Investere i guld?

Lasse

Hej
Hvordan investerer man i fysiske guldbarrer, evt gennem en
investeringsforening eller ved selv at have en guldbarre liggende
bankboksen?
Hvor køber man guldbarre uden at blive snydt ved at det bare er en forgyldt
messingbarre man køber?

Er det lovligt at handle med guldbarre og skal formuen selvangives?

Jeg kunne godt tro at det er mere sikkert at eje guld end at have en
bankkonto, fast ejendom eller aktier, så jeg er nysgerrig men har aldrig
set nogen firmaer som sælger guldbarrer :-)