Samtale-terapi hos doktor "Freud" - Re: Tænk ikke længere på, hvordan I bedst kan tilfredsstille jeres syndige natur - Re: 2019 uge 50 (news samlet)

Samtale-terapi hos doktor "Freud" -
Re: Tænk ikke længere på, hvordan I bedst kan
tilfredsstille jeres syndige natur -
Re: 2019 uge 50 (news samlet)

File 21.978 ...
Therapy
Psykoterapi
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/therapy/21-978
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-978
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/elsker-i-mig-stadig/21-978

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/therapy/21-978

-

Den 15-12-2019 kl. 10:43 skrev Kall, Mogens:

Subject: Tænk ikke længere på, hvordan I bedst kan
Date: Sun, 15 Dec 2019 10:43:48 +0100, GMT 09:43
21977 news:5df6006b$0$700$1472...@news.sunsite.dk
Temptation (Fristelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/temptation/21-977
Pedophilia (Pædofili)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/pedophilia/21-977
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/cancel-celibacy/21-977
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/cancel-celibacy/21-977
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/21-977
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/vatican/21-977
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/vatican/21-977
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/eTnLdVU6aPo/PlHWw52NAQAJ

> Forleden dag (i onsdags) fortsatte dette menneske (som jeg
> blev TVUNGET til at kvitte forbindelsen til) med at lave
> endnu en scene, hvor vedkommende fik en anden (gennem sin
> ukontrollerede aggression) til at føle så meget ubehag, at
> denne person ringede til mig (for at få en forklaring), og
> hvad der så videre skete forbliver en hemmelighed!

Det, der skete, - vil jeg gå ud fra - var, at ...

Første person, som jeg véd lider af en frygt for skyld- og
skam-følelser (både de ægte og de falske), *overførte* disse
skyld- og skam-følelser til person nr. 2.

(
Første person gjorde det, fordi vedkommende IKKE kan tåle
denne frygt, da den skaber angst. Og AL *psykiatri* handler
jo netop om angst! Så vedkommende er - om jeg så må sige - på
*flugt* fra sin egen iboende sygdom i sindet. Vedkommende ved
det bare ikke selv!

Problemet er så bare med denne *forsvarsstrategi*, at man så
HELE TIDEN må finde et *erstatningsobjekt* (man kan *overføre*
disse følelser på, så man TILSYNELADENDE selv slipper af med
dem (apropos Syndebukken/Sorteper). Men disse ubehagelige
følelser har det jo med at dukke op i sindet igen og igen,
HVER ENESTE gang personen får (eller blot føler at man får) et
nederlag (fordi dette giver tab af selvfølelse og selvværd)!

Og det kan omgivelserne jo så blive "lidt" trætte af i længden
at stå model til, fordi det ér jo at blive *misbrugt* som 1.
persons "skraldespand"!
)

Og hvad der så videre skete, er - som sagt - FORTSAT en
*hemmelighed* (herunder HVORDAN person nr. 2 håndterede
problemet: Om Sorteper skulle gives videre, oder was?)!

Tak for at du lyttede til mig, Dr. "Freud" ... :-)
(John 14,16-28; 16,5-33)

-

Læs evt. også mere om 'håndtering af vrede' i bogen:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/elsker-i-mig-stadig

Elsker I mig stadig?
Ross Campbell
ISBN 87 7247 546 3
Forlaget Scandinavia, 1983
http://www.scandinavia.as/elsker-i-mig-stadig

Originaltitel:
How to Really Love Your Child Teenager
by Ross Campbell, 1981

side 75
"Vrede-stigen"
=== citat start ===

... At man ikke reagerer, betyder ikke, at man ser igennem
fingre med det, der sker. ...

=== citat slut ===

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.