Lapis stift ???

HP

Hej NG - er der mon nogen af jer som véd hvor man kan købe lapisstifter
henni også kaldet helvedessten?
De fås ikke længere på apotekerne.
PLS Help
Takker :O)

Sorgenfri

"HP" <charm...@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej NG - er der mon nogen af jer som véd hvor man kan købe lapisstifter
> henni også kaldet helvedessten?
> De fås ikke længere på apotekerne.

Jeg har stået med præcis samme problem. De fås ganske enkelt ikke længere
herhjemme. Sidste sommer gik jeg derfor ind på et apotek i Spanien og købte
"Argenpal", som lapis åbenbart forhandles som dér.
Ikke at jeg direkte tror, du kan bruge min erfaring til ret meget ...
Jeg kender ikke engang årsagen til, at produktet er taget helt af markedet
herhjemme. Hvis man blot ønskede at begrænse brugen af dette ikke-ugiftige
stof, kunne man da vel nøjes med at gøre det receptpligtigt.

Mvh. Sorgenfri

Mikkel Gybel Jensen

"Sorgenfri" <Sorgenfri...@yahoo.dk> wrote in message

> herhjemme. Hvis man blot ønskede at begrænse brugen af dette ikke-ugiftige
> stof, kunne man da vel nøjes med at gøre det receptpligtigt.

Hvad skulle det gøre godt for?

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. med.
http://home.tiscali.dk/~mgj

HP

Tak for det meget brugbare råd :O) Søgte på Argenpal i Google fandt ved
første hit et Amerikansk medicinal firma som forhandler dette pris 17.30
USD. / der står godt $21,47 men prisen er kun de 17,30 Inklusiv free
worldwide shipping :O) Tak for Dét!

Mikkel, Lapis kan bruges til bl.a baby-navler hvor et udvoksning/udposning
kan "ætses" helt væk, altså den løse overhud fjernes, så underhuden igen
vokser pænt sammen.
Hilsen
Henrik

"Sorgenfri" <Sorgenfri...@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

HP

http://scielo.isciii.es/pdf/aue/v28n6/original1.pdf

Andre hudsygdomme som Lapis=Argenpal kan bruges imod.....
Vil du læse det på engelsk så kopier ovenstående side og sæt den ind i
tekstblokken vælg spansk til engelsk..... og vupti værsgod :O)

Link translation : http://babelfish.altavista.com/

Hilsen Henrik

Bo

Kan ikke finde en troværdig webshop hvor de sælger Argenpal. Faldt til gengæld over "Avoca Caustic Pencil", som sælges både på amazon.co.uk og ebay.co.uk. Den ser ud til at være en ok erstatning: "95% w/w silver nitrate pencil in blue recyclable plastic holder with push-on cap"

Henrik

"Bo" skrev i meddelelsen
Desværre har danske apoteker ikke længere lapis-stift, men de vil dog nok
alle kunne fremstille en lapisopløsning(sølvnitrat) i destilleret vand, fx.
vil jeg tro, at 5% vil være passende, men jeg ved jo ikke, hvad du vil
anvende det til.

Man kan selv med lidt øvelse lave en slags lapis-stift: en tynd stålpind
varmes op til den gløder, hvorefter den dyppes i sølvnitrat-pulver, hvorved
der danner sig en sølvnitrat-dråbe på spidsen, hvor den så bliver hængende
efter afkøling. Men pas på med brugen deraf, sølvnitrat-dråben er 100%
sølvnitrat.
H.