BNS uudis bensiini kohta

Jan Lukki-Lukin

Huvitav millistele autodele see veel võiks sobida peale kõige uuemate
BMW -ja VW -te

Alates 2004 aasta jaanuarist saabus Uno X tanklatesse müügile soodsaima
hinnaga eurokütus 91 Euro CleanSystem3, mis on üks enimüüdud kütuseid
mitmes Skandinaavia ja Kesk-Euroopa riigis.

Bensiin 91 Euro CleanSystem3 on Eesti kütuseturul uusim Euroopa Liidu
nõuetele vastav kütuseliik, mis keskkonnasäästlikkuse, heade
kvaliteediomaduste ja soodsa hinna tõttu on kujunenud üheks populaarsemaks
kütuseks kogu Euroopas.

Uno X tanklate operaatori Hydro Texaco AS tegevdirektori Andres Kivistiku
sõnul ei erine uus bensiin oma kvaliteedilt tuntumatest bensiinidest nagu
95Euro ja 98Euro. "Erinev on ainult oktaanarv, sest uues bensiinis on vähem
kasutatud oktaanarvu tõstvaid lisandeid", ütles Kivistik. Kivistiku sõnul
on 91 Euro CleanSystem3-s seetõttu vähem loodust reostavaid aineid ning
seetõttu hinnatud ka oma keskkonnasäästlikkuse poolest.

Hinnatasemelt on bensiin 91 Euro CleanSystem3 enimmüüdavatest bensiinidest
üks soodsamaid, olles keskmiselt 20 sendi võrra kütuseliitrilt madalam.
Hydro Texaco AS tegevdirektori Andres Kivistiku sõnul muutub uus bensiin
tõenäoliselt ka Eesti autoomanike seas populaarseks. "Määravaks saab
kvaliteedi ja hinna hea suhe ning Eestis on hinnateadlikke tarbijaid
palju", hindas Kivistik. Arvestades Uno X automaattanklate madalat
hinnataset on tegemist soodsaima kvaliteetkütusega Eesti turul, erinedes
suuremate tanklakettide hinnatasemest keskmiselt 20-45 senti kütuseliitri
kohta.

"Enamik uusi Euroopa bensiinimootoriga automarke nagu näiteks BMW ja
Volkswagen toodetakse võimalusega tankida ka 91 Euro CleanSystem3
bensiini", lisas Andres Kivistik ning hindab suureks uue bensiini läbilööki
alternatiivina senistele bensiinidele.

Bensiin 91 Euro CleanSystem3 vastab kõigile Eestis vedelkütuste
kvaliteedile kehtestatud normidele ning omab sõltumatu labori SGS Eesti
kvaliteedisertifikaati.

91 Euro on üks enimmüüdud kütuseid mitme Skandinaavia ja Kesk-Euroopa riigi
turul, kus selle osakaal on ligikaudu 30% kogu bensiini müügist.

Hydro Texaco Eesti AS on asutatud 1996. aastal ning omab Eestis 23 Uno X
automaattanklat. Ettevõtte tegevusaladeks on kütuste ja määrdeainete müük
ning määrdeainete import. Hydro Texaco Eesti AS kuulub 100% Hydro Texaco
AS-le asukohaga Taanis.

Lisainformatsioon:

Andres Kivistik
Hydro Texaco Eesti AS tegevdirektor
Telefon (0) 627 3070

Arno Arengu

On Wed, 7 Jan 2004 09:15:42 +0200, Jan Lukki-Lukin
<jan.luk...@mail.ee> wrote:

> sõnul ei erine uus bensiin oma kvaliteedilt tuntumatest bensiinidest nagu
> 95Euro ja 98Euro. "Erinev on ainult oktaanarv, sest uues bensiinis on
> vähem kasutatud oktaanarvu tõstvaid lisandeid",

Et siis kokkuvõttes, sama bensiin vähema solgiga. Siiamaani ongi kõik nagu
lahustid vene ajal lõhnanud;)

Kuno Talimaa

"Jan Lukki-Lukin" <jan.luk...@mail.ee> kirjutas sõnumis news:
3ffbb21f$0$154$bb62...@diablo.uninet.ee...

