első pécsi kódsprint

1 view

Juhász Márton

to drupa...@googlegroups.com
Sziasztok!

Többször beszéltünk már pécsi kódsprintről, de még soha sem sikerült eljutni odáig, hogy elkezdjünk szervezkedni, úgyhogy most meglépem az elsőt :)

A kódsprint ugye elvileg arról szól, hogy összeülünk egy napra és kódolunk valamit a közösség számára: saját modult hegesztünk, vagy a drupal.org issue-i közül válogatunk.

Alapvetően szerintem a drupal.org issue-kat fogunk nézni, néhányat akár közösen is próbálunk megoldani. Ha szükség van rá, akkor az elején szívesen megmutatom, hogy mi a menete egy folt beküldésének.

Szóval ezt kellene összehozni, sok résztvevőre nem kell számítani, így kereshetünk akár valamilyen kávézót is, vagy jó a tudásközpont is, persze ha tudunk ssh kapcsolatot intézni :)

Esetleg megpróbálhatunk valamilyen tematikát kitalálni, és egy dologra koncentrálni: mondjuk, hogy mindenki megpróbál ugyan azzal a modullal, vagy a core egy bizonyos problémakörével foglalkozni. Nem kell bonyolult megoldhatatlan dolgokra gondolni, mindenki saját kedve és lehetőségei szerint segíthet: ezernyi issue van, ahol csak dokumentációt vagy CSS-t kell rendbe tenni, vagy például az is segítség, ha valaki nem készít foltot, hanem már meglévőket ellenőriz, és írja le a tapasztalatit.

Úgyhogy, ha továbbra is jó ötletnek tartjuk a dolgot, akkor most a helyet és az időt kellene kitalálni először is.

Deáki Bálint

to drupa...@googlegroups.com
Benne vagyok!

Szerintem érdemes lenne hétvégén tartani egy ilyen eseményt. Nekem akár a következő szombat is jó.

Támogatom, hogy először nézzük meg, hogy lehet foltot beküldeni, aztán jöhet aminek jönnie kell.
--
Üdvözlettel:
Deáki Bálint

+36 20 495 62 01
deaki...@deakibalint.hu

Dénes Szabó

to drupa...@googlegroups.com
Szia!

2011/11/13 Deáki Bálint <deaki...@deakibalint.hu>

Szerintem érdemes lenne hétvégén tartani egy ilyen eseményt. Nekem akár a következő szombat is jó.

Támogatom, hogy először nézzük meg, hogy lehet foltot beküldeni, aztán jöhet aminek jönnie kell.

Természetesen én is benne vagyok. Sajna, jövő hét szombat pont nem jó nekem…

--
Üdv, Szabó Dénes
- Internode Bt: http://internode.hu - Munkára fogott weblapok

Juhász Márton

to drupa...@googlegroups.com
És mit szólnátok, ha nem szombat lenne, hanem egy péntek délután?
Amikor már általában nem dolgozik az ember, mondjuk 14 órától. Így a hétvége is megmarad, és kódolni is marad időnk kimerülésig, a végén meg esetleg egy sört is bedobhatunk.

Dénes Szabó

to drupa...@googlegroups.com
Szia!

2011/11/14 Juhász Márton <juhasz...@gmail.com>

[...]

Az is jó. Bár, késői időpont hazafele + Pécs == nem iszok. De ez nem akkora gond, kibírom :)

Deáki Bálint

to drupa...@googlegroups.com
Részemről jó csak döntsük el előre melyik pénteken meg pontosan mikor hogy úgy tudjak tervezni.

--
Üdvözlettel:
Deáki Bálint

+36 20 495 62 01
deaki...@deakibalint.hu

Dénes Szabó

to drupa...@googlegroups.com
Szia!

2011/11/14 Deáki Bálint <deaki...@deakibalint.hu>

Részemről jó csak döntsük el előre melyik pénteken meg pontosan mikor hogy úgy tudjak tervezni.

Meg egy jó hely is kellene, ahol nem a 80-as portból áll a világ… AJK?

Szelényi Tamás

to drupa...@googlegroups.com
Most péntek nekem is jó lenne.
Már tanulom is a gitet: http://nevergone.hu/comment/761
Helyet viszont nem tudok.

Dénes Szabó

to drupa...@googlegroups.com
Szia!

2011/11/15 Szelényi Tamás <szeleny...@externet.hu>

Most péntek nekem is jó lenne.
Már tanulom is a gitet: http://nevergone.hu/comment/761

Juhász Márton

to drupa...@googlegroups.com
Sziasztok!

On 2011.11.15., at 13:43, Dénes Szabó wrote:

Szia!

