Spring framework

Viktor

to dutc...@googlegroups.com
Hai,

Ik dacht even een leuk begin een deze forum te maken. Laatste tijd hoor
ik veel positieve geluiden over Spring framework om compleet J2EE stack
mee te ondersteuen. Ik vroeg me af wie hier meer vanaf weet en wat je
indruk is. Vooral de vergelijking met andere frameworks, voor- en
nadelen?

Mocht je nu denken wat nou Spring Framework zou moeten zijn, kijk op
http://www.springframework.org/

Viktor

Marnix J. van Wendel de Joode

to dutc...@googlegroups.com
De grote voordelen die ik zie zijn:

* Lightweight; EJB's zijn niet nodig/gewenst.
* IoC; Door toepassing van Inversion of Control krijg je zeer makkelijk
testbare code
* Concepten zijn belangrijker dan FW zelf; AOP en IoC bijvoorbeeld zijn ook
op andere manieren te realiseren, ipv Spring MVC kan ook Struts gebruikt
worden, echt POJO's en DAO achtige service objecten, etc.
* Veel helper code bijgeleverd
* transactie management zonder 'zware' container
* geen vendor-lockin

Een nadeel (dat met goede editors minder erg wordt) is het feit dat ipv.
programmeren je nu meer moet configureren. De XML is aanzienlijk, zeker als
je ook nog Hybernate etc. gaat inzetten.