Erinev on ainult oktaanarv, sest uues bensiinis on vähem
> kasutatud oktaanarvu tõstvaid lisandeid", ütles Kivistik.

Huvitav, mis ta oktaanarv siis on? Ma ei saa aru, miks peab ajama nii palju lolli
juttu ja vaikima oluline maha...

kt

Urmas Sander

"Arno Arengu" <ar...@aripaev.ee> wrote

> Et siis kokkuvõttes, sama bensiin vähema solgiga. Siiamaani ongi kõik nagu
> lahustid vene ajal lõhnanud;)

Need lisandid ei pruugi sugugi solk olla. Egas ka näiteks õlu pole ju muud
kui vesi ja naaatuke lisandeid (mõned grammikesed vast pudeli kohta)
Urmas

Sven P

"Jan Lukki-Lukin" <jan.luk...@mail.ee> wrote

> Huvitav millistele autodele see veel võiks sobida peale kõige uuemate
> BMW -ja VW -te

Eeldades, et uue solgi oktaanarv on ROZ 91, sobib ta nt mõningatele ~15 a
vanadele BMWdele, millel on nõutud miinimumoktaanarv 91.

Sven

Maaks

Urmas Sander

"Toomas Soome" <Toomas...@microlink.ee> wrote

> Need lisandid ei pruugi sugugi solk olla. Egas ka näiteks õlu pole ju muud
> kui vesi ja naaatuke lisandeid (mõned grammikesed vast pudeli kohta)
> Urmas

ega vedelik seepärast juua sünni, et keegi talle võtnud "õlu" nimeks
panna. lisandite omadused ja kogused on ikka üpris olulised.

toomas
--

Just. Näpuotsaga õigeid lisandeid võib kaevuveega imet teha. :-) Miks ei või
sama asi ka bensiiniga olla?

Erkki Tuisk

Et kui number "91" sisaldub lauses siis vaikimisi oktaanarv 91 RON?
Milleks siis neile teistele bensiinidele "oktaanarvu tõstmise" lisandeid
pannakse kui ka ilma nendeta mootor käiks?
Ei tundu nagu väga originaalne idee. Pigem klassi "92+3"=95 kuuluv...

Erkki@95

Arno Arengu

On Wed, 07 Jan 2004 13:03:04 +0200, Erkki Tuisk <er...@ddb.ee> wrote:

> [...]
> pannakse kui ka ilma nendeta mootor käiks?
> Ei tundu nagu väga originaalne idee. Pigem klassi "92+3"=95 kuuluv...

Pigem siis "72+23", ooleks popim kirjapilt...

Hendrik Karilaid

"Jan Lukki-Lukin" <jan.luk...@mail.ee> wrote in message

> Huvitav millistele autodele see veel võiks sobida peale kõige uuemate
> BMW -ja VW -te
Iga autoga võid sõita, kui süüte pisut hilisemaks keerad või gaasi põhja ei
vajuta. Kui keerata ei anna, siis on kilndlasti detonatsiooniandur, mis selle ise
ära teeb.

> Hinnatasemelt on bensiin 91 Euro CleanSystem3 enimmüüdavatest bensiinidest
> üks soodsamaid, olles keskmiselt 20 sendi võrra kütuseliitrilt madalam.

On teada tõde, et 95-e kulub rohkem, kui 98-t. Seda muidugi, kui mootor oskab
paremat detonatsioonikindlust ära kasutada. Kas kõrgem surveaste või varajasem
süüde, mõlemad tõstavad kasutegurit. Pakun, et see 20 senti ei tasu ära, kuna bena
kulub oluliselt rohkem.

Isegi kui auto ongi ehitatud 91-ga sõitma saab selle süüdet modida nii, et vähem
kütet kuluks ja rõhkem võimsust annaks.
Hendrik

Toomas Soome

Urmas Sander wrote:

> [...]

ega vedelik seepärast juua sünni, et keegi talle võtnud "õlu" nimeks

panna. lisandite omadused ja kogused on ikka üpris olulised.

Keep your mouth shut and people will think you stupid;
Open it and you remove all doubt.

tanel kuusk

Jan Lukki-Lukin wrote:

> Huvitav millistele autodele see veel võiks sobida peale kõige uuemate
> BMW -ja VW -te

Kuskilt Maalehest või mingist maakonnalehest lugesin kohaliku
tankla operaatori kommentaari, et pidi Mossede hulgas popp olema,
aga järjest rohkem ka ladade sisse seda solistatakse.

