Pe cine mai discriminează românii

Delia Domnita Rogojan

to dsi201...@googlegroups.com

Pe cine mai discriminează românii

31% dintre români afirmă că s-ar simți puțin sau deloc confortabil în preajma unui homosexual, 22% alături de o persoană infectată cu HIV, iar 15% în preajma unui etnic rom, se arată într-un studiu elaborat de TNS CSOP România pentru Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării.

Nu mai puțin de 43% dintre persoanele intervievate au o părere proastă și foarte proastă despre romi. Primele trei calități atribuite acestora sunt: „uniți” (64%), „curajoși, îndrăzneți” (29%) și „încrezători în sine” (18%). Primele trei defecte asociate romilor sunt: „leneși” (46), „agresivi” (45%) și „necinstiți” (35%). În același timp, 69% dintre respondenți afirmă că unui român îi este mai ușor să se angajeze decât unui etnic rom.

Dintre cei care au menționat că se simt puțin sau deloc confortabil lângă o persoană de etnie romă, 49% au vârsta peste 50 de ani, 48% au nivelul de educație liceu/postliceală, iar 47% locuiesc în mediul rural.

În ceea ce privește discriminarea de gen, ea este resimțită de 34% dintre respondenți. Aceștia susțin că femeile sunt discriminate la locul de muncă (58%), într-un rol de conducere (58%), în calitate de om politic (54%) și în gospodărie (50%).

La întrebarea „Dumneavoastră personal considerați că ați fost vreodată discriminat(ă) pe baza vreunuia dintre următoarele criterii”, cei mai mulți au spus „Da” la următoarele variante: discriminare pe criteria de venit/statut social (13%), discriminare pe criterii de vârstă (11%) și discriminare pe criterii de etnie (7%).

51% dintre români cred că fenomenul discriminării este foarte des sau des întâlnit în țara noastră. Datele au fost culese în perioada 27 decembrie 2011-11 ianuarie 2012 de la un eșantion de 1.400 de persoane. Studiul are o marjă de eroare de 2,6%, la un nivel de încredere de 95%.

Sursa: http://ro.stiri.yahoo.com/pe-cine-mai-discrimineaz%C4%83-rom%C3%A2nii.html

--
Delia Domnita Rogojan
Oradea

0771 434 734
0784 258 902 - tel servici

Consultant Antreprenorial Bihor - consulta...@cempres.ro
Proiect CeMPRES

Centrul Multimedia de Promovare si Resurse in egalitate de sanse
http://www.cempres.ro/
Asociatia pentru Dezvoltare Durabila Slatina

Rogojan Delia Domnita - deliar...@gmail.com
Persoana Fizica Autorizata

- activitati de consultanta pentru afaceri si management
- activitati de studiere a pietei si de sondare a opiniei publice
- alte activitati de servicii suport pentru intreprinderi n.c.a.
- activitati de servicii suport pentru invatamant

Masterand Dezvoltare Sociala si Institutionala, Domeniu Sociologie, anul II
Masterand Economie Sociala, Domeniu Asistenta Sociala, anul II
Universitatea de Stat din Oradea, Facultatea de Stiinte Socio Umane

laszlo pal

to dsi201...@googlegroups.com
Ciao colegelor si colegu
Am bubucuria sa va informez multumind la Dumnezeu, am devenit tatic pentru a doua oara, s-a nascut fetita (Pal Dora Biborka) noastra in data de 1 Mai, ora 13.00
Pe facebook am pus citeva poze.....
Toate cele bune si voua
Laszlo

Multa sanatate, multa fericire, multa iubire sa aveti parte si mai ales sa aiba parte micuta voastra!

Meda Marinescu

to dsi201...@googlegroups.com
felicitari

Sent: Friday, May 4, 2012 12:11 PM

Delia Domnita Rogojan

to dsi201...@googlegroups.com
Felicitari Laszlo! Ne bucuram ca familia ta s-a marit :)
Multa sanatate sotiei si crestere frumoasa copilasilor.

Nu ne-am mai intalnit de mult cu tine, de fapt in ultiml timp nici eu n-am mai ajuns pe la faculta, dar ne pregatim pt disertatie :D.
Speram sa ne intalnim cu bine, cel mai probabil numai prin sesiune in iunie.

Un weekend placut sa aveti.

2012/5/4 Meda Marinescu <medama...@yahoo.com>

felicitari

Sabau Ramona

to dsi201...@googlegroups.com
Felicitari Lazlo:) Ma bucur mult pt tine. Abia astept sa imi vad si eu ingerasii :D:D:D. Multa sanatate la bebe :X

Sent: Friday, May 4, 2012 10:11 PM

Delia Domnita Rogojan

to dsi201...@googlegroups.com
Da chiar Ramo, tu pe cand nasti? :D

dorcu daniela

to dsi201...@googlegroups.com
Ramo, de abia asteptam sa auzim ca esti mamica!!!

Felicitari Lazlo:) Ma bucur mult pt tine. Abia astept sa imi vad si eu ingerasii :D:D:D. Multa sanatate la bebe :X

Sabau Ramona

to dsi201...@googlegroups.com
Fetele, eu sunt in 28 de saptamani, abia ma mai misc :D:D:D Ar trebui sa nasc la sfarsitul lunii iunie, sper doar sa pot tine sarcina pana atunci ca au aparut niste complicatii. Tre sa stau doar in pat pana nasc :(.  Voi sunteti bine?  Va pup si va anunt eu cand vin pe lume ingerasii mei  :)))

Ramo, vreau numai vesti bune de la tine, fii tare si puternica cum ai fost si in timpul scolii si gandeste ca totul va fi bine la sfarsit. Stai linistita in pat si tinem legatura pe grup, pe facebook. Multa sanatate iti doresc si mai vb, pupici

[...]

Corina Coco

to dsi201...@googlegroups.com
Si eu iti dorec multa sanatate tie si ingerasilor tai si abia astept sa ne dai vestea ca au venit pe lume. Chiar daca zici ca au aparut niste complicatii si e nevoie sa stai in pat fii optimista si o sa vezi ca Dumnezeu se ingrijeste de toate. Multi pupici si toate cele bune

Delia Domnita Rogojan

to dsi201...@googlegroups.com
ma rog sa fie o nastere usoara.
inca umpic si vei avea o bucurie nespusa
asteptam vesti si poze dupa ce nasti :D

Te pup :*

Sabau Ramona

to dsi201...@googlegroups.com
to dsi201...@googlegroups.com
Ciao Ramona!
Ne rugam pentru tine, sa fie bine pentru tine, apoi voua,sotului si copiilor,,,,,,,,Dumnezeu sa aiba grija de voi.....am trecut si noi prin momente grele, dar ne ajutat Cel de Sus........si incearca sa tii cont de sfaturile doctorilor....
cu respect
Laszlo

Sent: Tuesday, May 8, 2012 9:22 AM

Sabau Ramona

to dsi201...@googlegroups.com
Multumesc mult , Lazlo ! Dumnezeu sa va binecuvinteze si pe voi ::X:X:X

Sent: Wednesday, May 9, 2012 4:43 PM
Subject: Re: Ajutorul vine de sus