Manna-korn i ørkenen: Kom herop, så Jeg kan tale med dig - Re: 2019 uge 51 (news samlet)

Manna-korn i ørkenen: Kom herop, så Jeg kan tale med dig -

Manna (Spiritual food, Åndelig føde)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/manna/21-984
Therapy
Psykoterapi
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/therapy/21-984
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-984
Wrong Doctrine (Vranglære)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-984
Ekstra (CET 08:02)
Hacker-attack (Hackerangreb)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack/21-984

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/manna/21-984

Other news:

Demonstranter på gaden i Libanon

2237 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

CET 07:15
- "Kom herop, så Jeg kan tale med dig!"

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+15&version=BPH

Romerne 15, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Styrk hinanden for enhedens skyld

3
Kristus tænkte jo heller ikke på at behage sig selv.
Tværtimod, som Skriften siger: „Den hån, som ramte dig,
ramte også mig.”[a]

[ ... ]

Accepter hinanden på trods af forskellig baggrund

[ ... ]

Paulus som Guds og Jesu Kristi tjener

... jer ..., som Helligånden har renset og helliggjort.

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse står der:

16
... hedningefolkene ... renset og helliget ved Helligånden.

[ ... ]

Paulus planlægger at rejse til Spanien via Rom

[ ... ]

En bøn om beskyttelse på rejsen til Jerusalem

Kommentar:

David skrev (i Salme 69,10b):
„Den hån, som ramte dig, [Kristus], ramte også mig.”

Har du oplevet noget lignende (at folk har hånet dig, fordi
du *repræsenterer* Gudsriget)?

Jeg oplevede det forleden dag, da et menneske ringede til mig
for at få en forklaring, men hvor samtalen efterhånden
udviklede sig til ikke blot kritik af mig (fordi jeg ikke
ville gå på kompromis mht. en hor-dæmon) men til et decideret
personangreb. Vedkommende gik IKKE længere blot efter bolden
(hvis det havde været en fodboldkamp) men efter selve manden!
Jeg blev *anklaget* for ting, som jeg ikke kan gøre for (fx.
sygdom)!

Men midt i det hele opdagede jeg, at vedkommende blot brugte
mig som et *erstatningsobjekt*, man kunne *afreagere* på og
dermed komme af med sin vrede og frustrationer. En syndebuk;
altså én, man kunne gi' skylden for alt, inklusiv al det i en
selv, som man gerne ville slippe af med)!

Vedkommendes egentlige problem var muligvis, at høn var gal
på Gud (over at livet desværre IKKE er guld og grønne skove
men at der også er modgang og skuffelser und so weiter)!

Hmm ...

Og disse ord skriver jeg til dig, der har oplevet noget
lignende, for at du må forstå, at når du vælger at følge
Herren og mer og mer kommer til at ligne Ham (fordi du lader
dig (daglig) *forvandle* af Ham gennem Bønnen og Ordet,
apropos ApG. 6,4), da bliver du også et *orienteringspunkt*;
et *autoritetsobjekt*; en *repræsentant* for Himmeriget...

Og netop da kom der et hacker-angreb ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack
(2019-12-17, Tuesday, day 351, CET 08:02, GMT 07:02)

[
Ord, der gik tabt pga. hacker-angrebet (her gengivet frit):

*Du* er blevet et lem på Legemet Hans!
*Du* er blevet Hans hænder, arme, fødder og ben.
*Du* er blevet Hans øjne, øre og mund, hvorudfra Guds Ord
udgår med den skaberkraft, der kan skabe liv af døde!

Amen ?

Og dette bryder vor modstander, djævelen, sig ikke om (fordi
det jo *truer* hans diktatoriske magtimperium)! Og derfor går
han til angreb på dig gennem mennesker, der endnu ikke har
korsfæstet deres lidenskaber (herunder egocentriske
impulser fra underbevidstheden) med Kristus (så alle disse
onde begæringer MISTER deres magt i et menneskes liv)
]

Ihukom fx. Ordene:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rev+12.13%2C17&version=BPH

Aabenbaringen 12:13.17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kvinden og dragen

13
Da dragen indså, at den var kastet ned på jorden,
forfulgte den kvinden, der havde født drengen.

Optændt af raseri mod kvinden gjorde dragen sig parat til
at angribe hendes andre børn, dem, der holder Guds bud og
holder fast ved deres tro på Jesus.