Aga kuna hind on sama või peaaegu sama, mis 95, siis paljud
tanklad seda üldse müüki ei tahagi võtta.

Tanel

Sven P

"tanel kuusk" <ka...@solo.delfi.ee> wrote

Kuskilt Maalehest või mingist maakonnalehest lugesin kohaliku
tankla operaatori kommentaari, et pidi Mossede hulgas popp olema,
aga järjest rohkem ka ladade sisse seda solistatakse.
----------------

Deforsseeritud ehk põllumajandusvariantide hulgas?? Tavamosse tahab ju 93
oktaani saada ja mosse mootor on väga detonatsioonialdis. Mina kasutan 95te
mossel.

Sven

tanel kuusk

Hendrik Karilaid wrote:

> süüde, mõlemad tõstavad kasutegurit. Pakun, et see 20 senti ei tasu ära, kuna bena
> kulub oluliselt rohkem.

Pakun, et iga soovija peab ise järgi proovima, kas tasub
ära või mitte.

> Isegi kui auto ongi ehitatud 91-ga sõitma saab selle süüdet modida nii, et vähem
> kütet kuluks ja rõhkem võimsust annaks.

Ei pruugi. Minul on õnnestunud näha autosid, mis ei tee üldse
vahet 95 ja 98 vahel, samuti olen katsunud autot, mis 95-ga
detoneerib, aga 98-ga sõidab paremini, aga kulu on mõlemal
juhul sama. Siis olen ma näinud hädalist, kellel oli mureks,
et auto tühikäigul lödises ja külmalt "high idle" kippus 3000 rpm
kanti minema. Selgus, et eelmine omanik oli 95 jaoks ette
nähtud mootoril süüte liiga varaseks keeranud, et 98-t kasutades
parem minek oleks.

tanel

aL

"Urmas Sander" <urmas....@hot.kustuta.ee> wrote

> Just. Näpuotsaga õigeid lisandeid võib kaevuveega imet teha. :-) Miks ei
või
> sama asi ka bensiiniga olla?
> Urmas, ei ole õlle sõber

Aga kas siis bensuga ei tehta imet, A+B=C, kusjuures viimast müüakse
bensiini nime all A ja B on aga tont teab mis.

--
al järgib vahel ka kivipalluri mõttetera - see kes x õlut ära joob, ei ole
mitte joodik, vaid õllesõber.

Toomas

Vaatan oma auto bentsuluuki seest poolt ja mida ma näen.MIN RON 91.
Nüüd sittuge või plasteliini, aga olen sõitnud siiani 95 euroga , vahel ka
98 euroga kuid erilist "rabavat" vahet pole olnud . +/- 5...10% kulule. Kui
masin elas siiani selle "meie" 95 peal siis joob ta ka seda RON 91-te.
Suksuks on 92. aasta viimastset Ford sierradest 2,0i OHC.
Sõidan autoga sitax palju (suvel ca´3000 km nädalas) ja mootor on siiani
aus. Õli läheb max ...min täpselt vahetusest vahetuseni (12000km).
Tomm

Mihkel Rähn

> Deforsseeritud ehk põllumajandusvariantide hulgas?? Tavamosse tahab ju 93
> oktaani saada ja mosse mootor on väga detonatsioonialdis. Mina kasutan
95te
> mossel.
Iz tehase toodangu inforaamatus on kirjas oktaanarvuks 90..95 Venelased
tootsid 93, sellest ka paljude autoomanike arvamus, et lahjem ei sobi.

Mihkel Rähn

Sven P

"Mihkel Rähn" <mih...@infotek.matti.ee> wrote

> Iz tehase toodangu inforaamatus on kirjas oktaanarvuks 90..95 Venelased
> tootsid 93, sellest ka paljude autoomanike arvamus, et lahjem ei sobi.

Kui nii kirjas, siis ei vaidle. Samas '75 AZLK 412 raamatus on ettenähtud
oktaanarv 93-95.

Sven

Mina

Guys, You have check out :

groups.google.com/g/ee.news/c/5Uef_hh6frg

?