fjernundervisning via webcam

Solveig Tange

to donal...@googlegroups.com
Hej liste

Har nogen af jer erfaring i undervisning af en mindre gruppe børn via webcam?
Hvilket program kan man f.eks. bruge?
Og hvad med webcam?
Hvor stabilt kører den slags?

Er det vigtigt, at alle kan se alle hele tiden, som man jo kan i traditionel undervisning?
Alle er her lærer plus 4-5 børn.
Findes der programmer, der kan håndtere det?

Der er tale om sprogundervisning af børn i 6-11 års-alderen.

På forhånd tak for jeres bidrag.

Venlige hilsener
Solveig Tange,
journalist og vinbonde,
Champagne

Trænger du til at se det store billede? Kelkoo giver dig gode tilbud på LCD TV!

Nils Ulrik Pedersen

to solv...@yahoo.dk, donal...@googlegroups.com
Kære solveig tange

Du efterlyser erfaringer med brug af webcam/skype i (fjern-)undervisning

jeg har igennem snart tre år brugt skype til inddragelse af gæstelærere og gæsteforelæsere på kurser for Update.dk og har i 2008 skrevet en lille rapport om erfaringerne

du funder kort omtale samt adgant til at downloade rapport på http://nilsulrik.dk/brug_af_skype_i_undervisning.html

håber du kan få nytte af det - du er naturligvis velkommen til at skrive med spørgsmål eller kommentarer - var dette nyttigt?

venlig hilsen
nils ulrik pedersen
siteways webkommunikation
nilsulrik.dk
Nils Ulrik Pedersen
Journalist, underviser
---------------------------------
Lindøvænget 8
6000 Kolding
-----------------------------
Tlf. +45 7553 4758
Mobil +45 4088 4758
E-mail: nils...@gmail.com
Web: http://nilsulrik.dk
------------------------------

Klaus Ankerstjerne Eriksen

to solv...@yahoo.dk, donal...@googlegroups.com
Hej Solveig

Jeg skal lave noget fjernundervisning på en aftenskole og har indtil
videre lagt mig fast på at bruge Live Messenger.

Jeg har ingen erfaringer med fjernundervisning, men jeg har fundet
følgende links, der ser interessante ud (måske kan du også bruge dem):
http://www.learningnet.dk/Artikler/Gode%20r%E5d%20til%20videobaserede%20m%F8der/index.html
http://www.itst.dk/e-laering-og-it-faerdigheder/e-lering
http://www.fsknet.dk/da/connect?page=3
http://www.masternewmedia.org/best-video-conferencing-tools-free-low-cost-one-to-one-and-multi-party-solutions-mini-guide/

Desuden søger jeg to personer, der kan deltage i afprøvning af
Messenger, så jeg ikke er helt på bar bund, når jeg skal møde mine
kursister første gang.

mvh.
Klaus Ankerstjerne, www.aigis.dk
(IT-underviser ved Verninge-Husflid: http://www.verninge.husflid.dk/ )

Solveig Tange skrev:
> [...]
> journalist og vinbonde,
> Champagne

> Trænger du til at se det store billede? Kelkoo giver dig gode tilbud på

Charlotte Rosenbeck

to solv...@yahoo.dk, donal...@googlegroups.com
Hej Solveig, hej alle

Klaus linker til Connect, som er en gratis tjeneste for alle universiteter og forskningsinstitutioner på Forskningsnettet:

Se evt. videooptaget erfaringsmøde om Connect i Connect, hvor undervisere fortæller, hvordan de anvender Connect i undervisningen:

Connect – Forskningsnettets Skype Plus?

Mange hilsener
Charlotte

Charlotte Rosenbeck