Dem, der holder Guds bud (og fx. således IKKE bedriver hor);
de er blevet ...

16
... jer ..., som Helligånden har renset og helliggjort.

... *renset* af Gud Helligånd og *helliggjort*!

Amen ?

Til dig, der må *lide* denne hån (på Kristi vegne, fordi du
overholder Hans Bud) er der *nyt* fra Himlen (*news* from
Heaven)! ... :-)

Manna-korn, som du kan leve af ude i ørkenen (hvor man ellers
let (åndelig) kan omkomme pga. *lidelsens* omfang)!

(Manna-korn til måske 5 af De 10 brudejomfruer, hvis lamper
er ved at brænde ud pga. djævle-angrebets omfang, Matt 25,1-)!

(See below, under markør CET 07:15)

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+44.21-&version=BPH

Esajas 44:21-28, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herren vil befri Israels folk

21
Herren siger: „Husk det nu, Israel! Jeg skabte dig til at
være min tjener, og jeg vil aldrig glemme dig.

22
Jeg har slettet dine synder ud, de er forduftet som
morgentågen for solens stråler. Vend om til mig, for jeg
sætter dig fri!”

23 Syng, I himle, for Herren har gjort vidunderlige ting! Råb af glæde,
jordens dyb! Bryd ud i jubelsang, I skovklædte bjerge! For Herren har
vist sin herlighed ved at købe Israel fri. 24 Jeres Herre og Befrier,
han, der skabte jer, siger til jer: „Jeg er Skaberen af alle ting! Det
var mig, som udspændte himlen og skabte jorden! Hvem ellers kunne gøre det?

25 Jeg gør de falske profeter til skamme, afslører spåmændenes løgn og
gør menneskers visdom til meningsløst sludder. 26 Men mine profeters
udsagn bliver opfyldt. Jeg udfører, hvad mine sendebud har talt. Når jeg
siger: ‚Jerusalem skal bebos,’ og ‚Judas byer skal genopbygges’, så vil
det ske. 27 Når jeg siger til floden: ‚Tør ud!’—så tørrer den ud. 28 Når
jeg siger til Kyros: ‚Vær mit redskab!’—så må han bøje sig under min
vilje. Og når jeg siger, at Jerusalem skal genopbygges og mit tempel
genopføres, så vil det ske, som jeg har sagt.”

Kommentar:

Mine understregninger:

"... jeg vil aldrig glemme dig."
"... jeg sætter dig fri!”

Gør disse Ord (fra din Himmelske Fader; Ham, som du elsker)
til dine. Her et eksempel (hvor jeg indsætter mit navn i
teksten):

"... Jeg vil aldrig glemme dig, Monner."
"... jeg sætter dig fri, Monner!”

Lad dig *forvandle* i "spejlet", så *Spejlets* tanker og
livssyn kommer til at præge dig.

Og se, ...

Da vil du opdage, at *Spejlet* genspejler din *sande*
identitet ...
(modsat djævelens *forvrængede* gengivelse, der fx.
kan være udtrykt i form af Janteloven med al dens
*degradering* mig her og der og alle vegne, hvor du
fratages/berøves netop al det, som Gud har skabt dig til!)

Tag i mod denne psykoterapi med kyshånd, thi det er til
*lægedom* for dit knuste hjerte...

(Og jeg kan høre, at Gud nu her klokken CET 08:56 vil tale,
men vent Herre til jeg er klar. Én ting af gangen; ellers
skaber det unødig forvirring)...

Amen?

CET 08:58
- "Jeg ser dig..."

58
- "Min søn og datter."

58
- "Jeg ser dine tårer"

58
- "og anger."

58
- "Kom til Mig..."

59
- "for Jeg er den gode Læge"

59
- "og læger dine sår."

