Useneti kasutajate kolimine

Vitamin@terves_kehas

Avaldan nüüd arvamust, mida ehk kuulata ei soovita.
Usenet läks viimasel ajal ikka päris koledasti spämmi ja jampsi täis.
Ja tavaliselt kasutasid inimesed meiliprogrammilaadset useneti
sirvijat ja pidid ise seda jama päevast-päeva välja rookima.

Vaatasin seda Ehitusfoorumit. Ei oska nagu midagi talle ette heita.
Karta on, et Usenet on lihtsalt ajale jalgu jäänud.

Kusjuures...
Foorumit luua on suhteliselt lihtne. Probleem seiseb selle käigus
hoidmises ja "musta töö" tegemises.

Indrek

Anti Alias

Foorumit on tõesti lihtne teha. Samas isiklikult ei viitsi näiteks
foorumit lugeda, kui ehk siis pigem loeks blogi näiteks
http://innojairja.blogspot.com/2008/10/pildid-kadiga.html :))
foorum tundub rohkem nagu ajaloo üleskirjutamiseks

usenet on ajale jalgu küll jäänud samamoodi nagu ainult helistav
mobiiltelefon Eks siis siin käivad ka ainult friigid :)

Kusjuures ka listide elavnemist olen viimasel ajal tähele pannud. Kitsad
ringid suhtlevad ja ei lase spammijatel, kiibitsejatel ja googlel end
segada.

madis_l

Vitamin@terves_kehas wrote:

> Vaatasin seda Ehitusfoorumit. Ei oska nagu midagi talle ette heita.

Täitsa nõus, et Ehitusfoorum on OK

> Kusjuures...
> Foorumit luua on suhteliselt lihtne. Probleem seiseb selle käigus
> hoidmises ja "musta töö" tegemises.

Just, foorumiga on õhus alati oht, et pidajal saab isu täis ja foorum
lihtsalt kaob.
Lisaks veel killustatus - heaks näiteks on autofoorumid - üks kontsern,
suuresti sama tehnika, aga nii Audi, Volkswageni, Škoda kui Seati jaoks
on meil omaette foorumid.
Killustatusele aitab kaasa ka soov oma foorumis pisike jumal olla. Ja
selle väike jumal olemise juurde käib ka soov osad jututeemad keelata.
Ehitusfoorumist ei oska ma sama probleemi näha, aga mõnes teises kanalis
leidub ebasoovitavaid n.ö. halle valdkondi. Püüdke kohalikus sat-tv
foorumis avatud tekstiga n.n. kaardijagamise tehnilisest poolest
rääkida. Lisaks veel foorumit peab mingi firma, kellel on olemas selged
konkurendid kellele viitamist püütakse vältida.
Teemade vältimise soov on teisalt täiesti mõistetav - erinevalt
usenetist on foorumil olemas n.ö. omanik, keda saab kiusata, kui miskit
ei meeldi.

aga tõsi ta on, mu foorumites kasutatav postituste allkiri:
"Foorumid imevad täiega - tõelised mehed kasutavad USENET'i ja e-posti!"
kõlab üsna nekrofiilselt :)

Huvitav kas mõni foorumitarkvara toetab ka (kasvõi ühesuunalist)
usenet'i gruppide(sse) peegeldamist?

Madis

HillarP

Ühel kenal päeval (teisipäev, 21. oktoober 2008 15:44) kirjutas madis_l:

[...]

> aga tõsi ta on, mu foorumites kasutatav postituste allkiri:
> "Foorumid imevad täiega - tõelised mehed kasutavad USENET'i ja e-posti!"
> kõlab üsna nekrofiilselt :)

Usenet on vaba (st kõik on võrdsed) informatsiooni vahetamise koht. Foorumil
on omanik ja on moderaatorid. Muide, ma loen gruppe ka gmane nimeliselt
serverilt ja seal on näiteks ubuntu userite grupis viimase 24 h jooksul üle
100 postituse.

> Huvitav kas mõni foorumitarkvara toetab ka (kasvõi ühesuunalist)
> usenet'i gruppide(sse) peegeldamist?

Olen taolisi asju näinud küll. Tegelikult on ju ka google groups midagi
samalaadset. Ilmselt oleks kõige lubavam vBulletini julla
http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=65152

--
Parimat
HillarP

Anti Alias

Peegeldamine võimendab saasta. Kui nüüd siduda foorumiga, siis liigub
saast foorumist edasi. Foorum on nagu delfi, seda oskavad kõik
kuritarvitada. Foorumi üks eesmärkidest on veel teenida reklaamilt, mis
teeb kasutamise ebameeldivaks kas füüsiliselt või vaimselt.

Vitamin@terves_kehas

Ja jällegi on Hillar tabanud asja tuuma.
Foorumite põhiline viga on selles (IMHO), et vähemus kontrollib
enamust. Kui ilmub postitus, mis ei sobi foorumi teema või imaagoga,
siis see kaob ja postituse autor saab vastu päid / jalgu.
Aga tegelikult mulle Usenet meeldib. Olen isegi just sellest foorumist
paljuski abi saanud ja pole ka paljuks pidanud oma õpitud teadmisi
jagada. Ja see on suur jõud. Kes ikka kõike teab? Ühtsuses peitub
tõepoolest jõud.
Kui keegi leiab lahenduse, siis olen kahe käega poolt.

IndrekN

Vitamin@terves_kehas