Journalist ved ikke hvad en liter olie fylder

Bo Warming

Han vender tilbage til spørgsmålet hvor meget er der i en tønde olie

Der er 159 kilogram

Så spørges han om hvor mange liter og evner ikke at sige ca 159 liter -
eller trække ti % fra fordi kulbrinte er lettere end vand

Hvorfor evnes ikke at tænke, kun at google?

De spilder vor tid ved at være perfektionistiske og ikke kunne sjusse

I debat behøves ikke 3 betydende cifre

Per Henneberg Kristensen

"Bo Warming" <bw...@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Så spørges han om hvor mange liter og evner ikke at sige ca 159 liter -
> eller trække ti % fra fordi kulbrinte er lettere end vand

Du evner ikke at de 10% ikke skal trækkes fra men lægges til - og at det
ikke er 10%, men nærmere 20%. Olie vejer 800 g/liter.

> Hvorfor evnes ikke at tænke, kun at google?

Ja, hvorfor gjorde du ikke? Hvorfor bruger du ikke alle dine energier på
noget nyttigt i stedet for gang på gang at lukke gylle ud i irelevante
grupper?

> De spilder vor tid ved at være perfektionistiske og ikke kunne sjusse

Og du spilder også alle vor andres tid :(

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, egenvægt 925 kg,

Bo Warming

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> "Bo Warming" <bw...@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> Du evner ikke at de 10% ikke skal trækkes fra men lægges til - og at det
> ikke er 10%, men nærmere 20%. Olie vejer 800 g/liter.

TAK FOR FEJLRETNING
Ja, der er selvfølgelig kun fra vægtfylde=1 der skal trækkes 10-20% fra

> Ja, hvorfor gjorde du ikke? Hvorfor bruger du ikke alle dine energier på
> noget nyttigt i stedet for gang på gang at lukke gylle ud i irelevante
> grupper?

HVAD ER IRRELEVANT? >

> Og du spilder også alle vor andres tid :(

Det er umuligt at spilde andres tid, når man ikke er skatteyderbetalt
Spildte du din tid eller nød du at forarges og vise at du denne tidlige
morgen var mere vågen end mig - en prisværdig dåd

Tak for din retledning af mine sjuskefejl der ikke rører ved min
hovedpointe.
Var jeg journalist med TV-job havde jeg tjækket efter

------- Her 2 stk gennemarbejdet skriveri

BZ-hærværk

Lokalavisen for Nørrebro og NV

Min entredør valgte BZ-bøllerne at smadre totalt i julen og ugerne før
smadrede de ruder og smed molotovs ind i havehus opad hovedhusets udestue,
så jeg kun i sidste øjeblik kunne undgå en større brand.

Jeg forstår ikke, at man overvejer nyt gratis ungdomshus, i kvarterer hvor
der bor civiliserede mennesker som naboer.

I Greve ses at de unge selv afbrænder kommunalt værested, når de finder
noget at være utilfreds med.

At jeg i sommers havde Glistrup-slogans på mit plankeværk synes at være nok
til, at unge hærværksfolk lader deres fuldskab gå ud over mig i sene
nattetimer

Bo Warming, Bjelkes Alle 46, Nørrebro

Korstog har aldrig eksisteret

Krig er oftest om at vinde eller tilbage-vinde land, personer og resourcer
fra et nabofolk, og når man besmykker det som religionskrig eller korstog
er, det aldrig påvirkning af naboers tro der er drivkraft. I dag 3.1 i
Information påstås danske soldater i Mellemøsten at være på korstog, men det
er en forebyggende anti-terrorindsats, det måske, måske-ikke er berettiget
og som et fælles vestligt samarbejde står bag. Better safe than sorry. Kun
en tåbe frygter ikke Islam.

Korstogene omkring år 1100 var om at forebygge, at koran-dikteret ekspansion
nåede yderligere ind i Europa, hvilket var sket i Spanien, og ved at
rettidig omhu betød, at vestligt militær trænedes, sikredes vor frihed og
det samme gælder måske nu

Bo Warming, Bjelkes Alle 46, Nørrebro Forkort evt.

Bo Warming

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> "Bo Warming" <bw...@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> Du evner ikke at de 10% ikke skal trækkes fra men lægges til

Mit budskab behøver man ikke være særlig musikalsk for at fatte

Det er at journalister bør oplyse forståeligt og gøre arbejdet færdigt fx
fortælle om tusind tønder er X antal personbiltanke fyldt op

At oversætte en tønde til kilo er ikke hjælpsomt - når de ikke tilføjer min
bondefornuft at en liter og et kilo er cirka det samme når normale væsker

De uetiske mediepaver ønsker at imponere med fine tal SÅ FOLK FØLER SIG
DUMME

De bør tage pædagogikum-agtig efteruddannelse (som jeg har været igennem og
derfor blev en ferm SkoleTV-produicer i et årti )
og være brugervenlige

Per Hagemann

Bo Warming wrote:
> [...]
>
> De bør tage pædagogikum-agtig efteruddannelse (som jeg har været
> igennem og derfor blev en ferm SkoleTV-produicer i et årti )

Du har selv alle de uheldige journalisttræk:

* Fange en tilfældig historie i nyhedsstømmen og sensationsjagende blæse den
ud af proportion ved en subjektiv vinkling.

* Mangler dybdeborende ihærdighed eller tid til at undesøge sagerne i alle
detaljer inden der konkluderes.

* Fortolker videnskabelige data efter egen dagsorden.

* Foretrækker meninger og splid i stedet for bare at fremlægge
kendsgerningerne i sagen.

Bo Warming

"Per Hagemann" <per...@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Du har selv alle de uheldige journalisttræk:
>
> * Fange en tilfældig historie i nyhedsstømmen og sensationsjagende blæse
> den ud af proportion ved en subjektiv vinkling.

Jeg er ikke lønnet som journalist.
Jeg kan lide at provokere konstruktivt pr brainstorming som skal være
interessevækkende og rumme glistrupske tankevækkende pointer fx at
medlidenhed er opreklameret.
og at vi har dømmesyge i vor tid der er så ond som naziers og heksejægeres.

Den aktuelle sag var at journalist havde oplyst om antal tønder olie
Den beundrende kvindelige medjouranlist bad ham finde ud af hvor meget en
tønde olie er

Han fandt hvor mange kg olie det er - 159

Hun ønskede liter angivet. Han ville google igen til næste dag, hvad han
forresten har glemt

Jeg mener at bondefornuft om at kilogram og liter er ret ens burde en
journalist have haft.
No big deal, sammenlignet med de mange promuslimske løgne, men det viser at
de er uprofessionelle og ikke gode til at popularisere

Lige nu gør DR2 TV meget ud af at Mekka afliver 16 årig pige for utugt, men
loven siger man skal være ældre for at dødsstraf kan gives.

Hvorfor gå op i jurafnidder.? At de sætter liv lavt og lever i et andet
moralsk univers end os og aldrig kan integreres her, er det væsentlige.

JEg anklager de højtbetalte magtfulde journalister for at være uden den
EMPATI der gør det muligt at fornemme hvad seerne forstår og derfor at
udtrykke sig meningsfuldt og effektivt