Kanakuut :-)

Alts

Tore hommik!
On selline asi, et otsustamise masin tegi mingi aeg tagasi teatavaks, et
kanu kasvatada vaja (see on fakt või aksioom ja määratluste järgi
vääramatu).
On kellelgi kogemusi, erisuste teadmist, hinte?
Ise lolli peaga arvasin, et talvine variant oleks hea teha liipritest
'vundamendile', prussidest karkassiga, 5 cm villa tuuletõkkega, ääristamata
laudadest välisvooder 'kuusekesena', hööveldamata laudadest põrand,
katus-lagi 10 cm villaga, ruberoid peale.
Kas need kanad ära ei külmu (oma kodukana ei arvesta, tal jope seljas).
Altzz (Alts kui selline aegunud. suri koos välikaminaga, mille kõrvale
olevat parim koht kanakuudile)

Kalvi Teldre

Tere!

Oma naaber peab kanu seni soojustamatta (kuid muidu tuuletihedas) hoones
juba kaks aastat. Niipalju olen aru saanud, et tähtis on ventilatsioon,
muidu pidi kanade kõrvalproduktist tekkiv ammoniaak ruttu katuse läbi sööma
(ca kahe aastaga mädandas puitkatuse koos prussidega läbi, samas
ventilatsiooniga puitkatusele ei tee midagi).
Ju siis ei külmu. Teine asi on tibudega, need pidid palju õrnemad olema.

Kalvi

"Alts" <nob...@nowhere.yet> wrote in message

Ott Ojamaa

Kanad külmuvad ilma kütteta ära. Muidugi, ega neile +24 ka vaja ei ole.
Peale selle eritavad nad ollust, mida peenem seltskond guaanoks üritab
kutsuda. Seda peab koristada saama.

0.0.

Tiit Tilk

Alts wrote:

> laudadest välisvooder 'kuusekesena', hööveldamata laudadest põrand,

Miks sa neile kanadele põrandat teha tahad? Muldpõranda puhul saavad
kanad maapinnast ja selle peal käärivast sitast või põhu segust sooja?
Minu lähikonnas peeti kanu ilma soojustuseta ruumis. Mille ühe seina
taga võis soojustuste momendi tekitada heinakuhi.
Tõsisema probleemina toovad sellised loomapidamised majja rotid. Kes ka
naabrite juurde levivad. Tõsijutt - olen seda päris mitme majapidamise
puhul märganud. Niipea, kui igasugune loomapidamine ära lõppes, kadusid
ka suured ja rasvased rotid. Kellega kass enam hakkama ei saanud.

Nii et mõtle veel hoolega, kas võit toidujäätmete mõistliku kasutuse
läbi ehk kõrvalmõjudest tumestatud ei saa. Tüdid munadest ja vinskest
kanalihast kiiresti ära.

Olen ma ikka veel endiselt ehituse grupis? ;-)

Tiit

Andres Kärner

Tere

Ott Ojamaa wrote:
> Kanad külmuvad ilma kütteta ära. Muidugi, ega neile +24 ka vaja ei ole.

Hmh. Huvitav millise maailmaime tõttu mul siis vanematekodus juba pea kümme
aastat kanad elavad oma kuudis kus vähimatki kütet pole (valgusallikakski
päevavalguslamp mis soojust just nimetamisväärselt ei tooda) ja mitte ei
ilmuta külmumise märke?? Küsimus ikka soojustuses ja ruumi suuruse ning
kanade arvu suhtes. Ehk siis suures laudalahmakas üksik kana ilmselt
külmumas jah aga pisemas kuudis vähe suurem kanakari toodab ise niipalju
sooja, et mingit kõütet pole vaja.

Tervitades-
Andres

Vallo Jõeorg

Hi

Tiit Tilk wrote:

> Tõsisema probleemina toovad sellised loomapidamised majja rotid.

Jamitte ainult. Kaasa saab ka tõsise lebra, millega võib ära teenida
lähinaabrite (kui neid muidugi on) pahameele. Ja ega endalgi mõnus õuel
grillida pole kui essu lebra ringi levib.

Vallo@kaudsed kogemused Tallinnas kanalaga naaberaias

Tõnis

Mingi maarjamaine lasteraamat mainis, et kanadele meeldib talvel ööbida
obese või lehma seljas.. ikkagi lõunamaalt pärit elukas. -30 kraadiga võib
ka pardil lest ära külmuda, kui ta on sunnitud saiapalukest lumel püüdma.
heina põrandale ja õrs kõrgele ja seinad ilma suuremate aukudeta ;)

"Andres Kärner" <andres...@mail.ee> wrote in message

Kalev Kadak

Ott Ojamaa wrote:

> Kanad külmuvad ilma kütteta ära. Muidugi, ega neile +24 ka vaja ei ole.
> Peale selle eritavad nad ollust, mida peenem seltskond guaanoks üritab
> kutsuda. Seda peab koristada saama.
>
> 0.0.

