kan man bevise sin uskyld

polle hansen

Hej hvis man bliver beskyldt for at køre i bil ,om man er påvirket eller ikke, kan teleselskaberne ikke se om bilen har været i bevægelse, når man har Gps og telefon en tablet og en bærbar computer i bilen, man har jo ikke en ord at skulle havde sagt, når politiet siger noget som ikke passer, det kan da ikke være rigtig at tvivlen ikke kommer den tiltagende tilgode, er der nogle som ved hvordan man kan bevise sin uskyld, kan man ikke få data fra telefonselskaberne om man har været i bevægelse i over 8 timer,dusør gives hvis der er nogle der kan hjælpe med at bevise min uskyld det eneste politiet har som bevis er en politimand ord intet billede ingen vidner ingen data intet dusør 10000 kr kontant. hilsen pehansen

Hans Kjaergaard

On Sat, 11 Sep 2021 15:14:25 -0700 (PDT), polle hansen
<polle...@gmail.com> wrote:

>Hej hvis man bliver beskyldt for at køre i bil ,om man er påvirket eller ikke, kan teleselskaberne ikke se om bilen har været i bevægelse, når man har Gps og telefon en tablet og en bærbar computer i bilen, man har jo ikke en ord at skulle havde sagt, når politiet siger noget som ikke passer, det kan da ikke være rigtig at tvivlen ikke kommer den tiltagende tilgode, er der nogle som ved hvordan man kan bevise sin uskyld, kan man ikke få data fra telefonselskaberne om man har været i bevægelse i over 8 timer,dusør gives hvis der er nogle der kan hjælpe med at bevise min uskyld det eneste politiet har som bevis er en politimand ord intet billede ingen vidner ingen data intet dusør 10000 kr kontant. hilsen pehansen

En politimands ord tæller ofte mere end dit eller mit ord i retten.

Ja, det er ikke rimeligt, men sådan er det, også selvom listen over
personer der mener at politiet ofte misbruger denne fordel er lang.

Så lær at leve med det og kom videre.

/Hans

Carl Alex Friis Nielsen

On 12-09-2021 18:55, Hans Kjaergaard wrote:

> En politimands ord tæller ofte mere end dit eller mit ord i retten.
>
> Ja, det er ikke rimeligt, men sådan er det, også selvom listen over

Jo det er - det kan ikke være anderledes.
Dem vi sætter til at håndhæve reglerne bliver vi nød til at stole på gør
så godt de kan indtil andet er bevist - herunder at de taler sandt.

Hvordan vil du eksempelvis ellers nogensinder kunne dømme nogen som
helst for at overskride en hastighedsgrænse ?

Carl Alex Friis Nielsen

On 12-09-2021 00:14, polle hansen wrote:
> Hej hvis man bliver beskyldt for at køre i bil ,om man er påvirket eller ikke, kan teleselskaberne ikke se om bilen har været i bevægelse, når man har Gps og telefon en tablet og en bærbar computer i bilen, man har jo ikke en ord at skulle havde sagt, når politiet siger noget som ikke passer, det kan da ikke være rigtig at tvivlen ikke kommer den tiltagende tilgode, er der nogle som ved hvordan man kan bevise sin uskyld, kan man ikke få data fra telefonselskaberne om man har været i bevægelse i over 8 timer,dusør gives hvis der er nogle der kan hjælpe med at bevise min uskyld det eneste politiet har som bevis er en politimand ord intet billede ingen vidner ingen data intet dusør 10000 kr kontant. hilsen pehansen

I bedste fald vil teledata kunne vise at din telefon har været uden for
et område af et vist omfang. Om den har bevæget sig inden for dette
område eller i det hele taget har været i bilen i perioden kan de ikke
sige noget om.

Desuden behøver man jo slet ikke at flytte bilen for at blive straffet
for spiritus- eller narkokørsel hvis det er det der er problemet. Det er
nok hvis det vurderes det var din hensigt at gøre det.

Bertel Lund Hansen

Den 12.09.2021 kl. 19.13 skrev Carl Alex Friis Nielsen:

> Hvordan vil du eksempelvis ellers nogensinder kunne dømme nogen som
> helst for at overskride en hastighedsgrænse ?

Mig bekendt bliver det bevist med hårde beviser: foto med indbyggede
hastighedsdata, udskrift fra måleapparater eller video fra en
forfølgende vogn.

Men jeg er enig i at vi som udgangspunkt må vægte politiets udtalelser
tungere end civile borgeres. Vi har så medierne til at holde øje med dem.

--
Bertel

Carl Alex Friis Nielsen

Hvis man vil lyve kan alle registreringer fra apparater jo manipuleres
til de viser det resultat man ønsker (eller registrere forkerte data
uden nogen ond vilje) - overvej eksempelvis hvor langt man allerede nu
er kommet med deepfakes - man ville kunne producere en video hvor nogen
voldtager et barn, hvor det kræver maskinel ananlyse at opdage at det er
en forfalskning og næste år kan det måske ikke længere lades sig gøre.
Og en udskrift fra et måleapparat siger næppe ret meget om hvad der er
målt på.

Der er en grund til at vi har det princip at tekniske beviser ikke må
stå alene.

Det er jo heller ikke så længe siden vi så en udsendelse på tv, hvor en
mand var uskyldig dømt for mord ud fra tidligere dom (for mord), DNA
(hans profil matchede DNA fra gerningsstedet) og teledata (hans mobiltlf
var i nærheden af gerningsstedet på gerningstidspunktet (han handlede i
et nærliggende butikscenter)) hvor det ved appel viste sig at ny DNA
test efter skærpede kriterier frikendte ham.