CET 09:00
- "Jeg gør nyt"

00
- "i ørkenen;"

00
- "skaber ved Mit Ord"

00
- "RENE hjerter."

01
- "Jeg kan"

01
- "hele dit hjerte"

01
- "hvis blot"

01
- "du gi'r Mig lov!"

01
- "Vil du det,"

02
- "Min søn og datter?"

Tak for Dit ord, Herre. De ér som dugfriske Manna-korn ... :-)
)

Okay!

Vi starter lige forfra:

(
Og lader Herrens ord blive stående UDEN redigering. Så får
Herren det, som Han vil ha' det ... :-)
)

[...]

Guds tålmodighed

Når jeg læser teksten, kan jeg sidde med en oplevelse af, at
Gud er gået i tomgang. Han gentager det, han allerede har
sagt i de foregående kapitler: Tilgivelse, han har skabt mig,
styrer det hele, genopretter Jerusalem osv. Skal vi aldrig
videre, Gud?

Men sagen er, at det forholder sig stik modsat: Gud vil
gerne videre, men vi gentager os selv, eller rettere; vi
sidder fast! Vi sidder fast i synden. Det er vores natur og
virkelighed. Og du godeste, hvor har Gud meget tålmodighed og
overbærenhed med os! Vi henfalder til de samme synder -
ligesom Israel - igen og igen. Men Gud forlader os ikke. Nej,
han forsikrer os om, igen og igen, at han har løskøbt os (v
22,23,24), altså at han har betalt prisen for vores synd, så
vi kan undgå straf og i stedet have fællesskab med ham. Og
her skal vi bemærke, at Gud siger "har løskøbt". Han har
altså *allerede* betalt prisen. Han står ikke og ser os an,
for han lægger pengene (dvs. sin egen søn!) på bordet. Det er
allerede gjort *forud* for min syndsbekendelse og
omvendelse. ...

*1

... Og det betyder, at når jeg, igen-igen, kommer med min
synd, så kan jeg komme til ham i vished om, at jeg ikke skal
til at blødgøre ham, for han står fuldstændig klar til at
omfavne mig (jf. Luk 15,11ff)!

Refleksion:
Tak, Gud, at du gentager dine ord om tilgivelse og frelse!

Kommentar:

Mine understregninger:

"... jeg vil aldrig glemme dig."
"... jeg sætter dig fri!”
"... [Jeg] købe[r] [dig] fri.

[...]

"... Jeg køber dig fri, Monner.

Bemærk dernæst ordene:

[...]

Det er et *profetisk* udsagn!
)

Og det var så her (under min morgenandagt), at Herren
begyndte at tale til mig:

(
Normalt læser jeg først Dagens Ord fra ...

1
Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

Dernæst ...

2
BibelLæserRingens andagtstekst
http://blr.dk/

3
Dagens Ord: (systematisk gennemgang af bibelen, for tiden
er det læsning fra Romerbrevet)

Og så be'r jeg, og herefter går jeg så online og har
eventuelt i mellemtiden fået et budskab fra Herren.

Så *gentages* andagtsteksterne ved at de bliver bogført (som
nu i denne meddelelse) og oinline tjenester medtages (fx. fra
den Katolske Kirke).
)

Det var IKKE noget specielt nyt (i dag) fra (1) Et Ord til
Dagen.

Men ...

Da jeg læste ordene (kommentaren fra BibelLæserRingen):

" ...for han lægger pengene (dvs. sin egen søn!) på bordet.
Det er allerede gjort *forud* for min syndsbekendelse og
omvendelse. ..."

(se ovenfor under markør *1)

Da tænkte jeg i mit sind:

Ja! *Omvendelse* er altså nødvendig! Man kan fx. IKKE som min
søster leve i hor og så samtidig tro, at alting er i sin
skønneste orden. Det er dét, hor-dæmonen, jo gerne vil ha' os
til at tro, at hvis bare man lever længe nok med synden, da
må Gud da acceptere den!

Det er *vranglære*!

Og falder du for fristelsen (til at gi' efter på dette punkt,
da har du - i realiteten - bøjet knæ for denne dæmon)!