2011/11/15 Szelényi Tamás <szeleny...@externet.hu>
Most péntek nekem is jó lenne.
Már tanulom is a gitet: http://nevergone.hu/comment/761

Hát…

Most péntek?
Nekem jó, bár akkor már megint nem vittük túlzásba a szervezést… De első sprintnek jó lesz, csak szerezzünk termet :)

üdv
Marci

Horvath Adam

to drupa...@googlegroups.com
Sziasztok!

Én most pénteken nem vagyok.

Az ssh-t forszírozom közben itt benn, hátha fejlődik. :)

Ádám

Juhász Márton

to drupa...@googlegroups.com
Akkor szerintem találjunk másik időpontot, ne négyen legyünk már…

Dénes Szabó

to drupa...@googlegroups.com
Szia!

2011/11/15 Juhász Márton <juhasz...@gmail.com>

Akkor szerintem találjunk másik időpontot, ne négyen legyünk már…

Elég az, valahogy/valahol el kell kezdeni… Ádám majd jön a következőre :)

Beck Gábor

to drupa...@googlegroups.com
Sziasztok, jönnék én is..
de 100%-ra nem tudom ígérni.

Szelényi Tamás

to drupa...@googlegroups.com
Igen, ezek is jók, de elsőre kifejezetten jól esik magyarul hallani :D

dinamic dying

to drupa...@googlegroups.com
Kedves Pécsi Drupálos közösség !

Ha jól látom dug készülődne.

És ÁJK neve is felmerült helyszínként.

Szívügyem a találkozó sajnos ezen a pénteken nem leszek az ajk n.

De más időpontot keresve természetesen johettek.

Annyi portot kaptok amennyit nem szégyeltek.

Ha terem nincs ott a tágas folyosó.

UDV Bodor Laci
ismerkedő a drupalival

Szelényi Tamás <szeleny...@externet.hu> írta (2011. november 15. 15:07):
> [...]
>

> Hát...

> Nekem jó, bár akkor már megint nem vittük túlzásba a szervezést... De első

Horvath Adam

to drupa...@googlegroups.com
Sziasztok!

Alakulni látszik a dolog.

Az idézett levélben van pár kérdés. Most ömlesszétek :) légyszíves az igényeket és időpontot pontosan.
Szerintem max. 21 óráig lehet maradni, ahogy eddig is.

A eddigi megszokott tárgyalón kívül van nagyobb gépterem is (PC-kel talán?), de ha kicsi a létszám és mindenki laptoppal dolgozik, akkor szerintem jobb a tárgyaló. Hangulatosabb.

Még nincs megbeszélve a terem, meg hogy ki enged be/ki titeket, de ezzel remélem nem lesz probléma.

Írjatok, Ádám

> Szia Ádám
>
> Lehettek itt.
> Mondd légy szíves, hogy pontosan mikor jönnének a fiuk?
> Melyik teremben lesznek?
> Wifit szoktatok ilyenkor használni, vagy vezetékes kapcsolatot?
> Milyen portokat szeretnének használni? (22, ... )
>
> Üdv,
> Gyuri

Márton Juhász

to drupa...@googlegroups.com
Szasztok!

2011/11/16 Horvath Adam <arun...@gmail.com>
[...]

Ennél tovább nem is szeretnénk maradni, ha korán kezdünk :)

A eddigi megszokott tárgyalón kívül van nagyobb gépterem is (PC-kel talán?), de ha kicsi a létszám és mindenki laptoppal dolgozik, akkor szerintem jobb a tárgyaló. Hangulatosabb.

Elég lesz a szokásos tárgyaló.

> [...]

> Szia Ádám
>
> Lehettek itt.
> Mondd légy szíves, hogy pontosan mikor jönnének a fiuk?

Akkor a 14 óra megfelel? Vagy inkább kicsit később?
Ezt szavazzuk meg, mert ugye itt nem nagyon tudunk majd ki-be szálingózni...

> Melyik teremben lesznek?
> Wifit szoktatok ilyenkor használni, vagy vezetékes kapcsolatot?

Többnyire ugye WiFi

> Milyen portokat szeretnének használni? (22, ... )

21,22,80 biztosan
de IRC még nagyon praktikus lenne (nem tudom a portot...)

IMAP, POP egyéb protokolok default protjai szintén csak jól jönnének...

> Üdv,
> Gyuri

Köszi Ádám a segítséget!

Aki jön annak most annyit elöljáróban, hogy a foltozáshoz meg a kis issue queue gyakorlathoz szükség lesz egy működő git konfigurációra a gépen. (csak működjön, nem kell betanulni az egész Gitet :))

üdv
Marci

Dénes Szabó

to drupa...@googlegroups.com
Szia!

2011/11/16 Márton Juhász <juhasz...@gmail.com>

[...]

jaja.

Akkor a 14 óra megfelel? Vagy inkább kicsit később?
Ezt szavazzuk meg, mert ugye itt nem nagyon tudunk majd ki-be szálingózni...

