Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Tinglyst servitut fjernet ?

0 views
Skip to first unread message

Kenneth

unread,
Jan 11, 2007, 10:43:19 PM1/11/07
to
Hej
For en del år siden var jeg interesseret i at købe en ejendom og
tjekkede alle lyste dokumenter i byretten. Nu har jeg igen set tingbogen
og har bemærket at et lyst dokument med en servitut som begrænser
anvendelsen er væk og ikke længere fremgår af tingbogens elektroniske
dokumenter.
Servitutten er altså ikke blevet digitaliseret og ingen kender nu
servitutten ellers dens historie.
I gamle dage kunne man jo gå på tinglysningskontoret og se i en stor tyk
tingbog og fjerne de sider og dokumenter kan ikke syntes om. Det tror
jeg at nogen har gjort inden tingbogen blev digitaliseret.
Hvad kan man gøre - evt politianmelde hvem eller henvende sig hvor ?

CC

unread,
Jan 12, 2007, 5:49:30 PM1/12/07
to

"Kenneth" <.@.kenneth> wrote in message news:eo70al$jab$1...@aioe.org...

Tingbogen er endnu ikke blevet digitaliseret, det vil den først være fra
Påsken 2008 - indtil da, bør det være muligt, at møde op på
tinglysningskontoret og kigge i de originale tingbøger.

vh
Claus


0 new messages