[Donalisten] troværdig facebook statistik

3 visninger
Gå til det første ulæste indlæg

Helle Baagø

ulæst,
20. maj 2010 02.44.5520.05.2010
til donal...@googlegroups.com

Hej alle

Hvor finder man troværdig statistik på hvor mange brugere facebook har i Danmark?
Og hvad er de seneste tal?

--
Venligst/Best regards

Helle Baagø
www.tendens.net

--
Du modtog dette indlæg, fordi du er tilmeldt gruppen "DONA" i Google
Grupper.

For at sende indlæg til denne gruppe skal du sende en e-mail til
donal...@googlegroups.com

For at afmelde denne gruppe skal du sende en e-mail til
donalisten+...@googlegroups.com

Besøg denne gruppe på http://groups.google.dk/group/donalisten?hl=da
for at få flere valgmuligheder.

BEMÆRK: Det er IKKE tilladt at sende jobopslag eller annoncer ud på listen - udenom bestyrelsen. Det koster penge at nå ud til 1.100+ modtageres postkasser, for at tjene penge til arrangementer og begrænse spam af listemedlemmernes indbokse. Læs mere http://dona.dk/om/annoncer/

Birger Agergaard

ulæst,
20. maj 2010 04.26.4520.05.2010
til donal...@googlegroups.com
Hej Helle og liste

Jeg ved ikke, om tallene er troværdige, men Userneeds har undersøgt
brugen i sit brugerpanel (som jeg tilhører) og har fundet frem til
følgende:

Facebook koster virksomheder 11 milliarder årligt
Danmark er et af de lande, der har flest brugere af Facebook i forhold
til befolkningstallet. Men populariteten koster, for det er ikke kun i
fritiden vi bruger Facebook. I undersøgelsen om danskernes brug af
Facebook siger hver tredje, at de bruger Facebook i arbejdstiden. Det
vil sige, at 55.000 bruger mere end en halv time af deres arbejdstid
hver dag på Facebook, det svarer til 10,8 milliarder kroner i
arbejdstid.
Facebook er populær
Undersøgelsen viser også, at Facebook er meget populær blandt
danskerne ? 70 pct. af befolkning mellem 18-65 år har en profil på
Facebook. I undersøgelsen blev der også spurgt til hvilke andre
sociale medier man brugte. Ud fra det viste undersøgelsen, at andre
sociale medier som MySpace og Twitter er populære hos yngre brugere,
mens Facebook i langt højere grad er populær blandt flere aldersgrupper.
Hvis du vil læse mere om resultaterne af undersøgelsen, kan du klikke
på linket nedenunder:
http://dwarf.dk/loesninger/forretningen_facebook.html

Citat af Helle Baagø <helle...@gmail.com>:
Med venlig hilsen,
Birger Agergaard
Borgerportalsprojektet
Kulturhus Herredsvang
Kappelvænget 2
8210 Århus V
Tlf. 6130 8699
---
Se borgerportalerne www.aarhusvest.dk, www.vibysyd.dk og www.8380.dk

Erik Gotfredsen

ulæst,
20. maj 2010 04.50.5820.05.2010
til donal...@googlegroups.com
Hej Liste,

Jeg læste som foreslået det der blev linket til, og jeg har sjældent moret
mig så meget.

dwarf modtog for nylig en pris for "kreativ kommunikation" og Useneed har
det med mærkværdige statistikker!
Se dig omkring, glem statistik, lavet på grundlag af kun 1775 personer.
Har en trediedel af de arbejdende personer du ser i løbet af en dag
overhovedet uovervåget adgang til en computer?

mvh
Erik Gotfredsen

Connie Westergaard

ulæst,
20. maj 2010 05.18.2920.05.2010
til helle...@gmail.com, donal...@googlegroups.com

Hej alle,

Jeg bruger ofte:

http://www.alexa.com/topsites

http://www.compete.com/

Og Facebooks egen: http://www.facebook.com/press/info.php?statistics

Bedste hilsner,

Connie Maria Westergaard

New Media Manager

Wonderful Copenhagen

Gammel Kongevej 1

DK-1610 København V

Tlf.: +45 3325 7400, Fax: +45 3325 7410

Direkte tlf.: +45 3355 7426

Mobil: +45 2320 0547
E-mail: c...@woco.dk

Web: www.visitcopenhagen.dk

Wonderful Copenhagen er hovedstadens officielle kongres- og turismeorganisation.

