Hvor mange nyhedsgruppeabonnenter skal der til at skifte en pære?

Holger Hansen

Spørgsmål:
Hvor mange nyhedsgruppe-abonnenter skal der til at skifte en pære?

Svar: 1.866

1 til at skifte pæren og skrive et indlæg til nyhedsgruppen om, at pæren er
blevet skiftet.

14 til at dele erfaringer om lignende oplevelser ved udskiftning af pærer og
hvordan pæren kunne have været blevet skiftet på en anden måde.

7 til at advare om faren ved udskiftning pærer.

27 til at påpege stave-/grammatikfejl i de skrevne indlæg om udskiftning af
pærer.

53 til at skrive hadebreve til "korektur-læserne".

156 til at skrive til nyhedsgruppe-administratoren for at klage over al den
pære-diskussion og dens ubetydelighed for denne nyhedsgruppe.

41 til at rette stavefejl i hadebrevene til "korektur-læserne".

109 til at skrive, at denne nyhedsgruppe ikke drejer sig om udskiftning af
pærer og at de venligst skal flytte deres e-mails til alt.el.pære.

203 til at kræve, at videresending af post om udskiftning af pærer til
alt.grammatik, alt.stavning og alt.korrekt.udtalelse skal stoppes.

111 til at forsvare posten til denne nyhedsgruppe, med at vi alle bruger
pærer og at det derfor ER relevant for denne nyhedsgruppe.

306 til at diskutere hvilken metode til udskiftning af pærer der er den
bedste, hvor man kan købe de bedste pærer, hvilke mærker pærer der bedst
virker med denne metode, og hvilke mærker man skal holde sig fra.

27 til at sende meddelelser om hvor på nettet man kan se eksempler på
forskellige pærer.

14 til at skrive, at adresserne på førnævnte steder er forkerte, og hvor de
rigtige steder er.

3 til at skrive om links de har fundet på de førnævnte steder, der er
relevant for denne nyhedsgruppe, hvilket gør at pærer også er relevant for
denne nyhedsgruppe.

33 til at opsummere alle indlæg til dato, citere dem alle fuldt ud,
inklusive alle headers og footers, og så tilføje "Det synes jeg også."

12 til at meddele, at de annullerer deres abonnement på nyhedsgruppen fordi
de ikke kan klare alt den pære-diskussion.

19 til at citere "Det synes jeg også"-indlægget, og herefter tilføje "Det er
også min mening."

4 til at foreslå at abonnenter læser pære-FAQ,en (Frequently Asked
Questions).

1 til at foreslå en ny alt.skifte.el.pære nyhedsgruppe.

47 til at sige, at dette er lige præcis hvad alt.mentalt.forstyrret er
beregnet til og lad det blive der.

143 stemmer for alt.skifte.el.pære.

27 til at sende post i HTML format fordi de bruger Internet Explorer eller
Netscape, der havde det slået til som standard, og ikke har tænkt sig nok om
til at ændre dette.

48 til at klage over HTML indlægene.

27 til at skrive "undskyld, jeg var ikke klar over at mit mailprogram var
sat til at sende som HTML".

96 til at klage over mere HTML og give detaljerede instruktioner om hvordan
man ændrer denne indstilling.

58 til at mumle noget om at bruge en web browser til at læse post.

12 indlæg med mange ubrugelige farver og fede typer, med tak for hjælpen i
brugen af HTML post.

1 til at sende et GIF/JPG billede af pæren, som hænger for tæt på deres
digitale kamera.

58 til at klage over at alle altid skriver svar til alle indlæg.

74 til at skrive, at de godt kunne lide alle svarene og ikke har noget imod
det.

1 indlæg om hvordan du kan TJENE HURTIGE PENGE!!! ved at sælge pærer, og at
du kan få flere oplysninger for kun 35 kr.

132 til at sende hadebreve til foregående indlæg om at man kan tjene hurtige
penge.

1 indlæg fra nyhedsgruppe-administratoren for at fortælle at nyheds- gruppen
leder efter en større server for at klare belastningen.

Morten Johansen

> Spørgsmål:
> Hvor mange nyhedsgruppe-abonnenter skal der til at skifte en pære?

