada.

---
lenar

Lenar Lõhmus

Janno Loide <ja...@kernel.ee> wrote:

> Lenar L?hmus kirjutas:

> Kas sul muude asjadega on nii, et nad on "seal, kus sina seda tahad"?

küsimus ei ole mitte selles kas mul on kuskil miski nii nagu mina tahan.
küsimus on vabaduses. õiguses registreerida on domeeni sinna kuhu soovi on.
domeen kui slliine (ma mõtlen .ee rahvusdomeeni) peaks olema nn vabavara.
kõigile kautada ja mitte mingile organisatsioonile selleks, et too saaks
sellega oma suva järgi ringi käia ja kunstlikke hierarhiaid sinna alla
tekitada ja otsustada, kas yks domeen peaks yleylde yhel teisel
organsatsioonil/indiviidil olema. meil pidi olema demokraatia? ja koht kus
demokraatiat rakenda peaks .ee domeen kindlasti olema. aga nojah, just
praegu silmasin loo subjekti ... tundub et mõnele ikkagi meeldib praegune
olukord yhel või teisel põhjusel ja on inimesi kes teeksid kõik, et JAMA
jätkuks.

---
lenar

Toomas Soome

Lenar Lõhmus wrote:
[...]

kui nimi ON meelespidamist väärt, siis seisab ta sul meeles, olgu ta
otse . all, .ee all või doc.ic.ac.uk all näiteks.

: see jäägu ikka lõpptarbija otsustada, kas tema mingi nimi meelde jätab või

: mitte. ikkagi, mida lühem nimi, seda lihtsam meeles pidada.

aga sa kirjuta üles?

toomas
--
The Fifth Rule:
You have taken yourself too seriously.

Toomas Soome

Lenar Lõhmus wrote:
:
: Janno Loide <ja...@kernel.ee> wrote:
:
: > Lenar L?hmus kirjutas:
: >>
: >> Toomas Soome <tso...@ut.ee> wrote:
: >>
[...]

oot, aga kas tollele organisatsioonile polegi vaja vabadust nimesid
suvaliselt kasutada?

[...]

see mida sa soovid ei ole demokraatia. dns nimeruum ei saagi muide
põhimõtteliselt demokraatlik olla, kuna tegu on hierarhilise
struktuuriga, puuga, mille iga tipu haldaja on üheselt fikseeritud.

Janno Loide

Lenar Lõhmus kirjutas:

> küsimus ei ole mitte selles kas mul on kuskil miski nii nagu mina tahan.
> küsimus on vabaduses. õiguses registreerida on domeeni sinna kuhu soovi on.

Proletariaat soovis Venemaal kah sajandi alguses vabadust. Ja õigust
püherdada seal, kus soovi on. Ja kehtestas proletariaadi diktatuuri.
Vabaduse nimel.
Demokraatia?

> [...]
> sellega oma suva järgi ringi käia ja kunstlikke hierarhiaid sinna alla
> tekitada ja otsustada, kas yks domeen peaks yleylde yhel teisel

Milline on kunstlik ja milline mittekunstlik hierarhia? Objektiivselt
paluks, mitte isiklikust vaatekohast.

> [...]

> olukord yhel või teisel põhjusel ja on inimesi kes teeksid kõik, et JAMA

Demokraatia =/= vabadus teha mis tahan. Kuida sa sellest küll aru ei
saa?
See demokraatia pole ka .ee jaoks kuskile kadunud. Palun kasuta pisut
oma arukust ja rakenda seda