Úgy néz ki, én is oda tudok menni ilyen korán :)

Többnyire ugye WiFi

> Milyen portokat szeretnének használni? (22, ... )

21,22,80 biztosan
de IRC még nagyon praktikus lenne (nem tudom a portot...)

IMAP, POP egyéb protokolok default protjai szintén csak jól jönnének...

Google apps :D

Szelényi Tamás

to drupa...@googlegroups.com
Én is jövök, az elejétől.
Kiteszitek a d.hu-ra?

Juhász Márton

to drupa...@googlegroups.com
On 2011.11.16., at 20:56, Szelényi Tamás wrote:

Én is jövök, az elejétől.
Kiteszitek a d.hu-ra?

Én is épp kérni akartam: Dénes, írnál a d.hu-ra, ezt Te szoktad intézni :)
köszi

Dénes Szabó

to drupa...@googlegroups.com
Szia!

2011/11/16 Juhász Márton <juhasz...@gmail.com>

On 2011.11.16., at 20:56, Szelényi Tamás wrote:

Én is épp kérni akartam: Dénes, írnál a d.hu-ra, ezt Te szoktad intézni :)
köszi

Jólvan, írok valamit… Akkor 2h, tudásközpont?

Juhász Márton

to drupa...@googlegroups.com
On 2011.11.16., at 21:03, Dénes Szabó wrote:

[...]

Akinek ellenvetése van, az most szóljon, vagy hallgasson örökre…

részemről kettő

Szelényi Tamás

to drupa...@googlegroups.com
kettő.

Deáki Bálint

to drupa...@googlegroups.com
kettő jó nekem is

--
Üdvözlettel:
Deáki Bálint

+36 20 495 62 01
deaki...@deakibalint.hu

Dénes Szabó

to drupa...@googlegroups.com
Szia!

2011/11/16 Deáki Bálint <deaki...@deakibalint.hu>
kettő jó nekem is

Juhász Márton

to drupa...@googlegroups.com
Köszönjük!

(Második sorban Drupal kisbetűvel van…)

Dénes Szabó

to drupa...@googlegroups.com
Szia!

2011/11/16 Juhász Márton <juhasz...@gmail.com>
Köszönjük!

(Második sorban Drupal kisbetűvel van…)

Nem is.

Horvath Adam

to drupa...@googlegroups.com
Sziasztok!

Akkor a terem szabad. Szerencsére. A wifi-ről még írok, hogy van/lesz.
Hamburger György-öt keressétek az informatikáról.

Ádám

> [...]
> Csupa jó hírem van!
> A terem szabad, illetve le lett foglalva a kódsprint számára. (14:00-21:00)
> WiFi, és portok rendben.
> Ha megjönnek a résztvevők, a portán keressenek engem, felkísérem őket.
> Az a kérdés, hogy meddig szándékoznak maradni?
> Mert hat után már nem tudnak egyedül közlekedni a házban. - Sem a lépcsőház felé, sem a gyerek könyvtár felé nem tudják elhagyni a negyedik emeletet.
> Szerintem az lesz a megoldás, hogy amikor végeztek, tárcsázzák a 28039-es melléket (porta), feljön egy kolléga a biztonságiaktól és lekíséri őket.

Horvath Adam

to drupa...@googlegroups.com
... és a wifi ...

[9:34:58 CEST] Hamburger György: Szia Ádám!
Holnap addig nem megyek el onnan, amíg mindenki elégedett nem lesz a hálózattal. :-)
[9:36:10 CEST] Horváth Ádám: WOW
[9:36:13 CEST] Horváth Ádám: Remek.
[9:36:19 CEST] Horváth Ádám: :)
[9:36:44 CEST] Hamburger György: A Drupálért mindent!

Juhász Márton

to drupa...@googlegroups.com
Ádám++
Hamburger++
TK++

Szelényi Tamás

to drupa...@googlegroups.com
Kicsit büszke vagyok? :)))))))
http://drupal.org/node/470428#comment-5264038
Nagyon szigorú volt, egy "+1"-et kellett beleírni.... ;)

Juhász Márton

to drupa...@googlegroups.com
Helyes, helyes, csak így tovább.

Csakhogy ez még nincs kész: nyálazd át ezt kicsit: http://drupal.org/coding-standards#operators

Horvath Adam

to drupa...@googlegroups.com
Hogy sikerült a kódsprint?

Írjatok valamit. :)

Dénes Szabó

to drupa...@googlegroups.com
Szia!

2011/11/19 Horvath Adam <arun...@gmail.com>

Hogy sikerült a kódsprint?

Írjatok valamit. :)

Sztem jó volt, csináltunk izgalmas dolgokat… :) nem sok patch-et, de küldtünk be, illetve teszteket írtunk patch-ekhez. Kicsit tanulunk még, és sokkal hatékonyabbak leszünk!