Voorstel Tom Mertens

Yves Goeleven

to dutchaltdotnet
Dag mannen,

Ik heb te donderdag op de visug meeting van Tom Mertens het volgende
voorstel gehad:

Een volgende altdotnet meeting (februari - maart) te houden in de
nieuwe kantoren van Microsoft in Diegem. We zouden dan ook gebruik
kunnen maken van hun 'RoundTables', dit zijn 360° camera's die onze
meeting opnemenen en automatisch inzomen op de persoon die aan het
spreken is...

Lijkt me een mooie kans om zowel Microsoft te betrekken in onze
pogingen de wereld te verbeteren ;) en om een heel flashy videoke te
hebben en op onze aankomende site te zetten...

DDDD lijkt me een goed topic voor die meeting, wat denken jullie?

Dries Van Hansewijck

to dutchaltdotnet
Lijkt me een geweldig voorstel. Ook het onderwerp vind ik goed. Over
distributed design valt wel 't een en 't ander te zeggen.

Proficiat met het idee!

Michel Grootjans

to dutchaltdotnet
Ik vind het niet zo'n super idee.

Niet iedereen kan gemakkelijk in groep spreken. Als er dan nog
camera's op jou gericht zijn zal dat zeker ten koste gaan van de
interactiviteit van de groep. Ik vind de huidige format van de
meetings prima.

Davy Brion

to dutchal...@googlegroups.com
same here... ik zie niet meteen in wat voor voordeel we zouden halen uit dit idee.  Een filmpje van een meeting online zetten is op zich misschien wel interessant, maar hoeveel man zou dit echt bekijken?  Hou er ook rekening mee dat dit filmpje dan ergens gehost moet worden (want dit gaat zeker niet op de server van de website komen :p)

en ik denk dat we ons ook geen illusies moeten maken over het betrekken van Microsoft bij onze meetings... ik denk dat de invloed van Microsoft Belgie op de kwaliteit van hun producten redelijk minimaal is en dat zij niet meteen kunnen helpen om onze doelen te bereiken ;)

ik sluit me verder ook aan bij de mening van Michel... het zal de kwaliteit van de meeting er niet echt op verbeteren denk ik.

2009/1/19 Michel Grootjans <michel.g...@gmail.com>

--
Davy Brion
http://davybrion.com

Bart Deleye

to dutchal...@googlegroups.com
Ik deel mijn mening met Michel en Davy.
De huidige vorm van de meetings is perfect voor mij.
Het lijkt me best dat we volgende meeting eens bespreken waar we met de groep juist naar toe willen.

Yves Goeleven

to dutchaltdotnet
Over camera angst, daar kan ik inkomen... valt zeker te bespreken.
Hosting is geen probleem trouwens, we zouden dat op chopsticks kwijt
kunnen...
Ik zag het gewoon als éénmalige promotie van onze effort...

Maar dat microsoft belgië ons niks kan bijdragen, daar ben ik het
helemaal niet mee eens... Zij komen als developer evangelisten bij zo
goed als alle bedrijven in belgië, als zij al regelmatig zeggen dat
Design, Code Quality en Maintainability en Testability etc...
belangrijk zijn, dan maakt dat voor ons het leven een heel pak
makkelijker. Verder gaat feedback die wij geven ook door naar de
states. Het zal niet zoveel uithalen als echt in redmond gaan werken
zoals phil haack etc gedaan hebben, maar elke bijdrage telt he...

Groeten,
Yves

On Jan 19, 2:23 pm, Bart Deleye <bart.del...@gmail.com> wrote:
> Ik deel mijn mening met Michel en Davy.
> De huidige vorm van de meetings is perfect voor mij.
> Het lijkt me best dat we volgende meeting eens bespreken waar we met de
> groep juist naar toe willen.

Pascal Mestdach

to dutchaltdotnet
Als promotie van onze Dutch ALT.Net groep zou dit inderdaad een mooie
opportuniteit zijn.
Alleen... wie in onze groep zit momenteel te wachten op die promotie?

Momenteel zitten we in een fase (denk ik) dat we allemaal zoveel
mogelijk over deze spannende materie willen
bijleren van elkaar door ervaringen uit te wisselen, en dat vind ik
prima.

Te vroeg voor dergelijk voorstel, naar mijn gevoel.

Mvg,

Pascal

Jan Van Ryswyck

to dutchaltdotnet
Voor het maken van opnames vind ik het inderdaad nog wat te vroeg.
Zeker een mooi voorstel, maar volgens mijn gevoel willlen we eerst nog
wat van mekaar leren. Althans, dat is mijn huidige instelling als het
over ALT.NET gaat. Nu, indien Microsoft bereid is om een zaal
beschikbaar te stellen voor ons dan zie ik daar geen graten in. Voor
mezelf zie ik geen verschil met de andere bedrijven die al reeds zo
behulpzaam zijn geweest om hun faciliteiten ter beschikking te
stellen. Zolang we daar geen uur verliezen aan promo's en watnog, geen
enkel probleem. Indien we voor die avond DDDD afspreken, dan graag dat
en geen Silverlight of Biztalk crap.

Voila, 50 eurocent

Bart Reyserhove

to dutchal...@googlegroups.com
Ik had het niet beter kunnen zeggen als Jan. My thoughts exactly.