Dansk UFO arkiv - indexering.

Stig Johansen

Hej alle.

I fortsættelse af Mogens arbejde med at indexere/klassificere hændelser i
forhold til den der store PDF-fil, er jeg i gang med at bygge en indexeret
oversigt, baseret på hans grunddata.

Hvis man er interesseret, ligger den indledende database her:
<http://w-o-p-r.dk/ufo/open.notes.database.asp>
Men lad mig påpege, at det er en prototype, og at det er lidt ligesom at
bygge et hus.

I første omgang handler det om at få fundamentet på plads, på samme måde,
som man ikke kan starte med at indrette/male et hus.

Pynten kan evt. komme senere, så udseendet er nok ikke særligt smukt.

Jeg har oprettet et par eksempler på views, hvor nogle er
kollapsable/grupperet, så man få et indtryk af ideen.

Stig Johansen

Bertel Lund Hansen

Stig Johansen skrev:

> I fortsættelse af Mogens arbejde med at indexere/klassificere hændelser i
> forhold til den der store PDF-fil, er jeg i gang med at bygge en indexeret
> oversigt, baseret på hans grunddata.

Du må hellere alliere dig med en med forstand på webdesign. Det
der er lavet indtil nu, virker ikke i Opera, og en af siderne
giver 1323 kodefejl når den tjekkes.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

Stig Johansen

Bertel Lund Hansen wrote:

> Du må hellere alliere dig med en med forstand på webdesign. Det
> der er lavet indtil nu, virker ikke i Opera, og en af siderne
> giver 1323 kodefejl når den tjekkes.

Nu er det ikke lige en webdesign gruppe det her.

Jeg er bevidst om, at 'target' ikke er valid jfr. W3, og den tilhørende DTD,
men det er ikke det samme som det ikke virker i browserne.

Endvidere kan jeg forestille mig, at de 'kodefejl', du henviser til, kunne
være brugen af '&' i URL'er.

Jfr. DTD'en er URL'er defineret som CDATA, og ikke PCDATA, så hvis du
henviser til W3's validator, så mangler der (i W3 regi) lidt skelnen mellem
attributter og deciderede (x)html data.

I øvrigt synes jeg, at jeg prøvede at fortælle, at det er en prototype, og
på R&D niveauet.

Derudover bruger jeg frames, som er ilde set i .webdesign grupperne, men
skal vi (= uden mig) ikke holde diskussionen der ?

Hvis det ikke virker i Opera, kunne du måske uddybe hvad problemet er med
Opera (i en passende gruppe).

"Stig Johansen" skrev

Interrupt from ...

Sent: Monday, February 02, 2009, CET 12:56, GMT 11:56
Subject: Re: Tabel 1-8 "udprintning" ? -
Was: DATA-output (Dato sorteret) -
Was: Danmarks hemmelige UFO-arkiv åbnet
8388 news:gm6n1o$1qvr$1...@newsbin.cybercity.dk

> [...]
> Noget, som nok mange også vil finde ret relevant, er, OM den visuelle
> observation er blevet *bekræftet* på radar.
>
> 2.
> Dernæst kunne det være rart, om arkivet er i stand til at sortere data fx.
> på samme måde som Outlook Express; altså hvor man på en hurtig måde
> inddeler tabellen efter dato/sted/radar/pålidelighed (betjent kontra
> skoleelev) osv.
>
> -
>
> Husk - for øvrigt - at tjekke mine oplysninger, idet jeg desværre ofte
> begår læse- og skrivefejl (er desværre ved at blive lidt ordblind) ... :-(

Jeg var lige inde på websiden i eftermiddags. Jeg synes, den ser godt
ud. DATA-sorteringen er hurtig enkel og ligetil, så tillykke med det ... :-)

Så mangles der "bare" lige at tilføje de ca. 15.000 UFO-rapporter fra
SUFOI ... :-(

Hmm ... (memory on from) ...

8356 news:glqf4r$8t9$1...@newsbin.cybercity.dk

> Dermed har Danmark fulgt efter USA, England og Frankrig, der allerede har
> gjort offentliggjort arkiverne over ufoobservationer.

Det franske arkiv kendes allerede ...

8353 news:glq375$475$1...@newsbin.cybercity.dk

> ... > Adressen på CNES skulle (vist nok) være: http://www.cnes.fr

Men hvor på Internettet finder jeg - for øvrigt - det engelske og det
amerikanske militær-UFO-arkiv ?

Last OUTPUT: 8389 news:gm6n2o$1qvv$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/3e916b6e1fa8a8f8
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8390