Stefan

ulæst,
20. maj 2010 10.29.4020.05.2010
til DONA
Når man opretter en annonce på Facebook får man et estimat på antal
brugere man rammer med sin annonce.

1) I bunden af Facebook siden, klik på "Annoncering"
2) Klik på "opret en annonce" knappen
3) I første trin indtast dummy annonce
4) I andet trin (målretning) får man et estimat på antal brugere pba
målretning

Heraf ses at der pt er 2.039.880 danskere over 18 år.

Man kan lege med måltretning for at få statistik på alder, køn etc.

Venlig hilsen

Stefan Bøgh-Andersen
http://overskrift.dk
http://blog.overskrift.dk
htyp://twitter.com/nitoen

On May 20, 11:18 am, Connie Westergaard <c...@woco.dk> wrote:
> Hej alle,

> [...]

Vidar Falkenberg

ulæst,
20. maj 2010 15.58.0520.05.2010
til donal...@googlegroups.com
Til Facebooks annonceverktøj skal det tilføjes at det er et generøst
estimat som man kan læse om i denne norske blogpost: Colt
Kommunikasjon » To millioner nordmenn på Facebook…eller?
http://bit.ly/9PJJ2K

Estimatet mener blandt andet at 159% af alle nordmænd mellem 20 og 24
år har en konto på Facebook. Det er ikke så lidt. At nogle har flere
konti og at nogle pynter på sin alder er mulige forklaringer, og der
diskuteres andre alternativer i kommentarfeltet.

Tallet og segmenteringen er stadig brugbare, men altså ikke helt troværdige.

Øvrige tal for sociale medier i Norge findes her, hvis det skulle
interessere nogen:

http://www.halogen.no/om-halogen/publikasjoner/undersokelser/bruk-av-sosiale-medier/

Der er usikkerhed knyttet til alle tal, men de giver et peg på størrelsen.

mvh Vidar Falkenberg

2010/5/20 <overs...@gmail.com>:
> [...]
> Heraf ses at der pt er 2.039.880 danskere over 18 år.
> Man kan lege med måltretning for at få statistik på alder, køn etc.

Jon Lund

ulæst,
23. maj 2010 04.29.3323.05.2010
til donal...@googlegroups.com
Hej Helle og liste,

Den absolut mest troværdige statistik for hvor mange der bruger Facebook i Danmark kommer fra FDIM og Gemius. (Disclaimer: jeg er tidligere direktør for FDIM, og var personligt med til at vælge Gemius som det analyseinstitut, der skulle lave målingerne.)

Iflg. dem var der  2.513.815 personer over 15 år der i løbet af marts måned (de nyeste tal) besøgte facebook.com eller facebook.dk mindst een gang. Disse personer foretog ialt 67.187.402 besøg på sitet, så ialt 1.895.546.702 (altså næsten 2 mia) sider. Det brugte de tilsammen 22.901.698 timer på.

Det svarer til at Facebook alene står for over 15 procent af den tid danskerne overhovedet bruger på at surfe. Det er ca. det samme som der bruges på samtlige "medie-sites" tilsammen sidst jeg så efter. Selv Google, der ellers har siddet ubestridt på tronen i flere år, lægger ikke beslag på nær så mange timer.

Tallene har ligget på samme niveau i over et år nu. I marts 09 var Facebook-aktiviteten faktisk lidt lavere - på samtlige parametre.

Facebook er altså rent faktisk kæmpestort - og der er ingen tegn i tallene på at succes'en er i aftagende.

Tallene er de bedst tilgængelige - men de er ikke gratis, så jeg kan ikke linke til den fulde oversigt.

mvh

Jon

Jon Lund ¶ Bygholmvej 10 ¶ 2720 Vanløse
+45 28 19 90 52j...@jon-lund.com ¶ @jonlund