Vastupidi: väidetavalt suudab kana soojaks kütta 1 m3 laudaõhku. Seega
sobib kanakuudiks mistahes ehitis, mis tuult peab. Rohkem tuleb vaeva
näha rottide ja muude elukatega, kes kanade või munde vastu huvi
tunnevad.

Kalev

Altzz

Lahe!
Võiks isegi teemat arendada: kuipalju inimene suudaks soojaks kütta?
Ehk siis kui suur peaks olema ruum, mis saaks läbi ilma kütteta, eeldusel et
inimene selles viibib ööpevas 24-10=14 tundi.
Äkki on laste soetamine lahendus kõigi listilugejate kütmisprobleemidele ?
:-)
Altzz

> Vastupidi: väidetavalt suudab kana soojaks kütta 1 m3 laudaõhku. Seega
> sobib kanakuudiks mistahes ehitis, mis tuult peab.
> Kalev

Altzz

Ehh, ei saa te aru maainimese soovist kanu pidada (otsustamise masinat
mõtlen; seepärast ta ongi masin, et argumendid ei aita; jumala täpne
nimetus).
Mina isiklikult ostan kanu poest, äärmisel juhul turult. Ei oma sellist
iseloomu, et suudaks kellelgi kaela kahekorra keerata.
Altzz

Andres V

"Altzz" <nob...@nowhere.yet> wrote in message

> Ehh, ei saa te aru maainimese soovist kanu pidada (otsustamise masinat
> mõtlen; seepärast ta ongi masin, et argumendid ei aita; jumala täpne
> nimetus).

küllap tal on omad argumendid. See, et munad ja kanad on ilma igasugu
keemiat söömata ja vabas õhus, päikese käes (n.ö. stressivabalt) kasvanud on
minu jaoks tõsine argument, miks eelistada neid poe omadele.

AndresV

Altzz

Täitsa võimalik, kuid mina olen lihtsalt väsind vaidlemast.
Teen selle kanakuudi ära, ülimalt tore, et osati igasugu hinte välja öelda.
Paari aasta pärast pidi trend isekasvatajatel kanadelt küülikutele üle
minema :-)
Altzz

Tiit Tilk

Sellega 200% nõus. Kuna olen ka ise seda jubedat suurkanala miljööd
näinud. Iga päev korjatakse puuridest mõned "juhuslikult" surnud linnud.
Kuid isiklikult pean kanedele kõige sobivamaks keskkonnaks taluõue ja
lauta, kus ka teised loomad. Ka soojustingimused on nii parimad. Ehk -
jätan suurima rõõmuga ka sellise lihtsa töö vastava spetsialisti
hooleks. Kellel see põhitegevuseks.
((Ligi paarkümmend aastat vana, kuid ainult 60 tuhat sõitnud Moskvitsh,
millel rotid tagumise istme seljatoest keskelt läbi olid närinud, sai
õnneks sel kevadel müüdud, kuid masendav oli selline nähtus omajagu)).

Head isu!

Tiit

Tiit Tilk

Altzz wrote:
> [...]
> Ehk siis kui suur peaks olema ruum, mis saaks läbi ilma kütteta, eeldusel et
> inimene selles viibib ööpevas 24-10=14 tundi.

Sulgtäidisega magamiskott. Ise panime Siberi mägedes "külma", kui väljas
oli üle -30 kraadi. -42 kraadiga kütsime telgi ahju.
Vabandan plämamise pärast.

Altzz

Talleggi mõtled? Seal olevat jah kunagi loomakaitsjad miitingut pidanud,
umbes et 'vabadus kanadele, lõpetage lindude piinamine'. Need kanalad ON
jubedad. Töötajate lapsed ei tohi allergilised olla, tolm on jube.
Altzz

Kalev Kadak

Mnjah, siin tuleb esile inimese kui kehvasti organiseeritud
soojusvahetusega eluka miinused. Inimene ei saa ilma abivahenditeta oma
eluga hakkama. Enamik meie laiuskraadil elavatest loomadest-lindudest
saavad ja ei vaja lisakütet. Kanakuuti võib panna kütte. Kütte võib
panna isegi välipeldikusse, iseasi, kas sellel mõtet on.

Kalev

Tõnis

Loomaarmastajast esivanem teadis rääkida, et kanadel külmub hari -4 C ära ja
õnnelikul kolhoosiajal peeti kanadele sobilikuks temperatuuriks +15, alla
selle pidi nende "tootlikkus" langema. Ehitustehnilised arvutused tee ise ;)

Karl

Hei

> Kanad külmuvad ilma kütteta ära. Muidugi, ega neile +24 ka vaja ei ole.
> Peale selle eritavad nad ollust, mida peenem seltskond guaanoks üritab
> kutsuda. Seda peab koristada saama.

kindel? meil maal kanad ei suvatsenud lauta ronida, elasid terve talve
väljas, vajupaigaks oli neile 3 seinaga ehk eest lahtine kuur.
ära nad igaljuhul ei külmund, aga ehk oli soe talv ka

--
Karl
ka...@bumpclub.ee

ole.r...@gmail.com