Jonas Møller larsen er nu en flink fyr, mon ET også er sådan ?

Jeg har netop lige modtaget en E-mail fra Jonas Møller Jensen vedr.
ET-simuleringe-programmet (de 5104 bits, se nederst)

Heri skriver han:

=== citat start ===

Hej Mogens,

Jeg kan bekræfte, at pengene i dag er gået ind på min
konto. Dermed har du i praksis demonstreret din
velvilje. Dette var alt, hvad jeg ville opnå. Jeg
gentager: Alt hvad jeg ville opnå var at se, at du
virkelig var villig til at ofre et beløb på at få en
anden person til at tyde en kode, du åbenbart selv kan
afkode. Det har jeg nu fået bekræftet. Tak.

Jeg er ikke i det for pengenes skyld. Så ville jeg for
længst også have postet betydningen af byte 152-501,
som jeg selvfølgelig også kender (ellers ville jeg
aldrig have gennemskuet byte 147-150, hvilket du også
er klar over).

Hvis du virkelig mener, jeg har gjort dig en stor
tjeneste (det mener jeg ikke, jeg har), så fint med
mig. Velbekomme. Jeg er kun glad for at hjælpe. Men
det er ikke en ydelse jeg har lyst til at tage mig
betalt for. Det er som "at tage slik fra børn". Derfor
har jeg (uigenkaldeligt) tilbageført pengene, hvilket
bliver bogført på din konto i morgen den 21. juli.

mvh
Jonas Møller Larsen

=== citat slut ====

Okay ... :-)

Håber ikke at det gør noget, at jeg offentlig denne din besked ... :-)

-

Det lyder godt nok SPÆNDENDE, at du har knækket byte 152-501.

Har du mulighed for at offentliggøre det ?

På forhånd tak for din hjælp, den er kæmpestor ... :-)

SETI: Win (vind) 2000 Danish Kr. (around 280 US $), jump ...
2921 news:C1PKc.26107$Vf.13...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp )
File-number: 2945

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]

Øh ... jeg er blevet temmelig nysgerig, Jonas ... :-)

Hvor meget af koden kan du læse og forstå ?

Den hele ?

Er den logisk opbygget, eller skal der foretages ændringer ?

Kom gerne med forslag hertil.

(der i i hvert fald ét punkt, der skal ændres)

... overse for øvrigt venligst joken. Den skal selvfølgelig IKKE medtages
ved OUTPUT ... :-)

SETI: Win (vind) 2000 Danish Kr. (around 280 US $), jump ...
2921 news:C1PKc.26107$Vf.13...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp )

File-number: 2946

Jonas Møller Larsen

Jesus-loves-you wrote:
> Håber ikke at det gør noget, at jeg offentlig denne din besked ... :-)

Næh. Ligesom i det øvrige samfund er det dog god skik at spørge om lov,
før man offentliggør private "samtaler".

> Det lyder godt nok SPÆNDENDE, at du har knækket byte 152-501.
>
> Har du mulighed for at offentliggøre det ?

Det er muligt, at jeg starter en tråd i dk.livssyn én af de kommende dage.

--
Jonas Møller Larsen

"Jonas Møller Larsen" skrev

> Næh. ...

Mange tak ... :-)

> ... Ligesom i det øvrige samfund er det dog god skik at spørge om lov,

> før man offentliggør private "samtaler".

Nåh ja, jeg var lidt hurtig på aftrækkeren ... undskyld herfor. Jeg skulle
have bedt om tilladelse først ... :-(

Men jeg blev blot så begejstrer over at høre, at du er i stand til at læse
og forstå byte 001-501.

> Det er muligt, at jeg starter en tråd i dk.livssyn én af de kommende dage.

Muligvis har jeg forvirret dig mht. min joke i 5104-bits-budskabet ... :-(

Overse venligst denne, idet denne oplysning IKKE kan *dokumenteres* (og
derfor IKKE er en videnskablig oplysning), og derfor heller ej skal medtages
ved OUTPUT. I feltet skal der derfor stå "0" ... dét er til gengæld en
videnskablig oplysning ... :-)

Kunne jeg anmode dig om at offentliggøre det her på dk.videnskab eller
se.vetenskap.astronomi, idet vi så undgår alle snakkehovederne, samt at jeg
(når hele koden er "dekrypteret") mener, at vi muligvis her-ud-af kan gøre
os en videnskablig konklusion vedrørende interstellar radio-kommunikation.

Ihukom i denne forbindelse mine ord (vedr. Drakes radiobudskab):

Date: 11. juli 2004 CET 17:41
Subject: Drakes radiosignal til stjernehoben M13
2848 news:2ddIc.24694$Vf.12...@news000.worldonline.dk

=== citat start ===

Forudsætter vi, at en modtager har forstået budskabet korrekt, vil
modtageren da ikke strakt spørge:

Hvad er jeres genetiske kode ?
(her antages det dog, at modtageren *også* har en DNA-kode)

Er den identisk med vores (apropos fælles oprindelse) ?

=== citat slut ====

Min konklusion vedr. Drakes budskab er altså, at en eventuel modtager IKKE
kan gøre sig en videnskablig konklusion om vor biologiske livs ophav.
Årsagen hertil er, at Drake ikke giver denne oplysning ... :-(

Forestiller vi os, at vi en dag ude i rummet finder biologisk liv, fx. på
Mars ... hvad vil vi da gøre os af tanker ?

Tillad mig at komme med et bud:

Date: 11. juli 2004 CET 14:20
Subject: Re: I kontakt med fremmede civilisationer
2845 news:kiaIc.24655$Vf.12...@news000.worldonline.dk

=== citat start ===

Hvem siger, at det biologiske liv her på jorden også blev dannet her? Jorden
kunne jo teoretisk set godt være blevet "infekseret" i sin ungdom af
biologisk liv i form af encellede organismer såsom bakterier udefra rummet!

Dersom vi finder mikroorganismer på Mars, og disse har en *anden* DNA-kode,
da kan vi fastslå, at denne livsform opstod UAFHÆNGIGT af vores.

Hvis derimod DNA-koden er identisk, da kan vi fastslå, at begge livsformer
har en fælles oprindelse. Hertil er der to forklaringer:

1.
Begge planeter er blevet infekseret af den samme livsform ude fra rummet.

2.
Livsformen på jorden er blevet slynget ud i rummet fx. forårsaget af et
kraftigt meteornedslag i havet. Herefter er noget af dette materiale blevet
indfanget af Mars, hvorved planeten er blevet infekseret.
På tilsvarende vis, dersom Mars infekserede Jorden.

=== citat slut ====

Hope you got the point ... :-)

SETI: Win (vind) 2000 Danish Kr. (around 280 US $), jump ...
2921 news:C1PKc.26107$Vf.13...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp )

File-number: 2950