at frasige sig arv

Bo M. Mogensen

Min bilogiske far er død , det er selvf trist om end ikke uventet

han snakkede meget om der var noget jeg ville arve , jeg sagde jeg synes
det skulle gå til min søster ... men jeg tror det betød noget for ham at
jeg fik noget , han er eller var gammel redaktør så jeg sagde jeg ville
om noget gerne have hans skrive bord da der er tænkt og skrevet mange
gode ting der ...

Det vil jeg også gerne , men vil min søster eller en af hendes børn have
det så er det deres ...

Men nu er det i skifte retten , jeg behøves vel ikke gøre andet ind sige
nej tak ?

Mv Bo

Bertel Lund Hansen

Indbo i et dødsbo kan arvingerne normalt fordele mellem sig. Det er kun
hvis der er noget der er meget værdifuldt at det skal indregnes i
opgørelsen.

Hvad selve arven angår kender jeg ikke reglerne godt nok.

--
Bertel

Bo M. Mogensen

Den 18-12-2022 kl. 21:03 skrev Bertel Lund Hansen:

> Indbo i et dødsbo kan arvingerne normalt fordele mellem sig. Det er kun
> hvis der er noget der er meget værdifuldt at det skal indregnes i
> opgørelsen.

Der var /er nogen kontanter , som jeg har sagt min søster bare beholder
der er muligvis noget kunst der er noget værd det beholder hun også bare
det er muligt der er en nogen trane bøger fra 60 rene , som jeg gerne
vil have , hvis der ikke er andre der har interesse også det omtalte det
skrivebord - men , som sagt kun hvis der ikke er andre der vil have det.

> Hvad selve arven angår kender jeg ikke reglerne godt nok.

jeg er også blank , men mener man , som udgangspunkt man kan frasige sig
gæld og arv.

Mv Bo

Jørgen Nielsen

Prøv at søge på "vedgå arv og gæld".

Hvis det så stadig er aktuelt findes der en blanket til arvafkald her
<https://www.domstol.dk/media/v0dovaig/arveafkald.pdf>

Andre blanketter i forbindelse med "Dødsfald, skifte og arv"
<https://www.domstol.dk/selvbetjening/blanketter-og-vejledninger/doedsfald-og-arv/>

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Bo M. Mogensen

Den 19-12-2022 kl. 09:42 skrev Jørgen Nielsen:

> [...]
> <https://www.domstol.dk/media/v0dovaig/arveafkald.pdf>
>
> Andre blanketter i forbindelse med "Dødsfald, skifte og arv"

tak skal du have ser på det
Mv Bo

Bertel Lund Hansen

Den 19.12.2022 kl. 04.49 skrev Bo M. Mogensen:

> jeg er også blank , men mener man , som udgangspunkt man kan frasige sig
> gæld og arv.

Ja, det tror jeg også.

Men pas på med at gøre det rigtigt. Hvis du får en del af arven og
derefter giver den til din søster, så bliver hun beskattet af beløbet.

--
Bertel

Bo M. Mogensen

Den 19-12-2022 kl. 10:58 skrev Bertel Lund Hansen:

> Ja, det tror jeg også.
>
> Men pas på med at gøre det rigtigt. Hvis du får en del af arven og
> derefter giver den til din søster, så bliver hun beskattet af beløbet.

Nå ja det vil være ærgerligt ... men tvivler på der er det store , da
jeg lærte ham at kende havde han herskabs lejlighed 5 sommerhuse og 2
Mercedes ... men jeg tror det smuldrede hænd af vejen , der
ihvertilfællede ikke nogen huse ..