Og det var (vist nok) så her, at Gud begyndte at tale til mig
direkte med den indre stemme i mit sind (med ordene):

(2019-12-17, Tuesday, Day no 351, CET 07:15, GMT 06:15)
- "Kom herop..."

15
- "så Jeg kan tale med dig."

Og da blev jeg klar over, at også i dag ville Herren gi' mig
(og MÅSKE også alle Jer andre manna-korn; altså dugfrisk
åndelig føde, som man kan leve af også ude i ørkenen, hvor
man ellers lider sult og tørkst, apropos Jesu 40 dage i
ørkenen, hvor han til sidst led sult. Og så var det, at satan;
altså djævelen, kom og *fristede* Ham, mens Han var MEST
sårbar pga. udmattelse)!

"Kom herop, så Jeg kan tale med dig!"

Hvad mon dette skal betyde, tænkte jeg og nedskrev ordene. Og
så fortsatte min læsning i andagtsteksterne.

Da jeg kom til Romerbrevet gjorde jeg mig nogle *nye*
understregninger:

...„Den hån, som ramte dig, ramte også mig.”[a]

(Rom 15,3)

... jer ..., som Helligånden har renset og helliggjort.

(Rom 15,16)

(Se evt. kommentarer ang. dette ovenfor.)

Da jeg kom til disse Ord i Romerbrevet, da tænkte jeg:

Gad vide OM det er dét, der ligger Herren på sinde:

1
Renselse

og

2
Helliggørelse

Og netop da begyndte Herren igen at tale til mig med ordene:
(2019-12-17, Tuesday, Day no 351, CET 07:18, GMT 06:18):
- "På den grund[vold] vil jeg bygge Mit hus"

18
- "Mit folk."

Og da indså jeg, at ordene ...

"Kom herop, så Jeg kan tale med dig"

... IKKE blot var givet til mig selv, men til Jer alle; HELE
Guds Kirke°!

(
NB! Bemærk at jeg skriver orden 'Guds Kirke°' i ental, fordi
at der ér KUN ét Legeme; Kristi Legeme!

Amen?
)

Bemærk også, at jeg må ha' husket galt mht. ...

Og det var (vist nok) så her, at Gud begyndte at tale til mig
direkte med den indre stemme i mit sind (med ordene):

(2019-12-17, Tuesday, Day no 351, CET 07:15, GMT 06:15)
"Kom herop, så Jeg kan tale med dig"

Fordi ...

Jeg kan IKKE nå at læse al informationen fra BibelLæserRingen
og så allerede efter 2-3 minutter være nået videre til
Romerbrevet!

Så jeg må ha' husket forkert!

Ordene ...

"Kom herop, så Jeg kan tale med dig"

... må være kommet omtrent samtidig med de andre under
Romerbrevet!

Jeg har så blot *erindret* under ordene 'jer [som er] renset
og helliget ved Helligånden', at ...

Jeg har så blot her *erindret* ordene 'min syndsbekendelse og
omvendelse. ...

Disse ting hører nemlig sammen og kan derfor IKKE adskilles!

Amen?

Du kan IKKE blive renset, hvis du FORTSAT fx. lever i hor!
Du kan heller ej blive helliggjort, hvis du FORTSAT fx. lever
i hor!

Og i så fald kan Herren IKKE bruge dig!

Og derfor er mit råd til alle Jer, der lever i hor:

Omvend Jer, thio den mand/kvinde du nu lever med, er IKKE din
ægtefælle!

Og hvor mange af Jer vil så det (altså omvende Jer), når det
kommer til stykket?

Sikkert ikke ret mange, frygter jeg, fordi ...

Jeres hjerte er *urent*!

I vil KUN Herren, når I (i Jeres *egoisme*) kan få noget ud
af det!

Og i så fald:

Det har INTET med renselse og helliggørelse af gøre!

Amen?

Dersom Herren siger (midt i *fristelsens* ørken):

"Kom herop, så Jeg kan tale med dig"

Da betyder det, at I må angre Jeres synd og omvende Jer, FØR
I kan få audiens hos Ham!

