Špatné zobrazování týdne v kalendáři

Klára Kaňová

to DOKUMENTY A KALENDÁŘ: webová kancelář
Dobrý večer, mám mobil Huawei a mám problém s kalendářem, který je již v mobilu.
Špatně se mi zobrazují čísla týdnů (například tento týden je 38 týden a mobil mi ukazuje již týden 39
Nevíte co s tím děkuji mockrát

Karel Procházka

to DOKUMENTY A KALENDÁŘ: webová kancelář

Dle mého máte verzi kalendáře kde Číňan nerespektoval mezinárodní standardy a normativy.

Máme tu totiž ISO 8601 což je mezinárodní standard pro zápis data a času vydaný Mezinárodní organizací pro normalizaci (ISO). V ČR je tento standard veden jako ČSN ISO 8601. Konkrétně tento standard definuje "Elementární prvky pro sestavení data, přenositelné formáty data a způsob reprezentace data a času". Podle standardu ISO 8601 jsou elementární prvky data řazeny od významnějších po méně významné. Prakticky to vypadá tak, že se nejprve uvádí rok a nakonec sekundy. Mimo jiné je však touto normou řešen i problém pořadového čísla týdne.

Norma ISO 8601 zahrnuje ISO datovací systém týdne, číselný systém pro týdny; každý týden je spojen s rokem, ve kterém se vyskytuje jeho čtvrtek (tak, aby samotný dlouhý víkend pátek-neděle se nestal týdnem jednoho roku). Tak například týden 1 roku 2004 začal v pondělí 29. prosince 2003 a končil nedělí 4 ledna 2004. Nejvyšší číslo týdne v roce může mít hodnotu 52 nebo 53.

Do roku 1994 včetně se za 1. týden v roce považoval týden obsahující datum 1. leden, byť byl tvořen jen jediným dnem. Od roku 1995 se situace právě dle normy ISO 8601 trochu zkomplikovala a za 1. týden v roce se považuje týden obsahující 1. ledna, pokud Nový rok padl nejpozději na čtvrtek (jen tehdy má první týden alespoň 1 pracovní den).

Některé kalendáře a programy bohužel výše popsané pravidlo nerespektují, a tak se může stát, že někdy uvádějí číslo týdne špatně.

anebo se mýlím a je problém jinde.