Håndtering af vredes-følelser - Re: Heaven-break ang. Sunni- og Shia-krig i Mellemøsten - Re: 2017 uge 45 (news samlet)

https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/20-654

Subject: Heaven-break ang. Sunni- og Shia-krig i Mellemøsten -
Re: 2017 uge 45 (news samlet)
Date: Wed, 8 Nov 2017 11:20:07 +0100, (CET 11:20, GMT 10:20)
20142a news:otulop$3dk$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/g8WZ0BtTRqk/NMPp1iS1CQAJ

> [...]
>
>     Elsker I mig stadig?
>     Ross Campbell
>     ISBN 87 7247 546 3
>     Forlaget Scandinavia, 1983
>     http://www.scandinavia.as/elsker-i-mig-stadig
>
>     Originaltitel:
>     How to Really Love Your Child Teenager
>     by Ross Campbell, 1981
>

> Her kommer forfatteren (som er uddannet psykiater) i på, at vi
> IKKE kan forvente at børn og unge automatisk er verdensmestre i
> håndtering af vredes-følelser. Alting må indlæres, siger han.
>
> Og denne *undervisning* bør vi nok studere nærmere, ...

Nå, men ...

Vi må vel hellere i gang med terapien:

Ross Campbell opstiller en vredes-stige (på side 74)

Og han gengiver den i en anden bog (på side 53)

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 5:
Hvad er vrede?, side 46-53

Han inddeler stigen i 4 grader:

Positivt

Positivt og negativt

Primært negativt

Negativt

Den mest *umodne* form for vrede er nr 15
(passivt aggressiv adfærd)

Den næst mest umodne form for vrede er nr 14:
Man er ubehagelig/højrøstet, bander, retter vreden forkerte
steder hen, ødelægger ting, verbalt misbrug, fysisk misbrug,
følelsesmæssigt destruktiv adfærd.

nr 13:
Man er ubehagelig/højrøstet, bander, retter vreden forkerte
steder hen, ødelægger ting, verbalt misbrug, følelsesmæssigt
destruktiv adfærd.

nr 12:
Man RETTER VREDEN MOD DENS KILDE, ubehagelig/højrøstet, bander,
retter vreden forkerte steder hen, ødelægger ting, verbalt
misbrug, følelsesmæssigt destruktiv adfærd.

(
Egen kommentar:

Bemærk her, at der er sket noget nyt: Vredes rettes mod dets
kilde (fremfor mod syndebukken, legetøjet or You name it)
)

Primært negativt

NR 11:

Un moment s'il vous plait ... :-)

Last OUTPUT: 20600 news:5aefe9c2$0$716$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/pMflvNspBwAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20654

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com