Den Inderste Kerne

Dieter Britz

Jeg kan varmt anbefale bogen af Lotte Kaa Andersen, "Den Inderste
Kerne", en biografisk roman om Inge Lehmann. Fantastisk kvinde,
og fantastisk bog. Den er i bibliotekssystemet.

--
Dieter Britz

Dieter Britz

I bogen bliver det nævnt at Lehmann havde med stor fornøjelse
læst Det Lykkelige Arabien, af Thorkild Hansen, og kommenterede
det fine sprog. Ikke langt efter jeg kom til Danmark sagde nogen
(dansker) til mig at dansk ikke er et godt literært sprog. Så kom
den bog ud, og jeg fandt ud af, at dansk skam godt kan være fint.
Man kan nyde bogen, bl.a. for Hansens eksemplariske sprogbrug.

--
Dieter Britz