Ja, den er jo meget sjov, men jeg tror den ville passe bedre i

Hilsen Morten

Johannes H Andersen

Jo, det ville den måske nok, men mon ikke det er for sent...

mvh Johannes

Ulrik Smed

In article <94d5ho$qog$1...@news.inet.tele.dk>,

Holger Hansen <hans...@mail.tele.dk> wrote:
> Spørgsmål:
> Hvor mange nyhedsgruppe-abonnenter skal der til at skifte en pære?

> Svar: 1.866

> 53 til at skrive hadebreve til "korektur-læserne".

..og én til at gøre opmærksom på at det staves "korrektur"...
;-)

--
Ulrik Smed, Denmark, Aarhus
e-mail: ul...@post1.tele.dk

Martin Højriis Kristensen

> ..og én til at gøre opmærksom på at det staves "korrektur"...

Og en mere der påpeger at sådan debat hører til i dk.kultur.sprog :-)
Fut sat til dk.kultur.sprog

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Submind

Pæren ER blevet skiftet okay

Holger Hansen <hans...@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:94d5ho$qog$1...@news.inet.tele.dk...

Brandt

Ulrik Smed wrote:

> ..og én til at gøre opmærksom på at det staves "korrektur"...
> ;-)

og der er vel ingen bindestreg i korrekturlæserne?

Jens Axel Søgaard

Brandt <s_p_a_m...@hotmail.com> writes:

Det må man vel selv om. I øvrigt viser denne tråd, at vittigheden
havde en del på sig. Sørgeligt nok. Det er i parentes bemærket længe
siden, jeg har skiftet pærer. Vi har fået udleveret (kollegium) pærer,
som i følge producenten skulle holde ti år. Det ender jo med, at man
glemmer, hvordan man gør.

--
Jens Axel Søgaard -- http://www.jasoegaard.dk

A Mathematician is a machine for turning coffee into theorems.
- Paul Erdös

Martin Højriis Kristensen

> Det må man vel selv om. I øvrigt viser denne tråd, at vittigheden
> havde en del på sig. Sørgeligt nok.

Hvorfor er det sørgeligt?

> Det er i parentes bemærket længe
> siden, jeg har skiftet pærer. Vi har fået udleveret (kollegium) pærer,
> som i følge producenten skulle holde ti år. Det ender jo med, at man
> glemmer, hvordan man gør.

Producent? Model? Teknologi?
(lyder interessant)

Brandt

"Jens Axel Søgaard" wrote:

> Det må man vel selv om.

Det er sådan set rigtigt, men det skulle (under)forstås - hvis man vil
stave rigtigt.
I øvrigt kan min sætning betragtes som værende selvrefererende, og så er
der som du kan se ingen bindestreg.
Men, det må du selv om...

> I øvrigt viser denne tråd, at vittigheden
> havde en del på sig. Sørgeligt nok.

Det sørgelige er vel nærmere de der ikke kan forestille sig at svarerne
på tråden er ment som en slags "spillen med på" vittigheden...

> Vi har fået udleveret (kollegium) pærer,
> som i følge producenten skulle holde ti år.

Jeps, de fleste pærer kan holde mindst ti år såfremt de aldrig tændes.
Jeg har set en del af den slags skumle kollegieværelser... :-)

Jens Axel Søgaard

Brandt <s_p_a_m...@hotmail.com> writes:

> Det er sådan set rigtigt, men det skulle (under)forstås - hvis man
> vil stave rigtigt.

Skal det forstås sådan, at du mener, at ordet er ikke-korrekt stavet,
hvis det indeholder en bindestreg?

> I øvrigt kan min sætning betragtes som værende selvrefererende, og så er
> der som du kan se ingen bindestreg.

Jeg mindes en af mine forelæsere, som i hver mappe havde en fil
(README), som opremsede, hvad de andre filer indholdt. Linjen

README Don't we all love self reference

var med hver gang.

> Men, det må du selv om...

> Det sørgelige er vel nærmere de der ikke kan forestille sig at
> svarerne på tråden er ment som en slags "spillen med på"
> vittigheden...

Jo - men dem kan vi jo være ligeglade med.

Hm. Så holder min sikkert tyve år.