I må vaske Jer rene (i Jesu blod og dermed *iføre* Jer Ham),
FØREND I kan træde frem for Guds Åsyn, for Han kan IKKE udstå
synet af synd! Den må og skal være renset væk først!

Sådan er Jahveh, JHVH, jødernes LEVENEDE Gud (og nu også vor
kristne Gud formidlet gennem Yppersteepræsten Jesus)!

Amen?...

CET 10:30
- "Jeg kan ikke"

30
- "snuppe"

30
- "synet"

30
- "af jer"

30
- "urene"

30
- "mennesker!"

10:31
- "Jeg HADER det!"

31
- "Jeg BRÆKKER Mig"

31
- "over Jeres synd,"

31
- "fordi"

31
- "den"

31
- "vanærer"

32
- "Mig"

32
- "og dem,"

32
- "du som oftest"

32
- "har syndet mod,"

32
- "fx. ved at bedrive hor"

32
- "og utugt"

33
- "og dets lige."

33
- "Kom nu til fornuft"

33
- "og erkend,"

33
- "at du har fejlet"

33
- "i ord, tanke og gerning,"

33
- "så Jeg kan læge dig!"

34
- "Uden syndserkendelse"

34
- "(og omvendelse)"

34
- "vil Jeg ikke ta' imod dig,"

35
- "og du går forrtabt,

35
- "Mit barn!"

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2019-12-17

Om at fastlægge sine mål (6)

"Skriv synet tydeligt på tavler, så det er let at læse."
Hab 2,2

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-12-17
Daily Reading for Tuesday December 17, 2019

Reading 1, Genesis 49:2, 8-10
Responsorial Psalm, Psalms 72:3-4, 7-8, 17
Gospel, Matthew 1:1-17
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=sM8O5xEeUnc

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2019-12-16, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"For the Lamb on the throne will be their Shepherd. He will
lead them to springs of life-giving water. And God will wipe
every tear from their eyes."
Revelation 7:17

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 51 (news samlet)
Date: Mon, 16 Dec 2019 05:38:38 +0100, GMT 04:38
21979 news:5df70a63$0$705$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/8OTKP7xEJ74/s1Y3YorLAQAJ

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/I0YKzGo4NjU/-MKW2MicslIJ

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/kanzi-fortjent-beloenning/19-084

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286

https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1-pfgcv8r74/lFNV1Br7AgAJ

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/koRifFcgF9g/ggBb8KzVBwAJ

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

> [...]
>
> Test dit kærlighedssprog ...
> http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/
>
> Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.
>
> (Vælg en af følgende 2 muligheder:)
>
> Nr. 1
> Jeg er glad for at blive rost
> Jeg kan lide at få et knus
>
> Nr. 2
> Jeg kan godt lide at ...
>

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Kæmpe protester over ny lov: Indiens regering beskyldes for at være
anti-muslimsk
kl. 16:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kaempe-protester-over-ny-lov-indiens-regering-beskyldes-vaere-anti-muslimsk

-

DR S164 man 16 dec 17:18:10
16.december dr.dk/nyheder 17:15

DEMONSTRANTER PÅ GADEN I LIBANON
Efter en weekend med voldelige optøjer
i Libanons hovedstad, Beirut, har den
libanesiske præsident, Michel Aoun,
udskudt valget af en ny
premierminister.

Det var ellers planlagt, at
repræsentanter fra parlamentets partier
skulle mødes i dag for at udnævne en
premierminister, der skulle overtage
posten efter Saad Hariri.

Men selvom Hariri gik af den den 29.
oktober som følge af flere dage med
store demonstrationer, ser det
alligevel ud til, han kan få lov at
fortsætte.

Demonstranter på gaden i Libanon: 'Vi græder allerede'
kl. 17:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/demonstranter-paa-gaden-i-libanon-vi-graeder-allerede

Tyve stjal smykker for 447 millioner fra Formel 1-arving
16. dec. 2019, 17:47 ...
54-årig kvinde løsladt: Fortsat sigtet i sagen om de efterladte børn
16. dec. 2019, 16:36 Opd. 16. dec. 2019, 17:52...

-

NRK:
16. desember 2019 kl. 09:55